Geheugen QNAP TS-253 Pro

Started by AleSyS, March 19, 2015, 20:17:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AleSyS

Ik sta op het punt om de TS-253 PRO aan te schaffen en twijfel tussen de 2GB en 8GB versie

Mijn doeleinden voor de NAS zijn:

- storage muziek (afspeelbaar via SONOS)
- storage HD films -en series
- streamen HD films -en series naar samsung bluray en iPad
- downloaden NZB content

Nu lijkt mij de 2GB genoeg, maar ik twijfel of de 8GB niet beter is voor de transcoding.
Persoonlijk vind ik het prijs verschil beste groot en lees ik op tweakers dat mensen alternatieven hebben gevonden om met ander geheugen te upgraden.

Ron_Z

Extra geheugen is alleen nodig wanneer je met virtuele machines aan de gang wilt gaan volgens mij. En ja, met zelf achteraf aangeschaft en geplaatst geheugen ben je  goedkoper uit. Er zijn zelfs bezitters die 2x8GB geplaatst hebben wat officieel niet eens ondersteund wordt door QNAP danwel Intel bij de gebruikte processor. Op het QNAP forum loopt daar een draadje over. Ikzelf heb via een bekende webwinkel gevestigd in Dld beginnend met een A en eindigend op Zon.de 2x4 GB Crucial geheugen laten komen voor minder dan NL webwinkels rekenen voor mijn 253.

Raymond187

 ^^  oor wat jij wilt doen is 1GB zelfs genoeg.  Dus met 2 zit je lekker ruim.  Ik doe hetzelfde pp me NAS en heb 2gb waarvan max 700MB wordt gebruikt.