R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Deleted member

Quote from: Ruben on January 17, 2007, 14:28:56
Oke, dan misschien iets te voorbarig gesproken. Het gevoel blijft trouwens niet goed.


Vandaar ook de smiley! Maar gewoon een keertje proberen, BB&G zijn regelmatig bij je op bezoek!  :)

W

Quote from: D.E Yirci on January 17, 2007, 13:34:19

Ik heb zo het idee dat jij binnenkort ook wat aanschaft ;D

Was het maar zo!!! ben op 't moment hard aan het sparen voor een paartje concertino's... deze student heeft 't financieel alleen wat minder goed voor elkaar dan de student van wie dit topic is :)

royal d

#2127
Quote from: WyGo on January 17, 2007, 15:33:33
Was het maar zo!!! ben op 't moment hard aan het sparen voor een paartje concertino's... deze student heeft 't financieel alleen wat minder goed voor elkaar dan de student van wie dit topic is :)


Ik spaar ook voor de concertino's echter zou ik totem toch nog wel willen horen. Neem jij de teak of pianolak, dan neem ik die niet :P ;D

EDIT: hoezo topic vervuiling ;D

W

Quote from: D.E Yirci on January 17, 2007, 15:38:18

Ik spaar ook voor de concertino's echter zou ik totem toch nog wel willen horen. Neem jij de teak of pianolak, dan neem ik die niet :P ;D

EDIT: hoezo topic vervuiling ;D

Piano!!!

R

Ha ha :-X

Quote from: WyGo on January 17, 2007, 15:33:33
Was het maar zo!!! ben op 't moment hard aan het sparen voor een paartje concertino's... deze student heeft 't financieel alleen wat minder goed voor elkaar dan de student van wie dit topic is :)

royal d

zeker uitwonend ingeschreven maar wel thuis wonen ;D :P

R

hmm, krijg al een tijdje geen beurs meer :(

Quote from: D.E Yirci on January 17, 2007, 19:37:10
zeker uitwonend ingeschreven maar wel thuis wonen ;D :P

TheSpeedSkater

#2132
Hey Ruben,

Heb je het gevoel dat je speakers al helemaal ingespeeld zijn? Je tweeter nu NOG mooier geworden?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Begint wel iets losser te komen, maar zo mogen nog wel wat uurtjes hebben.

R

#2134
Deze week nog wat wijzigingen doorgevoerd. Voor de gene die hier wel eens geweest waren en de oplettende in mijn topic. Rechts van mijn set zat een nis waarin een tijdje mijn dvd + receiver hebben gestaan. Die nis is verdwenen omdat hij toch niet gebruikt werd. Geeft een meer symmetrische ruimte, wat toch wel een iets beter klinkt ook. Daarnaast is er aan beide kanten achter de speakers plek gemaakt voor de panelen van auralex.

Tevens heb ik deze week de anti-cable binnen gekregen, maar helaas is ie te kort gebleken. Daar zal dus niet mee getest worden.

W

Waar heb je je DVD speler een receiver nu dan staan!?

R

Heb jij al lang een keer gezien, achter de rechterfront.

Quote from: WyGo on January 26, 2007, 11:52:25
Waar heb je je DVD speler een receiver nu dan staan!?

R

Vandaag(net eigenlijk) remc effe op bezoek gehad voor wat muziek/film/beeld. Ook de snelste shootout ooit gehad. Even andere powercords eraan gehad. Wat een verschil. Kabels waren heel simpel en afgewerkt met nette furutech. Stekkers heb ik al, de kabel wordt geregeld ;)

Stefan S.

Kijk aan, ik ben benieuwd welke powercords het zijn, ik moet namelijk ook sowieso 1 powercord nog hebben  ;D

FrankB

Quote from: Ruben on February  1, 2007, 23:09:48
Vandaag(net eigenlijk) remc effe op bezoek gehad voor wat muziek/film/beeld. Ook de snelste shootout ooit gehad. Even andere powercords eraan gehad. Wat een verschil. Kabels waren heel simpel en afgewerkt met nette furutech. Stekkers heb ik al, de kabel wordt geregeld ;)

Hoe vond je deze kabels in vergelijking met de Nordost powercords die je in je set hebt gehad?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Tja, eerlijk gezegd, kan ik dat zo niet meer vergelijken. Mijn set was vrij anders toen, het is al best lang geleden en het prijsverschil is enorm. Misschien nog maar eens naast elkaar testen. Vooral in dynamiek en rust ging het echt enorm vooruit. Dat was echt zo duidelijk te horen.

Quote from: FrankB on February  2, 2007, 07:39:53
Hoe vond je deze kabels in vergelijking met de Nordost powercords die je in je set hebt gehad?

Audiotwin

Om welke powercords gaat het ???
Tevredenheid!!!

R

no-name afkomstig van een van de vriendjes van remko. Ik denk dat het van wilco was.

R

#2143
Effe een vraagje. Ik wil mijn LCD met een VGA kabel aan gaan sluiten. Moet ik me nog aan bepaalde kabel-specificaties houden voor HD? Of is elke VGA kabel tot die resolutie gegarandeerd? Tot 1080i. Als iemand nog een leuke heeft of aanbieding, hoor ik het graag.

FrankB

Quote from: Ruben on February 12, 2007, 12:17:26
Effe een vraagje. Ik wil mijn LCD met een VGA kabel aan gaan sluiten. Moet ik me nog aan bepaalde kabel-specificaties houden voor HD? Of is elke VGA kabel tot die resolutie gegarandeerd? Tot 1080i. Als iemand nog een leuke heeft of aanbieding, hoor ik het graag.

Volgens mij maakt dat niet uit. Computers draaien makkelijk op veel hogere resoluties dan 1080i met de standaard VGA kabel.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Oke, dacht het al, maar wilde het even checken.

Quote from: FrankB on February 13, 2007, 07:27:24
Volgens mij maakt dat niet uit. Computers draaien makkelijk op veel hogere resoluties dan 1080i met de standaard VGA kabel.

DA BoSS

#2146
Quote from: Ruben on January 17, 2007, 12:33:07
Dat vergelijk wil ik nog wel een keer maken. Geef ze eerst nog wat uurtjes, al heb ik al wel een vrij goed idee.


Hoi Ruben,

was benieuwd of er misschien nog een vervolg cq update van je originele review komt?
staan je indrukken van destijds nog steeds?

of heb je, nu je ze al een tijd hebt staan spelen, ook nieuwe-andere indrukken/aanvullingen?

(en de belangrijkste vraag: geniet je nog steeds zo van je speakers als in het begin?)

mvg, :D

edit: voel je vooral niet opgejaagd hoor...ben gewoon benieuwd!
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Wilde eigenlijk wachten totdat er hier wat aan de akoestiek gedaan is, maar kan wel eens een stukje schrijven van de week of zo.

R

#2148
Deels op verzoek, maar vind het zelf ook wel eens interessant om de bevindingen na de inspeelperiode(voor een groot gedeelte) eens naast de eerdere bevindingen van de demo te zetten. Allereerst een stuk vergelijking alvorens de knoop te hebben doorgehakt. Een aantal belangrijkt issues heb ik even geärceerd.

Quote
Er zijn een aantal dingen die mij meteen opvielen na het aansluiten van de LV’s in mijn eigen set. Met stip op nummer 1 staat de muzikaliteit van de speaker. Hij swingt gewoon. Ik kan niet precies omschrijven wat de term inhoudt, maar dit is wel het gevoel wat hij opwekt. Er zit een rust en enorme balans in de speaker die mij eigenlijk meteen het technisch luisteren deed vergeten. Ik zat meteen in de muziek. Hoe de filtering precies is gedaan weet ik niet, maar ik heb het gevoel dat het echt naadloos overloopt. Heel mooi gedaan. Ten opzichte van de Sonus Faber speakers is de stage een stuk minder ver in de diepte geprojecteerd en wordt meer de ruimte in gezet. Het speelt zich meer af voor en achter de speakers. Ik vind hem dus ook wat directer dan de SF’s. Hetgeen wat nog versterkt wordt door de dubbele uitvoering van het mid(laag) in kleine units die enorm snel zijn. De speaker weet een aardig druk op te bouwen en de basdefinitie loopt verder door dan de SF’s. Dit is puur op perceptie gebaseerd, want volgens de specificaties lopen ze beiden tot 35 Hz. Ik typeer deze als een wat meer veelzijdige speaker die met heel veel soorten muziek goed uit de voeten kan. De rust/emotie in kleine nummers, maar ook groots en vol in klassiek om daarna weer heel snel terug te keren naar de eenvoud.

Sinds de aankoop is er boven aardig wat veranderd. Zolder is enigzins omgegooid aan de niet-set kant zeg maar. Ook zijn enkele dingen verwijderd. De nis naast de rechter front is weg, en het kleine meubel achter de rechterfront is ook verdwenen. Dit voor de schone zichtlijnen en ter voorbereiding van toepassingen van wat auralex panelen(duurt nog wel een maandje).

Om terug te komen op de ervaringen kan ik nog steeds spreken van een ontzettend easy listening speaker. Wat voor cd er ook in gaat, alles gaat even lekker en ik zit meteen in de muziek. Voor mij is de muzikaliteit nog steeds het grootste kenmerk van deze speaker. Ook het veelzijdige karakter van de LV's spreekt me nog steeds enorm aan. Het laag is mooi doorlopend en mooi geproportioneerd, kan ook lekker vol klinken. Het hoog is mooi losgekomen sinds ze koud uit de doos kwamen en is mooi, niet gigantisch gedetailleerd, maar zeker genoeg en nooit hard. De speaker is vooral in balans en erg mooi homogeen.

Ik kan zelf spreken van een grotere spreiding van aankopen op het gebied van muziek doordat er meer mogelijk is. De sonus fabers blonken echt uit in bepaalde genres, maar niet overal was het even sterk. Wat de speaker goed kon, kon ie dan ook weer ontzettend goed.

Ik sta ook nog steeds volledig achter mijn beslissing om deze speakers aan te schaffen. Ik ben het ondertussen nog grotere beauties gaan vinden. Wensen zijn er nog steeds, een mooie lavardin ervoor lijkt me echt mooi, of misschien wel een mooie buis, een andere sub, mooie processor(of kleine receiver) enz enz enz ;)

De oude situatie zag er zo uit:


De nieuwe als volgt:



Rody