ANDROID whatsapp taal irritant

Started by Raphie, March 27, 2015, 08:26:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Mijn android toestel stond op NL, maar de menutaal was tenenkrommend slecht en inconsistent, dus op engels gezet. Alleen nu staat de autocorrectie van whatsapp ook op engels
Ik zie dus continue engelse woord suggesties en zo gauw wanneer ik een nl woord tik, wordt deze na een spatie vervangen door de UK suggestie
Het is nu dus ONMOGELIJK om een NL appie te tikken, hoe zet ik dit uit?!? Of weer naar NL zonder m'n android systeem taal te veranderen.
JBL PRX Power!

Former member 78

Volgens mij moet je gewoon het autocorrect uitschakelen in de telefoon zelf.
Autocorrect is sowieso ruk...

Raphie

Inmiddels gevonden in de settings van whatsapp.
Ja autocorrectie is idd irritant
JBL PRX Power!

KillerbeeNL

Je kan ook 2 talen toevoegen aan het toetsenbord en door over de spatiebalk horizontaal te "swipen" kan je dan schakelen tussen Engels en Nederlands

Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

RonG

#4
Je kunt toch gewoon talen toevoegen? Zie het probleem niet.

Edit, KillerbeeNL was met net voor :D

Raphie

JBL PRX Power!

RonG


Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

#8
Whatsapp is echt dom...
Ik type "geseale" (nog géén d) krijg suggestie gestold, typ de d erachter en "gesealed" verschijnt ook in de sugesties (kan die ook bijna niet onderuit, alle letters zijn identiek) druk op spatie.... Verandert die het toch nog weer zelf in gestold...... :-X :-X de suggestie staat vanaf nu dus ook uit. Wat een debielen app.... :crazy:
JBL PRX Power!

SpeedyAndré

Dat ligt volgens mij niet aan de app zelf, maar meer aan de invoertools die in Android zitten.
Met een kladblok zal je wel hetzelfde geneuzel hebben :)
Overigens dacht ik toen ik de topictitel zag meer aan de taal die onze jeugd hanteert met o.a. Whatsapp  :D

André  8)
Northstar Extremo Monster Sigma 2K Xtc + NBS powercords Sphinx PJ8 Straightwire Virtuoso 2x Aragon Palladium Infinity Renaissance 90 Soundaware D100
Onkyo Tx-RZ3100, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp203 + Bdp83, Shield 4K, Toshiba HD-XE1 PS3, PS4 Pro, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil Panasonic MDC07H3E5 warmtepomp

Raphie

Dat had idd ook gekund, ik type nu trouwens via tapatalk op de AIR2, dat gaat toch weer een heel stuk sneller als de iPad 3
JBL PRX Power!

Petertyuh

Swiftkey is een handig toetsenbord met eigen woordenboek en zelflerend (en ook nog in meerdere talen gelijktijdig).
Ik gebruiken het al en tijdje, heb er zelfs nog voor betaald, maar nu is het gratis.

Raymond187

Zit er ook een woord suggestie en spellings controle op de WA bel functie? Zou wel grappig zijn als hij je corrigeerd terwijl je spreekt  :D :D

John Wx

Quote from: Raphie on March 27, 2015, 10:30:35
Whatsapp is echt dom...
Ik type "geseale" (nog géén d) krijg suggestie gestold, typ de d erachter en "gesealed" verschijnt ook in de sugesties (kan die ook bijna niet onderuit, alle letters zijn identiek) druk op spatie.... Verandert die het toch nog weer zelf in gestold...... :-X :-X de suggestie staat vanaf nu dus ook uit. Wat een debielen app.... :crazy:

Werd er ook gek van maar ook gevonden (me zoon)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.