R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W

Ik ben ook zeer benieuwd! ik ga 't volgen :)

Groet,
Wybrand

molle

#1676
Mooie keuze deze 2 8)
Ben benieuwd.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

Vandaag een bezoek aan bjorn op het programma gehad. Allereerst bedankt aan bjorn voor de gastvrijheid en de plek op de bank ;)

Ik heb vandaag( samen met wygo) naar 3 setups geluisterd. Bekabeling was in alle sets van Nordost, namelijk de TYR als IC en de Frey als LS kabel. Daarnaast is er gespeelt met de lavardin IS ref, arcam a32, cd 33, wilson benesch arc en living voice avatar.

De eerste setup was de Lavardin met mijn cd 33, en daarop de WB arc. Dit was om even warm te draaien en hoewel het erg mooi, eerlijk en transparant was, was het geen serieuze test.

Als tweede is mijn A32 bijgeplaatst in plaats van de lavardin. Dit was een optie en is uitvoerig naar geluisterd met veel verschillende muziek uit verschillende genres. De WB is een ontzettend capabele, technisch bijna perfecte monitor. De ongelooflijk kleurloze kast geeft een eerlijk en extreem snel geluid. De stage was ontzettend groot, echter meer naar voren geplaatst tov mijn huidige speakers. Ze geven enorm strak en gedefinieerd laag. Opvallend veel voor een monitor. Hoewel de weergave echt onzettend zuiver en technisch goed in elkaar zat, mistte ik toch wel iets eraan. De arcam gaf een lekker sausje van muziek/warm over de gehele sound, maar het lukte maar niet (ook na een uur gewenning) echt betrokken te geraken bij en in de muziek. Misschien het gemis aan kastvolume en kleuring, maar ik denk niet dat ik hier aan kon wennen. Het geluid dat in mijn hoofd zat tov deze speaker kon ik niet reproduceren en het wow gevoel wat ik toen had al helemaal niet. Ik kon niet echt lekker luisteren en wilde steeds switchen van muziek. Niet echt een goed teken denk ik. Ook wilde ik steeds liever de LV speakers neerzetten terwijl dit eigenlijk geen optie zou zijn.

De derde en laatste setup bestond uit: A32, CD 33, TYR, Frey en LV avatar. Mijn wens gaat eigenlijk uit naar aan monitor speaker ( bovenstaande redenen). Toch wilde ik graag kennis maken met de LV speakers. Ook is er een kleine kans dat deze speaker als nog een optie kan zijn. De toch wel indrukwekkende vloerstaander van prachtig fineer is echt een plaatje om te zien. Het naambordje erop vond ik wat opzichtig, maar de eenvoudige stijl sprak me wel heel erg aan. Het moment dat de speaker begon te spelen, was het moment dat het voetje weer begon te tikken. Na het luisteren van verschillende stukken muziek waren we echt verbaasd over het gemak waar deze speaker mee speelt. Je zit heel laagdrempelig, meteen in de muziek. Het toch best wel gevoelige speakers zet een beeld neer wat staat voor rust en proportionaliteit. Alles viel even op zijn plaats en een heerlijke sound was het gevolg. Het hoog was zijdezacht en leek prima verweven in de rest van het geluidsbeeld, zonder enige hoorbare overgang of gaten. Nadat wat zwaardere muziek werd opgezocht, liet de LV horen ook aardig te kunnen swingen en de ruimte te vullen met een indrukwekkend laag. Deze speaker heeft toch wel een erg goede indruk achter gelaten. Nu ik echt fan ben van vocale muziek en dit uitgebreid getest heb, denk ik dat de naam van het merk uiterst goed de speaker typeert.

Het vervolg van deze sessie zal worden ingezet nadat ik alles wat op een rijtje heb gezet. Zoals boven te lezen is dat al aardig gelukt, maar beslissingen zijn nog niet genomen. De SF cremona auditor staat ook nog op het lijstje om te gaan luisteren. Hier thuis luisteren uiteraard ook. Meer volgt...

Bjorn bedankt ;)

FrankB

Leuk verhaal Ruben!

Als je een keer de Auditor bij mij wilt horen ben je uiteraard meer dan welkom :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Bedankt, hou ik even in mijn achterhoofd (stond het eigenlijk al ;)).

Quote from: FrankB on November  1, 2006, 21:42:06
Leuk verhaal Ruben!

Als je een keer de Auditor bij mij wilt horen ben je uiteraard meer dan welkom :)

mikeske

Dus de Wilson Benesch arc valt defenitief af ?

Ik ben ook wel benieuwd naar die living voice speakers, al zoveel positieve dingen over gehoord  :)
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Quote from: mikeske on November  1, 2006, 21:45:25
Dus de Wilson Benesch arc valt defenitief af ?
Ja. Het voelt gewoon niet goed.
Quote
Ik ben ook wel benieuwd naar die living voice speakers, al zoveel positieve dingen over gehoord  :)
Tja, is maar 1 oplossing voor ;)..

brimbrammer

Ben benieuwd wat hier uit gaat komen Ruben......... :D

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

TheSpeedSkater

Leuk om te lezen.

Kun je vertellen welke cd's/nummers je allemaal gedraaid hebt?
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

R

Zal even wat van de cd's neerzetten

Jackson browne - solo acoustic
Kodo - Best of kodo
Hillary Hanh - Elgar violin concerto
Jan Garbarek - twelve moons
Antonio forcione - live
Alanis Morissette - mtv unplugged
Stevie Ann - away from here
Sarah Mclachlan - Mirrorball
Nick cave - Best of nick cave and the bad seeds
The Corrs - Unplugged
Morphine - Cure for Pain
Stanley clarke - live at the greek

Nummers opzoeken is me even teveel werk ;)


Quote from: TheSpeedSkater on November  1, 2006, 22:17:38
Leuk om te lezen.

Kun je vertellen welke cd's/nummers je allemaal gedraaid hebt?

Chris80

Quote from: mikeske on November  1, 2006, 21:45:25

Ik ben ook wel benieuwd naar die living voice speakers, al zoveel positieve dingen over gehoord  :)

Je mag altijd een keer komen luisteren natuurlijk :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

myself

bekend rijtje met CD's  ;)

en de WB's zullen waarschijnlijk iets te druk overgekomen zijn of iets te analytisch. De akoestiek is natuurlijk helemaal anders bij bjorn maar dit geeft toch wel een goed vergelijk. LV en SF zullen mogelijk iets meer je ding zijn.

thuis proberen is de volgende stap dus  :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

De Living Voice Auditorium is rond de prijs van de Arc en de SF CA....

R

#1689
Dat heb ik ook in mijn achterhoofd gehouden. Prijstechnisch nogal een verschil tov de avatar. Volgens bjorn op gebied van verfijning een verbetering, hoe kijk jij daar tegenaan?

Quote from: garmtz on November  2, 2006, 09:00:01
De Living Voice Auditorium is rond de prijs van de Arc en de SF CA....

W

Ik wil allereerst Bjorn ook bedanken voor zijn(en die van vriendin + dochter) gastvrijheid!! Daarnaast wil ik Ruben bedanken voor de lift & gezelligheid!

Gisteren was een leerzaam dagje! Ruben heeft onze ervaringen eigenlijk al mooi verwoord, dus daar heb ik weinig meer aan toe te voegen. Ik heb mijn eigen 'ding' nog niet echt gevonden. Maar ik denk dat deze in de buurt van Ruben z'n ding ligt. We kwamen dan ook vaak tot dezelfde conclusies. Ruben zei het gisteren nog wel op 'n mooie manier: De arc's geven mij niet de wil om te blijven luisteren, en dat ben ik met 'm eens. Tuurlijk, het is een prachtige speaker(ook om te zien :) ) maar ze deden mij op zowel de Arcam als de Lavardin ook niks. Andere conclusies bij de arc's zijn al tientallen keren verteld, en die zijn voor mij ook 'tzelfde(snel; up-front etc.), het is de vraag of je dat karakter van de arc's ook wilt. Ik zelf niet, en durf eigenlijk ook wel te zeggen Ruben ook niet... 

Dan de SF Cremona Auditor's... Tsja, ik ken ze niet. Dus daar ben ik snel over klaar.

De Living Voice Avatar's waren echt heel fijn! Precies wat Ruben al zei, het klopt gewoon. Nummer 4, van de cd:Hillary Hahn - Elgar Violin Concerto op deze set, was voor mij toch wel het hoogtepunt van de dag :) Tsja, alweer een LV fan erbij :) Bjorn, nogmaals bedankt voor deze kans om deze speakers te beluisteren!

Bjorn & Ruben, bedankt! Ik heb voor mezelf de zaken ook wat meer op 'n rijtje! Ondanks dat ik toch in een totaal andere catagorie zit!

Groet,
Wybrand

FrankB

Ruben, die foto van jou is gemaakt op vakantie in Turkije onlangs of niet? ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Leuk, al die positieve reacties over Living Voice! Ben blij dat ons enthousiasme wordt gedeeld door meerderen! 8)

Grindtegel

Ach, stelletje BB&G schapen, wie gelooft die nou  >:D


;) ;) ;) ;)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

FrankB

#1694
Quote from: garmtz on November  2, 2006, 16:08:00
Leuk, al die positieve reacties over Living Voice! Ben blij dat ons enthousiasme wordt gedeeld door meerderen! 8)

In een ander huis komt er ook een setje LV's te staan  8). Erg gave en supermuzikale speaker.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

VDM

Quote from: Ruben on November  1, 2006, 21:37:09
-lang verhaal-

Klinkt precies zoals ik het ook ervaren heb bij Bjorn!

Ik kwam eigenlijk om versterkers te proberen (TDA2200 en IS ref) op de Arcs, maar ik bleef het gevoel houden dat ik wat miste. Tot Bjorn de LV's (Auditorium) nog even liet horen die in de woonkamer stonden. Dat was eigenlijk veel meer wat ik zocht. Meer body, meer rust etc.

Toen ik eenmaal een versterker had (IT) besloten om beide speakers thuis te beluisteren, maar na een weekje was ik op de LV wel een beetje uitgekeken terwijl ik helemaal verslaafd ben geraakt aan de Arcs :)

Anyway, heel veel succes met het maken van een keuze, want beide zijn erg verleidelijk ;D

R

Bedankt voor je toevoeging. Je hebt zo een erg mooie set bij elkaar, zeker weten. Je hebt geen eigen topic he? Dit setje schreeuwt er wel om ;)

Wat bedoel je precies met een beetje uitgekeken? En wat voor muzieksmaak heb je? Ik heb trouwens geluisterd naar de avatar, toch wel weer een stapje omhoog tov de auditorium volgens bjorn.

Het is in ieder geval geen makkelijk keuze, maar het fijna is dat ik niets hoef.

Quote from: VDM on November  5, 2006, 21:12:40
Klinkt precies zoals ik het ook ervaren heb bij Bjorn!

Ik kwam eigenlijk om versterkers te proberen (TDA2200 en IS ref) op de Arcs, maar ik bleef het gevoel houden dat ik wat miste. Tot Bjorn de LV's (Auditorium) nog even liet horen die in de woonkamer stonden. Dat was eigenlijk veel meer wat ik zocht. Meer body, meer rust etc.

Toen ik eenmaal een versterker had (IT) besloten om beide speakers thuis te beluisteren, maar na een weekje was ik op de LV wel een beetje uitgekeken terwijl ik helemaal verslaafd ben geraakt aan de Arcs :)

Anyway, heel veel succes met het maken van een keuze, want beide zijn erg verleidelijk ;D

VDM

Pff hoe moet ik dat nou verwoorden ::)

Om te beginnen, ik vind echt alles leuk, van jazz en soul tot techno.

Mijn setje staat op mijn slaapkamer (ben student ;) ) dus ik gebruik het voor muziek, film, tv etc. en het spul staat dus aan op elk moment van de dag. Af en toe moet het dus wild zijn, maar als ik wakker word heb ik daar echt geen zin in. En dan is de Living Voice wat te aanwezig. Het verschil is niet zo groot, maar wel duidelijk in het voordeel van de Arc (in mijn situatie).

Sowieso is de ruimte niet alles, moet de stroomvoorziening nog beter, moet er nog een betere bron komen en sowieso een goede interlink voor de Sonos, maar het klinkt toch al heel lekker :)

Heb je beide speakers wel in dezelfde ruimte beluisterd?

FrankB

Zo ken ik de Living voice totaal niet!! Juist heel relaxed om naar te luisteren, totaal niet opdringerig of te aanwezig. Afgelopen vrijdagavond nog uitgebreid naar de LV IBX zitten luisteren, heerlijk!! Heel relaxed, ruimtelijk en vrij. Wellicht is je bron wat opdringerig en compenseert de WB het?

Quote from: VDM on November  6, 2006, 00:08:02
Pff hoe moet ik dat nou verwoorden ::)

Om te beginnen, ik vind echt alles leuk, van jazz en soul tot techno.

Mijn setje staat op mijn slaapkamer (ben student ;) ) dus ik gebruik het voor muziek, film, tv etc. en het spul staat dus aan op elk moment van de dag. Af en toe moet het dus wild zijn, maar als ik wakker word heb ik daar echt geen zin in. En dan is de Living Voice wat te aanwezig. Het verschil is niet zo groot, maar wel duidelijk in het voordeel van de Arc (in mijn situatie).

Sowieso is de ruimte niet alles, moet de stroomvoorziening nog beter, moet er nog een betere bron komen en sowieso een goede interlink voor de Sonos, maar het klinkt toch al heel lekker :)

Heb je beide speakers wel in dezelfde ruimte beluisterd?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Simpel, Living Voice heeft een grote kamer nodig en moet ADEMEN! :)  Een kleine kamer heeft de neiging de speaker een wat opgesloten karakter te geven. Dat kan dan onrustig gaan werken. Zelf heb ik dat ook ondervonden toen ik bij wijze van experiment mijn kamer ging ombouwen en dichter bij de speakers ging zitten. Geen succes...

Verder is de Arc ook gewoon een speaker die zichzelf goed kan wegcijferen. Zeker geen opvallende speaker qua geluidsbeeld.