R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

molle

Mooi 8) Ik begin toch wel razend benieuwd te worden naar deze speakers. Heb ze nog nooit gehoord :-[
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

mikeske

Ik ook niet  :-X

Misschien moeten we samen eens naar Ruben gaan  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Denk dat ik het voorlopig effe rustig aan doen, met meerdere is sowieso niet zo geschikt. Maar mss over een tijdje wel mogelijk ;)

Quote from: mikeske on February 21, 2007, 21:34:29
Misschien moeten we samen eens naar Ruben gaan  ;D

DA BoSS

gaaf Ruben 8)

nog een paar vraagjes:

-je gebruikt die sub niet bij muziek neem ik aan? -->voor film nog wel?
-Is het nou voor jou meer een laid-back achtige speaker, of meer een forward-achtige hele snelle?
-komt die Living Voice ook mooi uit de verf bij muziek met een pittige beat&drive? (zoals trance/hiphop oid?)
-wat denk je nog 'extra' te winnen met een andere versterker?

mvg, :)

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Quote from: DA BoSS on February 21, 2007, 22:04:01
gaaf Ruben 8)
Thanks.! ;)
Quote
nog een paar vraagjes:

-je gebruikt die sub niet bij muziek neem ik aan? -->voor film nog wel?
Ik gebruik de sub alleen bij films. Voor muziek is het 1 echt niet nodig, en 2 denk ik niet dat de sub goed genoeg is om mee te komen op dit niveau. Voor films is het een heerlijke toevoeging. Zeker in mijn beperkte ruimte O0
Quote
-Is het nou voor jou meer een laid-back achtige speaker, of meer een forward-achtige hele snelle?
Tov van de SF vind ik hem meer forward. Niet overdreven, maar weet niet exact het verschil of aan de SF's of aan de LV's moet worden toegeschreven.
Quote
-komt die Living Voice ook mooi uit de verf bij muziek met een pittige beat&drive? (zoals trance/hiphop oid?)
Ja gaat prima, maar het zou voor mij echt niet eerste keus speaker zijn voor dat genre. De beat en drive is echter heerlijk, het laag is ook zo mooi snel.
Quote
-wat denk je nog 'extra' te winnen met een andere versterker?
De arcams staan imho nu eenmaal bekend om het arcam sausje wat lekker aangenaam en veilig klinkt. Ik denk dat deze speaker nog beter tot zijn recht zal komen met een wat meer kleurechte speaker. De buizensound die ik hier op de SF's heb gehad was niet echt mijn ding. De lavardin bijvoorbeeld die ik ook hier heb geluisterd(tnx frenk ;)) was echt helemaal het einde! Samen met deze heerlijk gevoelige speaker lijkt het me een heerlijke combinatie.

DA BoSS

cool

Ik merk zelf dat ik met mijn Discovery's voorlopig helemaal niet taan om een sub?
Officieel gaan ze (maar) tot 45Hz, maar het overall plaatje is gewoon nog zo erg genieten voor me dat ik nog geneens geprobeerd heb mijn Rel Strata III te integreren...  8)

Kan me goed voorstellen dat zo'n lavardin verduveld leuk matcht >:D

mvg,

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Dan lekker laten gaan die sub ;).. Het zijn ook echt gave speakers!!

Quote from: DA BoSS on February 21, 2007, 22:33:35
Ik merk zelf dat ik met mijn Discovery's voorlopig helemaal niet taan om een sub?
Officieel gaan ze (maar) tot 45Hz, maar het overall plaatje is gewoon nog zo erg genieten voor me dat ik nog geneens geprobeerd heb mijn Rel Strata III te integreren...  8)

W

Quote from: Ruben on February 21, 2007, 22:22:44
Thanks.! ;)Ik gebruik de sub alleen bij films. Voor muziek is het 1 echt niet nodig, en 2 denk ik niet dat de sub goed genoeg is om mee te komen op dit niveau. Voor films is het een heerlijke toevoeging. Zeker in mijn beperkte ruimte O0Tov van de SF vind ik hem meer forward. Niet overdreven, maar weet niet exact het verschil of aan de SF's of aan de LV's moet worden toegeschreven.Ja gaat prima, maar het zou voor mij echt niet eerste keus speaker zijn voor dat genre. De beat en drive is echter heerlijk, het laag is ook zo mooi snel.De arcams staan imho nu eenmaal bekend om het arcam sausje wat lekker aangenaam en veilig klinkt. Ik denk dat deze speaker nog beter tot zijn recht zal komen met een wat meer kleurechte speaker. De buizensound die ik hier op de SF's heb gehad was niet echt mijn ding. De lavardin bijvoorbeeld die ik ook hier heb geluisterd(tnx frenk ;)) was echt helemaal het einde! Samen met deze heerlijk gevoelige speaker lijkt het me een heerlijke combinatie.

Ik denk dat dat de SF's zijn. Toen ik de LV's bij Bjorn hoorde(het waren wel andere ok) was dat wel vrij anders dan bij Ruben. Inderdaad meer forward. Ik weet nog wel dat ik voor het eerst bij Ruben was en hij Jan Garbarek draaide, toen leek 't net of de muziek buiten speelde zo ver lag het naar achteren.

R

Vandaag het meubel nog wat verder aangepast. Ik wilde de tv graag los hebben.

Zie hier het resultaat:


The making of

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

advr

Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Deleted member

Dat ziet er een stuk beter en rustiger uit Ruben! Netjes, mooie set!  :)

TheSpeedSkater

Netjes!
Nu de muur nog even een likje verf  ;)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Moony

Helemaal af zo, dat meubel!
Je brengt me bijna op een idee...maar helaas ben ik zelf niet zo handig.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

R


R

#2166
Tja de muur is niet echt werelds, maar ja. Niet echt veel zin om daar iets aan te doen. Zo heel lang zal ik er ook niet meer wonen denk ik ;)

advr

Quote from: Ruben on February 24, 2007, 17:11:01
Tja de muur is niet echt werelds, maar ja. Niet echt veel zin om daar iets aan te doen. Zo heel lang zal ik er ook niet meer wonen denk ik ;)

tis dat je het zelf aangeeft maar ik had het niet gezien 8) 8)
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

TheSpeedSkater

Quote from: advr on February 24, 2007, 20:55:47
tis dat je het zelf aangeeft maar ik had het niet gezien 8) 8)

Quote from: TheSpeedSkater on February 23, 2007, 18:32:41
Netjes!
Nu de muur nog even een likje verf  ;)

;D ;D 8)
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

#2169
ha ha, ga hem misschien nog wel even wat schoonmaken en wat gaatjes opvullen, hij is steeds kaler en het begint meer op te vallen ;)

Quote from: TheSpeedSkater on February 24, 2007, 22:10:41
;D ;D 8)

R

Dit is echt totaal niet moeilijk. Werktijd is een uurtje of 2, inclusief extra ritje naar de bouwmarkt omdat de bouten te kort waren. Totale kosten ongeveer 15€.

Quote from: Moony on February 23, 2007, 20:36:57
Helemaal af zo, dat meubel!
Je brengt me bijna op een idee...maar helaas ben ik zelf niet zo handig.

royal d

#2171
Ziet er prima uit, maar wil je je apparatuur rechts ook niet op een kastje :)

R

Ha ha. De apparatuur rechts heeft niets te willen, is geen stereo he ;). Mocht ik ooit nog een leuke receiver vinden of zo die niet zo hoog is, gaat alles het kastje in.

Quote from: D.E Yirci on February 26, 2007, 15:09:32
Ziet er prima uit, maar wil je je apparatuur rechts ook niet op een kastje :)

Daklem

zo he Ruben.

Dat heb je ff mooi gemaakt joh!  O0 Dit maakt het geheel wel weer een stuk strakker!  8)

Jean Sibelius

Hey Ruben,

Ziet er netjes uit zo! (en dat voor slechts €15) ;)

(ik zou nog wel even die muur verven en dicht stoppen) :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)