Author Topic: Mijn eerste "echte" luidsprekers  (Read 28920 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Zweitse

Re: Mijn eerste "echte" luidsprekers
« Reply #50 on: February 24, 2019, 09:59:55 »
Een set Tannoy D500 in rosewood.

Offline Cyreg

« Reply #51 on: February 25, 2019, 15:49:34 »
Na de Wharfedale Denton's, waren m'n 1e echte goede speakers > Dynaco A25's ;half jaren 70  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure XXXV INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' (op Ikea Oddvar)
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW Gold+ > WireWorld Matrix*2EU > AH!TriAC (XXXV), M-WaY 1DW (PSU1), M-WaY FirstRef (8SE), AH!KB10 (FM7)

Offline Mokumer45

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 45
  • Een zeer geínteresseerde 65+er.
« Reply #52 on: February 25, 2019, 17:18:21 »
Mijn eerste serieuze speakers waren een paar Leak Sandwich 300 speakers (3-weg speakers), gekocht ergens begin '70-er of tweede deel '60-er jaren, als ik me goed herinner. Ze staan nog steeds naar volle tevredenheid in mijn slaapkamer te spelen.
Huiskamer: AVR: Sony STR-DN1010, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-505-4 met Shure M97xe of Ortofon OM10, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Offline kappa9

« Reply #53 on: March 19, 2020, 13:12:12 »
Pioneer HPM-100. Wat een laag hadden die dingen.

« Last Edit: April 9, 2020, 06:12:11 by kappa9 »

Offline w00Dy

« Reply #54 on: April 7, 2020, 22:55:41 »
verkeerd topic
« Last Edit: April 7, 2020, 22:56:51 by w00Dy »

Offline PatrickP

« Reply #55 on: April 7, 2020, 23:58:57 »
Mijn eerste "echte" luidsprekers. Je zou kunnen zeggen dat dat de Focal Kanta 2's zijn die er nu bijna een jaar staan, maar daar doe ik mijn vorige speakers mee tekort.

De eerste speakers waar ik echt voor ben gaan luisteren zijn mijn MBQuart 802SL's geweest. Ik heb ze iets van 18 jaar gehad tot de Focals hun intrede deden. Fijne speakers en nooit spijt van gehad. Destijds wilde ik eigenlijk een set speakers hebben van JMLab maar die kon ik niet betalen. Ik kwam er pas na aanschaf van de Kanta's achter dat dit de oude naam van Focal was. Het zat er blijkbaar al vroeg in!

De MBQuarts...
Audiogenot komend uit een mix van Hegel, Focal, Vpi, Creek, Bluesound, Denon, AudioQuest, Isotek, Siltech, Tellurium Q en John van Gent.

Offline boem

« Reply #56 on: May 13, 2020, 20:10:35 »
Mission 70mkii.

Als student in 1995 oid gekocht bij een kringloopwinkel. F15,- dus een rib uit mn lijf maar wat klonken ze lekker. Meer sfeer dan detail maar wel genieten.

https://www.whathifi.com/amp/features/old-speakers-vs-new-speakers-how-do-they-compare

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Na heel wat up/side/down-grades: squeezebox touch- antimode dc 2.0 - wadia 121 hörwege - holton nxv500 - troels super mini monitor

Offline Peerless Monster

• Mr. Plinius
  • HT forum donateur
  • Beyond The Elite Upper Class
  • Trade Count: (+55)
  • Total likes: 344
  • Note to my self: Don't lose it!!!
« Reply #57 on: May 14, 2020, 18:04:13 »
FB840 van Philips...
Als ik daar nog aan terugdenk! Natte droom.
Als ik er nu naar luister... naeh. Geen detail, warm en wollig.
Vroeger was ik nog onervaren en kon ik ook 100% genieten.
Nu is dat vaak weg. Oveirgens niet meer sinds ik weer buisjes heb
;D
STEREO 1: Audio Research SP-10 | Gryphon Antileon | MBL 8011AM | Acoustat model one + one | Bricasti M5 endpoint | ARC DAC1 | Michell | Dual CS510 platenspeler
STEREO 2: SP-10 | Audio Research DAC2 | Audio Research VT130SE | Acoustat model one + one
STEREO 3: ELAC Navis | Sonos |
HT:  Samsung 82 inch | Onkyo PR-SC866 | Acoustat model one + one | Acoustat TNT-120

Offline peelke

• HT forum donateur
  • full member
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 129
  • Living the Dream
    • My "Dreamtheater"
« Reply #58 on: June 2, 2020, 20:26:00 »
Infinity Reference 60, mijn grote trots als eerstejaars studentje.
Aangedreven door de Pioneer 757MKII, met Marantz cd-60 als bron.
De Infinity's waren leuke all-round speakers, lekker muzikaal maar als het moest ook echte party speakers met een vol strak laag.

Veel jaren plezier van gehad totdat ik bij Kohnen Hifi in Maastricht een bijbaantje kreeg, en hoorde hoe het nog veel beter kon.
Definitief besmet en nooit meer genezen sindsdien.... (duurste bijbaantje allertijden  :withstupid:)

Offline patsijb

• senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 40
  • wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen
« Reply #59 on: June 3, 2020, 08:58:20 »
blijft toch mooi die pioneer

Offline Jack_D

« Reply #60 on: June 3, 2020, 12:32:24 »
Voor mij waren het(na tig luistersesies bij de lokale audioboer) een set Kef Q50's geworden.
Ik vond dat het geluid door middel van het Uni-Q luidsprekerprincipe een bepaalde rust uitstraalde in vergelijking met de doorsnee speakers. Heb toen nog wel getwijfeld tussen Kef en Tannoy want die hadden/hebben dual concentric, ook een beetje zoiets als Uni-Q van Kef. Maar die Tannoy's waren boven mijn budget.

Heb helaas geen foto's van mijn Kef Q50's, maar nog wel de folder van toen bewaard. De prijzen in guldens, en per stuk als ik me niet vergis.

Offline Fr@nk

• HT forum donateur
  • senior member
  • Trade Count: (+2)
  • Total likes: 188
  • Make life a ride!!
« Reply #61 on: June 4, 2020, 13:39:07 »
Voor mij begon het pas echt na een setje Bose 301 serie 2.
Ergens in de zomer 1992 een resem speakers wezen beluisteren waaronder Infinity, Mission, Kef, Bose 901 V, Dali enz...  Uiteindelijk na weken luisteren en een tig aantal dealers te hebben bezocht ben ik thuis gekomen met een voor mij mooie set Quadral Shogun MK V. Deze had ik tot vorig jaar in mijn bezit! Na 28 jaar heb ik er iemand anders blij mee gemaakt. ;-)
Toenmalige prijs was 1000 euries.

Later kwam daar nog de Amun V & VI, Wotan V, Montan IV en Vulkan VI bij.
Ik had bijna de volledige Phonologue serie staan.  ;D ;D ;D

« Last Edit: June 4, 2020, 21:03:22 by aktevox »
Luisterkamer: Michi P5 & S5 - Audiolab 6000CDT - Tidal - BS Node 2i - Quadral Aurum Vulkan 9 - Audioquest - QED
Woonkamer: BS PowerNode 2i - Marantz TT15 - Q Acoustics 3030i - Synology DS918+ - QED
Head-Fi: Sennheiser HD58x Jubilee - HD600 - HD650 - HD660s - Denon D7200 - Beyerdynamic DT990 Edition Manufaktur - AKG K712Pro - Sonarworks reference 4

Offline Ohm Ivo

« Reply #62 on: June 4, 2020, 20:54:50 »
Wauw, de Quadral Phonologue serie! Ik heb destijds de Montan, Vulkan en Titan gehoord, ik meen de III serie, en dat was geweldig. In die jaren bracht het Duitse blad  Stereoplay wel eens reviews/tests waarin Quadral tegenover T&A getest werd. Soort van J.R. Ewing tegenover Cliff Barnes (voor wie wel eens de serie "Dallas" gezien heeft).

Ik ben in 1985 begonnen met het hifigebeuren en heb veel speakers gehoord, maar zelf maar weinig gewisseld. Mijn eerste speakers waren meteen ook m.i. echte speakers (want beter en degelijker dan de schoenendozen van mijn klasgenootjes): de Nederlandse BNS E5 (E van Economic), drieweg basreflex.

Per stuk 18kilo zwaar en 500 gulden, voor mij een enorm bedrag toen. Later ben ik de T+A kant opgegaan, had behalve de drie topmodellen van Quadral ook de drie topmodellen van T+A gehoord. Mijn latere speakers zijn allemaal T+A Criterion TMR: respectievelijk de 120, 160mk2 en thans de 220. Die heb ik al 22jaar en blijven voorlopig nog... Zie ook mijn showtopic voor meer info.

Groet van Evert

Offline jahtari

« Reply #63 on: June 14, 2020, 20:09:25 »

Veel jaren plezier van gehad totdat ik bij Kohnen Hifi in Maastricht een bijbaantje kreeg, en hoorde hoe het nog veel beter kon.
Definitief besmet en nooit meer genezen sindsdien.... (duurste bijbaantje allertijden  :withstupid:)

In welke periode was dat?

Bij Kohnen hadden ze ooit NAD luidsprekers van 700 gulden per stuk, ik heb die daarna nooit meer gezien. Weet jij misschien welke dag waren?
Jahtari's 7.1.2 HT - DenonX4500H. Kef LS50. Martin Logan Motion 6. Adam Audio Sub 15. Samsung 82RU8000 TV. Dali Oberon On Wall. Nvidia Shield.
Stereo setup: Bluesound Node 2i. Dutch & Dutch 8m.
Woonkamer: Bluesound Node. Nad C368. Elipson 1303.
Studeerkamer:Focal CMS 65. Focal CMS Sub.

Offline Teejoo

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+7)
  • Total likes: 1362
    • Teejooscoop
« Reply #64 on: June 14, 2020, 20:16:20 »
Wat leuk! Daar heb ik ook nog wat dingen gekocht door de jaren heen!

Offline peelke

• HT forum donateur
  • full member
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 129
  • Living the Dream
    • My "Dreamtheater"
« Reply #65 on: June 14, 2020, 21:08:54 »
In welke periode was dat?

Bij Kohnen hadden ze ooit NAD luidsprekers van 700 gulden per stuk, ik heb die daarna nooit meer gezien. Weet jij misschien welke dag waren?

Van ‘94 - ‘96.

Helaas, zou ik zo niet weten. Wel veel mooie versterkers van NAD in die tijd verkocht. Design was niet ieder zijn cup of tea  :coffee:, maar qua prijs/kwaliteit onverslaanbaar in die tijd.

Wat leuk! Daar heb ik ook nog wat dingen gekocht door de jaren heen!

Mocht ik je toevallig in die tijd iets verkocht hebben, dan hoop ik dat dit naar tevredenheid was.   :D
Hopelijk niet zoals die klant die op mijn aanraden zowel een cd-i speler (wie kent deze nog?) als ook een dcc speler van Philips kocht, waarna de ontwikkeling en productie hiervan binnen een paar weken stopte... :crazy: