IPad 3 naar AIR2

Started by Raphie, March 24, 2015, 20:33:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Zit er aan te denken om m'n iPad te upgraden, wat kan ik qua snelheid verwachten?
Is alles weer een stuk snappier? Browsen sneller? Kan ik niet meer m'n cursor er uit typen? Niks meer van de iOS8 gekkigheid waar de iPad 3 mee kampt?
Is het verschil t.o.v. De AIR €100 meer waard?
JBL PRX Power!

mradem

Verwacht wel een flinke stap sneller. Ik ken wel de vergelijking met de Air en die Is al behoorlijk. Zit zelf ook te overwegen naar de air2 te gaan maar ik wacht denk ik nog even de geruchten af van de nieuwe ipad's.

Xander32

Recent ben ik van de 2 naar de Air 2 gegaan; de vooruitgang aangaande het beeld is enorm en betreft de snelheid idem.

De 2 haalde hier max. 48/34 (d/u), de Air 2 92/74 ..,
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Sopper

Ik vind vooral de resolutie en de scherpte van de iPad air ongelooflijk... blijf me erover verbazen.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Perfectionist

#4
Grote stap, snelheid, scherm, ook weer een stuk lichter trouwens. Mijne werkt heel stabiel, maar goed wellicht hebben anderen andere ervaringen.

Maar jij als apple fanboy neemt toch eventuele issues op de koop toe?  :P :D
Een beter forum begint bij jezelf.

Kjelt

#5
Zolang je niet op het forum wilt editen en quoten is iOS8 te pruimen. Naast mijn computer gebruik ik alleen mijn iPad3 met iOS7 nog om te forummen, mijn nieuwe miniipad met iOS8 is onbruikbaar (je moet javascript uitzetten onder instellingen om te kunnen copy/pasten maar dan zijn alle icons verdwenen dus moet je javascript weer aanzetten) ...... hou maar op.

Raphie

Ios8 staat nu ook al op m'n iPad 3 en is met Tapatalk HD een ramp, knalt er continue uit en blanco posts e.d. (Memoryleak?)
JBL PRX Power!

Paul H.

Ipad 3 hier met Ios 6 (wilde de echte apple icons en layout houden). Ook niet vloeiend met htforum, of sommige andere websites. Ligt gewoonweg aan safari browser. Daarnaast is t bekend dat nieuwste software slomer werkt op ouder Ipads en Iphones.

Van Ipad 3 naar air is vergelijkbaar als van een iphone 4 naar een Iphone 6. Duidelijk merkbaar.
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

Raphie

Denk dat ik toch dan maar de ipad air2 vandaag ga bestellen, 16gb space gray en dan kan de iPad3 een volledige reset krijgen en als OSC remote permanent naar de studio verhuizen
JBL PRX Power!

Kjelt

Quote from: Raphie on March 25, 2015, 09:08:18
Denk dat ik toch dan maar de ipad air2 vandaag ga bestellen, 16gb space gray en dan kan de iPad3 een volledige reset krijgen en als OSC remote permanent naar de studio verhuizen
Ik weet niet of je haast hebt.
Over een half jaar krijg je weer de bekende 100 euro korting op het een na laatste model, bovendien denk ik dat als de pro uitkomt er heel wat air2's te koop komen te staan maar dat is speculatie.

Sailor Jan


Quote from: Raphie on March 25, 2015, 09:05:27
Ios8 staat nu ook al op m'n iPad 3 en is met Tapatalk HD een ramp, knalt er continue uit en blanco posts e.d. (Memoryleak?)

Ik heb ook veel problemen gehad met Tapatalk HD. Gewoon even deleten en daarna in de App store de nieuwe versie pakken(niet vanuit de al aangekochte apps).

Dat zou de stabiliteit van Tapatalk verbeteren. Ze hebben de laatste tijd nogal lopen wisselen bij Tapatalk.
Wees lief voor jezelf

Robbo

Hier gaat het sinds iOS8.2 op de iPad3 eigenlijk best goed. 
Tapatalk is eigenlijk nooi problematisch geweest op af en toe een crash en refresh problemen na.  Enige vervelende aan Tapatalk is het ontbreken van fatsoenlijke quote weergave.  Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn?

Sopper

Quote from: Raphie on March 25, 2015, 09:08:18
Denk dat ik toch dan maar de ipad air2 vandaag ga bestellen, 16gb space gray en dan kan de iPad3 een volledige reset krijgen en als OSC remote permanent naar de studio verhuizen

Ik zou gewoon een nieuwe ipad air van Oxxio kopen €250 op marktplaats...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Bama

Net een nieuwe air 2 er bij gekocht, zijn hier maar 400.(Hong Kong )

Raphie

Quote from: Sailor Jan on March 25, 2015, 10:36:49
Ik heb ook veel problemen gehad met Tapatalk HD. Gewoon even deleten en daarna in de App store de nieuwe versie pakken(niet vanuit de al aangekochte apps).

Dat zou de stabiliteit van Tapatalk verbeteren. Ze hebben de laatste tijd nogal lopen wisselen bij Tapatalk.
ik draai 1.6.2 welke versie draai jij dan?
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Bama on March 25, 2015, 10:55:14
Net een nieuwe air 2 er bij gekocht, zijn hier maar 400.(Hong Kong )
hier maar €449
JBL PRX Power!

Bama

Quote from: Raphie on March 25, 2015, 12:08:31
hier maar €449

Dat scheelt veel minder dan ik dacht ( dacht 499)

Raphie

Quote from: Bama on March 25, 2015, 12:13:15
Dat scheelt veel minder dan ik dacht ( dacht 499)
mycom en MM 449
JBL PRX Power!

Raphie

Quote from: Sopper on March 25, 2015, 10:52:24
Ik zou gewoon een nieuwe ipad air van Oxxio kopen €250 op marktplaats...
mijn vrouw heeft de AIR, maar ik vind de display echt plastic cheapo aanvoelen vergeleken met de 3, dit schijnt bij de AIR2 wel weer gewoon minder hol, als glas aan te voelen
JBL PRX Power!

_ MarcelloW _

Quote from: Raphie on March 25, 2015, 12:08:31
hier maar €449

een 16GB. Als je dan toch aan het investeren bent gooi dan die € 100 extra stuk en neem een 64GB.

Ik heb trouwens een Air2 64GB, mijn eerste iPad (niet mn eerste tablet). Prachtig apparaat.. Maar de echte meerwaarde tov android moet ik nog ontdekken.
Mocht iemand tips hebben......

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Raphie

Quote from: _ MarcelloW _ on March 25, 2015, 12:25:55
een 16GB. Als je dan toch aan het investeren bent gooi dan die € 100 extra stuk en neem een 64GB.

Ik heb trouwens een Air2 64GB, mijn eerste iPad (niet mn eerste tablet). Prachtig apparaat.. Maar de echte meerwaarde tov android moet ik nog ontdekken.
Mocht iemand tips hebben......
ik zet er geen content op, alleen surfen email en wat apps. Nu ook maar 14Gb in gebruik en staan er nog onzin games op ook nog. Voor content heb ik m'n Synology apps, stream dus direct van mijn NAS, 16gb is voor mij dus zat
JBL PRX Power!

Xstream

#21
De Air 2 is vooral compacter en lichter.
In de meeste situaties zeker een stuk sneller. Maar waarom die browsers (of 't nou Safari, Chrome of welke andere dan ook is) zo *** werken is me een raadsel. Lijkt erg op de memory die volloopt, maar dat is sinds iOS7 al zo. Idem met de App store trouwens. Ik vind voor de doeleinden die je met een tablet vaak hebt, surfen en media streamen, best wel een hell vind op iOS. Vind 't sinds iOS7 allemaal een stuk minder. Ondanks die betere hardware die daar mee gepaard gaat.

Vanmorgen schoot 't idee door m'n hoofd om zowel m'n Air als Air 2 te gaan verkopen en te vervangen voor Android.
Maar het leek me dan wel weer aardig om eerst eens een goede Android Tablet te proberen een tijdje alvorens die stap te nemen ;)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

KillerbeeNL

Quote from: Xstream on March 25, 2015, 14:47:46
De Air 2 is vooral compacter en lichter.
In de meeste situaties zeker een stuk sneller. Maar waarom die browsers (of 't nou Safari, Chrome of welke andere dan ook is) zo *** werken is me een raadsel. Lijkt erg op de memory die volloopt, maar dat is sinds iOS al zo. Idem met de App store trouwens. Ik vind voor de doeleinden die je met een tablet vaak hebt, surfen en media streamen, best wel een hell vind op iOS. Vind 't sinds iOS7 allemaal een stuk minder. Ondanks die betere hardware die daar mee gepaard gaat.

Vanmorgen schoot 't idee door m'n hoofd om zowel m'n Air als Air 2 te gaan verkopen en te vervangen voor Android.
Maar het leek me dan wel weer aardig om eerst eens een goede Android Tablet te proberen een tijdje alvorens die stap te nemen ;)

neem dan b.v. wel een goede Galaxy Pro tablet (=duurdere versie met hogere resolutie)

Zelf vind ik de iPad4 nu sinds iOS 8.x.x ook erg tegenvallen omdat ik af en toe lag bespeur dus dan kan je net zo goed een goede Android nemen die dat (af en toe) ook heeft ;-)
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Raphie

Probleem met android vind ik dan weer dat het OS niet af is.
Echt zo'n vergaarbak van apps en dan die idiote samsung schil er ook nog eens overheen. De NL vertaling van Android is ook bar slecht en inconsistent.
Met m'n Galaxy S phone zit ik ook nog steeds te zoeken waar dingen ook al weer zitten. Ben géén Apple fanbois, maar ik vind de iOS gebruikerservaring wel beter
JBL PRX Power!

Kjelt

en dat de support vaak ontbreekt om te upgraden dus blijf je met een oude Android OS zitten met alle consequenties van dien:
http://www.nu.nl/tech/4017562/ernstig-lek-in-oudere-android-versies-gevonden.html