Mijn eerste "echte" luidsprekers

Started by Jenkins, March 17, 2015, 08:24:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zweitse

Een set Tannoy D500 in rosewood.


Cyreg

Na de Wharfedale Denton's, waren m'n 1e echte goede speakers > Dynaco A25's ;half jaren 70  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Mokumer45

Mijn eerste serieuze speakers waren een paar Leak Sandwich 300 speakers (3-weg speakers), gekocht ergens begin '70-er of tweede deel '60-er jaren, als ik me goed herinner. Ze staan nog steeds naar volle tevredenheid in mijn slaapkamer te spelen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

kappa9

#53
Pioneer HPM-100. Wat een laag hadden die dingen.

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

w00Dy

#54
verkeerd topic

PatrickP

Mijn eerste "echte" luidsprekers. Je zou kunnen zeggen dat dat de Focal Kanta 2's zijn die er nu bijna een jaar staan, maar daar doe ik mijn vorige speakers mee tekort.

De eerste speakers waar ik echt voor ben gaan luisteren zijn mijn MBQuart 802SL's geweest. Ik heb ze iets van 18 jaar gehad tot de Focals hun intrede deden. Fijne speakers en nooit spijt van gehad. Destijds wilde ik eigenlijk een set speakers hebben van JMLab maar die kon ik niet betalen. Ik kwam er pas na aanschaf van de Kanta's achter dat dit de oude naam van Focal was. Het zat er blijkbaar al vroeg in!

De MBQuarts...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediƫnten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

boem

Mission 70mkii.

Als student in 1995 oid gekocht bij een kringloopwinkel. F15,- dus een rib uit mn lijf maar wat klonken ze lekker. Meer sfeer dan detail maar wel genieten.

https://www.whathifi.com/amp/features/old-speakers-vs-new-speakers-how-do-they-compare

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

Peerless Monster

FB840 van Philips...
Als ik daar nog aan terugdenk! Natte droom.
Als ik er nu naar luister... naeh. Geen detail, warm en wollig.
Vroeger was ik nog onervaren en kon ik ook 100% genieten.
Nu is dat vaak weg. Oveirgens niet meer sinds ik weer buisjes heb
;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

peelke

Infinity Reference 60, mijn grote trots als eerstejaars studentje.
Aangedreven door de Pioneer 757MKII, met Marantz cd-60 als bron.
De Infinity's waren leuke all-round speakers, lekker muzikaal maar als het moest ook echte party speakers met een vol strak laag.

Veel jaren plezier van gehad totdat ik bij Kohnen Hifi in Maastricht een bijbaantje kreeg, en hoorde hoe het nog veel beter kon.
Definitief besmet en nooit meer genezen sindsdien.... (duurste bijbaantje allertijden  :withstupid:)






patsijb


Jack_D

Voor mij waren het(na tig luistersesies bij de lokale audioboer) een set Kef Q50's geworden.
Ik vond dat het geluid door middel van het Uni-Q luidsprekerprincipe een bepaalde rust uitstraalde in vergelijking met de doorsnee speakers. Heb toen nog wel getwijfeld tussen Kef en Tannoy want die hadden/hebben dual concentric, ook een beetje zoiets als Uni-Q van Kef. Maar die Tannoy's waren boven mijn budget.

Heb helaas geen foto's van mijn Kef Q50's, maar nog wel de folder van toen bewaard. De prijzen in guldens, en per stuk als ik me niet vergis.

Fr@nk

#61
Voor mij begon het pas echt na een setje Bose 301 serie 2.
Ergens in de zomer 1992 een resem speakers wezen beluisteren waaronder Infinity, Mission, Kef, Bose 901 V, Dali enz...  Uiteindelijk na weken luisteren en een tig aantal dealers te hebben bezocht ben ik thuis gekomen met een voor mij mooie set Quadral Shogun MK V. Deze had ik tot vorig jaar in mijn bezit! Na 28 jaar heb ik er iemand anders blij mee gemaakt. ;-)
Toenmalige prijs was 1000 euries.

Later kwam daar nog de Amun V & VI, Wotan V, Montan IV en Vulkan VI bij.
Ik had bijna de volledige Phonologue serie staan.  ;D ;D ;D

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Ohm Ivo

Wauw, de Quadral Phonologue serie! Ik heb destijds de Montan, Vulkan en Titan gehoord, ik meen de III serie, en dat was geweldig. In die jaren bracht het Duitse blad  Stereoplay wel eens reviews/tests waarin Quadral tegenover T&A getest werd. Soort van J.R. Ewing tegenover Cliff Barnes (voor wie wel eens de serie "Dallas" gezien heeft).

Ik ben in 1985 begonnen met het hifigebeuren en heb veel speakers gehoord, maar zelf maar weinig gewisseld. Mijn eerste speakers waren meteen ook m.i. echte speakers (want beter en degelijker dan de schoenendozen van mijn klasgenootjes): de Nederlandse BNS E5 (E van Economic), drieweg basreflex.

Per stuk 18kilo zwaar en 500 gulden, voor mij een enorm bedrag toen. Later ben ik de T+A kant opgegaan, had behalve de drie topmodellen van Quadral ook de drie topmodellen van T+A gehoord. Mijn latere speakers zijn allemaal T+A Criterion TMR: respectievelijk de 120, 160mk2 en thans de 220. Die heb ik al 22jaar en blijven voorlopig nog... Zie ook mijn showtopic voor meer info.

Groet van Evert

jahtari

Quote from: peelke on June  2, 2020, 20:26:00

Veel jaren plezier van gehad totdat ik bij Kohnen Hifi in Maastricht een bijbaantje kreeg, en hoorde hoe het nog veel beter kon.
Definitief besmet en nooit meer genezen sindsdien.... (duurste bijbaantje allertijden  :withstupid:)

In welke periode was dat?

Bij Kohnen hadden ze ooit NAD luidsprekers van 700 gulden per stuk, ik heb die daarna nooit meer gezien. Weet jij misschien welke dag waren?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Teejoo

Quote from: peelke on June  2, 2020, 20:26:00
Veel jaren plezier van gehad totdat ik bij Kohnen Hifi in Maastricht een bijbaantje kreeg, en hoorde hoe het nog veel beter kon.
Definitief besmet en nooit meer genezen sindsdien.... (duurste bijbaantje allertijden  :withstupid:)
Wat leuk! Daar heb ik ook nog wat dingen gekocht door de jaren heen!

peelke

Quote from: jahtari on June 14, 2020, 20:09:25
In welke periode was dat?

Bij Kohnen hadden ze ooit NAD luidsprekers van 700 gulden per stuk, ik heb die daarna nooit meer gezien. Weet jij misschien welke dag waren?

Van '94 - '96.

Helaas, zou ik zo niet weten. Wel veel mooie versterkers van NAD in die tijd verkocht. Design was niet ieder zijn cup of tea  :coffee:, maar qua prijs/kwaliteit onverslaanbaar in die tijd.

Quote from: Teejoo on June 14, 2020, 20:16:20
Wat leuk! Daar heb ik ook nog wat dingen gekocht door de jaren heen!

Mocht ik je toevallig in die tijd iets verkocht hebben, dan hoop ik dat dit naar tevredenheid was.   :D
Hopelijk niet zoals die klant die op mijn aanraden zowel een cd-i speler (wie kent deze nog?) als ook een dcc speler van Philips kocht, waarna de ontwikkeling en productie hiervan binnen een paar weken stopte... :crazy: