R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Durk

het is alleen maar voor Film materiaal. Stereo gaat nog gewoon rechtstreeks via de Arcam.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

FrankB

Quote from: Durk! on June 21, 2006, 08:28:59
het is alleen maar voor Film materiaal. Stereo gaat nog gewoon rechtstreeks via de Arcam.

Oke, dan is het goed ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Quote from: FrenkB on June 21, 2006, 08:43:21
Oke, dan is het goed ;)

Nee, dat zou ik nooit doen.  Voor films werkt het prima, maar zo'n bewondering heb ik nou ook weer niet voor de sr 4300.

FrankB

Quote from: Ruben on June 21, 2006, 09:27:22
Nee, dat zou ik nooit doen.  Voor films werkt het prima, maar zo'n bewondering heb ik nou ook weer niet voor de sr 4300.

Mooi!

Moet ik nog muziek meenemen vrijdag?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Quote from: FrenkB on June 21, 2006, 09:30:30
Mooi!

Moet ik nog muziek meenemen vrijdag?

Natuurlijk O0

FrankB

Quote from: Ruben on June 21, 2006, 09:32:02
Natuurlijk O0

We'll do! Verder nog de Lavardin & Frey speakerkabel toch?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Je mag je CA's ook wel meenemen hoor :P

Nee, is prima.

R

Net even de SR4300 in het HT gedeelte van mijn meubel verstopt.

De gleuven die op de gok achterin had geboord, bleken precies ruimte te bieden voor de pre outs van de marantz en de stroomvoorziening. Dus hoefte er alleen een gat geboord te worden voor de coax. Met een speedboord 22mm een gat geboord in het mooie meubeltje en alles paste perfect. Even wat foto's toegevoegd.

R

klein gaatje geboord :o :-X

Rody


R

En alles netjes weggestopt. De pootjes van de marantz moeten nog iets hoger, zodat het scharnier er niet tegenaan komt.  Daar moeten we nog even blokjes voor hebben.

Dit oogt weer een stuk netter.

graafke

ziet er strak uit Ruben!

molle

Zeer goed opgelost Ruben 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

Quote from: molle on June 23, 2006, 20:53:24
Zeer goed opgelost Ruben 8)
tnx.

Net de lavardin met de frey speakerkabels weer huiswaarts gezwaaid... :(

myself

Quote from: Ruben on June 24, 2006, 00:24:44
tnx.

Net de lavardin met de frey speakerkabels weer huiswaarts gezwaaid... :(
ai... frey... das zeker afkicken.... de lavardin trouwens ook wel  :D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Durk

maar als je de marantz omhoog zet.. dan kloppen de sleuven toch niet meer??
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Jean Sibelius

Quote from: Ruben on June 24, 2006, 00:24:44
Net de lavardin met de frey speakerkabels weer huiswaarts gezwaaid... :(
Nog upgrade plannen? ;D
Ben erg benieuwd naar de playlist van jullie avond. Hebben jullie nog e.e.a. genoteerd?
Groetjes, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

R

Quote from: Durk! on June 24, 2006, 08:47:11
maar als je de marantz omhoog zet.. dan kloppen de sleuven toch niet meer??

Heel klein stukje moet gaan.

R

Quote from: HSN on June 24, 2006, 22:04:34
Nog upgrade plannen? ;D
Ha ha, plannen niet direct, wensen en ideeën altijd.
Quote
Ben erg benieuwd naar de playlist van jullie avond. Hebben jullie nog e.e.a. genoteerd?
Komt eraan. van frank weet ik het niet. Wil het lijstje ook wel graag hebben.

R

#1469
Even een klein verslag van de gezellige ervaring van vrijdag. Frenkb wilde hier al een tijdje eens gezellig komen luisteren en om kennis te maken en ik wilde wel eens kennis maken met natuurlijk hem en wat mooie apparatuur en muziek van hem. Op de planning stond eigenlijk relaxed luisteren en de lavardin IS ref. en de frey monofil speakerkabels in mijn set uitproberen. De rest van de set bleef ongewijzigd.

Graag verneem ik de ervaringen van frank van mijn set, die enigzins bekend geklonken moet hebben vanwege toch een aantal overeenkomende merken.
Mijn set is al enkele malen beschreven, ook door mezelf dus daar zal ik niets meer over schrijven. Frank had wel allerlei leuke en mooie muziek meegenomen waar toch echt een aantal platen tussen zaten die zeker op de wishlist komen. Na een tijdje lekker wat cd's te hebben gedraaid hebben we ineens de stap genomen om van A32 + 4708 over te stappen naar Lavardin IS ref. en Frey LS kabel. De interlink bleef mijn eigen frey en de cd speler was de cd 33. Na wat testen en 2 tracks even de stekker een draai gegeven en de set trok ineens helemaal open. Verschillende bekende tracks voor mij toverden keer op keer echt een big smile op mijn gezicht. Wat een pracht van een versterker op de concerto's. Zo snel, neutraal en alles klonk zo mooi in verhouding. in een woord werkelijk prachtig. De stage die toch al groots en diep was, werd nog wat verfijnder neergezet en alles leek gewoon meer te kloppen. Het klonk echt als een klok en pure emotie werd keer op keer de kamer in vertaald. Ik weet eigenlijk wel zeker dat de lavardin het grootste aandeel leverde in deze prachtige verbetering, maar ik het ook het gevoel dat de frey het effect nog meer versterkte. Conclusie is eigenlijk niet zo moeilijk. De lavardin is gewoon echt een magnifieke versterker en frank had hem echt zo mogen laten staan. Natuurlijk wel een stukje duurder dan de A32, maar ook echt totaal anders van opzet. Ook het zwart op zwart (zie foto) stond subliem. de frey LS kabels waren werkelijk ook schitterend, maar die gaan mijn rationeel petje toch een beetje te boven qua prijs. 2000€ voor 2 m stereo vind ik echt te duur. Wel stiekem een beetje benieuwd geraakt naar de instapper in de monofil serie, de baldur ;).
Voorlopig geen wijzigingen aan het front hoor, maar wel echt enorm genoten. Frank nog bedankt voor de gezelligheid en leuke gespreksstof en natuurlijk van het meenemen van je spullen.
2 foto's ter illustratie toegevoegd.

R

de cd's.

graafke

kan frank misschien nog iets zeggen over het verschil van de Arcam CD23 en de 33 die jij hebt?

R

Is niet echt ter sprake geweest. Was ook niet relevant. Hij staat toch op het punt iets anders te kopen, maar misschien weet is nog wel iets ;)

FrankB

Goedemorgen,

Excuses dat ik niet eerder reageer, maar m'n adsl modem is kapot dus helaas geen internet thuis op het moment.

Het was zeker een gezellig vrijdagavond, altijd leuk om uitgebreid te kletsen met een mede-lotgenoot en andere sets te horen en naar mooie muziek te luisteren. Inderdaad wilde Ruben graag dat ik m'n Lavardin en frey speakerkabels mee zou nemen. Geen probleem uiteraard. Allereerst Ruben z'n set leren kennen door wat muziek de revue te laten passeren. De Arcam sound vloeide rijkelijk uit de concerto's. Heel duidelijk herkenbaar door mijn eigen Arcam bron, alleen hier nog behoorlijk sterker door de A32. Veel muziek en heel easy listening. Je kunt hier dagen naar luisteren zonder ook maar een spoortje vermoeidheid. Na het verwisselen van de A32 voor de Lavardin klonk het al een stuk meer zoals ik mijn set ken. Geheel logisch uiteraard, daar mijn set hier bijna stond te spelen. Tijdens het tweede nummer vond ik het geheel behoorlijk aan de speakers plakken, wat weg was na het omdraaien van de stekker in het stopcontact. Ineens veel meer ruimte, publiek, plaatsing etc. De speakers verdwenen.

Tja, de A32 is geen match voor de Lavardin. Dat is geen verrassing gezien het prijsverschil, maar altijd leuk om even bevestigd te krijgen. Een veel neutraler geluid, veel meer onderscheiding, meer klankkleur, meer dynamiek, meer rust en controle. De stap was heel erg groot. Ook de frey zal hier een aandeel in hebben gehad, we hebben niet de OTA vergeleken met de frey overigens. De bedoeling van de avond was tenslotte muziek luisteren en over onze hobby kletsen.

Ruben, bedankt voor de gastvrije ontvangst! Het was een gezellige avond en je hebt een prachtige set staan!

Quote from: graafke on June 25, 2006, 16:34:27
kan frank misschien nog iets zeggen over het verschil van de Arcam CD23 en de 33 die jij hebt?

Nee, helaas. Ik hoorde wel duidelijke verschillen maar wat er door de Arcam kwam en wat door de concerto's durf ik niet te zeggen. Ook was de akoestiek totaal anders wat het nog moeilijker maakt om er zo iets over te roepen. Dan zou ik ze echt naast elkaar moeten horen.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Starred

Quote from: Ruben on June 25, 2006, 16:28:35
de frey LS kabels waren werkelijk ook schitterend, maar die gaan mijn rationeel petje toch een beetje te boven qua prijs. 2000€ voor 2 m stereo vind ik echt te duur.

:o

I could not agree more. Tenzij 2000E peanuts is tov je portemonnee  ;D