Mini Meeting + Amp Shootout @ Martin M

Started by Martin_M, March 1, 2004, 13:59:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martin_M


















17/4 18/4 24/4 25/4 1/5 2/5 8/5 9/5
Scarp X X X X X X X X
Garmt X X X X X X X X
Blauw-oog X X X X X X X X
Patrick - - - - - - - -
Martin&Miranda - - X X X X ? -
Erik X X X X X X X X
Jiri - - X X X X X X

(X = kan, - = kan niet)

En de definitieve datum: 1 mei.

Naast de vaste AMP-shootout-gang was er nog plaats voor twee extra gasten. 
Er zijn echter meer aanmeldingen om dit gebeuren eens mee te maken. Daardoor hebben we keuzes moeten maken. Met z'n allen waren we het erover eens dat we voorrang wilden geven aan personen die al langer op het HTForum ronddwalen en iets leuks en aanvullends kunnen meebrengen.

Deze extra gasten zijn geworden: Erik van Voorst & Jiri.
Omdat Patrick helaas verhinderd is op 1 mei neemt Jeroenski zijn plaats in.

Houdt deze thread wel in de gaten. Mensen kunnen op het laatste moment altijd afhaken waardoor er weer een plaatsje vrij komt.

Apparatuur:




















Martin & MirandaCD-transportTEAC P2
pre/proTAG McLaren AV32Rbp-192
speakersWilson Watt/Puppie (3/2)
ampKrell KSA300s
Digitale interlinkAstrada digital
Digitale interlinkTransparent Premium Digital
Analoge interlinksTransparent MusicLink Reference XL
SpeakerkabelTransparent MusicWave
ScarpDigitale interlinkKimber D60
Blue-EyesampMark Levinson 331
Cd-spelerRotel RCD991 AE (SoundEvolution gemodificeerd)
GarmtampChord SPM1200E
CD-transportC.E.C. TL-2x
Digitale interlinkMIT Digital Reference
Digitale interlinkAudio Note AN-Vx
Erik & AafjeampAitos 800
zootje basstraps
JiriCD spelerMark Levinson 390S
JeroenskiampNaim nap 200


Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Het hoeft niet perse martin. Het is niet de bedoeling dat het een verplichting wordt. Is het mooist als het allemaal leuk en spontaan blijft :)

Een paar pre/pro's lijkt me zeker interessant. De C2 hoop ik tegen die tijd wel mee te kunnen nemen. Ik wil zeker eens horen hoe het nou bij jullie klinkt.

De Chord op Watt puppies is zeker ook leuk denk ik :)

garmtz

#2
Ik wil zowieso eens bij jou de Wilsons horen op je Krell en op mijn Chord. Verder neem ik voor je dan mijn MIT kabels mee.

In principe wil ik bij mij best wel een pro/pro shoot-out gaan organiseren, moet ik even een topic voor openen dan maar... ;)  het is meer dat we voor 1 ding moeten kiezen, OF pre/pros of power amps. Althans, dat is mijn mening.

Scarp

Een pre/pro in 7.1 surround organiseren kan inderdaad het best bij Garmt lijkt mij.

Maar pre/pro in stereo zouden op de set van Martin ook prima te doen zijn. Maar misschien het leukst om daar toch weer amps en eventueel wat (analoog/digitaal) interlinks te testen.

blue-eyes

Uberhaupt moeten we het rijtje waar we mee begonnen zijn afmaken: dus nog een amp shout-out bij Martin, Garmt en Patrick.

Alle verdere shout-outs zijn alleen maar leuk en leerzaam!

Bij deze kom ik bij je langs Martin en neem mijn Mark Levinson no.331 mee. Ik drink Vodka, aangelengd met wat Safari en een beetje jus-d'orange. Als ik moet rijden drink ik koffie en jus. Kwa eten lijkt me dat je twee voorbeelden hebt gehad ;) .

Daarnaast wil ik alvast wel de zitplek reserveren met de hocker ervoor ;D

Ik heb er al weer zin in!

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

OK, hier gewoon weer de bekende eindbakken bij mij thuis eventueel aangevuld met andere ???
Ik ben het er wel mee eens dat we het rijtje afwerken.

Daarnaast kan er altijd nog iets meegenomen worden. Zelf ben ik zeer benieuwd wat een andere pré hier zou doen. Maar daar ligt de prio dan even niet.

Ik zal de titel aanpassen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Waar je aan begint, moet je afmaken ;)

Alleen in het geval van Patrick moeten we een slaapzak meenemen ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

#7
M'n A51 meenemen is vanwege rug problemen erg lastig. Of we moeten net als de vorige regelen dat patrick eerst hierlangs komt en dat hij meehelpt met sjouwen. Hij moet toch hier langs rijden, dus zou wel moeten kunnen :)

Eventueel kan de C2 mee, als je echt er nieuwsgierig naar bent. Maar misschien is een wat uitgebreidere digitale kabel test en eventueel andere interlink test als toevoeging op de amp test ook interessant.

Overigens lijkt mij april/mei de juiste tijd. Maart zit toch redelijk vol bij iedereen en zo snel achter elkaar is wat minder leuk denk ik :)

blue-eyes

Dat is waar. Maar wegens de volle agenda's is het wel verstandig om nu reeds een datum te prikken ergens 2e helft van April. Nu heb ik daar nog niets staan. Over een paar weken is het daar ook vol!

Verder moet je niet te snel een shoot-out houden. Ik wil eerst even weer een maand genieten van mijn set, daarna wil ik wel weer een middag en avond iets anders horen ;)

@Garmt: die cd die ik van je heb, is wel erg zacht opgenomen? Volume moet fors omhoog! (En ja het nummer moet al hard gespeeld worden, maar NOG harder)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Scarp

2e helft april of begin mei lijkt me mooi ja :)

garmtz

Quote from: Blue-Eyes on March  1, 2004, 17:24:16
@Garmt: die cd die ik van je heb, is wel erg zacht opgenomen? Volume moet fors omhoog! (En ja het nummer moet al hard gespeeld worden, maar NOG harder)

Ik weet het, staat bij mij ook altijd ERG hard, dat nummer! Sterker nog, ik heb geen enkele CD die zo hard moet! :D

Erik van Voorst (in memoriam)

..nog een plekkie vrij.... ???

Ik zou 1 of 2 aitosjes mee kunnen nemen maar voor Metal geweld
zal dat niet gaan zorgen... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Martin_M

Ik heb de boel nog even bekeken.
Er kunnen idd 3 op de bank en er kunnen 4 stoelen achter.

Eventueel zou er één op de hocker kunnen maar ik weet niet of Blue-Eyes het daar mee eens is ;D

Dus naast onszelf, Garmt, Blue-Eyes, Patrick en Scarp kunnen nog twee anderen een plaatsje krijgen.

Volgens mij is het aanbod groter dan de vraag. We zullen met z'n allen nog wel even uitmaken hoe we dat gaan aanpakken.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Ik ben er voor dat Erik ook komt, dan moet Erik zich wel VERPLICHT voelen voor een demo met zijn zelfbouwprojecten ;D ;D

Daar sta ik mijn hocker voor af ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

eric_audio

Nou, ik heb de twee voorgaande shoot-outs likkebaardend gevolgd, dus ik zou erg graag ook eens van de partij zijn. Het is natuurlijk de bedoeling dat alle deelnemers ook apparatuur kunnen leveren die een bijdrage vormt. Kijk in mijn handtekening of daar iets bij zit. Helaas (niet voor mij, maar wel voor mijn eventuele deelname) heb ik ook een Chord eindbak, zou aardig zijn geweest als ik een Pass Labs of Spectral had kunnen leveren natuurlijk.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Martin_M

#15
Haha, Het begint erop te lijken dat we straks nog eens een zaaltje moeten afhuren ofzo ;D.
Maar ik kan het me voorstellen, het is echt erg leuk.

reMc had zich ook al aangemeld.
De vaste groep eindversterkers staat natuurlijk vast. Daarnaast hebben wij nog 2 plaatsen vrij maar wel veel meer gegadigden.
Ik zal het er met de jongens even over hebben hoe dit op te lossen.

En aan de andere kant, als iemand hier eens wil komen om te luisteren kan dat natuurlijk altijd.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

blue-eyes

Quote from: Martin_M on March  2, 2004, 07:42:58
Haha, Het begint erop te lijken dat we straks nog eens een zaaltje moeten afhuren ofzo ;D.
Maar ik kan het me voorstellen, het is echt erg leuk.

We kunnen wel entree vragen ;D Komen ze nog ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Jiri

Hallo Iedereen,

2e helft April of begin Mei? Ik zou het leuk vinden om nou eindelijk ook eens een shoot-out mee te maken.
De laatste bij Scarp moest ik helaas op het laatste moment afzeggen :-[
Maar als jullie het goed vinden wil ik het nog een keer proberen om bij Martin langs te komen. Martin?
Dan neem ik de ML 390S CD-speler mee. Ik ben ook heel erg benieuwd naar de Wilsons :D.

Groetjes,
Jiri
Stereo: Lavardin IT | Mark Levinson 390S | Clearaudio Avant Garde Magnum | Finite Elemente Spider | Tannoy Dimension TD 12 | Nordost Valhalla 
Surround: JVC DLA-HD1 | Arcam DV137 | Toshiba HD-E1 | Vantage HD | Arcam AV888 | JBL Synthesis | JBL Synthesis Project Array | Velodyne SPL Ultra 1200

Martin_M

Ik heb de eerste post even aangepast met een datumschema.

Gaarne jullie reakties.


Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

In principe kan ik al die dagen. Alles staat nog open bij mij :)

garmtz

Ik kan zoals ik het nu zie ook alle dagen.

blue-eyes

Dat is het voordeel van vroeg plannen ;)

Ik kan alle dagen!

p.s. Heb eral weer zin in ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Martin_M

In overleg met de rest zijn Erik van Voorst en Jiri uitgenodigd.

Zij kunnen allebei leuke apparatuur meebrengen en Jiri zou er eigenlijk de vorige keer al bij zijn.
Zelf zijn we ook al bij Erik thuisgeweest en ook hij is inmiddels een zeer bekende op dit forum (DHZ-afdeling).

Anderen mogen natuurlijk altijd hier eens komen luisteren als ze dat graag zouden willen of zelf eens een shoot-out organiseren natuurlijk.

Groetjes,
Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Scarp

Martin, de dagen die jij en miranda niet kunnen kan je sowieso van je lijstje afhalen :)

Martin_M

#24
Ach, we hadden eind april/begin mei afgesproken dus voor het overzicht laat ik 't maar staan.
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)