IPad 3 naar AIR2

Started by Raphie, March 24, 2015, 20:33:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

_ MarcelloW _

Je zou dan nog een device uit de Nexus- Familie kunnen overwegen; Stock android en snel updates wanneer beschikbaar.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Sailor Jan


Quote from: Raphie on March 25, 2015, 12:07:43
ik draai 1.6.2 welke versie draai jij dan?

Versie 3.6 van de laatste app.
Wees lief voor jezelf

Raphie

Ik zie nu dat hij tapatalk HD gewoon helemaal gekilled heeft en tapatalk pro, wat de opvolger zou moeten zijn ook.
Lekker dan! Betaal je voor zo'n kutapp kan die je geeneens updaten dat je premium versie EOL is :(
JBL PRX Power!

Sailor Jan

Je hebt nog 1 voordeel door te hebben betaald: geen reclame banners. Voor de rest is het nog 1 app.
Wees lief voor jezelf

Raphie

Nou, geen crashes meer, maar de UI van HD was stukken beter
Rare grote fonts, 1/6 van het scherm weg aan een forum logo, alles op een soort van "kaartje" gedrukt, onnodig veel screen estate weg aan cosmetische zaken die niks toevoegen én een stuk trager. Maar hij crashed niet, dat is dan ook zo'n beetje het enige voordeel
JBL PRX Power!

Sailor Jan


Quote from: Raphie on March 25, 2015, 18:44:44
Nou, geen crashes meer, maar de UI van HD was stukken beter
Rare grote fonts, 1/6 van het scherm weg aan een forum logo, alles op een soort van "kaartje" gedrukt, onnodig veel screen estate weg aan cosmetische zaken die niks toevoegen én een stuk trager. Maar hij crashed niet, dat is dan ook zo'n beetje het enige voordeel

Ik vind de layout ook niet zo goed en dan te bedenken dat het nog slechter is geweest! Maar hij crasht niet en dat is een grote plus.
Wees lief voor jezelf

Raphie

Een refresh pulldown gewoon 3sec, was realtime...
JBL PRX Power!

raindog

Zelf een iPad 1, 2, 3 (retina) en Air gehad en nu een Air2 in bezit. Mijn vrouw heeft de 3 nog. De Air2 heb ik alleen maar gekocht ter vervanging van de Air omdat deze stuk gevallen was. Maar het moet gezegd, de Air2 is toch weer een fijne verbetering en ik zou niet meer terug willen naar de oorspronkelijke Air. Vooral het scherm is stukken beter, er zit geen lucht meer tussen glas en lcd, daardoor voelt het allemaal een stuk degelijker. En het ziet er mooier uit. Ook de spiegeling is merkbaar minder met de Air2. Of dat voor iedereen de meerprijs waard is weet ik niet maar mijn advies is om gelijk naar de Air2 over te stappen.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Paul H.

Quote from: raindog on March 25, 2015, 20:10:23
Zelf een iPad 1, 2, 3 (retina) en Air gehad en nu een Air2 in bezit. Mijn vrouw heeft de 3 nog. De Air2 heb ik alleen maar gekocht ter vervanging van de Air omdat deze stuk gevallen was. Maar het moet gezegd, de Air2 is toch weer een fijne verbetering en ik zou niet meer terug willen naar de oorspronkelijke Air. Vooral het scherm is stukken beter, er zit geen lucht meer tussen glas en lcd, daardoor voelt het allemaal een stuk degelijker. En het ziet er mooier uit. Ook de spiegeling is merkbaar minder met de Air2. Of dat voor iedereen de meerprijs waard is weet ik niet maar mijn advies is om gelijk naar de Air2 over te stappen.

Dat heb ik met mijn Iphone 6, die hetzelfde "3 in 1" scherm heeft, ook. Icons en beeld komen meer naar voren. Meer beleving. Meerprijs zeker waard, als je t kan waarderen.
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

Paul H.

Quote from: Raphie on March 25, 2015, 09:08:18
Denk dat ik toch dan maar de ipad air2 vandaag ga bestellen, 16gb space gray en dan kan de iPad3 een volledige reset krijgen en als OSC remote permanent naar de studio verhuizen

Alleen al het gewichts verschil! Ipad 3 en hiervoor best heavy dan.
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

Xstream

Quote from: Raphie on March 25, 2015, 16:01:39
Probleem met android vind ik dan weer dat het OS niet af is.
Echt zo'n vergaarbak van apps en dan die idiote samsung schil er ook nog eens overheen. De NL vertaling van Android is ook bar slecht en inconsistent.
Met m'n Galaxy S phone zit ik ook nog steeds te zoeken waar dingen ook al weer zitten. Ben géén Apple fanbois, maar ik vind de iOS gebruikerservaring wel beter
Ja voor tablets is het nog niet optimaal wellicht, maar toch wel een heel stuk beter inmiddels? Op men telefoon geef ik op elk vlak inmiddels wel de voorkeur aan android. En ik ben ook geen echte app gebruiker. Veel meer dan wat surfen, video streamen, wellicht s wat remote controllen en een kook receptje opzoeken. Dat is t wel. Het meeste hiervan gaat niet lekker op ios iig. Bovendien heb je android tablets met IR blaster wat soms nog best van pas kan komen. Streamen gaat ook veel beter heb ik ontdekt. Om over de manier van tekst selectie en correctir maar niet te spreken.

Je kunt tablets toch ook rooten en stock android erop zetten?

Quote from: KillerbeeNL on March 25, 2015, 15:47:18
neem dan b.v. wel een goede Galaxy Pro tablet (=duurdere versie met hogere resolutie)

Zelf vind ik de iPad4 nu sinds iOS 8.x.x ook erg tegenvallen omdat ik af en toe lag bespeur dus dan kan je net zo goed een goede Android nemen die dat (af en toe) ook heeft ;-)
Ik weet niet of samsung men eerste keuze zou zijn, maar bedankt voor de tip.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Multimediaknaller

Wij hebben een upgrade gedaan van de iPad retina naar de Air, en het eerste wat inderdaad direct opvalt is het gewicht. Maar toch weer niet zo of je met een Joekimoeki intertoys model hebt te maken. Het voelt allemaal stevig aan.

En wat bedoelt met met 'sneller'? Zelfs de iPad classic was al zeer snel.

Hanky Panky

Quote from: Bierbraker on March 26, 2015, 07:11:45
Wij hebben een upgrade gedaan van de iPad retina naar de Air, en het eerste wat inderdaad direct opvalt is het gewicht. Maar toch weer niet zo of je met een Joekimoeki intertoys model hebt te maken. Het voelt allemaal stevig aan.

En wat bedoelt met met 'sneller'? Zelfs de iPad classic was al zeer snel.

Ga maar eens gamen, met die iPad classic draai je echt geen 60 frames per seconde in World of Tanks  ;)

Snelheid is ten opzichte van de 3 een stukje vlotter maar dat merk je nauwelijks tijdens browsen maar wel in toepassingen die om processorkracht vragen. Maar met name het lagere gewicht is een stuk fijner.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Multimediaknaller

O dat gamen kan wel kloppen, maar daarvoor hebben wij nooit een iPad aangeschaft  ;)

Hanky Panky

Quote from: Bierbraker on March 26, 2015, 11:16:15
O dat gamen kan wel kloppen, maar daarvoor hebben wij nooit een iPad aangeschaft  ;)

Ik ook niet tot dat ik als WO II nut dit soort spelletjes tegenkwam  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Jumping Jack

ik ben eigenlijk nog steeds erg tevreden over mijn ipad 2. Dat ding gaat nu al jaren onvermoeibaar door. Het enige wat verslijt, zijn de rottige hoesjes (en voor de 2 zijn ze steeds moeilijker vindbaar).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Raphie


De iPad3 is verkocht, de AIR2 besteld, morgen binnen
Klopt het dat er voor de air2 geen smartcovers zijn voor alleen de voorkant?
Heb alleen nog maar van die complete cases gezien?
JBL PRX Power!

Kjelt


Raphie

Idd, ik wil gewoon zo'n flap met magneetstrip, niks over de achterkant
het is alleen maar als steun, qua bescherming is het voor mij niet nodig
JBL PRX Power!

Kjelt

Ze zijn er wel hoor  :google:
Ik zie ze in de apple store staan maar kan ze nu door dat #}}{#% iOs8 niet de URL pasten  :tounge2:

Bozz

Quote from: Raphie on March 25, 2015, 12:28:50
ik zet er geen content op, alleen surfen email en wat apps. Nu ook maar 14Gb in gebruik en staan er nog onzin games op ook nog. Voor content heb ik m'n Synology apps, stream dus direct van mijn NAS, 16gb is voor mij dus zat
Op mijn Air 2 ook geen content behalve een paar kranten die samen 4 GB opslag vragen, doe niet aan games en toch heb ik al 21 van de 64 GB in gebruik...
Denon AVR-3312 * Denon DBP-2012UD * Boston A25 + Rel Quake 2 (2.1) * Sony Bravia KDL-46EX521 * Apple TV 3 en 4 * Chromecast * divers klein spul

_ MarcelloW _

Quote from: Raphie on March 26, 2015, 18:48:10
Idd, ik wil gewoon zo'n flap met magneetstrip, niks over de achterkant
het is alleen maar als steun, qua bescherming is het voor mij niet nodig

Die heb ik gewoon hoor.

Zijn dezelfde als voor de gewone air.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Raphie

Ahh vandaar, had idd later al gelezen
JBL PRX Power!

Hanky Panky

Apple heeft zo meteen natuurlijk wel je vingerafdruk  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Raphie

Quote from: Hanky Panky on March 27, 2015, 10:19:29
Apple heeft zo meteen natuurlijk wel je vingerafdruk  :D
m'n pikafdruk bedoel je, ik gebruik swaffelherkenning via eikelscan
JBL PRX Power!