Mijn eerste "echte" luidsprekers

Started by Jenkins, March 17, 2015, 08:24:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maneblusser

Infinity RS2001.
Gekocht toen ik Milicien was in Duitsland.

Klonken niet verkeerd. Maar de foamranden gingen zeer rap kapot.
een keer heb ik die laten ervangen, maar dan heb ik ze weggegeven.
Cambridge Audio CXC - Lyngdorf SDAI2175 - Dali Mentor 5 - Michell Tecnodec - Cambridge Audio CXN - Trichord Dino Mk2 - Northstar Design Essensio DAC

clockwork

Mijn eerste 'echte' speakers waren:

Translator Impact 2

http://www.translator-info.nl/I2.html

Een ontwerp van Hans Baan. In 1986 nieuw gekocht bij RAF in Amsterdam. Ik heb er 20 jaar mee gedaan totdat de foamranden echt helemaal vergaan waren. Toen heb ik ze in een vlaag van verstandsverbijstering een paar jaar later helaas op MP verkocht. Ben wel benieuwd hoe ik ze nu zou vinden klinken.

   
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

musfed

#28
Leuk topic. Mijn eerste echte speakers (na een paartje Jamo's waar ik me het model niet van herinner) zijn de Infinity RS5000 geweest. Op een Denon set.


<edit> na even zoeken kom ik ook mijn vooreerste (:-)) paartje speakers tegen, de Jamo SL 90.
Dutch & Dutch 8c's

vintage87

Quote from: Musfed on November  9, 2015, 08:40:39
Leuk topic. Mijn eerste echte speakers (na een paartje Jamo's waar ik me het model niet van herinner) zijn de Infinity RS5000 geweest. Op een Denon set.


<edit> na even zoeken kom ik ook mijn vooreerste (:-)) paartje speakers tegen, de Jamo SL 90.


Ik heb nog een setje SL95 staan als je interesse hebt :)
Love vintage audio

buizesmurf

Quote from: ruud2 on March 20, 2015, 19:05:11
IMF studiomonitor, transmissieline , geweldig strak laag...!!

Daar heb ik hier nog een paar van staan.....

paaj

Setje KEF 303/2 van mijn ouders. Laatst ook weer van Marktplaats gekocht als reserve, nostalgie :)

Zonder standaards helaas, die moet ik nog eens zoeken.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C2

frits marantz

#32
Mijn eerste "echte" luidsprekers waren Celestion Ditton 15 XR die ik jaren gebruikt heb op een set Marantz 3200-140.

Mokumer45

Mijn eerste speakers waren een setje Leak Sandwich 300  (een 3-weg systeem) speakers, gekocht bij de firma Holst aan het begin van de Overtoom in Amsterdam (jaren later heette het Sony Overtoom en nu bestaat die winkel volgens mij niet meer) ergens in het begin van de 70-er jaren van de vorige eeuw. Deze staan nog steeds te spelen in mijn slaapkamer en bevallen nog steeds, zonder enig probleem of ooit een revisie.
Een paar jaar later heb ik daar ook nog een vergelijkbaar setje Warfdale speakers (ook een 3-weg systeem) gekocht voor mijn ouders, die het ook nog steeds doen. Deze hebben (al een hele tijd geleden, zo' 15 à 20 jaar) 1 keer een reparatie gehad wegens een niet meer werkende/defecte tweeter in een speaker. Deze heb ik een al aantal jaren in opslag staan ivm de aanschaf van nieuwe aardig grotere front vloerstaanders.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

buizesmurf

Een paartje audioprofesionals AP45. Van de hand van Schellekens,ook de vader van de Syntese 1,2 en 3 luidsprekers de zogenaamde telefoon hoorn........

Mokumer45

Een set Leak Sandwich 300 speakers ergens eind jaren '60. Staan nu nog steeds te spelen in mijn slaapkamer en bevallen nog steeds, Als ik mij goed herinner heeft een van de speakers ooit een reparatie gehad ivm met een defecte tweeter of een kapot scheidingsfilter.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

FWK

Goh leuk jeugdsetiment, mijn eerste echte luidsprekers bij elkaar gespaard door vakantie werk in de begin 70 er jaren van de vorige eeuw, waren de Wharfdale Denton X2.
Aangesloten op een Pioneer SA 500A klonk dat eigenlijk best lekker op mijn zolderkamertje ;D
Arcam SR 250- Arcam PA240 eindversterker - Arcam DV137 - Dynaudio Contour 1.4s le- REL t5i subwoofer - Linn Akurate ds - Ocos - Audioquest en Grimm bekabeling-QNAP NAS

BJF

Die Dentons waren ook mijn eerste speakers! Aangesloten op een Sansui versterker waarvan ik het type niet meer weet. Die had een volumeknop die echt draaide als je met de afstandsbediening het volume wijzigde  :clapping:
Bronnen een Thorens TD160 (geloof ik...), een dubbel cassettedeck van Technics, een giga tapedeck van Akai en een tuner waarvan ik me het merk zo niet meer herinner. Al met al een hoop 'wappers'.
NAD M10 V2
Elac FS247

Marco66

Van mijn zuur verdiende geld met vakkenvullen, ergens in de jaren 80 gekocht.
Sonic Art SA-40 made by Bose, klonken verrassend goed vond ik toen 😄

Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

seagull

Livingroom LG OLED 55C7V - NAD T 777 v3 - 2x Dali Rubicon LCR, Dali Fazon LCR, 2x Dali Fazon SAT, SVS SB-4000 Kitchen Bluesound Pulse soundbar Desk RPi 3, 7" touchscreen, Pro-Ject Pre Box S2 Digital, Aune X7s class A amp - MrSpeakers Ether C Flow  Bedroom RPi 3, Allo BOSS DAC, Creative Inspire T12 Bathroom Sonos Play:1 Office 2x Sonos Play:1 Subscriptions Roon lifetime - Tidal HiFi - Netflix Ultra HD - Amazon Prime

r_flagg

#41
SS-R70es  ( Esprit no:3)
Duitse " grundlichkeit" waarvan er maar ca 200 gemaakt zijn.
Destijds Dm 5.000,- per stuk.
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

boem

Acoustic Research 308 HO, 3- weg met zij -woofer. Eind jaren 90 gekocht bij Stuut &Bruin in Den Haag. Kreeg ze in mijn kleine kamertjes nooit goed aan de praat, maar spelen nu al jaren tot veel tevredenheid bij mijn ouders. Had ik toen maar dsp gehad, dan had ik ze misschien thuis beter gewaardeerd.
Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - audiogd dac-19 - vanmedevoort ca440 - holton nxv500 - troels super mini monitor

solitaire

Toen al (ik was 12 / 13) had ik moeite te bepalen wat 'echte' luidsprekers zijn ... kwa weergave ben ik altijd nogal all-over-the-place geweest ...

Begonnen met Studiocraft by Bose Model 200 op Philips 22rh741, al snel daarna Magnat All-Ribbon 6 op een Kenwood, gevolgt door Rehdeko RK15 op Metaxas Charisma + Iraklis (daar begon het op 'werkelijkheids weergave' te lijken, maar verre van perfect) en later een Magnepan SMGb op diezelfde versterker (de volgende stap was van zowel Magnepan als Metaxas een paar modellen omhoog, dus daar had ik mijn sound aardig te pakken) ....
Hinterm Horizont geht's weiter.

Spiky

In 1974 begonnen met een set Technics SB-201.
Die zijn in 1995 vervangen door mijn huidige set (surround) luidsprekers.
Never a dull moment in huize Spiky! ;D

Tabcam

De infameuze Kef C55 boekenkastluidspreker. Heeft na mijn studie nog vele jaren in de woonkamer gestaan maar was daar nooit echt op zijn plek.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Sjettepet

Dat waren ook mijn eerste. Vanuit Amsterdam, waar ik studeerde, opgehaald bij Gerbrand van Veen zelf, in Haarlem. Auto met chauferend vriendje en mede 'audiofreak' geregeld. Kreeg je twee kale MDF-kasten mee, dempingmateriaal, drivers, bedrading en een bouwhandleiding. Thuis eerst schilderen, dat vereiste nog wel wat zelfbeheersing.


Quote from: holco on March 21, 2015, 11:28:52
Mijn eerste serieuze speakers waren de The PiedPiper.



ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

gizmo2

Quote from: holco on March 21, 2015, 11:28:52
Mijn eerste serieuze speakers waren de The PiedPiper.



De pied Piper waren ook mijn eerste serieuze luidsprekers......ook als bouwpakket zelf in elkaar gezet en piano zwart laten spuiten.
Heb later deze speaker aan mijn broer gegeven en daar gingen ze al snel stuk doordat zijn zoontje de volume knop regelmatig misbruikte 8)
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gerard123

Mijn eerste, toen ik nog thuis woonde. Was even slikken voor mijn moeder want ze stonden in de woonkamer...

http://www.translator-info.nl/I5.html

Melbury

Na een Aristona setje eind jaren '60 kocht ik een Kenwood versterker met de IMF super compact II luidsprekers. Heerlijk evenwichtig geluid en dat voor zulke (de naam zegt het al) compacte luidsprekers. Er zijn soms nog momenten dat ik ze mis.