Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pinda13

#600
Quote from: Contour on May 26, 2019, 14:09:47
Is dit op beide kanalen, of bij 1 speaker?

Beide kanalen.
" no loss of fine detail "

Contour

Dat snap ik, mijn vraag is of beide speakers raar reageren op de andere weerstanden?

Pinda13

#602
Quote from: Contour on May 26, 2019, 16:22:13
Dat snap ik, mijn vraag is of beide speakers raar reageren op de andere weerstanden?

Ik las hem verkeerd excuus. Beide kanalen ;)
Hele geluidsbeeld was rubbish..
" no loss of fine detail "

JeroenGRT

Wauw die luidsprekers zien er goed uit!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Pinda13

Quote from: JeroenGRT on May 26, 2019, 17:09:07
Wauw die luidsprekers zien er goed uit!

Thanks!

Quote from: Contour on May 26, 2019, 16:22:13
Dat snap ik, mijn vraag is of beide speakers raar reageren op de andere weerstanden?

Er is 1 ding veranderd in de zin, ik had de caddock verkeerd om in de richting zeg maar. Kan dit nog van invloed hebben? Dus ik bedoel met tekst mee tegen de richting in.. Die 5w 20r heb ik nu omgedraaid.. En dan Dale veranderd maar die zat wel met tekst mee in goede richting. Ja ik probeer het probleem te zoeken.. 🧐 XD
" no loss of fine detail "

Contour

Geen idee, je kan gewoon de Dale en Caddock er weer inzetten en kijken of het probleem terugkeert, op zich is een reproduceerbaar resultaat in dit geval ook een postief resultaat. Maar wie weet klinkt het ineens wel goed...

scrutinizer

Quote from: Pinda13 on May 26, 2019, 19:42:48
Thanks!

Er is 1 ding veranderd in de zin, ik had de caddock verkeerd om in de richting zeg maar. Kan dit nog van invloed hebben? Dus ik bedoel met tekst mee tegen de richting in.. Die 5w 20r heb ik nu omgedraaid.. En dan Dale veranderd maar die zat wel met tekst mee in goede richting. Ja ik probeer het probleem te zoeken.. 🧐 XD

Quote from: Contour on May 26, 2019, 19:51:00
Geen idee, je kan gewoon de Dale en Caddock er weer inzetten en kijken of het probleem terugkeert, op zich is een reproduceerbaar resultaat in dit geval ook een postief resultaat. Maar wie weet klinkt het ineens wel goed...

:unsure: Wat denken jullie zelf....? ::)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Pinda13

#607
Quote from: scrutinizer on May 27, 2019, 15:16:54
:unsure: Wat denken jullie zelf....? ::)

We denken misschien wel teveel, ach ja wordt je ook niet minder van. Blijft vreemd dat het ineens beter werd door deze 2 onderdelen te vervangen. Morgen komen de andere weerstanden binnen.

Verder nog wat leuks voor de dac gekocht. Een replica we274b Rectifier buis. Man wat een knoepert van een buis is dat! Doet het iets in het geluid? Geen idee, maar ik vind het gewoon vet uitzien. En wou altijd eens vergelijken of het wat doet, tijd zal het leren.. Deze 274b wordt onder psvane uitgebracht de 1:1 versie en dus een replica zoals deze.
" no loss of fine detail "

Xander32

Buisjes  :inlove:


Quote from: Pinda13 on May 27, 2019, 17:28:31
We denken misschien wel teveel, ach ja wordt je ook niet minder van. Blijft vreemd dat het ineens beter werd door deze 2 onderdelen te vervangen. Morgen komen de andere weerstanden binnen.

Verder nog wat leuks voor de dac gekocht. Een replica we274b Rectifier buis. Man wat een knoepert van een buis is dat! Doet het iets in het geluid? Geen idee, maar ik vind het gewoon vet uitzien. En wou altijd eens vergelijken of het wat doet, tijd zal het leren.. Deze 274b wordt onder psvane uitgebracht de 1:1 versie en dus een replica zoals deze.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

scrutinizer

#609
Een weerstand is geen cap waar een outerfoil aan de laagohmige zijde minder inkoppelt.

Waar het bij een cap dus ook geen gegeven is wanneer deze met tekst in richting gebruikt word. :notify:
Meten is het devies. ;)

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Pinda13

#610
Quote from: scrutinizer on May 28, 2019, 00:42:27
Een weerstand is geen cap waar een outerfoil aan de laagohmige zijde minder inkoppelt.

Waar het bij een cap dus ook geen gegeven is wanneer deze met tekst in richting gebruikt word. :notify:
Meten is het devies. ;)

Check.
Inmiddels de mills 10w en mundorf mox 10w erin en het geheel zit fantastisch mooi in balans. Het blijft wat in speaker hangen, dus ff tijdje inspelen. Voor de zekerheid heb ik wat bypass caps Cornell Dubilier 0,01uf 3000vdc en de asc x386s mkp in oil aangeschaft, nieuwsgierig naar wat zo'n bypass ding doet bij de alumen en of het geheel nog wat warmer/smoother kan met die asc op plek van wima. Duurt nog wel ff voordat die binnen zijn, ivm import uit usa.. Hier helaas slecht te krijgen. Wordt vervolgd! De weerstanden zijn nu goed en laat ik zo. Laag ben ik ook behoorlijk tevreden over. Ik vind de wima mooier dan die evox die erin zat. Wordt met de tijd alleen maar beter💪.
" no loss of fine detail "

Pinda13

#611
De bypass cap en asc oil cap zijn binnen. De asc caps meten 9,95uf en 9,77uf. Die 9,77uf is toch wat afwijkend vind ik, waarschijnlijk zou je dat niet gaan horen, maar toch ik blijf graag kritisch. Dus de vraag gesteld aan de winkel of hij een nog beter exemplaar had die dichterbij de 9,95uf. Toevallig wil dat hij nog een 9,94uf had en toen ik eenmaal uitlegde dat ze in een speaker systeem kwamen was hij zo vriendelijk om de caps om te ruilen. Dus ff paar dagen wachten en heb ik voor gevoel bijna identieke caps. Al is het maar voor het gevoel..

De bypass cap Cornell Dubilier bij de alumen Jantzen cap gedaan en allemachtig wat een verschil! Het is maar 0,01uf, maar zoals Tony in zijn cap verslag/test schrijft over deze cap daar is geen woord van gelogen. Het geluid komt heerlijk uit de speakers. Helderder ook zonder dat het fris is geworden het maakt het geheel wat meer samenvoegend. Grootser audiobeeld ook, lekker. Ik mis nog wat smoothness in het geluid en aangezien de speakers hier gemiddeld 8 uur per dag aan staan merk ik dat ik iets minder relaxt luister, maar al een stuk beter dan wat het was! Lekker man [emoji39]
Misschien brengt die asc het.

Via via ben ik op een Chinees diy forum beland en man man wat een wereld is dat! In de zin van veel voor weinig haha. Daar zitten techneuten die alles het beste uit hun systeem te willen halen. Ook 1ne L. Cao audio. Wat deze gasten maken maakt mij wel heel nieuwsgierig. Haha oho[emoji28][emoji56]..
Speakers hebben ze een eigen breedband unit gemaakt met een excitatie voeding. Al zou ik niet inhoudelijk weten wat het doet, maar wat ik begrijp dat dit een voeding is met een el34, waarbij je de uitgangsspanning kan veranderen en dit de klank bepaald van de speaker. Hoe vet is dat?! Ik zal wat foto's plaatsen en misschien dat mensen hier het 1 en ander hier van kennen. Filter is juist less is more.

Verder hebben ze buizen amps die er wel op papier heel erg mooi uit zien. Op het forum hebben ze het 1 en ander al gemaakt van vv unit, 300b unit tot 211 units. En vanaf vorig jaar zijn ze bezig geweest met het "het beste van het beste maken" en gaat over een systeem met 211 buis en 2a3 buis. Je hebt een lc600 en de lc660 versie, waarbij de lc660 verder is gegaan zonder concessies te doen, aparte voeding, ac buisjes etc etc. Hoop technisch gelul op dat forum [emoji28], maar ik zal wat foto's delen voor de mensen die het leuk vinden. Ik ga het iig eens volgen hoe en wat..

Waarbij trouwens de lc660 de 211 iets van 1050v 70ma, 2a3 30ma en watt 28W×2
Dat 1050v man als je dan schokje krijgt fojfoj.. Maar ik heb er te weinig kennis van helaas, this echt een bepaald vakjargon..

Oordeel zelf:

De speakers waar ik het over had;




De lc600 (goedkopere 211 amp) ;



De 300b amp van hun;




De lc660 hun ref amp;

" no loss of fine detail "

Pinda13

#612
Forum staat vol met meningen, maar weinig responds hier. Het is ook lastig om van foto's een mening te vormen dat snap ik.

Een volgende dan, super tweeters zou het wat toevoegen bij mijn speakers of niet? Ik had al wat gezocht op het forum en de 1 vind het top, de ander flop. De beste vraag is dan heb ik het nodig? Neuh niet, maar toch lachen om te proberen misschien.

Ik kwam deze tegen;

De jbl 2808h-2. Ziet er, zoals ik al snel denk, leuk uit!

Wie heeft ervaring met een super tweeter?

Cheers!
" no loss of fine detail "

Xander32

Door het toevoegen van een dergelijke tweeter, doe je m.i. het puntbron principe van de drivers in jouw speakers, teniet.


Quote from: Pinda13 on June  4, 2019, 18:24:14
Forum staat vol met meningen, maar weinig responds hier. Het is ook lastig om van foto's een mening te vormen dat snap ik.

Een volgende dan, super tweeters zou het wat toevoegen bij mijn speakers of niet? Ik had al wat gezocht op het forum en de 1 vind het top, de ander flop. De beste vraag is dan heb ik het nodig? Neuh niet, maar toch lachen om te proberen misschien.

Ik kwam deze tegen;

De jbl 2808h-2. Ziet er, zoals ik al snel denk, leuk uit!

Wie heeft ervaring met een super tweeter?

Cheers!

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

Quote from: Xander32 on June  4, 2019, 20:41:53
Door het toevoegen van een dergelijke tweeter, doe je m.i. het puntbron principe van de drivers in jouw speakers, teniet.

Check, Bedankt voor je reactie. Tannoy zelf heeft toch ook een aantal super tweeters icm zo'n puntbron principe? Werkt ook niet goed?
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Ik zou er ook geen geld aan uitgeven. Bij Tannoy heb ik ze regelmatig gehoord en ik vind het geen verbetering. Investeer liever in betere interne bekabeling...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Xander32

Diegene die ze in gebruik hebben, geven aan dat de ruimtelijkheid toe is genomen en dat de tonaliteit van de ls. gewijzigd is. Maar ik vind het vreemd dat indien je voor het Tannoy geluid en karakter gevallen bent (puntbron), welke grotendeels aan hun dc units toe te schrijven is, je deze teniet gaat doen door het toevoegen van een extra, losse unit.

Ja, Tannoy heeft deze zelf ook in de markt gezet, maar voorts nergens toegepast in hun Prestige serie. Echter wel in hun top model, de Kingdom: m.i. is er bij dat model ook geen sprake meer van een puntbron.


Quote from: Pinda13 on June  5, 2019, 03:30:10
Check, Bedankt voor je reactie. Tannoy zelf heeft toch ook een aantal super tweeters icm zo'n puntbron principe? Werkt ook niet goed?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Een supertweeter geeft toch boven de 20.000 Khz weer ?

Die van Pinda lijkt meer een aanvulling te zijn op een gebied waar je wat mist en dan onder de 20.000 Khz.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on June  5, 2019, 04:09:53
Ik zou er ook geen geld aan uitgeven. Bij Tannoy heb ik ze regelmatig gehoord en ik vind het geen verbetering. Investeer liever in betere interne bekabeling...

Interne bekabeling is een hoogstaande 7n 3.1mm  copper combi van solid en stranded kabel. Die gebruik ik ook in mijn eigen gemaakt stekkerblok en als speakerkabel gebruik ik van hetzelfde merk, maar dan een wat dikkere variant 4.3mm. Ik ben daar erg tevreden over.
Ik moet bekabeling in de speaker nog wel doen, vanaf terminal naar unit voor de rest is vervangen.

Quote from: Xander32 on June  5, 2019, 06:30:44
Diegene die ze in gebruik hebben, geven aan dat de ruimtelijkheid toe is genomen en dat de tonaliteit van de ls. gewijzigd is. Maar ik vind het vreemd dat indien je voor het Tannoy geluid en karakter gevallen bent (puntbron), welke grotendeels aan hun dc units toe te schrijven is, je deze teniet gaat doen door het toevoegen van een extra, losse unit.

Ja, Tannoy heeft deze zelf ook in de markt gezet, maar voorts nergens toegepast in hun Prestige serie. Echter wel in hun top model, de Kingdom: m.i. is er bij dat model ook geen sprake meer van een puntbron.



Klinkt inderdaad aannemelijk en logisch. Ik mis ook in die zin niks dus dat is goed. Dan ga ik de supertweeters lekker aan mij voorbij laten gaan.

Quote from: chansig on June  5, 2019, 07:32:14
Een supertweeter geeft toch boven de 20.000 Khz weer ?

Die van Pinda lijkt meer een aanvulling te zijn op een gebied waar je wat mist en dan onder de 20.000 Khz.

Gr. Hans

Geen idee, ik kwam deze per toeval tegen. De supertweeter van tannoy zal nog iets hoger weergeven?
" no loss of fine detail "

xlr8

Ik heb de supertweeter van Elac eens geprobeerd op de FS409 en dat voegde best wel wat toe.
Met name de ruimtelijkheid idd, tevens was het hoog verfijnder maar voegde ook veel af in de beurs  :nopompom:  over de 2k. vond ik toch wel een aderlating:

https://www.servi-q.nl/producten/elac/4pi-plus-2-ribbon-super-tweeter/

Wat mag die jbl 2808h-2 kosten ?


Pinda13

Quote from: xlr8 on June  5, 2019, 08:49:09
Ik heb de supertweeter van Elac eens geprobeerd op de FS409 en dat voegde best wel wat toe.
Met name de ruimtelijkheid idd, tevens was het hoog verfijnder maar voegde ook veel af in de beurs  :nopompom:  over de 2k. vond ik toch wel een aderlating:

https://www.servi-q.nl/producten/elac/4pi-plus-2-ribbon-super-tweeter/

Wat mag die jbl 2808h-2 kosten ?

2500rmb per paar, rond de 320 euro. Zoals hans al zegt heb ik waarschijnlijk een andere hogere supertweeter dan deze jbl nodig idee..
" no loss of fine detail "

xlr8

320 euro voor de set valt nog te doen, het type is AST2 ? 

Pinda13

Quote from: xlr8 on June  5, 2019, 09:04:41
320 euro voor de set valt nog te doen, het type is AST2 ?

Denk het? Type wordt niet zo aangeduid, meer met die jbl benaming. Het is een diy shop die dus zelf filters etc maakt. Die ast2 is volgens mij merknaam van de filter plaat. Ze noemen zichzelf nothing but music NBM.


【用JBL2408H-2制作的可调超高音 分频点音量分别可调 桦木箱体】https://m.tb.cn/h.e40B4pb?sm=83a1e8 点击链接,再选择浏览器咑閞;或復·制这段描述¥hrVMYekzj9v¥后到👉淘♂寳♀👈


" no loss of fine detail "

Pinda13

Quote from: xlr8 on June  5, 2019, 08:49:09
Ik heb de supertweeter van Elac eens geprobeerd op de FS409 en dat voegde best wel wat toe.
Met name de ruimtelijkheid idd, tevens was het hoog verfijnder maar voegde ook veel af in de beurs  :nopompom:  over de 2k. vond ik toch wel een aderlating:

https://www.servi-q.nl/producten/elac/4pi-plus-2-ribbon-super-tweeter/

Wat mag die jbl 2808h-2 kosten ?

Deze elac gaat dus ook tot 15khz.. Tannoy gaat hoger weet iemand dit?
" no loss of fine detail "

Pinda13

#624
Quote from: xlr8 on June  5, 2019, 09:04:41
320 euro voor de set valt nog te doen, het type is AST2 ?

Als je iets zoals je elac zoekt zou deze dan niet beter zijn?

【老曹音响 LARK(百灵)超高音音箱 喷漆版】https://m.tb.cn/h.eVb2mOQ?sm=f2491e 点击链接,再选择浏览器咑閞;或復·制这段描述¥JR2BYePVstV¥后到[emoji117]淘[emoji2383]寳[emoji2382][emoji118]

Is slechts 110 euro per paar en ribbon.
" no loss of fine detail "