R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Ruben on March  7, 2006, 13:17:51
De lyngdorf gaf ook echt geen krimp op de 803's van myself. echt indrukwekkend.

Quote from: myself on March  7, 2006, 23:52:12
idd  8) en dat zijn toch ook hele echte stroomvreters !  ;)

;D Sorry voor de smiley maar wanneer helpen we dit soort praat nu eens de wereld uit? De 803 is niet direct de gemakkelijkste luidspreker om te matchen met componenten maar echt moeilijk aanstuurbaar of een stroomvreter kan ik 'm toch echt niet noemen :-\

Quote from: molle on March  7, 2006, 13:26:16
Maar als je 1 stapje te hoog gaat begint alles wel rommelig gaan te worden :-\

Sven, als alles wat rommelig wordt op moment dat er meer geleverd dient te worden, dan kom je waarschijnlijk toch wat vermogen, stabiliteit tekort voor de Thiels ;)

@Ruben,

QuoteDe klank verschilt van bij de lyngdorf tot precies en neutraal naar warm en muzikaal bij de A32. Naar deze laatste gaat toch mijn voorkeur uit. Het zal best enigzins verbloemend genoemd kunnen worden, maar hier heb ik een tijd terug al voor gekozen, en die keuze wordt nu alleen maar meer onderstreept

Gezien je keuze voor SF vind ik je keuze niet geheel onverwacht. Mooi verslag en goed dat je weet waar je geluid ligt.

mvrg

Patrick




myself

Quote from: patrick_vdb on March 16, 2006, 20:08:21
;D Sorry voor de smiley maar wanneer helpen we dit soort praat nu eens de wereld uit? De 803 is niet direct de gemakkelijkste luidspreker om te matchen met componenten maar echt moeilijk aanstuurbaar of een stroomvreter kan ik 'm toch echt niet noemen :-\
de 803's geven ook een mooi geluid bij wat 'minder' sterke versterkers maar ze gaan pas echt zingen als er wat meer vermogen bij zit. zie ook je opmerking hieronder
Quote
Sven, als alles wat rommelig wordt op moment dat er meer geleverd dient te worden, dan kom je waarschijnlijk toch wat vermogen, stabiliteit tekort voor de Thiels ;)

dat is exact hetgeen we merkten toen we de A32 eraan hadden. als het hard ging of complexe muziek gedraaid werd, werd het wat rommelig...
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

molle

Ja dat was ik ook aan het denken.
Misschien dat de Lyngdorf de Thiels wel onder controle kan houden.
Moet ik binnenkort wel eens testen. En ik vind dat de SDAI 2175 een haalbaar prijskaartje heeft.

Kan je op de SDAI later eventueel nog een eindversterker bij aan koppelen?
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

patrick_vdb

#1305
Hi Myself,

Quote from: myself on March 16, 2006, 20:18:08
de 803's geven ook een mooi geluid bij wat 'minder' sterke versterkers maar ze gaan pas echt zingen als er wat meer vermogen bij zit. zie ook je opmerking hieronderdat is exact hetgeen we merkten toen we de A32 eraan hadden. als het hard ging of complexe muziek gedraaid werd, werd het wat rommelig...

Ik heb de 803 ook vaker echt horen zingen met een bescheiden buizenversterker...het laten zingen van een Nautilus is vaker een match-kwestie dan een vermogenskwestie. Binnen de Nautilus range (tot en met de 802) is de 803 wellicht de wat meer powerhongerige, maar moeilijk of currentvreter? Nee, ik vind van niet ;)

@Sven,

De grote vraag is natuurlijk hoeveel je uit de Thiels wilt halen, de luidsprekers zullen iig niet echt snel de dynamische beperking gaan vormen. Misschien toch maar eens een datum prikken en dan hangen we er eens 120A per kanaal aan ;D

mvrg

Patrick

molle

#1306
Quote from: patrick_vdb on March 16, 2006, 20:39:47




@Sven,

De grote vraag is natuurlijk hoeveel je uit de Thiels wilt halen, de luidsprekers zullen iig niet echt snel de dynamische beperking gaan vormen. Misschien toch maar eens een datum prikken en dan hangen we er eens 120A per kanaal aan ;D

mvrg

Patrick

Het maximum natuurlijk. Of toch kortbij >:D

Verklaar uw nader eens per PM Patrick. Hier wil ik meer over weten >:D

Anders vervuil ik Ruben zijn topic weer :-[
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

#1307
Quote from: patrick_vdb on March 16, 2006, 20:08:21

@Ruben,

Gezien je keuze voor SF vind ik je keuze niet geheel onverwacht. Mooi verslag en goed dat je weet waar je geluid ligt.

Verslag is het niet echt te noemen, maar toch thanks.

Die keuze lijkt toch simpel, maar de inbreng van een iets neutraler component in de keten lijkt me nog steeds interessant. Misschien maar eens op de bron proberen.

myself

Quote from: patrick_vdb on March 16, 2006, 20:39:47
Hi Myself,

Ik heb de 803 ook vaker echt horen zingen met een bescheiden buizenversterker...het laten zingen van een Nautilus is vaker een match-kwestie dan een vermogenskwestie. Binnen de Nautilus range (tot en met de 802) is de 803 wellicht de wat meer powerhongerige, maar moeilijk of currentvreter? Nee, ik vind van niet ;)
interesting...... welke buizenversterker was dat dan?? maar gevoelsmatig vind ik buizen wat 'rond'. erg lekker voor jazz en zo maar wat minder voor het snellere en recenter werk maar moet eerlijk bekennen dat ik weinig buizen gehoord heb.

de 803's knappen zeker op in de lage frequenties met wat meer power/controle
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

#1309
Quote from: Ruben on March 16, 2006, 20:57:55
Verslag is het niet echt te noemen, maar toch thanks.

Die keuze lijkt toch simpel, maar de inbreng van een iets neutraler component in de keten lijkt me nog steeds interessant. Misschien maar eens op de bron proberen.
kijk ff naar mijn A-B vergelijking van mijn CD33 analoog en digitaal aangesloten op de 2200 en trek daar dan het verschil tussen de AVR300 en A32 vanaf  ::)

en hou ook even de heerlijke ergonomie van de Arcam in het oog.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: myself on March 17, 2006, 02:03:49
kijk ff naar mijn A-B vergelijking van mijn CD33 analoog en digitaal aangesloten op de 2200 en trek daar dan het verschil tussen de AVR300 en A32 vanaf  ::)

en hou ook even de heerlijke ergonomie van de Arcam in het oog.

Heldere analyse.. :-\ maar begrijp wel wat je bedoelt.

myself

Quote from: Ruben on March 17, 2006, 09:47:03
Heldere analyse.. :-\ maar begrijp wel wat je bedoelt.
;D 8) (vergeet mijn ssssssiltech niet  ;))

dus of je nu een mega verschil zult gaan horen.......
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

patrick_vdb

Hi Myself,

Ik ben ook niet zo'n buizenliefhebber en veel merken/types zeggen mij vaak niet zo veel. Anyway, een VTL, AR en Graaf bv doen mooie dingen...ook met de Nautilus 803. Of men liever wat meer van dit, of wat meer van dat wil is een persoonlijke kwestie maar waar het mij voornamelijk om gaat is dat de steevaste bewering dat de N803 zo'n enorme energieslurper is niet geheel op waarheid gefundeerd is ;)

mvrg

Patrick

myself

#1313
Quote from: patrick_vdb on March 17, 2006, 12:45:27
een VTL, AR en Graaf bv doen mooie dingen...ook met de Nautilus 803. Of men liever wat meer van dit, of wat meer van dat wil is een persoonlijke kwestie maar waar het mij voornamelijk om gaat is dat de steevaste bewering dat de N803 zo'n enorme energieslurper is niet geheel op waarheid gefundeerd is ;)
hoi Patrick,

ik heb nog nooit een buizenversterker op 803's gehoord dus kan niets zinnigs over je statement zeggen maar gezien je luisterervaring zul je wel weten waar je het over hebt, dus geloof ik je daar zo in  :)

ik heb een behoorlijk aantal versterkers aan mijn 803's gehad en op andere 803's gehoord en kan alleen maar zeggen dat 'minder' sterke amps niet compleet het beste uit de 803's haalde. Kan natuurlijk ook zijn dat dit gewoon een eigenschap van die versterkers was en niet noodzakelijkerwijs een tekort aan Watt's  ::)

opvallend was dat versterkers met een erg grote stroomreserve mijn bas goed in bedwang hielpen en geen definitie kwijtraakte bij complexere muziek.

aangezien ik van strakke bas hou met statement, zal ik niet makkelijk naar een buizenversterker omkijken. Hybrides zijn wel erg mooi.

Marcel
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Deleted member

Quote from: myself on March 17, 2006, 14:56:56
Hybrides zijn wel erg mooi.

Marcel

Ik zat gisteren naar de Pathos Logos te kijken, kost ongeveer 4000 euro du s vrij duur maar schijnt een fantastische hybride te zijn. Ik ga 'm in elk geval op het luisterlijstje zetten!  :) (http://www.pathosacoustics.com)

Ze hebben nog een erg originele verschijning ook (ik zal niet zeggen dat het mooi is aangezien smaken verschillen  ;D)


patrick_vdb

Hi Marcel,

Quote from: myself on March 17, 2006, 14:56:56
ik heb een behoorlijk aantal versterkers aan mijn 803's gehad en op andere 803's gehoord en kan alleen maar zeggen dat 'minder' sterke amps niet compleet het beste uit de 803's haalde. Kan natuurlijk ook zijn dat dit gewoon een eigenschap van die versterkers was en niet noodzakelijkerwijs een tekort aan Watt's  ::)

Juistum, zoals ik al eerder vemelde is een Nautilus niet direct de gemakkelijkste luidspreker en is het zingen vaak eerder een match-kwestie dan puur een vermogenskwestie. Dat een buizen-amp je niet aanspreekt is hierin natuurlijk een persoonlijke kwestie en minder een die iets verteld over het technisch kunnen. Iemand kan een perfecte zangtechniek hebben maar dat wil nog niet zeggen dat iemand anders het ook een mooie stem vind.

Quoteaangezien ik van strakke bas hou met statement, zal ik niet makkelijk naar een buizenversterker omkijken.

Toch maar eens bv een Thiel CS3.6 proberen dan? ;D ;)

Sorry Ruben dat we je topic even gekaapt hebben :-\

mvrg

Patrick

R

Quote from: patrick_vdb on March 17, 2006, 18:34:02

Sorry Ruben dat we je topic even gekaapt hebben :-\

No worries. Marcel heeft wat sturing nodig ;) van hoe meer kanten hoe beter :P ;D

R

Quote from: Antoine on March 17, 2006, 18:17:28
Ik zat gisteren naar de Pathos Logos te kijken, kost ongeveer 4000 euro du s vrij duur maar schijnt een fantastische hybride te zijn. Ik ga 'm in elk geval op het luisterlijstje zetten!  :) (http://www.pathosacoustics.com)

Ze hebben nog een erg originele verschijning ook (ik zal niet zeggen dat het mooi is aangezien smaken verschillen  ;D)



Onzettend gaaf ding hoor. FieroGT heeft de pathos cinema x en is er erg over te spreken. Ik zou niet weten hoe het klinkt, maar het is in ieder geval echt gaaf om te zien.

myself

Quote from: Antoine on March 17, 2006, 18:17:28
Ik zat gisteren naar de Pathos Logos te kijken, kost ongeveer 4000 euro du s vrij duur maar schijnt een fantastische hybride te zijn. Ik ga 'm in elk geval op het luisterlijstje zetten!  :) (http://www.pathosacoustics.com)

Ze hebben nog een erg originele verschijning ook (ik zal niet zeggen dat het mooi is aangezien smaken verschillen  ;D)


heb ze wel eens real life mogen aanschouwen en die is echt heeeel erg mooi. Mooie afwerking, wat hout en buisjes voorop met spiegels 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

#1319
Binnenkort weer wat leuke dingen. Het meubel is bijna klaar en een upgrade op interlink gebied is zo goed als zeker O0.

Liefhebbers voor een red dawn(IC) mogen zich vast melden ;)

kit-kat

#1320
Een indexpagina voor je topic. Geweldig  8)
Kijk, iemand die zijn hersens gebruikt.

Ruben, lekker dat je meubel bijna af is......

O0

en maar uitbreiden  :D
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

R

#1321
Het nieuwe meubel is geïnstalleerd..



Voor bouwinfo en meer foto's

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35244.0

garmtz

Quote from: Ruben on April 14, 2006, 17:27:14
Het nieuwe meubel is geïnstalleerd..



Voor bouwinfo en meer foto's

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35244.0

Ziet er zeer  8) uit!

Daklem

Wauw! dat ziet er heel erg stijlvol uit!


heel erg mooi!  :D

myself

mooi hoor. feli met het afronden van dit bouwtraject. wat heb je in de kast zitten? je cd's toch?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip