Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richi

Lekker bezig daar in het verre oosten. Enne, eet je nu ook vaak Chinees?  :tounge2:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

Quote from: Richi on November 26, 2018, 10:33:37
Lekker bezig daar in het verre oosten. Enne, eet je nu ook vaak Chinees?  :tounge2:

Haha thanks, dat chinees eten is echt super lekker hiero :) verveeld denk ik nooit. En anders kan ik variëren tussen de japanse en koreaanse keuken wat ook geen straf is: jumjum
" no loss of fine detail "

Pinda13

#452
Weer update over de dac mk3. Deze is vant weekend klaar en kreeg al een foto van het binnenwerk opgestuurd. Voor een dac vind ik het behoorlijk veel van binnen, maar ik ben ook geen buis dac gewend van formaat..

Ben erg benieuwd..



Zoals te zien is dac chip modulair, ik kies voor de ak4497 ipv de sabre toch meer mn ding, persoonlijke smaak. En de caps modulair, kan altijd later eens vervangen voor wat anders. Dat houdt het leuk voor in de toekomst:)

Ben erg benieuwd wat het gaat kosten, ik schat zoiets rond de 800-900 euro omgerekend. Iig weer veel waar voor je geld^^
" no loss of fine detail "

Kingpin

Ik ken die binnenkant ergens van, kan het alleen niet thuisbrengen ...
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Pinda13

#454
Quote from: Kingpin on November 28, 2018, 19:11:29
Ik ken die binnenkant ergens van, kan het alleen niet thuisbrengen ...

Oeh dat maakt me nieuwsgierig. Denk eens hardop? :hehe:

Zit wel degelijk verschil in tov de mk2 versie. Wel mooi dat de usb board ook toepasbaar is op de mk2 versie wat ik lees op headfi forum waarbij er een thread gaande is ook over deze dac. Waar sommige dus echt hem de hemel in prijzen hoe goed die is..




Wat specs van de nieuwe usb dacboard al zegt het me die crystek of sitime mij niet zoveel.

Music Hall latest MP-D2 MK3 USB upgrade module
Suitable for MP-D2 MK1, MK2, MK3 DAC
The US Linear LT3045 0.8uV is powered by the world's lowest ripple noise linear regulator chip.
The clock comes standard with the US SiTime low phase noise clock and is available with the US Crystek femtosecond clock.
The I2S output is equipped with a digital isolator to prevent computer USB noise interference.
Using the latest XMOS XU208 main chip, the computing speed is twice that of the previous generation.
An external clock input SMA interface is provided to further increase clock accuracy using an external OCXO or atomic clock.
Gold-plated USB terminal, Immersion USB USB board
" no loss of fine detail "

Kingpin

#455
De onderdelen zijn idd wel topnotch. Welk merk is het (waarschijnlijk heb ik eroverheen gelezen)?
edit: found: Musical Paradise DAC
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

#456


Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

#457
Quote from: chansig on November 29, 2018, 15:30:00


Gr. Hans

Zo lekker opgevoerd ook! En das toch mooi heh, dat kan gewoon^^. Staat zelfs in de manual waarmee wat waar kan met het juiste aantal uf, en juiste buisje. Keuze is reuze.

Dit is trouwens de mk2 inderdaad. Vant weekend weet ik meer, komt denk ik net aan als ik naar NL terug ga ffies maar mijn vrouw pakt het wel aan de deur aan

Trafo's zitten dus onderin en een gescheiden alu plaat daar dan weer tussenin voor mobo.
"Quality construction. Notice the separate shielded aluminum box below the main board which encloses the beefy 150W toroidal transformer for the analog section and an additional 80W toroidal transformer for the digital sections."


En voor welle tubes straks gaan? Eerst inspelen met de stock ones, maar daarna?:D;
and 5V rectifiers with just a flip of a switch.
6.3V series: 6Z5P (stock), 6X5.
5V series: 5R4, 5AR4, 5U4G, 5Y3, GZ34.
I'm still using the stock signal tubes. This DAC is a tube rollers delight. It also supports a variety of the signal tubes with a simple switch.
6.3V series: 6N11 (stock), 6H6, 6H30, E88CC, E188CC,6922, 6DJ8.
12.6V series: 12AU7, 12BH7, E80CC.



Alvast wat kabels besteld hier;
6nocc verzilverd weet ik veel, pluggen zagen er goed uit. No name bulletplug ag.

En 3m usb kabel fancy gebeuren.

Beide tientjes werk en ziet er high end uit from shenzhen





" no loss of fine detail "

Pinda13

#458
Quote from: chansig on November 29, 2018, 15:30:00


Gr. Hans


Nee deze dan :clapping:



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
" no loss of fine detail "

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pinda13

#460
De dac is sinds vandaag te bestellen en ben wat heen en weer aan het appn met de eigenaar/bouwer. Het zier er echt zoals eerder gezegd ''top-notch'' uit. Alleen nu twijfel ik over 1 ding en het gaat niet zozeer om de prijs, maar dat ik niet weet wat het inhoud en wat het precies doet.

Gaat om de SiTime clock van usb of de Crystek clock van usb. Ik heb de bouwer gevraagd en geeft aan dat het dus beide clock frequenties maakt voor de usb om het niet al te technisch uit te leggen. Waarbij crystek gebruikt maakt van quartz en sitime nieuwe technologie is en dus goedkoper. De sitime is lownoise en de crystek is ultra lownoise..

Kosten : 60 euro tegen 120. Zoals gezegd prijs maakt niet uit, maar wat zouden jullie doen en kennen jullie dit crystek sitime verhaal? Ik heb even gegoogled en kom ik veel de txco term tegen: tja?

Ik heb hem ook gevraagd wat hij beter vond klinken, maar hij heeft alleen de sitime versie nog maar binnen en volgende week de crystek dus laat hij volgende week weten. Mijn doel is gewoon het beste te hebben wat er van deze dac gemaakt kan worden.

Ik hoor het graag.


