Shok probleem Holo3D 1

Started by Michel, February 8, 2004, 23:13:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Michel

Ik heb eigenlijk al sinds het begin een probleem met de Holo3D1 dat het beeld schokt als er een vloeiend bewegend groot voorwerp door het beeld beweegt.

Voorbeeld: Vliegtuig dat voorbij vliegt, auto die langzaam door het beeld rijd.....enz.

Ik heb al allerhande instellingen geprobeerd maar kan niet vinden waar het aan kan liggen en het euvel blijft dus.

Iemand enig idee?

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Hi,

iets meer informatie aub.

Wat voor mainboard gebruik je ?
Wat voor regio heb je het probleem mee PAL/NTSC ?
Wat voor resolutie en refresh gebruik je voor PAL/NTSC ?
Waar draai je mee overlay/VMR ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#2
Dat is snel:)

1. Aopen AX4B-533 P4 1700 Intel 845E chipset.
2. beide
3. de juiste resoluties:)
4. Overlay. VMR ziet er niet uit.

Er zit trouwens een bug of verkeerde instelling in de forum software. Een goed opgemaakte transparent avatar krijgt hier een zwarte achtergrond.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Bij het uploaden van de Avatar kan dat misgaan, hij maakt er PNG van.

WELKE resoluties.
Ik neem aan 1440x960 voor NTSC op 59,94hz en 1440x1152 op 50hz voor PAL ?

Je zou dan GEEN schokjes mogen zien.
Heb je toevallig een virusscanner lopen of een firewall ?

Hoe erg is het ?
Is het gelijk aan een 3/2pulldown serie of is het erger ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

#4
Inderdaad bovenstaande resoluties en geen virusscanner of firewall.
Dat 3/2pulldown serie zegt me niets maar het is erg genoeg daar het flink opvalt en je er op den duur flink aan gaat ergeren.

Wat kan ik nog proberen Frank?

Michel

P.s. voor wat betreft de avatar: Upload in transparent PNG werkt ook niet goed en als ik de image vanuit mijn eigen server wil halen krijg ik deze foutmelding:

Warning: getimagesize(): URL file-access is disabled in the server configuration in /var/www/htdocs/yabbse/Sources/Profile.php on line 7162: getimagesize(): URL file-access is disabled in the server configuration
File: /var/www/htdocs/yabbse/Sources/Profile.php
Line: 716

maar de avatar is wel goed:
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Grindtegel

Ik heb het idee dat sinds ik de WMR9 mode heb ingeschakeld (om het lipsynch probleem op te lossen) ik ook last heb van schokkend beeld.

Kan dat inderdaad met WMR9 te maken hebben?
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Michel

Fijn dat alle Holo3D 1 gebruikers met ons meedenken ;D
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Grindtegel

Ach, als Frank terug is van vakantie zal er vast wel een reactie volgen.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

J.A.F._Doorhof

Zeker wel.
Ik weet niet waar het aan zou liggen, ik zou het moeten zien.
Meestal is het terug te brengen naar de PC zelf, de H3DII en H3DI zouden vlekkeloos moeten werken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Grindtegel

Er staat bij mij inderdaad wel veel rommel op mijn pc  ::)

Denk ook dat het daar aan ligt. Ik zal binnenkort eens een hoop troep verwijderen en even opnieuw defragmenteren, eens kijken of dat helpt.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Michel

Mijn PC is schoon en net opnieuw ingericht. Maar goed, ik zal nog eens gaan expirimenteren.
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Heb je de mogelijkheid om hem even in een andere PC te stoppen ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Nee, dat wordt een hele klus. Daar ga ik maar even niet aan beginnen:)

Ik heb hem in een DIGN HV5 zitten met RGB extension, X-Card en het geheel staat netjes in mijn custom rack.

Voor het even in een andere PC proberen moet dan de hele boel uit elkaar.:(

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Het is wel de kortste klap.
Ik heb het al eerder meegemaakt dat het aan of een mainboard of geheugenmodule lag dat er problemen waren met pans.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Met de PC is helemaal niets mis. Ik heb alle diagnostische tests gedraaid die er bestaan en die PC is gewoon 100%.

'Pans' zal wel weer vakjargon zijn want ik weet niet wat je daarmee bedoeld.
Graag wat 'lamers' uitleg. ::)

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Bewegingen van links naar rechts, of van boven naar beneden of diagonaal.

Een PC kan wel 100% testen maar toch kan er iets mis zijn, ik maak die dingen dagelijks mee :D.

Zover ik weet heb ik 2 kapotte H3D's gehad in totaal en beide hadden een input probleem, alle andere problemen waren terug te voeren naar PC's of software.
Ik wil er graag een keer voor je naar kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Ik vind het heel tof dat je het aanbied, maar je zit een beetje te ver weg en ik ga niet weer de hele boel afbreken. Ik zal er maar mee moeten leren leven.
Toch bedankt voor het aardige aanbod.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

J.A.F._Doorhof

Mee moeten leren leven lijkt me de verkeerde oplossing, beter een uur pijn leiden en het oplossen dan met een product draaien dat niet perfect presteert.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Michel

Mijn schok probleem is nu opgelost. Ik heb nu een Holo3D II.
Ik gebruik nu uiteraard niet meer de Radeon 9500 (die wel nog in het systeem zit) maar heb de PJ direct op de RGBHV header van de Holo3D II aangesloten.

Het schokken is weg dus het zal ongetwijfelt aan de Holo3d I of een combinatie Holo/9500/X-card/Mainboard gelegen hebben. Daar kan ik nu alleen nog maar over speculeren. ;)

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview