USB Hub ondersteuning Synology NAS

Started by Zodiac, March 21, 2015, 19:31:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Hallo!
Ik heb een synology NAS 213 j.
Deze heeft 2 usb ingangen.
Op deze NAS wil ik 2 externe hdd's aansluiten. 1 van 2 TB en 1 van 3 TB.

Op de NAS is al 1 USB bezet.
Daarom dacht ik aan n hub waar ik gewoon de 2 externe hdd's aansluit.

Vandaag een Belkin hub gekocht (gevoed). Aangesloten. NAS ziet 1 van de 2 HDD's.
De andere niet......

Iemand tips
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

VTEC_genieter

#1
Ik denk dat je NAS geen uitgebreide herkenning ondersteunt ondanks jouw hub die extern gevoed is.
Misschien kan je beter kijken naar een USB hub die naast een externe voeding ook een ethernet aansluiting heeft. Dan sluit je de hub niet direct aan je NAS, maar met een netwerkkabel aan je router [emoji6]

Een voorbeeld:
http://www.bol.com/nl/p/usb-3-to-gigabit-network-adapter-w-hub/9200000011361735/
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

dennism

Volgens mij zijn USB hub's een beetje hit and miss bij Synology, de ene werkt wel, de ander werkt maar half, en sommige werken helemaal niet. Nadeel is dat Synology ze in princiepe allemaal op niet supported heeft staan waardoor je vanuit synology zelf op dit vlak geen support kan verwachten. Ik geloof wel dat je door zelf zaken aan te passen via SSH verder kan komen met devices die out of the box niet werken, maar dat zijn geen handelingen die je zonder vergaande kennis van Linux / DSM zomaar kan uitvoeren.

Deleted User


dennism

#5
Quote from: VTEC_genieter on March 22, 2015, 00:16:40
Ik denk dat je NAS geen uitgebreide herkenning ondersteunt ondanks jouw hub die extern gevoed is.
Misschien kan je beter kijken naar een USB hub die naast een externe voeding ook een ethernet aansluiting heeft. Dan sluit je de hub niet direct aan je NAS, maar met een netwerkkabel aan je router [emoji6]

Een voorbeeld:
http://www.bol.com/nl/p/usb-3-to-gigabit-network-adapter-w-hub/9200000011361735/

Ik geloof niet dat dit zo werkt, deze hubs zijn ervoor om PC's zonder Gbit netwerk te voorzien van een bekabelde aansluiting, denk bijv. aan een Ultrabook die alleen Wifi heeft standaard. Het is niet zo dat je deze hub op het netwerk kan aansluiten, en dan zonder de Hub aan te sluiten op een PC de apparaten in de hub aangesloten kan benaderen. Het kan natuurlijk zijn dat de Synology deze hub wel ondersteund, maar dat zal meer geluk hebben zijn, dan het aan die netwerk interface ligt.

Quote from: jazzman on March 22, 2015, 10:26:05
SSH? ???

Secure SHell, net zoiets als de commandline of powershell in Windows. Je komt dan in een commandline omgeving op je Synolgy waar je veel meer zaken dan doen dan via de webinterface. Dit heeft als voordeel dat wanneer je de kennis hiervoor hebt je extra functionaliteit kan toevoegen aan je synology, of dat je bepaalde zaken verder kan tunen dan in de webinterface mogelijk is. Nadeel is dat je ook zaken echt stuk kan maken als je wat verkeerds doet. Vandaar dat dit eigenlijk alleen bedoeld is voor mensen met vergaande kennis van het onderliggende OS.

Zodiac


Quote from: dennism on March 22, 2015, 10:22:39
Volgens mij zijn USB hub's een beetje hit and miss bij Synology, de ene werkt wel, de ander werkt maar half, en sommige werken helemaal niet. Nadeel is dat Synology ze in princiepe allemaal op niet supported heeft staan waardoor je vanuit synology zelf op dit vlak geen support kan verwachten. Ik geloof wel dat je door zelf zaken aan te passen via SSH verder kan komen met devices die out of the box niet werken, maar dat zijn geen handelingen die je zonder vergaande kennis van Linux / DSM zomaar kan uitvoeren.

Hit&miss: zijn er dat je weet types die een 'hit' geven?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

dennism

Quote from: Zodiac on March 22, 2015, 11:30:51
Hit&miss: zijn er dat je weet types die een 'hit' geven?

Ik persoonlijk niet, misschien even rond zoeken op het synology forum, of daar je vraag stellen. Ik heb het daar in het verleden meerdere keren voorbij zien komen.

http://forum.synology.com/enu/

Wat je ook nog even kan proberen is kijken wat de Hub doet als deze op een PC is aangesloten. Ik ken namelijk ook gevallen van USB hubs die perfect werken met muizen / printers / toetsenborden en sticks of een enkele HDD, maar geen actie meer geven wanneer er 2 of meer HDD aan hangen.