Slanke zuil - - revelator/illuminator - klaar!

Started by knubbe, March 29, 2015, 22:51:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

yorkie13

Is dit een nieuw model luidsprekers van PMC ?

zien er heel fraai uit  8)
vakwerk weer

knubbe

Thanks heren :)

PMC heeft idd wel als inspiratie gediend ;) haha
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik1977

Ze zijn echt prachtig geworden!  :worship:
Eerlijk gezegd dacht ik dat je na het fineren al klaar was maar die osmo geeft een flinke boost aan de houtstructuur.

Ik heb een hoop inspiratie opgedaan.
Dit topic gaat leiden tot een nieuw illuminator topic  ;)
Het word een gravesen/knubbe ontwerp waarbij ik de illumina66 wil gaan nabouwen en op dezelfde manier wil fineren als deze zuiltjes.
(Valt zo'n oppervlak met facetten eigenlijk knap te fineren??)

Maar goed, ik open er binnenkort zelf wel een topic over.
In ieder geval knap gedaan met de zuiltjes.

knubbe

Thanks :) Mooi dat dit topic voor iemand een inspiratiebron is !  :pompom:

Wat betreft het fineer dan zou ik heel erg letten op welk fineer je gebruikt.
Het Wenge wat ik deze keer heb gebruikt vond ik echt veel moeilijker te verwerken dan bv Amerikaans Noten wat ik hiervoor een keer heb gebruikt.
Helemaal met dergelijke facetten hadden het Wenge makkelijk doen kunnen scheuren verwacht ik.
Met het Amerikaans Noten zou ik geen problemen verwachten bij de facetten van de Illumina66.

Alvast veel succes en we zien het topic tzt wel verschijnen !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik1977

Thx voor de tip!
Ik moet sowieso op 0 beginnen want ik heb nog niet eens een bovenfrees of lijmklemmen  ;)
Er zitten aan die illumina66 nog wel een paar tricky zaken maar dat lijkt me juist wel een mooi project om veel van te leren.
Door dat fineer wat jij hebt gebruikt is mijn vriendin ook enthousiast dus die drempel is alvast genomen.

knubbe

Het is lastig om ze goed op de foto te krijgen hier maar toch nog een paar kiekjes.
Voetplaat zit nu gemonteerd en dan zijn ze eigenlijk wel klaar :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Martijn M

Gaaf hoor! Ga je straks als ze af zijn ook wat metingen doen? Ik ben benieuwd naar de meetresultaten.
Dutch & Dutch

Marco66

Zo dan, die zouden erg fraai staan in mijn kamer!  ;D

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

holco

<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

knubbe

Dankjewel heren !  :popcorn:

@Martijn, er zal gemeten worden voor de integratie met de subs maar niet meer dan dat. Dat zal gebeuren met een UMIK-1 en miniDSP 2x4.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

kuiperik

Complimenten, dit ziet er echt heel netjes uit! Heeft inderdaad wel iets weg van pmc.
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

mr.crash

Ja dat ziet er strak uit..
Mooi als je handig bent.

Han
...Naam luisterruimte / HT..
.........TAKE FIVE...............

WilcoL

Hey Tom,

Erg puik werk hoor, wederom respect!

Mooi fineerwerk ook. Waar haal je je fineer? Uit Arnhem?


@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

THEdon

Quote from: knubbe on May  7, 2015, 19:29:23
Het is lastig om ze goed op de foto te krijgen hier maar toch nog een paar kiekjes.
Voetplaat zit nu gemonteerd en dan zijn ze eigenlijk wel klaar :)
Ziet er srak uit mag je trots op zijn


knubbe

Bedankt iedereen  :pompom:

@Wilco; er is iemand van het ZBA forum welke fineer aanbied. Makkelijk te vinden op marktplaats. Hij kan het versturen en ziet er altijd goed uit! Weet anders nooit zo goed waar ik het moet halen buiten Arnhem en dat is me vaak iets te ver.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

WilcoL

Quote from: knubbe on May 14, 2015, 13:26:12
Bedankt iedereen  :pompom:

@Wilco; er is iemand van het ZBA forum welke fineer aanbied. Makkelijk te vinden op marktplaats. Hij kan het versturen en ziet er altijd goed uit! Weet anders nooit zo goed waar ik het moet halen buiten Arnhem en dat is me vaak iets te ver.

Bedankt! Ik zal eens kijken...
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

Sjaudio

Super mooi geworden knubbe! Heeft inderdaad wel iets weg van PMC. Zou hier zeker niet misstaan in de woonkamer ;)