Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Als ik de supertweeters op mijn Tannoy TD8s afdekte, hoorde je duidelijk minder ruimtelijkheid. Ik zou er geen 2000 euro aan uitgeven, maar ik vond dat het zeker iets toevoegde.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

Blijft lastig, misschien eens ergens testen. Of paartje aanschaffen, testen en bij niet tevreden terug sturen.
" no loss of fine detail "

xlr8

Zow!  da's een fijne tip Carl  :worship:  mooi tweeterke, thanks

Nu eens kijken of mijn Chinees wat bijgepolijst kan worden want mijn tabbie vertikt het om te vertalen  :-[


Quote from: Pinda13 on June  5, 2019, 09:15:09
:bored:Deze elac gaat dus ook tot 15khz.. Tannoy gaat hoger weet iemand dit?

Tannoys leggen de lat een stukje hoger,  lees wel eens specs van +24Khz. tot zelfs +40Khz. voor vleermuizen.

Pinda13

Quote from: xlr8 on June  5, 2019, 19:17:01
Zow!  da's een fijne tip Carl  :worship:  mooi tweeterke, thanks

Nu eens kijken of mijn Chinees wat bijgepolijst kan worden want mijn tabbie vertikt het om te vertalen  :-[


Tannoys leggen de lat een stukje hoger,  lees wel eens specs van +24Khz. tot zelfs +40Khz. voor vleermuizen.

Haha np man. Die lark leek mij ook wel wat, maar ik heb de vendor gevraagd of het bij Tannoy geschikt was en gaf zonder enige twijfel al aan dat je meer naar een hoorn super tweeter moet gaan. Past beter en gaan hoger..

In augustus ga ik naar nl, ik kan altijd ff wat voor je meenemen zoiets als dit, mooie kleine dingen👍💪. Het kan natuurlijk zijn dat de douane hier ook mee leest haha maar das de gok ;).
" no loss of fine detail "

xlr8

Het staat al op je rekening  :D

m.a.w. zou top zijn  :pompom:

Pinda13

Asc's zijn binnen en meten bijna gelijk. Eens ff passen en meten, maar ze zitten erin. Helaas is mijn kabel op/net tekort. Dus nieuwe is onderweg.. [emoji28] [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: xlr8 on June  5, 2019, 19:47:23
Het staat al op je rekening  :D

m.a.w. zou top zijn  :pompom:

Ik neem ze voor je mee geen punt Ron! Je hebt pm
" no loss of fine detail "

xlr8

Deal & PM retour  :thumbs-up:


Quote from: Pinda13 on June  5, 2019, 18:39:38
Blijft lastig, misschien eens ergens testen. Of paartje aanschaffen, testen en bij niet tevreden terug sturen.

Probeer deze maar op je speakers,  gaat het tenminste van de inspeeltijd af   :coffee:

xlr8

 Zo'n mooie ontwikkelingen @huize Pinda en zóóóów rustig in het topic   :nopompom:

:D


Pinda13

#634
Haha was je bij me op bezoek ofzo? Maar idd de tweeters staan sinds een paar dagen hier te spelen en het valt mij zeker niet tegen! Het is grootser/ruimtelijke geworden. Het gaat wat van de muzikaliteit/smoothness af maar met bijv elektronische muziek is het wel erg mooi. Dinsdag komen ze je kant op, dan eens zien of ik wat ga missen.

Grappig als je met je oor dichtbij de tweeter staat haast niet te horen zijn en eenmaal op geluidspositie ze duidelijk te horen zijn. Grappig..

Ben benieuwd wat je er van vind man!
" no loss of fine detail "

xlr8

Quote from: Pinda13 on June 16, 2019, 13:24:36
Haha was je bij me op bezoek ofzo?

LOL!  je moest eens weten hoe snel de ontwikkeling van de James Bond drones gaat, met name de range en het inzoomen  :D


Bizar dat er ogenschijnlijk nix uit komt maar op afstand er een duidelijk effect is... ben iig zeer benieuwd, electronische muziek is hier zowieso voor 95% dus no fear  :happy:


xlr8

Inmiddels up & running  :)


Pinda13

Quote from: xlr8 on June 23, 2019, 13:06:16
Inmiddels up & running  :)

Hoppa! Ben erg benieuwd wat je er van vind.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#638
Ik kwam eer gisteren deze nog tegen. Extern filter boxje met gain level knoppie en een frequentie bereik van de tannoy supertweeter. Hij komt in 3 verschillende dome tweeters maar weet zo niet het verschil. De vertaal app maakt er copper palladium, pottery porcelain en pure tantalum ofzo van. De laatste is het duurst en wordt alleen op verzoek gemaakt. Ik moet zeggen dat ik het optisch wel vet vind haha, 4" dome gaat het trouwens. Dikke toeter..

Verstuurd vanaf mijn EVR-L29 met Tapatalk

" no loss of fine detail "

Xander32

Ieder z'n ding, maar bij die toeter haak ik af 🥴. En losse kastjes er tussen, ik weet niet wat ik daarvan moet denken 🤔.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

#640
Quote from: Xander32 on June 23, 2019, 13:45:05
Ieder z'n ding, maar bij die toeter haak ik af 🥴. En losse kastjes er tussen, ik weet niet wat ik daarvan moet denken 🤔.

Haha absoluut. This china en ik heb een hobby. Tja dan komen er vaak leuke en belachelijke dingen langs. Wel leuke kans om eens te proberen whaha. De tweeter van Ron xlr8 vond ik wel wat doen, alleen maakte dat het geluidsbeeld niet mooier op. Voor films en dus met name spraak was echt verbeterd. Maar ook werd hij frisser dan zonder tweeter.

This beetje kermis toeter ding, maar moet zeggen dat ik vaak langs m'n speakers loop en ze bijzonder mooi vind. Kan dat met dit ding ook gebeuren?    :inlove:

Kortom wat ik probeer te zeggen, gewoon leuk gimmick ding.

Ik hoorde van mijkie dat hij enorm positief verrast was door zijn dirac dsp. Dit wou ik ook weleens proberen, maar hebben ze tegenwoordig dirac live niet meer uitgebracht voor de pc. Het is er wel, maar geen standalone programma meer, meer een remote control voor de spelers die dit dus tegenwoordig ingebouwd hebben. Mijn bron is een intel nuc, met usb naar de dac. Toen Roon eens geprobeerd, ik kreeg een maandje gratis van hun (altijd mailtje sturen om te vragen of je langer mag testen helpt). Maar vind het tot dusver nog niet echt wat toevoegen. Maar snap er ook geen biet van, dat gaat waarschijnlijk wel samen met het feit dat het nog niet wat toevoegt. lol
Eens x op een rustig momentje testen en umikje hier ergens fixen, worden hier ook verkocht.
" no loss of fine detail "

xlr8

#641
Wow!  ziet er gaaf uit die hoorn op de speaker  :worship:
Ik zeg doen  8)

Als dat kastje een gain control en/of tevens filter is wordt het wel een $$ pakketje ?

Quote from: Pinda13 on June 23, 2019, 13:11:06
Hoppa! Ben erg benieuwd wat je er van vind.

Min of meer precies zoals je omschreef, tis iig geen effect alsof de treble knop een zwieper naar rechts krijgt. Subtiel in ruimtelijkheid en spreiding maar wel bij content waar die info inzit, met een 128 kbps internet zendertje doet 't nagenoeg nix (that figures hahahaa!).
Het gekke is idd als je je oor op tweeter houdt hoor je zeer fijn ultrahoog 'krispels', ga je er een meter vanaf hoor je niets, ga je in de ideale driehoek zitten merk je wel dat er iets gebeurd, zéker als je ze uitzet valt temeer op dat het beeld weer anders is... bizar  :colgate:

ps. de hoek bepalen (afstraling) is wel een dingetje, met een rubber 'spike' vang ik nu de aflopende top van de Venere op.

Xander32

Jouw speakers zijn mooi. Echter zo'n toeter is als een cheap kunststof imitatie Spirit of Ecstasy op de motorkap van een Volvo C70 plaatsen.

Quote from: Pinda13 on June 23, 2019, 13:48:30
Haha absoluut. This china en ik heb een hobby. Tja dan komen er vaak leuke en belachelijke dingen langs. Wel leuke kans om eens te proberen whaha. De tweeter van Ron xlr8 vond ik wel wat doen, alleen maakte dat het geluidsbeeld niet mooier op. Voor films en dus met name spraak was echt verbeterd. Maar ook werd hij frisser dan zonder tweeter.

This beetje kermis toeter ding, maar moet zeggen dat ik vaak langs m'n speakers loop en ze bijzonder mooi vind. Kan dat met dit ding ook gebeuren?    :inlove:

Kortom wat ik probeer te zeggen, gewoon leuk gimmick ding.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

Quote from: xlr8 on June 23, 2019, 13:53:23
Wow!  ziet er gaaf uit die hoorn op de speaker  :worship:
Ik zeg doen  8)

Als dat kastje een gain control en/of tevens filter is wordt het wel een $$ pakketje ?

Min of meer precies zoals je omschreef, tis iig geen effect alsof de treble knop een zwieper naar rechts krijgt. Subtiel in ruimtelijkheid en spreiding maar wel bij content waar die info inzit, met een 128 kbps internet zendertje doet 't nagenoeg nix (that figures hahahaa!).
Het gekke is idd als je je oor op tweeter houdt hoor je zeer fijn ultrahoog 'krispels', ga je er een meter vanaf hoor je niets, ga je in de ideale driehoek zitten merk je wel dat er iets gebeurd, zéker als je ze uitzet valt temeer op dat het beeld weer anders is... bizar  :colgate:

klopt, deze zijn inclusief extern kastje wel het dubbele van jou versie. Daarom twijfel ik nog wat, anders waren ze al onderweg.
Verder sla je de spijker op zijn kop met die tweeter van je. In het begin hoorde ik 0 van dichtbij, ging ik op luisterpositie zitten was er meer, maar hoe? Als je echt goed luistert hoor je dat krispels inderdaad. Ik draai hier met spotify en tidal en merkte daarin geen verschil, het was er gewoon. Maar zoals gezegd mij te frisjes, het was niet dat smoothness meer idee. Haha its magic! Maar mooi als het er beter van wordt. Nog wel ff inspelen, ik heb ze slechts paar dagen aan gehad.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#644
Quote from: Xander32 on June 23, 2019, 13:57:15
Jouw speakers zijn mooi. Echter zo'n toeter is als een cheap kunststof imitatie Spirit of Ecstasy op de motorkap van een Volvo C70 plaatsen.

haha nice. En brullen die auto!  :D :inlove: ik weet het nog niet, maar ken mijzelf wel dat ik ze leuk genoeg vind. Ik heb nog een mresist supreme gekocht voor die 6,8R in het filter. En het laag moet nog naar een jantzen wax coil. hoogstwaarschijnlijk dit eerst maar eens doen. Alleen de wax en deze mresist zijn hier dubbele wat bij ons in NL kost. De supreme resistor neemt de lady mee terug naar china. Ik heb 1,28mh nodig en zit 2 weken levertijd op.. Dus wordt het augustus denk ik (ik ga voor ffies terug ivm lowlands met vrienden). Ik ben gewoon niet zo geduldig.
" no loss of fine detail "

xlr8

Quote from: Xander32 on June 23, 2019, 13:57:15
een cheap kunststof imitatie Spirit of Ecstasy

Whahaaa!   ;D ;D  verslik me hier een partij grandioos in de koffie zeg!  :bigsmile:

Ff nieuw bakkie halen  :coffee: (zonder pilletje)


chansig

Ik heb een toetoetoeter op mijn Tannoy scooter... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

#647
Quote from: chansig on June 23, 2019, 14:06:30
Ik heb een toetoetoeter op mijn Tannoy scooter... :D

Gr. Hans
En toeter ik naar jou.. Ghehe gain level omhoog en misschien hoor je het dan nog x. Dikke toeter ftw (uhh :huh2:)



Quote from: xlr8 on June 23, 2019, 14:04:20
Whahaaa!   ;D ;D  verslik me hier een partij grandioos in de koffie zeg!  :bigsmile:

Ff nieuw bakkie halen  :coffee: (zonder pilletje)

Haha mooi. :D
" no loss of fine detail "

xlr8

Quote from: chansig on June 23, 2019, 14:06:30
Ik heb een toetoetoeter op mijn Tannoy scooter... :D

Gr. Hans

:D

Ok ok, het bling-bling gehalte is wat aan de hoge kant maar vind het niet verkeerd icm hout en de vintage look.

chansig

Vind het wel wat hebben. Of het klinkt ? Geen idee.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.