Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinda13

#725
Ff een berichtje van deze kant. Ik ben weer terug bij de full music 12bh7 voorbuisjes..  :tounge: :tounge: Het filter in de speaker is helemaal naar mijn zin en de speakers spelen de sterren van de hemel. Alleen bleef ik dat muzikale missen met de EH 6H30pi tov de full music. Dus nu andere aanbieder gevonden en wederom weer geprobeerd. Tot nu toe zijn ze gematched en goed gemeten vanaf de fabriek. Hopelijk blijft dit zo.. Fingers crossed..

Aangezien ik het al een tijdje lees en hoor her en der dat 47labs zo fantastisch muzikaal moet zijn, heb ik hier een boardje gevonden met genuine onderdelen. Identiek aan de 47labs 4715 dac, uiteraard zonder deze keramische behuizing of voeding, maar toch leuk om te proberen. Een goede externe voeding gescoord met talema trafo erin, een usb naar spdif converter en hup vergelijken. In het begin klonk het kill en koel, deze dac moet echt inspelen dat merk je meteen, quite dull. Nu de dac en voeding een weekje non stop aan hebben gestaan ben ik positief verrast! Voor dit kleine en fijne dacje klinkt het best rijk! Vooral als je bedenkt wat je voor componenten gebruikt, less is more idee?? Het is niet zo analoog als mijn buizendac maar de dynamiek vind ik lekker klinken. Leuk om zo'n setje er naast te hebben en wie weet waar ik het nog voor ga gebruiken. De buizendac heeft daarin wel wat meer mijn voorkeur namelijk.

De usb board van de buizendac heb ik verstuurd naar de fabrikant voor een upgrade en is inmiddels weer onderweg terug. Ik heb de Standaard klok oscillators vervangen naar de Crystek CCHD-957 types. Zeer benieuwd wat dit gaat brengen.

Owja en toch ook een bijzondere aankoop gedaan, namelijk de speakers van Pjotr de Musical Affairs Grand Crescendo overgenomen.  :wub: :wub: Helaas kan ik er niet meteen gebruik van maken, dat maakt dat ik wat ingetogen juich en deel, aangezien we nog een periode in het buitenland blijven wonen, maar ik was er al een lange tijd naar op zoek en in zo'n goede staat zie je ze weinig en ze worden zo zelden aangeboden. Daarom konden we gelukkig wat voor elkaar betekenen. Bedankt nog voor deze prachtige speakers!!

Al met al een wereld set hier en waarschijnlijk ook thuis in NL  :wub:. Inmiddels kan ik wel een speakerwinkel beginnen zo ongeveer en zal er ooit eens wat in de verkoop gaan. Dat duurt nog wel tijdje.. Maar is toch ook de hobby  :thumbs-up:

Trouwens de voeding voor de intel nuc is niet meer door gegaan. Deze verkoper was uiterst grof en vervuld van zijn product dat hij volgens mij niet inziet wat hij aam het doen was. Dat vind ik prima, maar als ik hem dan vragen stel over de verschillende types en hij mij kan overtuigen wat de (grote) prijsverschillen doen, krijg ik meermaals een deksel op mijn neus. Zo had ik bedacht dat de 19v 3a voor mijn nuc toch aan de krappe kant was ivm het fysieke gebruik door uhd 4k speel/download geweld, wat ik steeds vaker gebruik. Zo had hij voorgesteld om er dan nog wat op de prijs te doen en deze componenten in een grote kast te stoppen, dan zou de voeding minder warm worden. Uhh problemen verschuiven? Toen voor een 19v 4a variant gegaan, nee die was out of stock. Dus deze gekocht en afgesproken dat hij mij volgende maand (deze maand dus) zou contacten over de voeding. Na 3 keer gevraagd naar een status update en geen reactie, de hele order maar geannuleerd en geld terug. Jammer jammer, maar graag of niet. Ik blijf lekker met de huidige voeding doorspelen..

