R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Je collega is hier geweest ;) Die hoogte was ook mijn vraag. Die kasten staan meestal op en zijn gevuld met kleding. Hebben we ook getest, weinig effect om daar een paneel te hangen, bovendien kan het niet.

Quote from: garmtz on April 13, 2007, 05:51:12
Mooi dat het effect heeft! De panelen achter de speakers hangen wel wat hoog... :-\ Misschien was het het best geweest op oorhoogte? En heb je geen last van de schuifkasten rechts van je?

ChrisV

Wist niet dat akoestische aanpassingen WAF konden zijn. Erg netjes!

TheSpeedSkater

Ziet er goed uit Ruben. Mooi dat het werkt op een zeer nette manier.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

#2253
Hoewel ik best tevreden ben met mijn huidige meubel, heb ik het idee om wat anders te bouwen. Het lijkt wel een sport te worden ;D. Het is geïnspireerd door de creaktiv serie, maar dan met eigen draai. Ik wil 2 platen 3 cm massief zwart MDF gaan gebruiken met rvs/alu dopjes/poten/spikes. Ben er nog rustig over aan het nadenken en eens wat kosten in kaart in kaart aan het brengen.

Het ontwerp zal er ongeveer zo uit gaan zien:





Later meer.

Joep

Waarom 2 cm massief zwart geëxtrudeerd acrylaat?

R

Is erg mooi.

Quote from: Proprius on May  2, 2007, 14:50:28
Waarom 2 cm massief zwart geëxtrudeerd acrylaat?

mikeske

Ik vind je huidige meubel wel mooier  :-\
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

FrankB

Hoe klinkt acrylaat?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Joep


R

Geen idee. Je ziet het wel regelmatig toegepast worden.

Quote from: Proprius on May  2, 2007, 14:58:45
Klanktechnisch?

molle

Dat is echt wel een bruut rack hoor O0
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Joep

Quote from: Ruben on May  2, 2007, 15:01:22
Geen idee. Je ziet het wel regelmatig toegepast worden.


Ik zou toch eerst eens luisteren wat dat spul doet qua effect op het geluid. Glas wordt ook regelmatig toegepast... :-X ;)

R

ha ha, so very true...

Quote from: Proprius on May  2, 2007, 15:08:13
Ik zou toch eerst eens luisteren wat dat spul doet qua effect op het geluid. Glas wordt ook regelmatig toegepast... :-X ;)

Deleted member

Het ontwerp ziet er mooi uit!

Is acrylaat wel een praktisch materiaal? Je hoeft uiteraard niet meer te verven maar blijft het wel lang mooi? Het lijkt me zo krasgevoelig en dat krassen zo goed zichtbaar zijn op zo'n groot glanzend vlak oppervlak.

Op HiFI.nl las ik nog een artikel dat acrylaat goede klankeigenschappen heeft. Staat volgens mij deze maand in een artikeltje van Rene van Es.

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Joep

Quote from: Antoine on May  2, 2007, 15:12:24
Op HiFI.nl las ik nog een artikel dat acrylaat goede klankeigenschappen heeft. Staat volgens mij deze maand in een artikeltje van Rene van Es.

Inderdaad, Rene van Es schrijft dat acryl beter is dan glas. Maar bijna alles is mijns inziens beter dan glas. Veel wijzer wordt ik van meneer van Es dan ook niet..

Link naar column: http://www.hifi.nl/column.php?id=1477

R

Toevallig. Bedankt voor de tip, zal het eens lezen.

Quote from: Antoine on May  2, 2007, 15:12:24
Het ontwerp ziet er mooi uit!

Is acrylaat wel een praktisch materiaal? Je hoeft uiteraard niet meer te verven maar blijft het wel lang mooi? Het lijkt me zo krasgevoelig en dat krassen zo goed zichtbaar zijn op zo'n groot glanzend vlak oppervlak.

Op HiFI.nl las ik nog een artikel dat acrylaat goede klankeigenschappen heeft. Staat volgens mij deze maand in een artikeltje van Rene van Es.

Joep

Wat ik dus 't mooist vind klinken is massief sparrenhout. Liefst 8 cm dik en ontkoppeld middels natuurrubberen dopjes. ;) ;D

W

Je mag je huidige tzt wel bij mij droppen ;)

R

Kopen mag altijd. Heb trouwens ook nog een witte staan ;)

Quote from: WyGo on May  2, 2007, 15:21:51
Je mag je huidige tzt wel bij mij droppen ;)

-madison-

 :o alweer zo'n mooi ontwerp!!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

blue-eyes

Hee, wat een bekend ontwerp ;D :P

Maar erg mooi  ::) ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Ha ha, maar toch wat anders. Bedankt nog voor de info ;)

Quote from: Blue-Eyes on May  2, 2007, 19:51:58
Hee, wat een bekend ontwerp ;D :P

Maar erg mooi  ::) ;D

royal d


TheSpeedSkater

Kun je geen handel beginnen Ruben? Je bent er erg goed in!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog