R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Quote from: DA BoSS on March  7, 2006, 12:27:26
ahh, duidelijk.

De echte Meesters ( ;D) zullen zich zo wel melden, maar ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld met een AH Tjoeb cd speler een hele andere ervaring zou krijgen (warmer, emotievoller)?

Nouja, ik ben erg benieuwd naar je verdere impressies!
:)

De cd 33 is in combinatie a32 echt warm genoeg. De vraag is juist of ik minder warm meer ga waarderen. Ik denk van wel. Maar dit juist weer warmer maken is niet de opzet, dan hoef ik niets te doen.

DA BoSS

voor mij is (het overbrengen van) emotie bye far de belangrijkste factor.
Als een set dat lukt, vind ik hem mooi ongeacht de prijs of componenten of klankbeeld.
Maar emotie is voor mij tevens de meest ongrijpbare van allemaal :-\
(nog niet genoeg ervaring ?)

Nouja, de een 'kickt' op een lekker analytisch plaatje, de ander zoekt juist weer wat anders.
Misschien dat Tingtong5 trouwens nog wat emotionele interlinks overheeft.... ;D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

bmateijsen

Trek die Red Dawn er eens tussen uit... en zet daarvoor iets anders in de plaats, ik vind dat namelijk zo'n vreemde interlink.. :-X

R

Quote from: bmateijsen on March  7, 2006, 12:40:13
Trek die Red Dawn er eens tussen uit... en zet daarvoor iets anders in de plaats, ik vind dat namelijk zo'n vreemde interlink.. :-X

Heb alleen een xindak liggen.

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on March  7, 2006, 12:40:13
Trek die Red Dawn er eens tussen uit... en zet daarvoor iets anders in de plaats, ik vind dat namelijk zo'n vreemde interlink.. :-X

??? Jij verkoopt toch zelf die 'vreemde interlinks' ???
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

Ze verkopen hem wel, maar adviseren hem niet..  :-X
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

bmateijsen

Quote from: Audiofiel on March  7, 2006, 12:46:38
??? Jij verkoopt toch zelf die 'vreemde interlinks' ???

In de totale nordost lijn zit 1 vreemde eend voor mij, nl. de Red Dawn.. Dus zo vreemd is die opmerking niet ;)

Audiofiel

Quote from: bmateijsen on March  7, 2006, 12:50:46
In de totale nordost lijn zit 1 vreemde eend voor mij, nl. de Red Dawn.. Dus zo vreemd is die opmerking niet ;)

Okee, maar wat is er mis met die Red Dawn? En die Blue Dawn of zoiets heeft daar geen last van?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Wimpie007

CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

molle

Nu begin ik toch ook curieus gaan te worden wat de Lyngdorf zou geven met men Thiel speakers ^-^
Als de Vincent ze kan aan sturen moet het met de Lyngdorf zeker lukken denk ik.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

R

#1260
375W @ 4 ohm uit mijn hoofd. Dat moet zat zijn :P

beunky

Quote from: Ruben on March  7, 2006, 13:00:35
375W @ 4 ohm uit mijn hoofd. Dat moet zat zijn :P

Dat wel, maar vergis je niet in die Thiels, dat zijn echt enorme stroomvreters... die hebben echt een hele erg goede stabiele bak nodig hoor, vergis je daar niet in!
Maar goed op Thiel zal het vast wel goed gaan, je krijgt er wel een echt eerlijk plaatje van, want de Thiels zijn van zichzelf al erg eerlijk en transparant, dat ga je met de Lyngdorf nog eens er bij krijgen, dat wordt alleen audiofiele en klassieke opnames luisteren... tenzij je door slechte opnames heen kunt luisteren (een situatie die bij mij ook zo is overigens, ik vind het fantastisch :D).
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Quote from: beunky on March  7, 2006, 13:16:53
Dat wel, maar vergis je niet in die Thiels, dat zijn echt enorme stroomvreters... die hebben echt een hele erg goede stabiele bak nodig hoor, vergis je daar niet in!
Maar goed op Thiel zal het vast wel goed gaan, je krijgt er wel een echt eerlijk plaatje van, want de Thiels zijn van zichzelf al erg eerlijk en transparant, dat ga je met de Lyngdorf nog eens er bij krijgen, dat wordt alleen audiofiele en klassieke opnames luisteren... tenzij je door slechte opnames heen kunt luisteren (een situatie die bij mij ook zo is overigens, ik vind het fantastisch :D).

De lyngdorf gaf ook echt geen krimp op de 803's van myself. echt indrukwekkend.

hifiman

Quote from: DA BoSS on March  7, 2006, 12:35:38
Misschien dat Tingtong5 trouwens nog wat emotionele interlinks overheeft.... ;D
Ja hoor, ik draai momenteel met interlinks waar de emotie vanaf druipt zo het emotie-lekbakje in.  ;D

hifiman

Quote from: DA BoSS on March  7, 2006, 12:27:26
maar ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld met een AH Tjoeb cd speler een hele andere ervaring zou krijgen (warmer, emotievoller)?
We zullen zien, ik heb namelijk een Ultra Tjoeb en die staat al met smart te wachten op de SDAi2175 over een paar weken (hoop ik).  :D

molle

Quote from: beunky on March  7, 2006, 13:16:53
Dat wel, maar vergis je niet in die Thiels, dat zijn echt enorme stroomvreters... die hebben echt een hele erg goede stabiele bak nodig hoor, vergis je daar niet in!
Maar goed op Thiel zal het vast wel goed gaan, je krijgt er wel een echt eerlijk plaatje van, want de Thiels zijn van zichzelf al erg eerlijk en transparant, dat ga je met de Lyngdorf nog eens er bij krijgen, dat wordt alleen audiofiele en klassieke opnames luisteren... tenzij je door slechte opnames heen kunt luisteren (een situatie die bij mij ook zo is overigens, ik vind het fantastisch :D).

Valt nog wel mee. Dacht ook in het begin dat de Vincent de Thiels niet aan konden. Maar een betere versterking zou zeker geen kwaad kunnen. Maar als je 1 stapje te hoog gaat begint alles wel rommelig gaan te worden :-\
Daarmee was ik aan het twijfelen om in de toekomst voor een aparte voor- en eindversterker ipv een geintrigeerde.
Nu was ik net nog een mooie Bryston 3 BSST tegengekomen. Zou ook wel mooi zijn denk ik.
Maar moet eerst nog uitzien naar een goede speakerkabel om men Thiels te voeden. De getwiste Ixos lijkt nergens naar :P
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

beunky

De Bryston is een verschrikkelijk mooie versterker icm Thiels... echt heel mooi :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

molle

Quote from: beunky on March  7, 2006, 13:27:34
De Bryston is een verschrikkelijk mooie versterker icm Thiels... echt heel mooi :)

Ha dan toch ;D En daar nog een mooie voorversterker op 8)
@ Beunky Kan jij me geen speakerkabel aanraden om de Thiels te voeden. Een betaalbare ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

visitor

Ik heb net mijn SDA2175 geinstalleerd. "Koud" uit de doos klinkt die al een stuk beter dan mijn Marantz MM-9000.  ;D

R


beunky

Quote from: molle on March  7, 2006, 13:29:35
Ha dan toch ;D En daar nog een mooie voorversterker op 8)
@ Beunky Kan jij me geen speakerkabel aanraden om de Thiels te voeden. Een betaalbare ;D

Nirvana S-L serie... Nirvana met Thiel is een combinatie die je regelmatig ziet :)
Maar wel erg duur ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Wellicht eens die van FrankG gaan proberen als die klaar is? :)
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

molle

Quote from: Erwin on March  7, 2006, 13:32:51
Ik heb net mijn SDA2175 geinstalleerd. "Koud" uit de doos klinkt die al een stuk beter dan mijn Marantz MM-9000.  ;D
Cool 8) 
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

Deleted member

Quote from: Erwin on March  7, 2006, 13:32:51
Ik heb net mijn SDA2175 geinstalleerd. "Koud" uit de doos klinkt die al een stuk beter dan mijn Marantz MM-9000.  ;D

Congrats!  :D

visitor


molle

Quote from: beunky on March  7, 2006, 13:37:11
Nirvana S-L serie... Nirvana met Thiel is een combinatie die je regelmatig ziet :)
Maar wel erg duur ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Wellicht eens die van FrankG gaan proberen als die klaar is? :)
yep de Nirvana had ik ook gezien maare $$$  :P
Ja binnenkort ga ik die Frank zeker poberen 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4