Slanke zuil - - revelator/illuminator - klaar!

Started by knubbe, March 29, 2015, 22:51:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik1977


knubbe

Ik hoop het marco! Daar gaan we wel voor :)

Erik; geen frontjes! Heb nog nooit speakers gehad welke ik met roosters heb gebruikt, zie altijd graag de drivers :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

Vandaag een beetje kliederen :)
Voor de scheurtjes in het fineer wat houtvuller geprobeerd, zonder succes (kleurverschil). Nu dus met schuurstof en Osmo een papje gemaakt en in de scheur plamuren. Morgen opschuren en kijken of het een succes is.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

mijkie

ik maak zo'n papje vaak van witte houtlijm, iets verdunt met water, en zaagsel ....

hopen dat t goedkomt !!!!
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Zo doe ik het normaal ook maar omdat ik nu weet dat hij straks wordt afgewerkt in de Osmo leek me dat de betere keus voor het papje :)

Goedkomen doet het sowieso, het is maar de achterkant ;) Maar sowieso denk ik dat dit best een behoorlijk resultaat gaat geven!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik1977

Eens hoor, ik zie ook graag de drivers maar er is ook nog zoiets als de WAF  :sarcasm:
Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat scanspeak geen zilveren (mid-) woofers heeft.

knubbe

Gelukkig deelt mijn WAF dezelfde mening :)
Je moet wel kunnen zien dat het speakers zijn zegt ze.

Mooie drivers mogen gezien worden :) en de kleine weet ondertussen dat hij er absoluut niet aan mag komen  :devil:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik1977

Ik vond het dat ik klein was ook leuk om die zachte dopjes in het midden van een speaker in te drukken  8)
Moet er niet aan denken dat die kleine dat gaat doen nu.. misschien toch maar een groot stalen rooster ontwikkelen.

knubbe

Helaas nog steeds de cirkelgeleider nog niet gevonden ;( krijg sterk het vermoeden dat ik hem echt kwijt ben :) zal binnenkort maar een nieuwe gaan maken..

Ondertussen wel iets gedaan, de voetplaten zijn voor nu even zo goed als klaar. Verder Soundcare Superspikes onderweg voor eronder.

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik1977

Ga je cirkelgeleider eens zoeken, ik ben benieuwd naar het eindresultaat  ;)
Je werkt echt erg mooi, het eindresultaat kan haast niet tegenvallen!

knubbe

Heb hem helaas niet meer kunnen vinden.. Wel ondertussen een nieuwe gemaakt en meteen maar even mee aan de slag gegaan!
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik1977

Nice! Ga je de binnenzijde van het gat van de woofers ook nog afschuinen?

mijkie

Quote from: Erik1977 on April 26, 2015, 18:30:12
Nice! Ga je de binnenzijde van het gat van de woofers ook nog afschuinen?

dat wordt lastig denk ik, vanaf de buitenzijde ....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

knubbe

Dat is op zich nog prima te doen alleen was ik het niet echt van plan :)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Erik1977

Ik zat wat foto's en bouwverslagen van Troels Gravesen te bekijken en daar gaf hij aan dat het belangrijk is om je woofers de ruimte te geven door ook de binnenzijde af te schuinen, vandaar mijn vraag.
Heb je de drivers inmiddels al geplaatst en kan je al luisteren?
Ik zou niet kunnen wachten!  ::)

Raymond187

Ziet er steeds beter uit Tom. Wanneer komt er prik op te staan?

knubbe

Afschuinen is in mijn geval ook iets minder belangrijk omdat ze so slank zijn. Hierdoor zitten de wanden al zo dichtbij dat afschuinen amper mogelijk is :)

Vandaag de kasten geschuur en in de Osmo gezet. Tweede laag zit er nu op. Had wat vlekken na de eerste keer dus hoop dat dat nu beter gaat.
Hierna is het een kwestie van terminals, driver en voetplaat monteren en klaar!

Prik komt er voorlopig niet op Ray ;) Heb momenteel niet eens een versterker :) een goede dan..
Als ze klaar zijn gaan ze even in de opslag totdat we de sleutel hebben van het nieuwe huis  :pompom:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Nou omdat er om vraagt Dre ;) want t is geen spannende!
Geloof dat mn vriendin wel blij is als we gaan verhuizen en een extra kamer hebben..

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

knubbe

Dr staan idd wel minder spannende foto's al in het topic :)

Nu nog lekker glimmend, morgenvroeg mat opgedroogd!
Als de vlekken dan ook weg zijn worden ze morgen afgemaakt hoop ik  :inlove:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

knubbe

De vlekken zijn weg zoals verwacht :)
Nog even licht opgeschuurd en nog een laatste laag gegeven.
Donderdag waarschijnlijk afmaken.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

knubbe

Bijnaaaa klaar :) t zit nog nie allemaal vast ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase