Nieuwsgierige pinda on tour!

Started by Pinda13, April 2, 2015, 12:21:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Pinda13

Quote from: luuk123456 on November 28, 2015, 17:26:42
Mooie woonkamer met mooie apparatuur.
Ik moet toch echt nog eens in mooiere/betere speakers investeren. Zal zeker geweldig klinken!

Ach met een beetje geduld kan je wel wat moois bij elkaar sprokkelen hoor!

Verder bedankt voor de leuke reacties! Voordeel had ik wel dat ik van 2 set naar een mooie complete kon gaan.(zie eerder posts wat ik eerst boven bijv had).

:headbanging:  :clapping:
" no loss of fine detail "

Pinda13

#27
Hierbij een update van mijn set die (weer) is veranderd.

Aangezien er veel animo was voor mijn audio physic tempo 6 speakers heb ik besloten deze een weekje geleden te verkopen. De reden was ook dat ik mijn droomspeakers had gezien op audiomarkt.
Dus dat zette mijn upgrade virus wel in werking.

Helaas was het verkopen van de tempo 6 niet genoeg om de speakers te realiseren en moest de Parasound HALO ook het veld ruimen. Gelukkig is hier nu een ander forum lid erg blij mee en zo konden we wat voor elkaar betekenen.

Afgelopen zaterdag was het zover, autootje vol getankt en op naar omgeving Wuppertal om daar de Audio Physic Avanti 5 te bekijken. Dit was de versie met de nieuwe HHCT II tweeter en de HCCM Mid. 7uur weg en rond 9:30u stond ik in de woonkamer van deze meneer naar de avanti's te luisteren. Eerste indruk was dat ze gigantisch open klonken, zelfs in zijn woonkamer (waar de akoestiek echt niet goed was) klonken ze fantastisch!! Deze meneer draaide met de Moon eveolution 700i en dat maakte dat het wel wat warm aanvoelde. Algauw had ik de conclusie gemaakt: deze moeten mee naar huis!! En eens lekker thuis beluisteren!
De speakers wegen 42kg per stuk en ik was daardoor erg blij dat dhr mee hielp. Hij was de eerste eigenaar en had werkelijk alles bewaard, van de plastic zakken tot de beschermkapjes (viltjes) voor de tweeter.

Rond 11uur vertrok ik weer en ik kon niet wachten om ze natuurlijk thuis te horen, maar ik moest eerst nog 230km rijden.  :blush:
Rond 13:30 aangekomen en meteen de avanti's uitgepakt en na een grondige schoonmaakt beurt (was zo zuinig op de spullen, dat hij nooit een doekje oid gebruikt heeft om ze af te stoffen:P). Helaas heb ik nu tegenwoordig nog een Onkyo 818 staan en had ik wel mijn twijfels of deze onkyo de grote avanti's wel aan zou kunnen sturen. Gelukkig was dat geen probleem, maar je hoort aan de muziek wel dat de avanti's hem helemaal leeg slurpen. Het knelt allemaal een beetje (anders dan de tempo's 6).
Ik kan wel zeggen dat de ruimtelijkheid van deze Avanti enorm is!! Als je naar klassiek muziek luistert hoor je hoe groot het orkest is, lijkt echt dat er 40 man voor je zit oid. Het hoog is heel helder, zonder schel te worden en dat maakt het tegenover de tempo 6 een enorm verschil! Ik vond de softdome van tempo nooit zo uitgesproken en helder dus grote pluspunt voor avanti. Dit maakt ook dat eigenlijk mijn center speaker nu niet nodig is, qua film dialoog hoor je enorm veel.

Nu was er een discussie in het audio physic topic dat er misschien te veel laag aanwezig zou zijn. En hoe gek ook (de avanti heeft 4 laag speakers tov van 2 in tempo) klinkt deze avanti veel beter in het laag dan de tempo. De tempo was altijd teveel 'boem'' en waren behoorlijk kritisch mbt het plaatsen ivm de backpoort tov de downport in de avanti. Nou is dat bij deze avanti gelukkig niet het geval. Laag is erg strak en je wordt er zeker niet moe van: prachtig! Dat maakt wel dat mijn Subwoofer nu echt overbodig is :laugh:..

Al met al ben ik enorm happy en nu is het zoeken naar de juiste versterker. Het was voor mij meteen wel duidelijk dat de sub en center overbodig waren. Zo groot dat het geluid is en zoveel meer aanwezig dan de tempo's. Tja uiteindelijk is dat ook weer beter om sneller tot een mooie versterker te komen (A).

Genoeg getypt, foto's;








Ze zijn nog niet echt duidelijk, want ik stoei nog steeds met de plaatsing om het stereo beeld goed te krijgen. Maar alvast een impressie. En het is alweer donker:(

Edit: er zaten VCF II voetjes bij, maar in mijn ruimte werken de soundcare een stuk beter! Het ziet er helaas wel wat lelijker uit, maar tja prestaties gaan voor;)
Verder is de subwoofer al weg in de doos (A) Nu heeft de rechterkant ook iets meer ruimte.
" no loss of fine detail "

mijkie

Mooie aanwinst Carl !!

Ben benieuwd wat er aan versterking komt te staan, deze jongens verdienen wel wat moois !!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Bas Akkerman

Leuk, enthousiast verhaal om te lezen. Heb je al enig idee naar welke versterkers je gaat luisteren?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pinda13

Quote from: Bas Akkerman on January 18, 2016, 18:25:21
Leuk, enthousiast verhaal om te lezen. Heb je al enig idee naar welke versterkers je gaat luisteren?

Geen idee, geintegreerde versterker met ingebouwde dac vind ik wel een uitkomst en parasound halo vond ik erg goed klinken!
Misschien weer terug naar parasound? Linn, primare zijn niet mn ding..
" no loss of fine detail "

papaleo

 :worship: wow...,hele mooie speaker met een zeer mooi finish/kleur,gefeliciteerd!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Joris1971


denoontje


michel69

Gefeliciteerd Pinda... ;) ;D en leuk om je enthousiasme en blijdschap te lezen.....het spat er zo wat van af ;D maat wat een beauty's zeg en de fineer is echt schitterend veel luisterplezier en hopelijk houd je ons op de hoogte met je zoektocht naar een passende amp die de AP verdienen.
StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Pinda13

Quote from: denoontje on January 18, 2016, 19:31:20
Mooi hoor,
Quote from: Joris1971 on January 18, 2016, 19:30:11
Supermooi  :inlove:
Quote from: papaleo on January 18, 2016, 19:13:35
:worship: wow...,hele mooie speaker met een zeer mooi finish/kleur,gefeliciteerd!
Quote from: michel69 on January 18, 2016, 19:36:49
Gefeliciteerd Pinda... ;) ;D en leuk om je enthousiasme en blijdschap te lezen.....het spat er zo wat van af ;D maat wat een beauty's zeg en de fineer is echt schitterend veel luisterplezier en hopelijk houd je ons op de hoogte met je zoektocht naar een passende amp die de AP verdienen.

Thanks voor compliment! Ze zijn ook echt prachtig. Ik dacht eerst dat het palissander niet zo mooi zou zijn. Maar je ziet meteen dat het gigantisch mooi afgewerkt is allemaal.
Leuke daarvan is dat ze s'avonds bijna niet opvallen en overdag ze je laten herinneren hoe mooi ze zijn en om te genieten ^^! :headbanging:

Zit er wel aan te denken om de Parasound HALO weer te kopen, was gewoon erg mooi en had genoeg power aanboort. Deze jongens lusten wel wat!! Maar misschien dat er andere alternatieven zijn? Met ingebouwde DAC wordt het qua keus wel lastig..

" no loss of fine detail "

Lucky.L

Niets teveel gezegd, hele mooie speaker!






Ps, maar die Parasound blijft hier ;)!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Pinda13

Quote from: Lucky.L on January 18, 2016, 20:00:12
Niets teveel gezegd, hele mooie speaker!






Ps, maar die Parasound blijft hier ;)!

Haha heel goed Michel!
Ik zit wel weer te kijken naar die HALO, hmm misschien;)..
Mooi om te horen en zoals ik zei; zo konden we wat voor elkaar betekenen!
" no loss of fine detail "

Pinda13

#38
Hierbij nog even een quick peek van de binnenkant, ik was erg nieuwsgierig naar het filter wat er oa gebruikt wordt. Deze is van de mid's;






Het was erg makkelijk om 1 mid eruit te halen en tja dan moet ik toch even dat binnenwerk aanschouwen^^!!

Bleek dat er dus oa onderdelen vanuit scorpio 25 in zit.

Verder zag ik niet veel en wou ik er niet teveel in wroeten of meer open maken. Maar bekabeling is 10cm van filter af. Dat is sowieso al anders dan de tempo's. Erg high end!!
" no loss of fine detail "

Kerkhoffd

Prachtig! Nogmaals gefeliciteerd. Heel benieuwd wat je voor versterking gaat kiezen.  :wub:
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Richi

Mooie luidspreker, maar die verdient inderdaad wel een heel mooie versterker en dac/bron!  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Sopper

WoW Carl, mooi spul!!
Gefeliciteerd, geniet ervan.
(Verdienen mooie versterker!)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Pinda13

#42
Quote from: Kerkhoffd on January 18, 2016, 20:57:38
Prachtig! Nogmaals gefeliciteerd. Heel benieuwd wat je voor versterking gaat kiezen.  :wub:
Quote from: Sopper on January 18, 2016, 21:03:39
WoW Carl, mooi spul!!
Gefeliciteerd, geniet ervan.
(Verdienen mooie versterker!)
Quote from: Richi on January 18, 2016, 20:58:32
Mooie luidspreker, maar die verdient inderdaad wel een heel mooie versterker en dac/bron!  ;)

Jullie hebben helemaal gelijk! Krijg meerdere reacties, ook via whatsapp dat je toch echt voor een hele mooie versterker moet gaan. Maar liefst wil ik er 1 met ingebouwde dac. Nuc pc via usb presteert erg goed en dat wordt dan mn streamer. Maar waar vind ik een fantastische versterker met ingebouwde dac voor zo rond de 2k. Denk dat dat segment ook iets te laag is voor deze speakers en ik het hogerop moet zoeken??

Tips... Kinda lost here..


Ow voeding wordt nog beter van nuc maar tzt:)
" no loss of fine detail "

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

#44
Quote from: Xander32 on January 18, 2016, 22:06:24
Wat een mooi fineer  :inlove:.

Zal morgen middag bij licht nog even mooiere en grotere maken;)

Zijn idd echt beauty's!!

This trouwens geen fineer maar zo is dat houtsoort en daarna gelakt. Tenminste het zit volgens mij in prijsklasse van hoogglans ed. Van horen zeggen is het palissander..
Kende het voorheen niet xD
" no loss of fine detail "

Kerkhoffd

Zou even flink doorsparen voor een versterker die ze echt recht doet. Net even een folder opgesnord op internet (archief importeur) en wat ik lees is het 'Ebenholz' fineer (echt houten fineer). Prachtig om te zien. Volgens mij lusten ze wel wat stroom... Beetje boven budget misschien, maar anders Devialet ook misschien iets om eens te proberen? Er komen vast nog andere tips...
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pinda13

Quote from: Kerkhoffd on January 18, 2016, 22:31:41
Zou even flink doorsparen voor een versterker die ze echt recht doet. Net even een folder opgesnord op internet (archief importeur) en wat ik lees is het 'Ebenholz' fineer (echt houten fineer). Prachtig om te zien. Volgens mij lusten ze wel wat stroom... Beetje boven budget misschien, maar anders Devialet ook misschien iets om eens te proberen? Er komen vast nog andere tips...

Ah 👍 Dus toch ghehe, geen verstand van :blush:

Verder denk ik dat je gelijk hebt, maar om nu door te gaan op die onkyo. pfff🤔 :wow: :blink:

Maar had ik kunnen weten dit..
" no loss of fine detail "

Richi

Weet niet waar je woont, maar wil best een keer met mijn versterkerspulletjes langs komen zodat je eens kan horen wat dat doet. Woon zelf in de regio Arnhem.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Trouwens, volgens mij weet ik wel waar je woont. Vanwege de kabeltjes.  ;D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

Gezien het wattage wat AP zelf opgeeft is de keuze reuze als het gaat om de inzet van een versterker.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.