R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Volgens mij ben ik nog de helft vergeten, de stapel was stukken groter, maar dit hebben we ongeveer gedraaid ja. Mee bestellen die handel.. ;)

R

Via het forum een marantz sr 4300 op de kop getikt. Deze gaat of de processing doen, of alleen het volumecontrol. Voor films zal deze ingezet worden, met mijn A32 erachter in processor modus. Daarnaast nu ook een tuner in mijn set, best fijn op zich. Hij is er vooral tussen gezet zodat ik het volume van mijn fronts en sub niet meer los hoef af te stellen. Nog wel even wachten tot ie binnenkomt. Waarschijnlijk moet er ook een stukje achter uit het meubel :-X

mikeske

Quote from: Ruben on June 15, 2006, 20:29:30
Waarschijnlijk moet er ook een stukje achter uit het meubel :-X

Dat zou heel jammer zijn  :-\
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

R

Quote from: mikeske on June 15, 2006, 20:30:31
Dat zou heel jammer zijn  :-\

Hoezo, er zitten nu ook al 2 mega sleuven in. Misschien heb ik mazzel en gaat het net passen.

W

En de achterkant zie je simpelweg niet. Opzich dus niet zo'n ramp. alleen toch zonde als het zou moeten gebeuren...

R

Quote from: WyGo on June 15, 2006, 20:33:07
En de achterkant zie je simpelweg niet. Opzich dus niet zo'n ramp. alleen toch zonde als het zou moeten gebeuren...

Het is alleen een pokkewerkje, iemand heeft dat meubel zo verrekte dik gebouwd :( :P

Durk

waarom niet de AVR200?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

Verschil tussen 150€ en €500+, en hij was al weg ;)

Peerless Monster

#1433
Quote from: Ruben on June 15, 2006, 22:17:59
Verschil tussen 150€ en €500+, en hij was al weg ;)

Ik moet hem nog gaan halen hoor Ruben ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Quote from: Peerless Monster on June 16, 2006, 12:34:08
Ik moet hem nog gaan halen hoor Ruben ;)

ha ha, die van mij wordt gebracht ;)

Peerless Monster

Quote from: Ruben on June 16, 2006, 12:34:43
ha ha, die van mij wordt gebracht ;)

;). Verschil moet er zijn.
Het is ook niet mijn diesel die wordt vereden. Hij is voor een maat van me...

Ik ben benieuwd. Hij wil KEf eitjes erop gaan gebruiken.
Enig idee hoe dat gaat klinken?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

#1436
Net stond de postbode (alweer) voor de deur. Klein pakketje met een SR 4300 erin. Het apparaat is werkelijk in nieuwstaat qua uiterlijk. Dadelijk even aansluiten, processor mode op de a32 testen en instellen. Zodra alles werkt, meubeltje aanpassen en verdwijnt hij erin.

edit: peter bedankt O0

Deleted member

Leuk, surround je huis in! Gefeliciteerd!  :)

Ga je ook nog naar rears kijken?

R

Quote from: Antoine on June 20, 2006, 15:51:09
Leuk, surround je huis in! Gefeliciteerd!  :)

Ga je ook nog naar rears kijken?

Eigenlijk is het alleen voor volume controle van sub en fronts, maar heb nog wat kleine satellieten liggen, misschien eens testen.

Deleted member

Proberen kan inderdaad nooit kwaad.  :) Op die manier heb ik het nu ook aangesloten staan: de rears worden versterkt door de budgetreceiver. De rears zijn ingesteld als small en center als niet aanwezig. Voor films is dat voor mij dik voldoende en levert best goede resultaten.

R

En alles up en running. Nu alles even prima afstellen. Vraag me alleen af hoever ik mijn A32 processor mode moet open zetten. 100% en dan met de sr 4300 afregelen, of andersom? bjorn ;) ???

Durk

normaal gesproken zet ik hem op het nivo van de rears..maar die heb je dus niet.. Wellicht kun je hem zover open zetten dan je op 0db een druk hebt van 75db?

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

molle

Mooie aanwinst Ruben 8) Is net dezelfde die ik met kerstmis heb gekocht voor mij schoonvader. Die is er ook nog altijd reuze blij mee ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

Ja idd. exact dezelfde. Ik weet nog niet hoe hij precies gaat proberen. Mijn eerste gevoel zegt dat mijn dv 6500 mss wel beter decodeert dan deze. Of de signaalweg is korter, en dat hoor je. Nu eerst met de db meter aan de slag. De processor mode in de A32 is wel extreem handig.

R

Nu alles is ingesteld lijkt het toch weer prima te kloppen. Geen surround aan de muur voorlopig, maar het klinkt prima. Met een beetje mazzel kan hij zo in het meubel gezet worden, en hoef ik alleen voor de coax een gat te boren in de achterkant van het meubel. De rest lijkt in het gleuf te vallen die er al in zit.
Toevallig bijkomstigheid is dat de marantz AB veel dezelfde signalen zend als de arcam, apart. Niet echt handig, want de andere functies lopen door elkaar heen.
Overigens schijnt de coaxiale nog niet helemaal ingespeeld te zijn, maar het klinkt al prima.

myself

vlaag van verstandsverbijstering gehad Ruben ?  ;) ;D je bent 2x van je geloof gevallen..... en iets HT achtigs gekocht en het is geen arcam  ;D

binnenkort kun je dan een nieuwe rubriek openen...... of is het HT maar voor 'erbij'  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: myself on June 20, 2006, 23:07:05
vlaag van verstandsverbijstering gehad Ruben ?  ;) ;D je bent 2x van je geloof gevallen..... en iets HT achtigs gekocht en het is geen arcam  ;D
Ha ha, zou je bijna denken. Dit was gewoon een koopje. Eigenlijk heb ik al geen arcam in mijn HT sectie, zit signature ;)
Quote
binnenkort kun je dan een nieuwe rubriek openen...... of is het HT maar voor 'erbij'  ;)

Simpelweg alleen voor erbij. Het is alleen voor het volumecontrol van fronts en sub tegelijk. Oh ja, de tuner is ook wel handig.

FrankB

Dus je gebruikt je A32 nu als amp en de Marantz als pre? Of omgedraaid?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Durk

#1448
Processor mode betekent dat je de arcam als eindversterker kan gebruiken.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

FrankB

Quote from: Durk! on June 21, 2006, 08:12:06
Processor mode betekent dat je de arcam als eindversterker kan gebruiken.

Wel zonde dat je een stap terug doet op pre-gebied.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12