Mini Meeting + Amp Shootout @ Martin M

Started by Martin_M, March 1, 2004, 13:59:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Houden jullie ook aub rekening met de F1? Anders een shoot-out bij iemand met beamer en canal plus ;D ;D

p.s. Het begint weer dit weekend . Jammie!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi,

Tot nu toe...alle data geen probleem.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jiri

Hallo Iedereen, ;D

Het weekend van 17/18 April kan ik niet :-\, maar daarentegen kan ik derest van de weekenden wel. ;)
En Ja martin ik neem ook cd-tjes mee...dat zal denk ik alleen klassieke muziek zijn. ::)

Groetjes,
jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Martin_M

Quote from: Jiri on March  4, 2004, 10:56:57
En Ja martin ik neem ook cd-tjes mee...dat zal denk ik alleen klassieke muziek zijn. ::)

Alles is welkom en wel zo leuk eigenlijk.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

plasmal

QuoteHouden jullie ook aub rekening met de F1? Anders een shoot-out bij iemand met beamer en canal plus 

p.s. Het begint weer dit weekend . Jammie!

Eisse,je bent welkom ;)

gr alex

patrick_vdb

#30
Hi,

Ik ga deze reis de Theta maar eens proberen mee te nemen, of er moet nog een pre/pro shoot-out gaan komen?

Zet mij maar eens ovb op deze datums: 24/4 25/4 1/5 2/5

QuoteAlleen in het geval van Patrick moeten we een slaapzak meenemen ;D

Als het mij al lukt om effe op en neer naar Emmeloord te rijden lukt Lelystad toch zeker ook wel ;D

Mvrg

Patrick

blue-eyes

Mooi aanbod Alex! Moet alleen komend weekend al op visite. Maar is wel gaaf op een big screen F1 kijken, dan hebben we nu iig al een halve afspraak staan, de F1 is vrij duidelijk met de wedstrijddata ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Patrick, een pre/pro shootout prefereer ik zelf ook. De amps hebben we namelijk nu al 2x gehoord en weten wel ongeveer wat we kunnen verwachten. Bij Martin zal ongetwijfeld de conclusie dicht bij hetzelfde liggen. Altijd interessant te horen hoe deze amps op die watt/puppies presteren, maar zal het zo enorm anders zijn?

Wat mij interessanter lijkt, is de verschillende pre/pro's naast elkaar: Parasound C2, Theta Casablanca, Lexicon, TagMclaren, Rotel RSP1066 en de Mark Levinson 360s als pre.

Uiteraard zouden we dit nog een andere keer kunnen doen bij garmt in surround, maar in stereo of in 4.0 kan dit ook wel bij martin dacht ik zo :)

Uiteraard als variatie kunnen de versterkers van Erik natuurlijk beluisterd worden.

(sorry voor het opbreken van een al gehouden discussie, maar patrick begon :D)

Erik van Voorst (in memoriam)

....ach 2 bescheiden buizenbakkies.....maar het komt uit een goed hart... ;D ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

bmateijsen

Lijkt me niet zo handig om een pre/pro shoot-out te doen op een 4.0 set... Juist de kracht van veel processors (of niet) ligt bij sturing naar 5.1/6.1/7.1
Maar goed, dat is meer mijn mening..

Groet Bjorn

garmtz

Ik ben het wel met Bjorn eens. Daarom stelde ik ook voor om de pre-pro shootout bij mij te houden. Maargoed, ook het wederom luisteren naar alle versterkers is misschien wel teveel van het goede. Daarom was ik al van plan een keer apart langs te komen met Eric en wat 'andere' dingen te doen samen met Martin.

Krijg je dat weer, onenigheid binnen het 'mini-meeting/shoot-out' clubje!  :D

Martin_M

Houd er wel rekening mee dat een pre/pro shootout op surround wel veel meer tijd inneemt. Alle processoren moeten natuurlijk wel ingesteld worden op de situatie aldaar als je eerlijk witl testen (speakerafstanden, volumes, cross-overs etc.)

Bij mij thuis ben ik juist best geïnteresseerd in het algemene geluid van een pre/pro. Wat mij betreft kan dat best op stereo waarbij later dan eens een echte pre/pro shootout kan worden gehouden.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Martin_M

OK, alle data is verzameld.
Mijn voorkeur ligt bij een zaterdag (als het dan toch wat later wordt ^-^) dus wat mij betreft 24/4 of 1/5.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Martin, het stereo gedrag van de pre/pro's lijkt me ook interessant. Ook geeft het iets variatie. Ik kan bv m'n C2 makkelijk meenemen en patrick zou z'n theta kunnen meenemen. Daarnaast kan natuurlijk de chord van garmt beluisterd worden.

garmtz

Goed, o.k. Daar kan ik vrede mee hebben. Laat echter nou net stereo niet het belangrijkste punt zijn om een Lexicon te kopen, maar eerder de surround post-processing en flexibele crossover/subwoofer configuraties. Maargoed, stereo blijft wel voor veel mensen belangrijk... :)

Ik denk dat ik liever in een geïsoleerde sessie met Martin de Chord meeneem (en Eric), dan spelen we gewoon bij de pre/pro shootout met de versterkers die Martin al heeft, anders heb je weer meer variabelen en duurt het weer langer...

blue-eyes

Quote from: Martin_M on March  1, 2004, 13:59:46

maar we hopen eigenlijk zijn Theta pre/pro ;D


Martin

Dat zal wel eens tijd worden ;D  We zijn erg nieuwschierig naar je Pre Patrick!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

blue-eyes

Quote from: patrick_vdb on March  5, 2004, 01:13:17
Hi,

Ik ga deze reis de Theta maar eens proberen mee te nemen, of er moet nog een pre/pro shoot-out gaan komen?

Zet mij maar eens ovb op deze datums: 24/4 25/4 1/5 2/5 Als het mij al lukt om effe op en neer naar Emmeloord te rijden lukt Lelystad toch zeker ook wel ;D

Mvrg

Patrick

Vorige post dus overbodig gezien Patrick's post. Maar Patrick, het is je nog niet helemaal duidelijk, daarom hier nog wat antwoorden:

Slaapzak: Daarmee bedoelden wij, dat als we de meeting bij jou houden, we blijven slapen.
Pre/pro: meenemen is 100% goed!
Pre/pro shoot-out: dat moet ook nog idd.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

Ik woon maar een uurtje van patrick vandaan, dus geen slaapzak mee voor mij :)

patrick_vdb

Hi Blue-Eyes,

Wat is mij nog niet helemaal duidelijk? Ooh wacht jullie huren een hotelkamer wanneer jullie naar Maastricht komen ;D

Mvrg

Patrick

jaco

Quote from: patrick_vdb on March  6, 2004, 22:54:36
Wat is mij nog niet helemaal duidelijk? Ooh wacht jullie huren een hotelkamer wanneer jullie naar Maastricht komen ;D
De befaamde zuidelijk gastvrijheid  ???

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

patrick_vdb

Hi,

1-0 inderdaad als je overal een competitie van maakt...maar ach, daar zal die befaamde zuiderlijke gemoedelijkheid wel weer een rol in spelen ;D ;)

Mvrg

Patrick

Martin_M

#47
En de definitieve datum: 24 april (met een mogelijke uitwijking naar 1 mei).

Ik zal iedereen t.z.t. m'n adresgegevens met een routebeschrijving sturen.

Op de eerste post staan nog wat bijzonderheden.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Datum genoteerd en ik heb er (wederom) zin in!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp