Exodus : Gods and Kings

Started by Erik, March 10, 2015, 00:28:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Mooi verhaal mooi uitgewerkt. Prima mee vermaakt. Een dikke 8.



"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jurrien1962

Quote from: Erik on March 10, 2015, 00:28:05
Mooi verhaal mooi uitgewerkt. Prima mee vermaakt. Een dikke 8.



Mee eens, staat alleen wel redelijk ver af van het bronmateriaal waarop de film is gebaseerd. Wie het verhaal wil kennen heeft aan deze film niet zo heel veel. Ook zitten er in het verhaal nog vele momenten die indrukwekkend verfilmd hadden kunnen worden zonder het bronmateriaal zoveel 'geweld' aan te doen.

citac

Film was niet al te best, acteurs/actrices die totaal niet goed gecast waren, tenenkrommende cgi, en de 2 belangrijkste thema`s de plagen en de splijting van de Rode waren zeer zwak.
Jammer dat een grote regisseur als Ridley Scott zo`n miskleun aflevert.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

LittleNinja

#3
Ik kan me voorstellen dat mensen die het oorspronkelijke verhaal kennen, ook van de film verwachten die lijn te volgen.

De film heb ik nog niet gezien maar ik ben wel erg benieuwd! Ik kan het fantasy genre meestal wel waarderen. Binnenkort eens aanzetten deze film.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Robbo

#4
Quote from: LittleNinja on March 18, 2015, 23:40:35
Ik kan me voorstellen dat mensen die het oorspronkelijke verhaal kennen, ook van de film verwachten die lijn te volgen.


Laat dat nou de grootste 'misser' zijn aan deze film.  Het publiek verwacht het verhaal van Moses zoals het beschreven staat. Scott presenteert het anders.  En dan moet je niet boos worden en verhaal bij de bioscoop manager gaan halen, zoals een reviewer op IMDB nodig vond, woehaha.

Een paar missers qua casting (bijv. John Turturo als Seti, kon er maar niet aan wennen), een standaard plot (twee onafscheidelijke broers die later tegen overelkaar komen te staan etc. )  Maar ik vond toch een prima film, ik heb me 2,5 uur goed vermaakt. En dat laatste telt.


LittleNinja

Ik denk dat ik hem vanavond eens aan ga zetten. Misschien raak ik nog geïnspireerd door de bijbelse proza.. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

htandre

Deze film is naar ik gehoord heb opgenomen op Fuerteventura, ben daar in februari geweest,, dus een reden voor mij om deze film te kijken komend weekend.
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

LittleNinja

Aangezien ik nog niet over heel de wereld gereisd heb, kijk ik wel om andere redenen naar films. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Ik vond het meer dan vermakelijk, juist het feit dat er een "brede" gooi met het materiaal word gedaan maakt de film juist erg interessant.
De manier van de plagen presentatie bv is erg mooi gedaan, je krijgt zo een indruk dat inderdaad alles oorzaak en gevolg zou kunnen zijn.

Daarnaast is een vrije improvisatie op dit soort verhalen natuurlijk iets dat al jaren word gedaan en dat mag natuurlijk altijd.

Als film (even buiten de rest) vond ik het een zeer lekker lopende film die afwisselend spannend en indrukwekkend was, of wel kostelijk vermaakt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

squeek

Lijkt me in 3D ook wel tof om te zien.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jurrien1962

#10
Quote from: LittleNinja on March 18, 2015, 23:40:35
Ik kan me voorstellen dat mensen die het oorspronkelijke verhaal kennen, ook van de film verwachten die lijn te volgen.

Wat een zielige reactie en volledig bezijden de opmerking die gemaakt is.

Blijkbaar is niet begrepen dat je gewoon ook iets kunt constateren (bronmateriaal versus verfilming - er van uitgaande dat je het bronmateriaal echt goed kent) en daar een mening over hebben (er was meer uit te halen geweest) zonder met dergelijk dédain een bijdrage te leveren.

LittleNinja

Mijn posting is een algemene en niet gericht op een posting van iemand anders. Daarnaast beweer ik nergens dat iemand er een andere mening op na mag houden, zoals je zelf ook hebt gelezen aangezien je opmerkt "volledig bezijden de opmerking". Ik val niemand aan en ik doe niemand tekort, dus ik zou het op prijs stellen dat je jouw reactie aan mijn adres een beetje indamt.

Quote from: jurrien1962 on March 20, 2015, 07:55:21
Wat een zielige reactie en volledig bezijden de opmerking die gemaakt is.

Blijkbaar is niet begrepen dat je gewoon ook iets kunt constateren (bronmateriaal versus verfilming - er van uitgaande dat je het bronmateriaal echt goed kent) en daar een mening over hebben (er was meer uit te halen geweest) zonder met dergelijk dédain een bijdrage te leveren.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Overigens kan ik over de film nog steeds niet oordelen... Ik wilde gisteren kijken maar dat liet de avond niet toe.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

jurrien1962

Quote from: LittleNinja on March 20, 2015, 08:03:03
Ik val niemand aan en ik doe niemand tekort.

Die mening mag je gerust hebben maar die deel ik niet. Jouw beoordeling van het bronmateriaal doet dat in mijn opinie wel.

Afijn: een beter forum begint bij jezelf.

LittleNinja

ik stuur je even een PM om de discussie buiten het forum te houden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Ik heb in overleg met Jurrien mijn uitspraak "sprookje" vervangen door verhaal.

Voor mij heeft het verhaal wellicht niet dezelfde betekenis als voor sommige andere mensen. Het is dan ook niet mijn bedoeling om hen te kwetsen met die uitspraak.

Mijn verontschuldiging als het verkeerd overgekomen zou zijn.

Geniet van de film in ieder geval.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

RonG

Staat voor vanavond op het programma... Ben benieuwd ;D

jurrien1962

Quote from: LittleNinja on March 20, 2015, 13:41:59
Ik heb in overleg met Jurrien mijn uitspraak "sprookje" vervangen door verhaal.

Voor mij heeft het verhaal wellicht niet dezelfde betekenis als voor sommige andere mensen. Het is dan ook niet mijn bedoeling om hen te kwetsen met die uitspraak.

Mijn verontschuldiging als het verkeerd overgekomen zou zijn.

Geniet van de film in ieder geval.

En zo is het.  :thumbs-up:  Gewoon bekijken en (misschien) genieten (gold voor mij toch wel).
Het forum heeft weer eens goed gefunctioneerd: een plek om met elkaar te praten en informatie e.d. uit te wisselen met respect voor elkaar en luisteren naar elkaar.

Paul H.

Exodus gisteren gekeken en heb mij goed vermaakt. Dacht eerst 'och weer zo'n film'  maar heb het een kans gegeven. En ben blij toe.... Stomme vooroordelen ook, haha
Pioneer sc-lx72/ Pioneer 5.0 S-81 serie/ XTZ 99W12.18 ICE/ LG 50" plasma/ Kodi/ Hue/ Harmony smart control.

Starred

Heb me wel vermaakt, maar vond dat er toch wel aardig wat zwakke plekken in de film zaten.

En ik blijf het een onwaarschijnlijk verhaal vinden, en dan doel ik met name op de rol die God hier heeft. Als 'almachtige' ga je toch niet zo ingewikkeld doen?  ;D

Bama

Redelijk vermaakt met de film, geen slechte verfilming van een voor mij minder sterk verhaal.
Een 7 wat mij betreft.

André_84

Prima vermaak, maar helaas niet de topper waar ik een beetje op hoopte. Ben erg fan van het genre (als in heldenepos etc, niet persé de bijbelse touch), vond deze uitwerking wat jammer.
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

Anonieme_user12334

Zoals al aangehaald, heeft niets te maken met het bronmateriaal. Sfeer werd redelijk weggezet, maar verder greep het me niet echt. Heb Christian Bale beter werk zien afleveren.