Verder wat specs vertaald door google translate:
Technische Hoogtepunten 1.
Zowel de USB-module als het moederbord maken gebruik van de laagste lineaire regelaarchip van de US Linear Technology, die is verlaagd van de vorige versie van Texas 4.17uV tot een ongekende 0.8uV.
2. AKM digitale ontvanger chip en lage faseruis toegevoegd SiTime U.S. klok, coax, glasvezel, AES invoerformaat upgrade naar de oorspronkelijke 24 Bit 24 Bit 96Khz 192Khz de toegevoegde klok SiTime geluidskwaliteit is zo veel eenvoudiger.
3. De gelijkrichterdiodes zijn allemaal veranderd van de modellen van de vorige generatie 3A naar 10A met hoge stroom en met weinig verlies.
4. De totale capaciteit van de filtercondensator is verdubbeld in vergelijking met de vorige generatie en de stroomkwaliteit is aanzienlijk verbeterd.
5. Alle printplaten zijn opnieuw gerangschikt en geoptimaliseerd voor routering.
6. De hoogspanningsvoeding van de buis verhoogt het spanningsregelaarcircuit, verlengt de levensduur van de buis en de stroomtoevoer is puurder.
7. De USB-module gebruikt de nieuwste XMOS U208, die twee keer zo snel is als de vorige generatie U8.
8. USB-module I2S-uitvoer met digitaal isolatiecircuit om de digitale interferentie die door de computer wordt geïntroduceerd te isoleren.
9. USB-module gebruikt de Amerikaanse SiTime-klok met lage faseruis, optioneel Crystek CCHD-575, CCHD-957 femtoseconde klok.
10. De USB-module biedt een externe klokingang. Als u de DAC-module van de ESS-serie gebruikt, kunt u een atomaire klok van 25Mhz-100Mhz of een OCXO klok met constante temperatuur gebruiken. Als u de DAC-module van de AKM-serie gebruikt, kunt u een 22,5792 Mhz of een 24,576 Mhz atoomklok of een OCXO klok met constante temperatuur gebruiken.
11. De MCU-controller voor microcontrollers is geüpgraded van de oorspronkelijke 8 bits naar een 32-bits processor en de bewerkingssnelheid is 10 keer verhoogd.
12. Voeg een digitaal isolatiecircuit toe tussen de MCU-microcontroller en de moederbord-DAC om de interferentie van de MCU naar de zeer nauwkeurige DAC te elimineren.
13. Buisgelijkrichter, schakelaar schakelende steunen 6.3V-serie en 5V-serie gelijkrichters (6Z5P, 6X5, 5AR4, GZ34, 5U4G, 274B, etc.). Volledige buisuitvoer, ondersteuning van 6.3V- en 12.6V-serie signaalversterkingsbuizen (6H6, 6H30, 6922, E88CC, 12AU7, enz.).
14. Het oortelefoongedeelte van het circuit is geüpgraded, de geluidskwaliteit is verbeterd en het inbrengen van de oortelefoon verbreekt automatisch de uitvoerfunctie van de voortrap.
15. Krachtige 150W en 100W dubbele toroidale transformatoren zijn onafhankelijk van meerdere groepen stroomvoorziening, 100W is verantwoordelijk voor het digitale onderdeel en 150W is verantwoordelijk voor de analoge uitgang. Om de zuiverste en extreem hoge marge voeding te leveren.
16. 's Werelds eerste door de gebruiker vervangbare DAC-chip en het ontwerp van de uitgangskoppelcondensator. De DAC-chipmodule kan continu worden geüpgraded en vervangen Volgend jaar zal een nieuw type DAC-chip worden uitgebracht.Wij introduceren de bijbehorende DAC-module zodat gebruikers kunnen aansluiten en upgraden. Gebruikers kunnen verschillende uitgangskoppelingscondensatoren wijzigen om verschillende toonprestaties aan te passen.
17. De MCU-firmware-downloader is inbegrepen en de gebruiker kan de firmware upgraden om meer toekomstige DAC-modules te ondersteunen. Gebruikers kunnen genieten van de nieuwste DAC-chip zonder de machine te veranderen.
18. USB-invoer ondersteunt tot PCM384Khz, DSD256.
19. Nul negatief teruggekoppeld analoog circuitontwerp.
20. RCA en echte volledig gebalanceerde XLR fixed-level-output met hoog- en laagniveau-aanpassing.
21. Onafhankelijke RCA-interface voorversterkeruitgang en versterkeruitgangsinterface.
22. Gebruik originele authentieke koorts-grade RC-componenten, US Vishay-weerstanden, Obbligato Gold-koppelcondensatoren, ruby, Panasonic, ELNA-koorts-elektrolyse.
23. Taiwanese vergulde aansluitingen van hoge kwaliteit, Swiss XLR-aansluitingen en stopcontacten voor stopcontacten.
" no loss of fine detail "

Pinda13

" no loss of fine detail "

Leeuwarden

Het is het verschil tussen een onderdeel van € 1,- en een onderdeel van € 21,-. De Crystek is de duurste. Misschien moet je de datasheets even naast elkaar leggen...

Pinda13

#463
Quote from: Leeuwarden on December  2, 2018, 13:43:18
Het is het verschil tussen een onderdeel van € 1,- en een onderdeel van € 21,-. De Crystek is de duurste. Misschien moet je de datasheets even naast elkaar leggen...

Mja maar wat doen de onderdelen? En wat wordt het vaakst toegepast en welke is idd de betere keus. De €1 kan idd net zo goed zijn.. het zegt mij te weinig zodoende vraag ik het hier misschien weet iemand dit wel.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
" no loss of fine detail "

