R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Nog een dan

R

Quote from: myself on March  4, 2006, 23:27:07
;D ;D

kom nou maar op met die eerste indrukken  :D

Die komen niet meer vandaag. Alles op z'n tijd :P

Rody

Wat een verschil met die Arcam :) Alleen al die speaker-terminals :)

R

Quote from: Rody on March  4, 2006, 23:29:35
Wat een verschil met die Arcam :) Alleen al die speaker-terminals :)
Ja, idd totaal verschillend. Hier laat de SDAi al een erg goede indruk achter. De bouw is erg solide. En vrij zwaar.

myself

Quote from: Ruben on March  4, 2006, 23:28:47
Die komen niet meer vandaag. Alles op z'n tijd :P
tsja, alleen de stroomstekker zit er nog aan  :-\ :P ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Rody

Ik ga een voorspelling doen.

Ruben verkoopt zijn Arcam en gaat de Lyngdorf kopen.

;D

myself

Quote from: Rody on March  4, 2006, 23:45:44
Ik ga een voorspelling doen.

Ruben verkoopt zijn Arcam en gaat de Lyngdorf kopen.

;D
nou.... ik weet het nog niet. De A32 is een pittige tegenstander
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

#1232
Quote from: Rody on March  4, 2006, 23:45:44
Ik ga een voorspelling doen.

Dat mag ;)

Voorlopig eerst tijd voor een hapje eten en een filmpje(op de arcam) :P

Deleted member

Quote from: Rody on March  4, 2006, 23:29:35
Wat een verschil met die Arcam :) Alleen al die speaker-terminals :)

Zijn dat trouwens Cardas pluggen? Zijn dezelfde als op de NuForce's zie ik nu!

R

Quote from: Antoine on March  5, 2006, 00:02:35
Zijn dat trouwens Cardas pluggen? Zijn dezelfde als op de NuForce's zie ik nu!

Geen idee.

frank2

ruben, wanneer laat je iets horen over je eerste indrukken? kan bijna niet meer wachten !!! :-[
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

Quote from: frank2 on March  5, 2006, 09:27:46
ruben, wanneer laat je iets horen over je eerste indrukken? kan bijna niet meer wachten !!! :-[

Zal nog wel even duren. Afhankelijk van het feit of ik kan hockeyen vandaag heb ik wel of geen tijd ;)

visitor

Quote from: myself on March  4, 2006, 23:48:22
nou.... ik weet het nog niet. De A32 is een pittige tegenstander
Hi,

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de vegelijking tussen de Arcam A32 en de Lyngdorf SDAi2175. De Arcam P35 (eindversterker identiek aan de A32) en de Lyngdorf SDA2175 (eindversterker identiek aan de SADi2175) zijn voor mij ook nog steeds de twee grote kandidaten om mijn Lexicon MC-8 aan te vullen voor stereo en hometheater.  ;)

Erwin

R

Het vergelijk van dezelfde eindtrap vind ik niet altijd opgaan. Een A32 of een P35 toevoegen in een set is erg verschillend. Geen idee waarom, maar wel opmerkelijk.

R

Inmiddels up and running O0. De eerste tekenen van snelheid en uiterste controle beginnen zich hier te vertonen.

myself

Quote from: Ruben on March  5, 2006, 11:49:51
Inmiddels up and running O0. De eerste tekenen van snelheid en uiterste controle beginnen zich hier te vertonen.
more more more more  ;D 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DA BoSS

Quote from: Ruben on March  5, 2006, 10:03:37
Zal nog wel even duren. Afhankelijk van het feit of ik kan hockeyen vandaag heb ik wel of geen tijd ;)
De volgende districten hebben voor zondag de districtscompetitiewedstrijden afgelast:

Noord-Holland
Midden Nederland
Noord Nederland
aldus de site van de KNHB
;D

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

myself

Quote from: DA BoSS on March  5, 2006, 13:08:07
De volgende districten hebben voor zondag de districtscompetitiewedstrijden afgelast:

Noord-Holland
Midden Nederland
Noord Nederland
aldus de site van de KNHB
;D


helaassssss, dan is Ruben dus nu aan het spelen en moeten wij wachten op een review.....  :'( het zou verboden moeten worden  >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: DA BoSS on March  5, 2006, 13:08:07
De volgende districten hebben voor zondag de districtscompetitiewedstrijden afgelast:

Noord-Holland
Midden Nederland
Noord Nederland
aldus de site van de KNHB
;D

Samen met het onverwachte toch vrij ruim opgekomen publiek een ijzige kou getrotseerd. Verloren, tijd stilgelegd vanwege de sneeuw... brr

Maar we zijn weer binnen. Verwacht echter geen review( zal sowieso niet zo groot worden) de komende paar dagen.

Chris80

Quote from: Ruben on March  5, 2006, 20:01:29
Samen met het onverwachte toch vrij ruim opgekomen publiek een ijzige kou getrotseerd. Verloren, tijd stilgelegd vanwege de sneeuw... brr

Daarom doe ik ook lekker een zaalsport (basketbal :) )
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

R

Quote from: Chris80 on March  5, 2006, 20:54:34
Daarom doe ik ook lekker een zaalsport (basketbal :) )

pfft mietje.. >:D

R

#1246
Voor de liefhebbers dan maar een kleine impressie.

Nu de SDAi 2175 enkele dagen in mijn set is aangesloten heb ik wat tijd gehad om af en toe te luisteren. Enkele uren op de vaste plek heb ik nog niet door kunnen brengen. De eerste impressie om de honger hier te stillen moet wel kunnen.

Om te beginnen is het echt een mooi apparaat om te zien. De bouwkwaliteit is echt top om te zien en dat siert een apparaat in deze prijsklasse echt. Natuurlijk niet het allerbelangrijkst, maar de looks spelen bij mij ook altijd mee. Die zijn gewoon erg goed te noemen. Hoewel het geen apparaat is uit een arcam serie en niet eens dezelfde kleur, zou hij er zo tussen mogen.

Nu het geluid. Het opvallendste aan de sdai is de power die dit apparaat neer kan zetten. Dit is mijn ogen ook echt de basis voor het geluid wat hij neer zet en neer kan zetten. Hij speelt echt met heel veel gemak en dat is te horen. Het laag is ongelooflijk strak, zo strak zelfs dat ik af en toe denk iets te missen, maar dit gevoel wordt meer gevoed vanuit het warme van de arcam denk ik. De neutraliteit van de sdai is wel echt zijn kenmerk, zoals garmt ook al aangaf is het apparaat echt eerlijk. Dit is ook echt samen met de power en prijs zijn unique selling point. Op deze manier onderscheidt hij zich echt in de markt. Je hoort wat er is opgenomen en vooral hoe het is opgenomen en niets meer of minder. Slechte opnames worden echt genadeloos afgeslacht, wat soms wel een treurig gezicht opleverde. Hmm, dan maar wat meer audiofiels erin. Zijn de opnames goed, dan toont dit beestje nog meer kwaliteiten, exacte plaatsing van alles en iedereen in het geluidsbeeld met enorm veel zwart en definitie. Ook is hij toch echt wel een stukje sneller dan mijn A32. Erg mooi om het allemaal zo op te vangen in mijn bubble.

Natuurlijk is niet alles perfect. Hoewel ik echt moet wennen aan het geluid heb ik ook wel wat dingen die ik mis. Het apparaat is qua bediening wat trager te noemen, vooral in het volume control. Ook de menu's e.d. zijn wat omslachtig te noemen. Dit is natuurlijk persoonlijke voorkeur en ervaring denk ik. Qua geluid mis ik (denk ik) toch wel een warm randje. De combi met de SF's is echt lekker, hoewel de RD nog steeds niet lekker mee doen. De arcam kan sommige dingen(al dan niet verbloemend) wat aanzetten, maar wat meer emotie lijkt te geven in de weergave. Of dit zo is bedoeld bij de opname zal natuurlijk altijd een vraag blijven. Als ik wat meer kan wennen aan het geluid vind ik het echt een geschikte kandidaat. Nu heb ik eens een andere ervaring met een versterker hier in huis die al het andere in ander of kwader daglicht zet. De sdai is wel erg eerlijk, zijn al die andere zulke leugenaars ???

DA BoSS

Quote from: Ruben on March  7, 2006, 12:06:30
Als ik wat meer kan wennen aan het geluid vind ik het echt een geschikte kandidaat. Nu heb ik eens een andere ervaring met een versterker hier in huis die al het andere in ander of kwader daglicht zet. De sdai is wel erg eerlijk, zijn al die andere zulke leugenaars ???


Ondanks alle 'kwaliteiten' van deze versterker, blijft smaak natuurlijk gewoon een super belangrijke factor.
En da's maar goed ook, anders hadden we thuis allemaal hetzelfde staan :-X

;D
Wat ik me wel afvraag: had jij nou een vrij 'harde' luisterruimte ???
En ga je nog een andere bron aan de Lyngdorf koppelen?
Stuurt ie je subwoofer ook aan?
:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

Quote from: DA BoSS on March  7, 2006, 12:20:17
Ondanks alle 'kwaliteiten' van deze versterker, blijft smaak natuurlijk gewoon een super belangrijke factor.
En da's maar goed ook, anders hadden we thuis allemaal hetzelfde staan :-X
Mee eens, maar die ontwikkelt ook..
Quote
;D
Wat ik me wel afvraag: had jij nou een vrij 'harde' luisterruimte ???
En ga je nog een andere bron aan de Lyngdorf koppelen?
Stuurt ie je subwoofer ook aan?

Nee, ik heb geen harde ruimte. Wel een vrij beperkte. Dat resulteert dus wel in een vrij directe weergave. Ik heb geen andere bron die waardig is om aan de sdai te koppelen. Mijn sub werkt alleen als de dvd speler het ook doet. Bij films dus. Daar ben ik een stuk minder kritsch. In stereo doet er geen sub mee, daar is ie ook niet goed genoeg voor.

DA BoSS

ahh, duidelijk.

De echte Meesters ( ;D) zullen zich zo wel melden, maar ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld met een AH Tjoeb cd speler een hele andere ervaring zou krijgen (warmer, emotievoller)?

Nouja, ik ben erg benieuwd naar je verdere impressies!
:)
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...