Advies gevraagd voor stylus DN120 (grey Hi-out) in MCC120TKS cartridge

Started by Audiof. zonder budget, March 27, 2015, 14:15:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiof. zonder budget

Ik heb in mijn Dual CS-728Q een vrij nieuwe naald zitten, deze naald heb ik erbij gekregen van de vorige eigenaar en was geheel nieuw. De toen gemonteerde had zijn draaiuren er wel opzitten vertelde hij mij. Ik heb toen de nog ongebruikte naald gemonteerd en momenteel zal er een uur of 30 mee gedraaid zijn. Het betreft hier MCC120TKS cartridge met een DN120 (gray hi/out) stylus  en ik moet zeggen dat ik het geheel erg prettig vind klinken. Niets aan de hand zou je denken ?

Zoals altijd ben ik aan het kijken of hier nog wat meer uitgehaald gehaald kan worden hoewel ik me realiseer met de ULM (ultra low mass) arm de keuzes erg beperkt zijn..... In het verleden was ik altijd gecharmeerd van de Philips GP elementen en had daar een elliptisch van de Hul naald in (NOS).

Iemand bekend met de huidige stylus in mijn Dual en/of heeft advies of hiervoor een betere opvolger voor is (binnen de bestaande cartridge) ?
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.

Audiof. zonder budget

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.

San10

Ik meen dat je 3 soorten had die er voor gemaakt waren: Shure TKS 380E, Dual Ortofon TKS 60E en MCC 120 E.
Ik heb zelf de TKS 60E met Tonar vervangende naald en van de week een Shure 380E met dito naald NOS voor maar 49€ binnengekregen.

Tof dat jij de MCC 120 E hebt. Die zou ik ook wel willen hebben. Ik ben benieuwd hoe die klinkt. Ik zie ''m voor een paar honderd € 'gebruikt' op internet. Dat heb ik nu niet.

Ik vroeg in een ander forum als ik nou ipv het geld aan de gebruikte mcc12oe te besteden , zou besteden aan een nieuwe Denon 103 mc cartridge, is dat dan niet veel beter?
Maar toen legden ze me uit dat de naald in overeenstemming moet zijn met de arm en de rest en dat de denon 103 te stijf voor de lichte ulm arm zou zijn.
Ik zou dan beter een Denon DL301II hebben kunnen nemen. Maar ja, dan zit je nog met die adapter, dat ziet er niet uit zo en de hoogte klopt niet helemaal meer tov de lp.

Toen raadden ze me aan gewoon bv een TKS cartridge te gebruiken, maar dan een Ortofon OM 30 of 40 naaldje daar op te zetten.

Voor een andere mc zal je dus toch echt een andere moeten nemen icm die adapter, zoals bv die DL301II Ik meen dat de MCC110 niet paste.

Mocht je de Shure en TKS inmiddels ook hebben, kun je dan laten weten hoe het verschil tussen die klinkt?