Pinda13

#464
Ik ben sinds paar dagen weer aan de andere kant van de wereld. En mag toch mijzelf wel erg rijk rekenen met het setje wat ik nu heb. Inmiddels is de dac vandaag binnen gekomen en wat geeft deze een enorme upgrade! Vers van de pers dus nog heerlijk inspelen, maar nu al een openheid zonder ook maar van die scherpe randjes te hebben in het geluidsbeeld. Ik heb vaak ervaren dat de meeste apparaten zoveel mogelijk detail willen laten horen wat dus vaak gepaard gaat met scherp en een bak van "te veel van alles idee". Deze dac heeft eigenlijk best van twee werelden. Dat enorme detail zonder dat alles in je oren prikkelt en dat met een heerlijk stereobeeld. Heel heel fijn. Lekker in laten spelen. Ik had wel helaas een ground loop probleempje met een bepaalde "humm" door mijn speakers. Ik heb alles met aarde aangesloten en de dac dus even niet geprobeerd en dit zorgde dat het probleem opgelost is. Rca en usb zijn geaard naar de omliggende apparaten dus is dan ook prima. Misschien later nog eens bekijken, maar ik hoor geen verschil met of zonder. Ook de fabrikant gecontact en gaf precies hetzelfde aan met het filmpje wat ik stuurde. Done..


Gelijk is er gisteren een upgrade uitgekomen dus lekker oldskool updaten dmv usb naar een module in de dac. Werkt erg goed!

Verder wat fotos meteen van binnenkant geschoten en zoals eerder is aangegeven is het top notch kwaliteit. Manman wat een goed gebruikte onderdelen! Ook is te zien dat de trafos elk 1 voor analoog - en digitaal signaal prima zijn afgeschermd van het mobo dmv kast in kast..

Ook mooi om te zien dat dmv een simpele switch op het mobo te kiezen is voor verschillende volt types voor de rectifier en voor buisjes. Caps kunnen veranderd worden en dus verschillende soorten buisjes. Heel mooi..

Is er dan echt niks op aan te merken? Nou hij is voor een dac behoorlijk groot maar geen nadeel eigenlijk. En achterkant kon wat mooier gemaak worden maar bouwer veranderd nog weleens met inupts begreep ik.

Foto's:
" no loss of fine detail "

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

denoontje

veel suc6 aan de andere kant, dat gaat wel  lukken zo te zien.

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Pinda13

Quote from: denoontje on January 15, 2019, 20:22:53
veel suc6 aan de andere kant, dat gaat wel  lukken zo te zien.


Quote from: Marco66 on January 15, 2019, 11:17:03
Ziet er ieg erg netjes uit!

Quote from: cz79 on January 16, 2019, 07:11:52
Erg mooi spul! Veel plezier!

thanks! Lukt inderdaad erg goed. Ik val weleens in herhaling, maar heel erg blij met deze set. Wel heel nieuwsgierig hoe dit mijn scanspeaks vloerstaanders aan het zingen maakt, maar tja dat moet wachten en komt vanzelf.

" no loss of fine detail "

Pjotr27

Mooie upgrade! Heb je er weleens over nagedacht wat je met alle spullen doet als je terug komt naar Nederland? Ik woon in Indonesië, maar die vraag houdt mij best wel bezig. Ga ik investeren in wat "betere" spullen of niet? Moet je ineens het land uit, en dat kan overal in Azië zomaar, dan is het lastig om dit te regelen.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pinda13

#470
Quote from: Pjotr27 on February  4, 2019, 06:19:48
Mooie upgrade! Heb je er weleens over nagedacht wat je met alle spullen doet als je terug komt naar Nederland? Ik woon in Indonesië, maar die vraag houdt mij best wel bezig. Ga ik investeren in wat "betere" spullen of niet? Moet je ineens het land uit, en dat kan overal in Azië zomaar, dan is het lastig om dit te regelen.

Oww "vaak bej te bange" joh.. Ghehe nee ik zit hier nog wel een tijdje aangezien de lady hier voor de NL overheid werkt. Verder inderdaad dus wel gekeken wat hier relatief goedkoop is voor de beste kwaliteit. Je moet dan alleen wel accepteren dat er geen bekend merkje op staat, maar daar heb ik niks mee. Gaat mij om de kwaliteit. Ik heb tot nu toe nog nooit zo'n mooie set gehad en gehoord. De dac en versterker zijn fantastisch en de mogelijkheid tot tube rolling is top. Ook de Sophia electric, de psvane WE versies buisjes zijn hier een stuk goedkoper als je maar weet waar je moet zoeken. Stel de periode van haar werk is hier voltooid dan verzend ik het gewoon naar NL via DHL of we hebben een flinke inboedel bij elkaar geraapt dan mssn een containertje oid. Alles kan daarin wel geregeld worden. BTW heb je altijd en inklaringkosten, maar zie ik dan wel. Sowieso goedkoper dan wanneer ik het in NL aanschaf. Zit er misschien ook niet een termijn aanvast hoe "nieuw of hoe oud het mag zijn? Ik heb de facturen met datums en ik heb belasting in china ervoor betaald. Het is zo dat wanneer je langer dan 185 dagen in buitenland woont kan je BTW terug vragen op producten vanuit NL(in samenspraak met winkel) is dat ook niet met zoiets als ik het bijv pas na 4 jaar invorder? Geen idee hoor, maar kort gezegd daar maak ik me niet zorgen om en zie ik dan wel..

Ik kwam laatst deze versterker nog tegen; 【比赛级长沙曙光胆机300B牛推845胆机蓝牙hifi甲类单端电子管功放】https://m.tb.cn/h.3uld0nc?sm=e8c1f3 点击链接,再选择浏览器咑閞;或復·制这段描述¥LEEvbHLCzVl¥后到[emoji117]淘[emoji2383]寳[emoji2382][emoji118]

Ik weet niet of link doet. Maar is taobao de grootste shopping marktplaats van china. En omgerekend voor dit geweld is zo'n kleine 800 euro. Natuurlijk dan is het nog niet in Nederland. Maar joh een 2x300b en 2x845 buis voor dit geld. Natuurlijk goed kijken wat inhoud verder is.. Maar toch zo ff..

Helaas wel aan de zware kant of ffies te verzenden.


Voor de dac denk ik er trouwens nog aan om de rectifier buis te upgraden voor de we274b. Das wel een dure voor hier 1500 rmb zo'n kleine 200 euro. Heb je wel diegene die 1:1 is gemaakt door psvane en western electric.
" no loss of fine detail "

Pinda13

Ow en gelukkig Nieuwjaar, het jaar van het varken :pompom: :headbanging:.

Het lijkt hier momenteel wel oorlog xD.. Wat een vuurwerk tov de legale Nederlandse..
" no loss of fine detail "

Richi

Gelukkig nieuwjaar! Veel plezier met het hobbyen daar.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Pinda13

Quote from: Pjotr27 on February  4, 2019, 06:19:48
Mooie upgrade! Heb je er weleens over nagedacht wat je met alle spullen doet als je terug komt naar Nederland? Ik woon in Indonesië, maar die vraag houdt mij best wel bezig. Ga ik investeren in wat "betere" spullen of niet? Moet je ineens het land uit, en dat kan overal in Azië zomaar, dan is het lastig om dit te regelen.

En heeft het je vraag wat beantwoord?
" no loss of fine detail "

Pjotr27

Een beetje.... vanuit Indonesia is het gewoon lastig spullen te versturen naar Nederland. De grote vervoerders vragen rond de 30 euro per kg... en dat hakt er aardig in.
Op zich heb ik wel een mooi setje, ik zou alleen in wat grotere luidsprekers willen investeren.
Ik speel nu met een Devialet 200, 47 labs loopwerk en dac en WLM Stella monitoren.
Aan de andere kant, wie nu leeft, geniet nu... Moet je weg dan zien we het wel weer. Voorlopig zit ik hier nog wel...
Leuk al dat chinees spul, ik zag nog dat er in Singapora iemand zit die prachtige cd-loopwerken maakt... Jay's audio...
Maar ook in Indonesia is mooi spul te koop, ik ken een bouwer van prachtige buizenversterkers. En heel betaalbaar...
Ga er eens goed overdenken..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.