R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Jij kent de kleur natuurlijk ook ;)

Quote from: FrankB on March 20, 2007, 16:50:35
Dat komt mooi, want die zit ook dichter bij de werkelijkheid ;)

R

#2226
Weer een kleine update. Van de huisdealer vernomen dat de Auralex panelen(B22) binnen zijn. Volgende week staat dus een afspraak gepland om hier eens wat te testen/hangen.

Plaatje(let niet op de kleur)


TheSpeedSkater

Quote from: Ruben on March 29, 2007, 14:13:33
Weer een kleine update. Van de huisdealer vernomen dat de Auralex panelen(B22) binnen zijn. Volgende week staat dus een afspraak gepland om hier eens wat te testen/hangen.
Ik hoorde het al van Bjorn. Kijken of het nog een stapje beter kan.
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Vanmiddag bjorn over de vloer gehad met een flinke doos B22 panelen van Auralex. Hiermee zijn we flink aan het schuiven geweest. Het plaatsen van 2 panelen achter de speakers had al een groot effect. Toen we daarna de reflecties op de schuine kanten het van dak hebben aangepakt, werd het echt een stuk beter. Nu is dit natuurlijk niet een totale aanpak op akoestisch gebied, maar voor mijn ruimte toch een flinke stap vooruit. Veel meer rust in het beeld en een grotere afbeelding. Uiteindelijk zijn er 6 panelen achter gebleven welke nog goed gemonteerd dienen te worden. Uit de tests bleek echter een uitermate positief effect. Niet alle posities van de panelen werkte even lekker, maar met wat schuiven en luisteren toch een prima resultaat bereikt. Om het in orde van grootte uit te drukken: een upgrade die duidelijker is dan wisselen van interlink of stroomkabel.. En ze hoeven niet ingespeeld te worden... >:D (hoop ik ;))

Nog te plaatsen.


Totaalfoto's volgen nog wanneer alles zijn plek heeft gevonden.

TheSpeedSkater

Hee, leuk zeg! Dat dat zo'n resultaat geeft. Zal het onthouden...
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Jean Sibelius

Hey Ruben,

Mooi om te horen dat deze panelen zo'n gunstig effect hebben in jouw kamer!
(wat kosten deze panelen als ik vragen mag?)

Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reMC

Ruben, als je nog diffusors nodig hebt: ik heb er waarschijnlijk nog een paar (maximaal 4) over!

R

Welke en quanta?

Quote from: reMC on April  5, 2007, 12:33:33
Ruben, als je nog diffusors nodig hebt: ik heb er waarschijnlijk nog een paar (maximaal 4) over!

R

http://www.auralex.nl/index.php?cPath=73_82&osCsid=63d9b0d2e60a7ca932c1b611b606abda

Quote from: Jean Sibelius on April  5, 2007, 12:31:51
Hey Ruben,

Mooi om te horen dat deze panelen zo'n gunstig effect hebben in jouw kamer!
(wat kosten deze panelen als ik vragen mag?)

Groetjes, Jan


garmtz

Ik heb ook nog 2 Metrofusors over Ruben, kun je onderhand je hele plafond behandelen! ;)

TheSpeedSkater

Hoeveel m2 heb je totaal gebruikt? Of nodig?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

bmateijsen

Ik denk dat metrofusers even geen zin hebben.

Quote from: garmtz on April  5, 2007, 17:20:36
Ik heb ook nog 2 Metrofusors over Ruben, kun je onderhand je hele plafond behandelen! ;)

R

Ik heb 6 panelen gebruikt.

Quote from: TheSpeedSkater on April  5, 2007, 17:20:55
Hoeveel m2 heb je totaal gebruikt? Of nodig?

TheSpeedSkater

Nog iets nieuws te melden over je panelen? Is alles nu geinstalleerd?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Nope, paar dagen de deur uit geweest.

Quote from: TheSpeedSkater on April  9, 2007, 18:02:17
Nog iets nieuws te melden over je panelen? Is alles nu geinstalleerd?

FrankB

Dat kan toch zomaar niet! En niemand die je tegen heeft gehouden? Tssss ;D

Quote from: Ruben on April 10, 2007, 08:51:29
Nope, paar dagen de deur uit geweest.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

TheSpeedSkater

Maar je bent nu weer thuis, dus aan de slag!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Nee hoor. Op mijn afstudeeradres ;)

Quote from: TheSpeedSkater on April 10, 2007, 09:11:26
Maar je bent nu weer thuis, dus aan de slag!

R

#2244

Inmiddels druk aan het knippen/plakken en monteren. Op de schuine kanten moest ik wel wat fabriceren, maar het gaat prima. Misschien dadelijk nog wel effe een foto.


Quote from: TheSpeedSkater on April 10, 2007, 09:11:26
Maar je bent nu weer thuis, dus aan de slag!

molle

Ben benieuwd naar de resultaten 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Net de eerste 4 aurelex B22 pro panels opgehangen. Het resultaat is nog beter dan bij de test. En enorme rust is het gevolg. Daarnaast een wat grotere afbeelding. Ik denk erover om het bij 4 panelen te houden. Aan de schuine kant zouden er 2 boven elkaar komen links en rechts, maar tijden het monteren was het verschil met 2 aan enkele kant al erg groot. Die erboven scheelde nog wel iets, maar ik denk dat het optische effect het hier wint. Zo is alles mooi in evenwicht en klinkt het errrrrg goed. De platen achter de speakers benaderen het beste de echt kleur.

garmtz

Mooi dat het effect heeft! De panelen achter de speakers hangen wel wat hoog... :-\ Misschien was het het best geweest op oorhoogte? En heb je geen last van de schuifkasten rechts van je?

DA BoSS

ziet er chique uit hoor :D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...