Cine City Vlissingen krijgt Dolby Atmos

Started by VlisChris, March 12, 2015, 01:32:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

VlisChris

Ik zit net naar de (ver)bouwplannen van Cine City in Vlissingen te kijken (bioscoop op steenworp afstand bij mij vandaan dus het heeft mijn interesse).
En tot mijn verbazing zie ik net in 1 van de presentaties dat de nieuwe zaal (750 man) Dolby Cinema zou moeten krijgen.

Jammer genoeg is er op de site van Cine niks van nieuws te vinden, maar het plaatje dat in de presentatie staat zie je tocht echt speakers aan het plafond hangen, en staat er ook geschreven: Dolby Cinema.

Dus weer een nieuwe bios erbij in Nederland met dit systeem. Ik ben benieuwd. De werkzaamheden starten eind deze maand al, en het is de bedoeling dat ze in augustus klaar zijn. Zal ook wel moeten; in september is er weer Film by the Sea wat ze zeker niet zullen willen verplaatsen.

Waar mogelijk zal ik af en toe eens een fotootje proberen te maken en dat hier posten.

Presentatie van de architect

Edit; het blijkt slechts om Atmos te gaan.
Site van de gemeente Vlissingen met meer algemene informatie
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Ah. Zonet zat ik nog even wat extra's op te zoeken, en in die paar seconden weer wat geleerd.
Blijkbaar is Dolby Cinema een totaal pakket. Varierend van een opvallende entree naar de zaal, tot Dolby Atmos voor geluid, en specifieke projectoren voor het beeld. Dus itt wat ik dacht niet alleen maar het geluid.

De site van Dolby wekt de indruk dat je ook film-gerelateerde beelden te zien krijg op weg naar de zaal.

QuoteA signature entrance and dynamic audio/video pathway outside the cinema launch your journey into the movie.
Ze weten het mooi te verkopen in ieder geval :) Nu maar afwachten hoe dat in de praktijk gaat uitpakken.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

De eerste berichten, ook hier op htforum, zijn positief over de eerste Dolby Cinema in Eindhoven. En daar werken ze nog met de Christie 6P projector, in plaants van de Dolby Vision Projection System projector(en), die co-developed zijn door Dolby en Christie Digital, want die zijn nog niet helemaal klaar, dus de eerste Dolby Cinema's hebben een 6P ter overbrugging.

jon81

Ik ben benieuwd, het zal allicht beter zijn dan de bioscoop in Terneuzen, waar ik woon (dat is het nu waarschijnlijk al  :P)

Wij gaan dan ook meestal naar Antwerpen, helaas heb ik daar nog geen film kunnen zien in de atmos zaal, mijn vriendin wel en die was wel onder de indruk.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

VlisChris

Vlissingen is qua bioscoop (de rest ga ik niet over beginnen :P) sowieso beter dan Terneuzen. Cine Vlissingen is gewoon een goede bioscoop 8)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jon81

Het is lang geleden dat ik er geweest ben, maar Vlissingen is inderdaad een prima bioscoop  :smile:

Maar het is zo makkelijk als je op 5 min. van thuis de bios in kunt stappen, en niet eerst een half uur in de auto moet zitten.
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

VlisChris

Dolby wil/kan niet bevestigen dat er Dolby Cinema naar Vlissingen komt.
Ik kreeg eerder op de avond reactie op een mail van me van een paar dagen terug. Dan is het afwachten ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Had ik al verwacht. Voorlopig gaan we er maar van uit.

VlisChris

Sluit ik me in ieder opzicht bij aan :)
Wanneer de bouw daar begonnen is zal ik proberen om de opzichters te pakken te krijgen om te kijken of ik af en toe op de site wat foto's mag maken.
Jammer genoeg laten zowel CineCity als de aannemer tot nu toe niets horen op mijn verzoek of ik mijn foto-portfolio mag komen laten zien :) Dan maar op eigen initiatief ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Ook het scherm is anders.. Geen "traditioneel" scherm met gordijnen maar een zwevend ontwerp... Wellicht met een soort "ambilight" achtig ontwerp van verlichting.

Toch is Vlissingen voor mij net even te ver omrijden. ;) Antwerpen is dan nog makkelijker.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Kan ik me voorstellen. Tien a vijftien minuten is inderdaad heel veel verder :devil: (volgens google maps dan)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

LittleNinja

Ik zeg ook: net even te ver omrijden. :P

Antwerpen ben ik ook al jaren niet meer geweest. De laatste keer dat ik daar ben geweest was om op het parkeerterrein met een forumlid af te spreken vanwege een aankoop. :D

Maar als die Cine City straks af is, hoor ik het wel. Misschien kom ik dan toch eens daar naartoe.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Een kleine update, en meteen een forse tegenvaller, of beter: een goed gemiste kans van Cine City.

QuoteCCXL Theater is de grootste zaal in Nederland die beschikt over Dolby Atmos. Dolby Atmos is de nieuwste innovatie in bioscoopgeluid en geeft een nieuwe, krachtige luisterervaring. Door de speakers die overal om u heen hangen, creƫert Dolby Atmos realistische en natuurlijke geluidservaringen waardoor het net lijkt alsof u echt in de film zit. Als het in de film aan het regen is, komen de druppels nu 'echt' van boven uit de lucht vallen. Het enige verschil is dat u niet nat wordt!

Dolby Atmos is een 61.3 systeem waarbij de geluidseffecten heel precies geplaatst zijn in de zaal. De meeste bioscopen maken gebruik van Dolby 7.1. Er zijn 64 aparte kanalen, met ieder hun eigen versterker. Dit resulteert weer in 94.000 watt, die geheel worden aangewend om de kwaliteit van het filmgeluid te optimaliseren. De luidsprekers staan met vijf kanalen opgesteld achter het grote filmdoek en hangen links, rechts en achter aan de wanden en zij hangen zelfs aan het plafond.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

donaldk

Inderdaad geen Dolby Cinema. Zaal heeft tweemaal zoveel stoelen als JT, maar net zoveel speakers en vermogen als JT Hilversum had, voor de ombouw naar Dolby Cinema, Eindhoven zit op het drievoudige, volgens de Theater Manager, in de video van Patrick van Grobi.

VlisChris

Wellicht dat het er mee te maken heeft dat de nieuwe zaal van Cine City mulit-inzetbaar gaat worden. Er wordt meer mee gedaan dan alleen films vertonen. Het kan dat daar rekening mee is gehouden.

Maar ook Atmos kan al leuk zijn hoor :) Het is al meer dan de meeste bioscopen in Nederland ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

larsonator

Quote from: Christiaan S on June 24, 2015, 23:12:44
Wellicht dat het er mee te maken heeft dat de nieuwe zaal van Cine City mulit-inzetbaar gaat worden. Er wordt meer mee gedaan dan alleen films vertonen.
Haringfeesten, paardenveilingen, strao vlissingen en schuurfuiven?

jon81

Gisteren ben ik voor het eerst in de Cinema XL zaal geweest in de bioscoop van Vlissingen.

Het viel me zeker niet tegen, ik vond het beeld en geluid prima, terwijl ik ook regelmatig in Antwerpen zaal 5 bezoek.

Afgelopen weekend ben ik in Sint Niklaas naar de bioscoop geweest en ook daar vond ik het beeld prima, dus misschien zie ik het gewoon niet zo goed en kan ik het extra geld voor laser ultra de volgend keer beter in mijn zak houden  ;D
LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8