Eventjes voorstellen

Started by Audiof. zonder budget, March 23, 2015, 15:42:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiof. zonder budget

Zo, het moest er een keertje van komen.... zwerf al een tijdje hier rond (af en aan) dus nu ook maar mijn set hier eens neerzetten. Ik zit al jaren op een naburig forum en keek hier ook al vaker rond.

Door mijn leeftijd heb ik veel omzwervingen in audio-land gedaan en ben er altijd actief mee bezig geweest. In het verleden heel veel zelf gebouwd (versterkers zo af en toe, maar vooral veel luidsprekers). Dit actieve bezig zijn is een soort van "kruistocht" op zoek naar de ultieme set. Naar mate ik ouder wordt vraag ik, filosofisch gezien, of er wel een ultieme set bestaat??? We schuiven onze verlangens altijd weer op, de begeerte neemt weer toe bij het zien van nieuwe modellen etc. Ik denk dat we het allemaal wel herkennen.

Mijn voorkeur voor geluid is nogal uitgesproken te noemen en daardoor zeer persoonlijk, ik zoek warmte (nee hoor, dit komt niet door een slechte of onbegrepen jeugd) maar wil dit zeker niet ten koste van definitie en dynamiek laten gaan. Ik merk dat het esthetische aspect een meer prominente rol begint te krijgen terwijl ik dit vroeger van ondergeschikt belang vond. De huidige Marantz set in combinatie met de luidsprekers voldoen daar momenteel aan. Ik schrijf bewust momenteel omdat het over een jaar (beetje minder of meer) zo maar weer eens anders kan zijn.

Mijn huidige set up bestaat uit een SR7005 powerplant, de "alles-speler" UD 7006 en voldoet aan mijn bovengestelde eisen qua warmte, definitie en dynamiek.Samen met de luidsprekers is er sprake van een gelukkig en harmonieus huwelijk. De luidsprekers zijn; 2x floating systems princess III, 2x floating systems melody (tricam) en 1x floating systems Voice als center. Als subwoofer heb ik gekozen voor de KEF HBT2SE. Mijn voorgaande subs (2x Klisch KSW-10) vond ik te prominent aanwezig op meerdere nivo's en ben ik bewust een stapje terug gegaan in bijdrage. Huidige sub is weinig info over te vinden, maar is zeer zeker muzikaal, heeft rhytmisch wat er voor nodig is en is perfect in te regelen met de SR. Qua diepgang voldoende en precies bescheiden genoeg op (bijna) alle nivo's van afspelen.

Mijn kamer is acoustisch prettig te noemen. Plafonds hebben verschillende hoogte en vormen, tapijt op de vloer en de achterwanden in het zitgedeelte zijn niet van beton. Echter door de vorm en inrichting van het zitgedeelte ben ik wat beperkt in opstellingsmogelijk heden. Dit is m.n. nadelig voor de fronts omdat deze hierdoor geen wand achter zich hebben, toch is er i.m.h.o bas voldoende aanwezig.

Vanwege dat ik momenteel in een scheiding verwikkeld ben, heb ik in mijn huidige woning ook een set-up (tsja, je bent audiofiel of niet ;)) en daar "behelp" ik me met een Pioneer VSX-LX50 en een Pioneer BDP-170. Als luidsprekers gebruik ik de VIFA touch 5.1 set waar ik heel erg over te spreken ben....

Het idee is dat ik hier wat vaker aanwezig zal gaan zijn. Jullie zijn dus gewaarschuwd ;D
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.

morca

Mooie set en je huiskamer oogt erg relaxt om te vertoeven.
Wees zeer welkom op het forum,en wees ook gewaarschuwd.
Hier lang rondhangen kan je veel geld kosten......en je word ziek  :clapping:  :music:

Audiof. zonder budget

Quote from: morca on March 23, 2015, 21:44:37
Mooie set en je huiskamer oogt erg relaxt om te vertoeven.
Wees zeer welkom op het forum,en wees ook gewaarschuwd.
Hier lang rondhangen kan je veel geld kosten......en je word ziek  :clapping:  :music:

Het zal wel loslopen ;D ik heb het virus al vele jaren..... :-X
Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.

Audiof. zonder budget

Enige tijd geleden heb ik de VSX-50 geupgrade naar een VSX-LX52 en is er een BDP-LX52 bijgekomen en ik moet zeggen dat het een hele leuke combi is met de VIFA's. Heb het geheel automatisch ingeregeld en moet zeggen dat ik echt niets aan de instellingen heb hoeven te wijzigen. Ook de Vifa sub doet het buitengewoon goed, net strak laag en met regelmaat ben ik verbaasd over wat deze subwoofer presteert. Ben heel erg tevreden met dit setje.

Nunquam perfectum, Marantz PM-80, Marantz SA 8400
Set 1: Marantz SR7005, UD7006, Floating Cameleon King (front),  Cameleon Voice (center), Cameleon Melody (rear),  Klipsch KSW-10 (2x)sub.
Set 2: Pioneer VSX-LX52, BDP-LX52, BDP-170, Pioneer S-71-k (front), S-71C-k (center), BK XXLs-400 sub met antimode 8033 en Aurelex subdude.