Stereo Line-Out UPC Mediabox PACE DCR7111 variabel?

Started by SmauG, March 5, 2015, 09:59:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SmauG

Momenteel gebruik ik een UPC Mediabox bij de TV op de slaapkamer, Geluid loopt via de TV.
Om dit geluid enigszins te verbeteren ben ik al een tijdje aan het rondkijken naar een oplossing.

Nu bedacht ik mij het volgende.
Ik heb de volumeknoppen van de UPC remote gekoppeld aan mijn Samsung TV, maar het volume kan volgens mij ook direct op de mediabox worden aangepast.
Dit is dan ook de inleiding tot de vraag: Is de stereo line-out van deze mediabox regelbaar?
M.a.w. Kan ik direct een eindversterker of actieve luidsprekers aan de mediabox hangen zonder tussenkomst van een passieve volumeregeling en/of actieve voorversterker.

Overigens ben ik al opzoek geweest naar een manual van het apparaat, maar verder dan de (technisch zeeeeeer beperkte) installatiehandleiding van UPC kom ik niet.
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

gast2018

Gewoon proberen. Even aansluiten op een versterker en spelen met volume van de upc box.

SmauG

Dat is helaas iets minder eenvoudig dan dat het klinkt  :angel:
Bedankt voor je reactie evengoed, ik was al bang dar er weinig tot geen ervaring zou zijn met dit punt.

Ik ga opzoek naar een geschikt lijnkabeltje en leen een setje actives uit de studio  :tounge:
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --

gast2018

Kun je hem niet van de slaapkamer weghalen en even op de naim aansluiten?

SmauG

Jawel. Dat kan ook, maar ik heb beneden de apparatuur en bekabeling netjes in een meubel weggewerkt en heb geen zin om de boel uit elkaar te trekken  :)
Kwestie van geduld dan maar. Komt goed  :thumbs-up:
-- Speakers N.N.B. - Naim Supernait - Naim CDX2 - Naim Stageline N - Pro-Ject Debut Carbon - Ortofon 2m Red - Scherm N.N.B. - Ziggo Horizon --