Wat foto's, (crescendo's komen tzt betere fotos van):

" no loss of fine detail "

Pjotr27

Mooie nieuwe speakers! Wij zijn er ook blij mee dat iemand er waanzinnig van gaat genieten...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

#727
Hehheh nou de corona zooi lijkt hier wat op zijn retour. Na 8 weken volledig in isolement binnen zitten, komen we zo af en toe weer eens buiten. Inmiddels dikke snorlex geworden ofzoiets  :happy:
Al meer dan 5 weken is er geen geval hier bij gekomen die geïnfecteerd is met het virus. Het is nog even wachten op de terugkeer van de Koreanen en japanners die hier in grote getale hun werk hebben.
Helaas lees ik ook dat EU en NL aan de beurt zijn. Vermijdt handen schudden, grote bijeenkomsten ook zou ik zeggen, want het is echt monster besmettelijk. Maar dat wist iedereen al..  [emoji14]
De overheid hier heeft echt een berg verzet en tja hoe slecht ik over china soms denk, hoe goed ze dit ''kunnen managen''. Alle wechat gebruikers (alle chinezen en buitenlanders hier) werden goed op de hoogte gehouden door een aparte topic in wechat van de overheid. Het was zelfs zo dat als er een geinfecteerd geval geconstateerd werd in je stad, dat dit meteen bekend werd gemaakt en in alle geuren en kleuren gedeeld werd waar deze persoon was geweest, welke vlucht/stoelnr/taxinr/restaurant etc is geweest en of je hier ook deel vanuit maakte of toevallig recent nog wat geweest.. Privacy is natuurlijk hier ver te zoeken, maar dat is altijd al niet aan de orde dus tja maar het positieve van inzien.. Dit AI systeem wat mensen controleert en ''altijd volgt' bied hierin dan wel een uitkomst. Wij hebben maandje geleden op het punt gestaan om terug te gaan naar NL, om deze periode te overbruggen, dit kwam mede doordat de werkgever ook ons terug wou hebben. Alleen kon de kat toen niet halsoverkop mee, aangezien de China kant nogal moeilijk deed in deze virus tijd om met een kat te gaan reizen. Nu achteraf blijkt het maar weer een goede toeval te zijn geweest dat het niet kon en denk ik dat het hier in china eerder veiliger is dan in NL. Maar goed.. Hopen dat de bronnen van de verspreiders snel worden gevonden in NL..

Uiteraard niet stil gezeten qua audio, nou ja kon verder weinig, maar nu zo langzamerhand beginnen de pakketjes uit het zuiden weer deze kant op te komen en daar zit wat moois tussen eej!

Allereerst wat buisjes swap, de 6sn7 nanjing chinese NOS buisjes uit 1958 vervangen voor de 6sn7 rca buisjes. Zijn wat meer gedetailleerd dan de chinese variant, maar de chinese variant is de meeste muzikale van de 2, misschien na tijdje inspelen eens verder onderzoeken welke ik mooier vind. NOS blijft in de 6sn7 wel het mooiste zoals zovelen al aangeven.

Ook eindelijk na zeer, zeer lang wachten en een annulering verder (zero-zone waar ik het eerder over had was echt slecht in zijn service en aandacht voor zijn product) heb ik eindelijk een goede voeding gevonden voor mijn intel nuc. Ik wou geen concessies doen, gewoon zo goed mogelijk met een zo goed mogelijk keuze qua componenten. Begin januari besteld en is vanwege het corona gebeuren wat vertraagd, maar kwam vandaag binnen. En daar ben ik blij mee! Het was een kostbare voeding, maar wat een goede upgrade, this soort deken van mijn set af idee, en moet nog inspelen! Er is gebruik gemaakt van een eigen O core transformer met oa caps, resistors van audio note, mundorf en amr. Mooie iego iec en ontzettend tevreden met deze voeding. Beeld is ook merkbaar opgeknapt, je ziet meer qua kleuren spatten er meer uit en scherpte in de achtergrond is toegenomen. Al met al zeer goede upgrade dus. Ik gebruik de nuc icm roon en nu met deze voeding wel een complete en goede streamer oplossing. Behuizing zeer zware kwaliteit, wat wil je ook met 8mm alu frame. Massive connector voor de voedingskabel voor de nuc.

Verder wat aanknooien met het powerblock, soft start erin gemaakt. Dit bleek nog niet heel gemakkelijk aan te komen, zoals eerder gezegd blok is 3000vac en meesten gaan toch tot 2400w. Nu eindelijk een 4000w gevonden en werkt perfect. Ook had ik het idee om een dcblocker te maken aangezien de trafo nogal eens ratelt. Inmiddels zijn daar de Kemet caps vandaag ook binnen voor gekomen dus binnenkort eens inbouwen.

Enn er gaat binnenkort weer wat moois binnen komen, namelijk een 300b versterker om tegen de 2a3 versterker op te boksen. Ik vind de 2a3 amp/buis fantastisch en het maakte me nieuwsgierig dat ik niet weet hoe de 300b klinkt bij mij. Dus na lang zoeken wat goeds gevonden wat aan mijn eisen voldeed. Deze wordt momenteel met de hand gemaakt, hardwire en ook hierin worden er geen concessies gedaan.

Owja en de 2a3 amp staat toch gemiddeld zo 10 tot 12 uur per dag aan nu ik thuis zit, dus meteen maar voor de zekerheid bij goede kennis van mij (linlai tubes) nieuwe exclusieve Elite 2a3 tubes gekocht. Prachtige opgebouwd en na ff kleine test, klinken die wel heeul lekker.. Liggen op de plank om de full music te gaan vervangen tzt..

Genoeg weer voor nu, foto's (komen zo) :


Edit: owja mijn imitatie tannoy speakers ook nog meer tannoy gemaakt [emoji23].. Beter goed gejat dan slecht bedacht.. Logo'tje aangebracht.












" no loss of fine detail "

HuubF

#728
Zo wat zul jij veel muziek hebben geluisterd. ;D

Vandaag zouden 2 kleinkinderen uit Den Bosch in Leiden komen logeren maar ze zijn ineens verkouden. En nu mogen ze volgens de richtlijnen voor Brabant hun huis niet uit. It's coming closer...

Heb jij voor je Roon setup je USB dac direct op de Nuc staan? Met andere woorden: heb je een Roon end point?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Pinda13

Quote from: HuubF on March  7, 2020, 18:11:54
Zo wat zul jij veel muziek hebben geluisterd. ;D

Vandaag zouden 2 kleinkinderen uit Den Bosch in Leiden komen logeren maar ze zijn ineens verkouden. En nu mogen ze volgens de richtlijnen voor Brabant hun huis niet uit. It's coming closer...

Heb jij voor je Roon setup je USB dac direct op de Nuc staan? Met andere woorden: heb je een Roon end point?

Haha klopt, altijd aan, ook echt mega veel op online warenhuizen gezeten om mooie spulletjes op te zoeken voor audio. Uiteindelijk ga je toch soort van obsessief zoeken.. 😅
Je hebt echt zeeën van tijd. Gelukkig had ik net een switch gekregen met zelda, dan snap je het idee.

Ik heb inderdaad roon met usb kabel naar de usb dac. Zit verder niks tussen. Ik draai nog wel windows op, this dus een roon core niet een endpoint. In principe hetzelfde dacht ik? Exclusive mode van geluid, wasapi waveIO.. Gebruik de pc als hoofd pc dus kan geen endpoint. Als ik eenmaal terug naar nl ga wordt het een endpoint.

Ennuhh van je kleinkinderen, verstandig, je bent toch met pensioen dus val je onder de wat ouderen, risico groep 😜. Ach this vooral goed nadenken en niet uitlokken. Neefje kwam weer van skivakantie Oostenrijk (meer après-ski dan op de piste) , nou ff poosje niet langs opa en oma bijv..
" no loss of fine detail "

i2Paq

#730
Quote from: Pinda13 on March  7, 2020, 17:57:58
Edit: owja mijn imitatie tannoy speakers ook nog meer tannoy gemaakt [emoji23].. Beter goed gejat dan slecht bedacht.. Logo'tje aangebracht.[/img]

Mooi verhaal weer, blij te horen dat jullie de piek gehad hebben met het virus.

Dat zijn geen echte volgens mij. Kijk even op eBay bij Mainly Tannoy, die heeft echte en dat zou ik persoonlijker liever hebben  :angel:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

HGH

Hier ook een Chinees virus, in de vorm van een Chinese schone dame :-)
Niet van af te komen en erg besmettelijk....

Pinda13

#732
Quote from: i2Paq on March  9, 2020, 13:02:09
Mooi verhaal weer, blij te horen dat jullie de piek gehad hebben met het virus.

Dat zijn geen echte volgens mij. Kijk even op eBay bij Mainly Tannoy, die heeft echte en dat zou ik persoonlijker liever hebben  :angel:

Haha het is ook zeker geen echte inderdaad, dit was de intentie ook niet. Deze is ff voor paar euro uit stukje verguld metaal gesneden. Ik verwachtte geen hoogstaand niveau, maar het was beter dan dat het was (plastic plaatje van het chinese merk).
Mare leuke ebay shop idd!
Edit: uit deze 3 kon ik kiezen, die grote was leuk, maar is meer voor de achterkant. Zodoende de veiligste gekozen..

Quote from: HGH on March 10, 2020, 14:06:41
Hier ook een Chinees virus, in de vorm van een Chinese schone dame :-)
Niet van af te komen en erg besmettelijk....

Haha.. Maar kan ze ook koken?  [emoji14]
" no loss of fine detail "

Pinda13

#733
Hier is het al een tijdje stil, ik ben rustig aan het genieten van mijn laatste aankoop. Dit is een line magnetic 219ia plus versie geworden. Dit model is begin dit jaar geïntroduceerd door LM voor de chinese markt als antwoord op de 845 premium die voor de Europese markt bestemd is. De plus is tov de gewone versie geupgrade met oa verbeterde transformatoren, interne bekabeling en is er meer gebruik gemaakt van verbeterde caps. De courier was flink saggie toen die hier kwam met z'n 103kg incl krat pakket.. Uitgepakt, een bijna hernia verder en staat inmiddels een goede week zijn kunsten te vertonen.

Wat een geweldige amp! Ontzettend tevreden mee en ik beleef mijn muziek opnieuw. Solide, rust en de amp laat een gemak horen door de speakers, geweldig! Ik vind het een mooie combi tussen de kt150 amp en de 2a3 amp die ik had. Heerlijk ruimtelijk en de looks [emoji3059]..

Verder voordat de amp kwam wat African blackwood balken gescoord en hiervan blokjes gemaakt voor onder componenten en als kabeldragers. 3 bekende bamboo snijplanken geplaatst en de bekabeling aangepakt. Dit is een nos kabel van vroegere lenz cable chicago tinned ofc met katoenen mantel. Vond ik heel mooi in mijn set passen qua klank. Daarom meteen alle kabel daarvoor vervangen (powercord, voeding nuc, ls kabel etc).







" no loss of fine detail "

Marco66

Wow, wat een prachtige set, alleen de looks al  :inlove:
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Pinda13

#735
Quote from: Marco66 on May  8, 2020, 08:31:43
Wow, wat een prachtige set, alleen de looks al  :inlove:

Thanks! De fotos laden niet altijd mooi high res, beetje jammer. Maar je krijgt een indruk  ::)

Edit: oh lol tapatalk wordt dus ook steeds minder wanneer je geen pro of vip wordt.. mega lage resolutie.. Wie weet betere manier?
" no loss of fine detail "

i2Paq

Wat een bak!  :D

Prachtig zo en kan mij voorstellen dat je er mee in je nopjes bent.  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Pinda13

Quote from: i2Paq on May  8, 2020, 08:48:00
Wat een bak!  :D

Prachtig zo en kan mij voorstellen dat je er mee in je nopjes bent.  :music:

Absoluut, de 2a3 ook erg mooi, maar dit is wel van een andere orde, je hoort en beleefd daardoor wel meer.
" no loss of fine detail "

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Contour


denoontje


Pinda13

" no loss of fine detail "

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pinda13

#744
Nieuwe buisjes Elite van Linlai (mien merk :D) gekocht voor de 219IA plus. Deze buisjes kan je vergelijken met de KR, emissions en ACME series van psvane onder de high end buisjes. Ceramische en metalen onderdelen, hoge kwaliteit componenten en zelfs het glas is bijv dikker dan de standaard, sommige buizen zijn ook nog weer groter(bijv de 845).

Ik had dit type elite 274B al een tijdje in mijn dac zitten alsmede ook in mijn 2a3 amp en ben zeer aangenaam verrast. Nu ff diep in de buidel getast, meteen 2x845 en 2x300b gehaald. Super upgrade en klinkt heerlijk! Linlai is de new kid on the block, maar zeker niet onbekend in de tube wereld. De directeur was ooit nummer 2 bij psvane, maar is voor zichzelf begonnen..

(hier wat info over de verschillende tube types: http://psvanetube.com/wordpress/who-is-linlai-tubes/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=who-is-linlai-tubes)

Het valt mij op dat na veel tube merken gebruikt te hebben(poa. shuguang en psvane) dat de Elite series juist in tegenstelling tot de andere tubes niet verkleuren qua sound. Bijvoorbeeld de live stage is geweldig. Natuurgetrouw en juist niet dat ''wollige'' of zoals de Tii series dat aangezette sound wat vaak tubes wel laten horen (al dan niet in combinatie met de amp).

Edit: ook hun voor buisjes 12ax7 ook maar mee besteld en eens proberen tov de JJ's!

Fotos..
Edit: netjes ook gematched uiteraard, met testresults.
" no loss of fine detail "

Jack_D

Los van hoe het speelt, vind ik dit soort apparaten visuele kunst. Alleen al er gewoon naar kijken geeft al een goed gevoel.....(Voor jouw natuurlijk wel zo fijn als het ook nog lekker klinkt, maar heb zo het idee dat dat ook wel goed zit :thumbs-up: )

Pinda13

Quote from: Jack_D on June 13, 2020, 12:48:18
Los van hoe het speelt, vind ik dit soort apparaten visuele kunst. Alleen al er gewoon naar kijken geeft al een goed gevoel.....(Voor jouw natuurlijk wel zo fijn als het ook nog lekker klinkt, maar heb zo het idee dat dat ook wel goed zit :thumbs-up: )

Absoluut waar en thanks! De looks vond ik nooit zo belangrijk, maar juist deze amps zorgen echt wel voor een glimlach op mijn gezicht. Daarbij klinkt hij inderdaad fantastisch en ben ik erg trots op deze aankoop. Voor mij iig wel het summum.
" no loss of fine detail "

JeroenGRT

Inderdaad mooi spul om te zien zeg!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Pinda13

#748
Kleine update, flink tijdje terug in mijn topic gehad over super tweeters. Dit heeft me nooit echt helemaal los gelaten, kwam toevallig weer leuk setje tegen en besteld. Mooie toeters haha, stevig materiaal en klonk top. Alleen nadeel was dat deze super tweeter vanaf 2khz tot eindeloos mee deed. In principe was dit dus geen super tweeter, maar meer een dubbele tweeter. Het maakte me wel meer nieuwsgierig naar de mogelijkheden. Want klonk al wel lekker(der). Zie eerst foto's met trompet toeter..

Zoektocht naar super tweeter was dus begonnen, de jbl 2408H zag ik voorbij komen in een mooie van berk gemaakt kastjes, allerlei type hoorn figuren. Maar ben nooit zo'n fan hiervan geweest.. Toen Pjotr van dit forum me een tip gaf over fostex ft17h. Deze heeft ook 8ohm en rond de 96db,dezelfde specs als mijn speakers. Dus op papier pastte perfect! Gezocht voor paartje op de tweedehands markt en gevonden. Filter 6db/octave gepakt en ik heb het liefst dat deze zo rond de 14/15khz mee zou gaan doen. Dit was met 1,33uf. Hierna ben ik via een site gekomen op een diy kastje voor deze fostex tweeter. Zij gebruikten mdf, maar ik wou er wel een andere en mooiere hout voor gebruiken. Dit werd black walnut. Ik heb hier weinig gereedschap, maar met wat geduld is er wel wat te maken. Kostte me wel veel schuur uren en soms met een decoupeerzaag is een rondje nou eenmaal lastig, maar de volgende super tweeter inclusief clarity caps CSA(main tweeter gebruik ik clarity cap MR) met mooie GAOFEI pluggen en banaanpluggen is gerealiseerd. Ik heb hem nog even met wax een bescherming gegeven.
Enorm blij met het resultaat! Doet net dat ietsje meer op hoog waar mijn huidige speaker toch wat minder in was..

Fotos:

" no loss of fine detail "

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika