Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinda13

Zij hebben op de foto icm een breedbander staan van tannoy, dat is in mijn geval niet zo zoals eerder al is aangegeven.
" no loss of fine detail "

xlr8

 Ik gok dat ze er deze week nog opzitten gevolgd door een uitgebreid verslag, toch Carl ?   :pompom:

Pinda13

Quote from: xlr8 on June 23, 2019, 14:16:38
Ik gok dat ze er deze week nog opzitten gevolgd door een uitgebreid verslag, toch Carl ?   :pompom:

Nouww.. ik zeg hier maar niks op ghehe..
" no loss of fine detail "

xlr8


Xander32

... ik blijft 't hier toch nog maar ff volgen, benieuwd naar jouw bevindingen.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

Lol🤣 ik moet er nog wel een paar nachtjes over slapen hoor. Zoals gezegd kan dat geld ook in het filter. Dat ik allebei wil maakt het natuurlijk altijd weer lastig.  :yawnee:
" no loss of fine detail "

Pinda13

#656
Goedemorgen. Sinds gisteren valt het me op dat de set los is gekomen. Het inspelen doet erg veel en merk dat het geheel opener is geworden. En moet zeggen behoorlijk tevreden mee!
Ik heb ook eens nagedacht over die toeter, ennn die gaat er waarschijnlijk niet komen, nou ja, in ieder geval niet nu. Ik wil mij eerst richten op het filter. Dus wax coils en dan zal het hier en daar beetje finetunen zijn. Ook kunnen de caps in mijn buizen dac ook beter, en zal ik deze tzt ook willen upgraden. Het verschil met bijv de 274B buis tov de standaard 6z5p heeft ook erg goed uitpakt.

Foto van set tot nu toe:

" no loss of fine detail "

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

Quote from: Xander32 on June 27, 2019, 15:46:53


Prachtig  :thumbs-up:

Thanks man! Alleen die hdmi kabels nog ff weg. Maar moet tv er weer af.. En geluid wordt er nu niet beter door dus och..
Zit wel loze leiding achter .. 😅
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Wat een grote computer.... :tongue2:
Ziet er heel goed uit zo... lekker laten inspelen voorlopig. En dan aan het modificeren....
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on June 27, 2019, 16:03:26
Wat een grote computer.... :tongue2:
Ziet er heel goed uit zo... lekker laten inspelen voorlopig. En dan aan het modificeren....

Haha heerlijk zo'n nucje, mee in handbagage en hup alles bij de hand altijd.
Ik overdrijf niet dat gemiddeld het setje 10 uur per dag aan staat, dat gaat dus mooi rap. Helaas geldt dat dan ook voor de kt150 buisjes maar tja zie ik dan wel weer.. Wat zijn die krengen duur trouwens! Ook hier daarom niet echt populair..
" no loss of fine detail "

Pinda13

#661
Kleine upgrade voor het filter gedaan mbv een mundorf mresist supreme op de 1 binnenkomende plek 6R8 weerstand. Ik merk eigenlijk weinig verschil met de mox versie om eerlijk te zijn, maar misschien moet het nog los komen dmv inspelen.

Verder zijn de wax coils voor het laag ook besteld in 1,28mh, maar deze hebben een levertijd van meer dan 2 weken dus komt straks in augustus wel als ik naar NL ga voor een vakantie.3

Een veel grotere upgrade na mijn speakers en filter is verrassend genoeg de caps die ik heb vervangen in de dac. Ik zocht al een tijdje naar een goede upgrade voor deze caps, maar kwam dan bij audio note of jensen caps uit. Die ik eigenlijk wat aan de dure kant vond. Na een tip heb ik een Fuat a cap caps gekocht, 2 stuks in 3,3uf zodat ik ze in de dac en in de speakers kan testen. Deze zitten nu een tijdje in de dac en merk dat het audiobeeld weer wat rustiger is waardoor je de instrumenten losser van elkaar hoort, meer gescheiden. Op HF gebied doen ze het heerlijk, het geheel komt wat meer uit de speakers. Op LF vind ik ze wat saai klinken. Zoals gezegd erg verrast dat het toch nog zoveel doet in de dac. Na een tijdje gaan ze op de plek van de jantzen alumen cap in de speakers en daarna bepalen waar en welke type..
Ow de fuat a caps komen dus uit duitsland (wat er staat) en zijn dus een copper tube cap zoals de AN of de jensen types. Meten bijna perfect met een 3.33uf en 3.32uf en hebben voltage van 630v, ze wegen ook best nog aardig wat. Ik kende ze voorheen niet. Wordt vervolgd.




Edit: bedenk me net dat ik ook nog wat Cornell Dubilier 940C 3000VDC caps over heb. Misschien die ook nog toevoegen in de dac..
" no loss of fine detail "

Pinda13

#662
Ik zit al een tijdje te kijken naar een goede buizenversterker voor bij de imitatie tannoys, aangezien zij een gevoeligheid hebben van 96db ben ik aan het oriƫnteren om een goede SET amp aan te schaffen. Na wat contact met Peter in indonesie(pjotr) te hebben gehad en zoektocht op de grootste chinese verkoopsite ben ik bij een persoon gekomen die zijn eigen buizenamps maakt. Na wat heen en weer ge-app ben ik erachter gekomen dat hij wel hele degelijke en mooie SET amps maakt, ze lijken bijna identiek op de sun audio amps. Ik heb gekozen voor een 2a3 buis, dus het wordt een set 2a3 met 2x3,5w vermogen. Ik had de keus tussen compleet mono blokken, dus elk een amp voor 1 kanaal, maar ik wou juist 1 mooie machine zonder te veel poespas, dit was uiteraard ook duurder.. Het extern kasje is te bepalen, van de external layout van buisjes en transformers tot het gebruik van materiaal. Ik heb voor ebony wood gekozen, aangezien ik dit mooier vind dat het donkere hout of een alu chassis. Trafos is niet zoals de sun audio een tamura/tamradio, hij gebruikt een mix van tango en zijn eigen gefabriceerde trafos. Dit geldt ook voor de weerstanden. Het mooie is wel dat dit altijd in de toekomst nog veranderd kan worden (dit kan ik zelf), maar wou eerst een goede basis en vanuit daar zie ik wel wat het verder wordt. Aangezien de psvane en tj full music fabrieken hier staan ook meteen mooie buisjes gescoord. Dit zijn de 274B standaard versie van full music, 2a3/n mesh plate van full music en de 6sn7 zijn op aanraden van de bouwer, aangezien ook Peter aangaf dat NOS in de 6sn7 reeks toch het mooiste zijn en de bouwer had mooie uit 1985 liggen nog voor zacht prijsje. Altijd goed..
Het duurt al met al een maand voordat hij klaar is, dus wachten. De musical paradise gaat straks in opslag, deze is veel te fors voor mijn speakers en krijgt wel weer een plekje ergens. 2x55w is heel wat anders voor deze speakers haha, en wil nu eens een echte muzikale set horen. Wordt vervolgd!

Wat foto's: de versterker met de 300b, zo komt mijn versterker er ook uit te zien. Ik kon nog voor alu chassis kiezen of dat donker houten. Maar vond dat rode het mooist. Verder nog wat voorbeelden met zijn mono blok voor de 2a3.. Ow en het schema wat hij voor de amp gebruikt.
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Leuk zo'n plan zelf bedenken en laten uitvoeren. Wordt nog wel een aantal weken flink geduld hebben...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Je moet je bedenken  dat Tannoy niet overweg kan met een se versterker :( push pull werkt hier veel beter mee
Single ended is de mooiste versterking die er bestaat maar alleen als de luidspreker geschikt is
en dat is een Tannoy zeker niet.

Pjotr27

Quote from: phy on July 23, 2019, 09:35:17
Je moet je bedenken  dat Tannoy niet overweg kan met een se versterker :( push pull werkt hier veel beter mee
Single ended is de mooiste versterking die er bestaat maar alleen als de luidspreker geschikt is
en dat is een Tannoy zeker niet.

Kan je uitleggen waarom Robert? Het is trouwens geen echte Tannoy maar een imitatie. Wel hoog rendement...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on July 23, 2019, 09:32:54
Leuk zo'n plan zelf bedenken en laten uitvoeren. Wordt nog wel een aantal weken flink geduld hebben...

Nou idd haha..

Quote from: phy on July 23, 2019, 09:35:17
Je moet je bedenken  dat Tannoy niet overweg kan met een se versterker :( push pull werkt hier veel beter mee
Single ended is de mooiste versterking die er bestaat maar alleen als de luidspreker geschikt is
en dat is een Tannoy zeker niet.


Heb meerdere mensen gevraagd wat beste zou zijn en allemaal kwamen ze met set antwoord aanzetten. De 1 gaf voorkeur aan 300b, de andere aan 2a3. We gaan het zien. Bouwer gaf ook aan dat 2a3 prima kan en toch wel mooier dan 300b vond hij als je puur op muzikaliteit wil zitten.

En idd rendement is hoog
" no loss of fine detail "

phy

rendement heeft er niets mee te maken in dit geval het is de Q factor van de speaker dat werkt niet goed met se
je hebt geluk dat je Tannoys niet de schuim randen hebben want dan was het nog erger
ik speel al 30 jaar met se triode versterkers en heb al heel wat luidsprekers gehad ook Tannoy de Arden de Little red monitors en de Balmoral zelfs een 211 se 18 watt kreeg het laag niet goed flubber boombass  :(
De tannoys hebben iets van dempingsfactor nodig om de conus in "bedwang" te houden push pull en tegenkoppeling zorgt hier voor.
een el84 pp of een quad 2 (15 watt) met kt66 kon dit wel
en een kt 88 pp nog beter
een single ended triode versterker is natuurlijk het mooiste dat er is maar dat geld alleen als de speaker "past"

Pjotr27

Quote from: phy on July 23, 2019, 10:35:02
rendement heeft er niets mee te maken in dit geval het is de Q factor van de speaker dat werkt niet goed met se
je hebt geluk dat je Tannoys niet de schuim randen hebben want dan was het nog erger
ik speel al 30 jaar met se triode versterkers en heb al heel wat luidsprekers gehad ook Tannoy de Arden de Little red monitors en de Balmoral zelfs een 211 se 18 watt kreeg het laag niet goed flubber boombass  :(
De tannoys hebben iets van dempingsfactor nodig om de conus in "bedwang" te houden push pull en tegenkoppeling zorgt hier voor.
een el84 pp of een quad 2 (15 watt) met kt66 kon dit wel
en een kt 88 pp nog beter
een single ended triode versterker is natuurlijk het mooiste dat er is maar dat geld alleen als de speaker "past"

Gaat het wel goed met Phy-HP? By the way Phy je moet echt een setje Aurel Bryan kopen....ik ben echt mega-enthousiast...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: phy on July 23, 2019, 10:35:02
rendement heeft er niets mee te maken in dit geval het is de Q factor van de speaker dat werkt niet goed met se
je hebt geluk dat je Tannoys niet de schuim randen hebben want dan was het nog erger
ik speel al 30 jaar met se triode versterkers en heb al heel wat luidsprekers gehad ook Tannoy de Arden de Little red monitors en de Balmoral zelfs een 211 se 18 watt kreeg het laag niet goed flubber boombass  :(
De tannoys hebben iets van dempingsfactor nodig om de conus in "bedwang" te houden push pull en tegenkoppeling zorgt hier voor.
een el84 pp of een quad 2 (15 watt) met kt66 kon dit wel
en een kt 88 pp nog beter
een single ended triode versterker is natuurlijk het mooiste dat er is maar dat geld alleen als de speaker "past"
Heb er nu een 4xkt150 aan hangen, wat ik zei 2x55w. Maar zelfs dan komt het laag er niet bulderend uit dus dat laag is er gewoon niet. En this ook niet dat dat moet want ik mis niks. :) Maar we gaan het zien mooi om nu beide (uitersten?) te hebben en vergelijken. Stel ik ben niet tevreden met de versterker mag die altijd terug zonder reden, maar ik ben al bevooroordeeld denk ik in het positieve.

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

" no loss of fine detail "

phy

Quote from: Pinda13 on July 23, 2019, 10:49:19
Heb er nu een 4xkt150 aan hangen, wat ik zei 2x55w. Maar zelfs dan komt het laag er niet bulderend uit dus dat laag is er gewoon niet. En this ook niet dat dat moet want ik mis niks. :) Maar we gaan het zien mooi om nu beide (uitersten?) te hebben en vergelijken. Stel ik ben niet tevreden met de versterker mag die altijd terug zonder reden, maar ik ben al bevooroordeeld denk ik in het positieve.

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk
Ja dat bedoelde ik het laag met de linnen rand is minder dan de schuimranden dus het valt dan minder op
gewoon proberen in het begin zal je het zeker mooi vinden het laag zal zelfs wat "warmer" klinken maar hou je pp versterker en sluit hem na een tijdje maar weer eens aan  ;)
Het maakt ook niets uit het is altijd leuk om dingen zelf te ontdekken
dat is vaak de einige manier om er echt iets over te weten.
Er word veel geschreven en gezegd  door iedereen vaak hebben ze het zelf niet eens geprobeerd
dat moet je er altijd uit filteren maar dat is moeilijk iedereen kan van alles roepen
dus zelf proberen is de enige juiste weg zo heb ik het ook gedaan.
en het is ook leuk

phy

Quote from: Pjotr27 on July 23, 2019, 10:46:54
Gaat het wel goed met Phy-HP? By the way Phy je moet echt een setje Aurel Bryan kopen....ik ben echt mega-enthousiast...
Met Phy gaat het heel goed en ik denk met de Aurel Bryan ook het lijkt me wel
maar daar ga ik zelf nog wel eens achter komen inderdaad   :)
Ik ben nu nog even "bezig" met de Paragon 97 dB rendement en het gaat absoluut niet met een se versterker.

Pinda13

#672
Joooo... ok dat maandje ging wel heel snel voorbij lol. Ik kreeg vandaag wat foto's door van mijn chinese grumpy old grandpa. Na wat lang wachten ofzo op het chassis is hij als een speer te werk gegaan met de 2a3 versterker. Hij had vakantie gaf hij aan, okeuhj.. :clapping:

Tja wat kan ik zeggen: onwijs veel zin in om deze versterker eens te testen op mijn speakers. Ik mag vrijblijvend testen en mocht ik niet tevreden zijn de versterker terug sturen, zonder dat ik nog maar een euro heb overgemaakt. Dat is in China best zeldzaam, aangezien hier alles om geld draait. Ja dat is overal wel, maar in China zeker! Ze kennen geen service, geen aftersales, nee geld innen en klaar met de ''soort relatie''..  :tounge2:

Het ziet er al met al erg mooi uit en ben tot nu toe erg tevreden. Zoals gezegd de tubes heb ik eerder aangeschaft en naar hem verstuurd, deze vond hij maar groot en zou veel liever een USA tube erin zetten. Helaas hebben chinezen niet zo'n hoge eigendunk van producten die in hun eigen land gemaakt worden. De psvane en full music accepteren ze wel, maar zullen ze nooit aanbevelen. Terwijl ze in het westen toch wel goede zaken doen als je de reviews mag geloven. Chinezen zijn in dat geval erg stereotype, goed bier komt alleen uit duitsland (yeah right..), schoonmaak apparatuur moet je philips hebben (xiaomi the best!!) en audio component moet overal vandaan komen behalve vanuit china zelf.

Enfin, owja verder nog mijn voorbuisjes in de Dac veranderd. Dit was ook een upgrade, geen grote maar het werd wat muzikaler. Lekker! Alleen na 1 dag spelen gaf 1 12bh7 full music buisje de geest. Inmiddels gematched paartje weer terug en nieuwe sturen ze op zodra ze weer op voorraad zijn.. Dus de oude russian 6h6 zitten er weer in. Ik ging van 6,3v buisjes naar 12v. Er zit een switch op mijn dac, toch weer mooi. Ik gebruik RCA en geen XLR dus hoefde ik maar 2 te upgraden en de andere shuguang 12v buisjes. Scheelt weer.



Foto's!!
(zijn niet echt high res, maar over klein weekje staat versterker denk ik hier dus maak ik betere). Bouwer gaat nog de versterker na 2 dagen spelen verder afstellen.
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Spannend hoe de combinatie klinkt! Nog even geduld.... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on August  3, 2019, 05:38:53
Spannend hoe de combinatie klinkt! Nog even geduld.... ;)

Absoluut! Erg benieuwd en gaat veel sneller dan verwacht.
" no loss of fine detail "