R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

patrick_vdb

Hi Remko,

Quote from: reMC on October 30, 2005, 20:00:56
Haha, IK ben er wel bekend mee maar de smile was omdat ik wel had gedacht dat velen het een wat absurde benadering zouden vinden om een bepaalde klank te vinden.

Ik vind niet alles wat je zegt absurd! ;D ;)

mvrg

Patrick

R


reMC

#1052
Quote from: bryan vd B on October 30, 2005, 20:06:22
Wat ik wel een gewaagde uitspraak vind is dat echt hout beter is dan multiplex? wat is multiplex dan?

Dat zei ík niet :D

Ik weet wel hoe multiplex klinkt en ook in vergelijking met mijn rack, die van Sitca Spruce is gemaakt. Deze is natuurlijk ook heel anders gevormd dan het plankje multiplex waar ik mee testte, maar goed: mijn ervaring:

Multiplex is goed, beter dan veel andere populaire houtsoorten. Spruce doet ook gewoon iets anders. Met multiplex werd vooral de focus er beter op en het wat rommelige in het hoog ging weg. Spruce deed meer iets met de klank zelf. Wat verfijnder, genuanceerder en meer rust over het hele bereik. Ik kan me nog goed herinneren dat de basgitaar waar ik tijdens de test naar luisterde wat doorzichtiger was. Je hoorde meer de snaren met bijbehorende klank in plaats van een wolk laag, zoiets. Verder lekkerder om naar te luisteren (minder gestresst) maar ook iets een betere focus.

R

Kun je eens voor mij informeren wat een plankje moet kosten? zeg 1000 x 450 in mm.

patrick_vdb

Hi Remko,

Je weet net zo goed als ik dat de constructie veel kan doen voor het uiteindelijke resultaat. Aangezien de resultaten zoals je hierboven omschreef gebasseerd zijn op twee verschillende constructies met twee verschillende houtsoorten en houtbewerkingen, is het opgeven van een waarde-oordeel over een van beide soorten al haast een onbegonnen zaak. Het enige dat we met zekerheid kunnen stellen is dat beide een andere invloed hebben....maar dat wisten we vantevoren ook al.

Waar ik eigenlijk een beetje voor wil waken is het gegeven dat men makkelijk bepaalde conclusies trekt of aannames maakt. Voordat je het weet is iedereen bezig om een audiorack van sparrenhout te maken, zonder zich te bekommeren om de constructietechnische zaken, en vandaaruit er al per definitie vanuit gaan dat het beter zal klinken dan een rack gemaakt van multiplex ;)

mvrg

Patrick

bryan vd B

Quote from: reMC on October 30, 2005, 20:17:35
Dat zei ík niet :D

Ik weet wel hoe multiplex klinkt en ook in vergelijking met mijn rack, die van Sitca Spruce is gemaakt. Deze is natuurlijk ook heel anders gevormd dan het plankje multiplex waar ik mee testte, maar goed.

Multiplex is goed, beter dan veel andere populaire houtsoorten. Spruce doet ook gewoon iets anders. Met multiplex was vooral de focus beter en het wat rommelige in het hoog weg. Spruce deed meer iets met de klank zelf. Wat verfijnder, genuanceerder en meer rust over het hele bereik. Ik kan me nog goed herinneren dat de basgitaar waar ik tijdens de test naar luisterde wat doorzichtiger was. Je hoorde meer de snaren met bijbehorende klank in plaats van een wolk laag, zoiets. Verder lekkerder om naar te luisteren (minder gestresst) maar ook iets een betere focus.

sorry remco dat heb jij inderdaad niet gezegt ;) maar berken,marantie,ocoume,bruynzeel zijn een aantal van de vele mutiplex soorten die allemaal hun eigen karakter hebben(Dit klinkt inderdaad stom om dit zo neer te zetten ;D) en het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het rack van jouw moooier is als multiplex maar ook als een multiplex rack?.
Ik zou het antwoord niet weten want dit is altijd proef onder vindelijk.

Quote from: reMC on October 30, 2005, 20:17:35

Multiplex is goed, beter dan veel andere populaire houtsoorten. Spruce doet ook gewoon iets anders. Met multiplex was vooral de focus beter en het wat rommelige in het hoog weg.  

Quote from: reMC on October 30, 2005, 20:17:35

naar luisterde wat doorzichtiger was. Je hoorde meer de snaren met bijbehorende klank in plaats van een wolk laag, zoiets. Verder lekkerder om naar te luisteren (minder gestresst) maar ook iets een betere focus.

hier volg ik je niet meer ;D ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

reMC

Quote from: Ruben on October 30, 2005, 20:26:42
Kun je eens voor mij informeren wat een plankje moet kosten? zeg 1000 x 450 in mm.

Ja hoor!

Quote from: patrick_vdb on October 30, 2005, 20:32:29
Waar ik eigenlijk een beetje voor wil waken is het gegeven dat men makkelijk bepaalde conclusies trekt of aannames maakt. Voordat je het weet is iedereen bezig om een audiorack van sparrenhout te maken, zonder zich te bekommeren om de constructietechnische zaken, en vandaaruit er al per definitie vanuit gaan dat het beter zal klinken dan een rack gemaakt van multiplex ;)

Ik heb er voor de duidelijkheid nog even bijgezet dat het slechts om mijn ervaring gaat.

reMC

Quote from: bryan vd B on October 30, 2005, 20:38:29
hier volg ik je niet meer ;D ;)

Ik bedoelde te zeggen dat bij beide de focus beter wordt. Komt een beetje ongelukkig over zie ik, ja.

Ik DENK dat mijn voorkeur altijd uit zal gaan naar Spruce ja. Maar dat baseer ik alleen op die ene ervaring die ik heb en hetgeen ik heb gehoord van Hans (maker van de Sonatine), die extreem veel experimenteert met hout(soorten) en ik behoorlijk kan vertrouwens als het om smaak gaat.

bryan vd B

Quote from: reMC on October 30, 2005, 20:44:02
Ik bedoelde te zeggen dat bij beide de focus beter wordt. Komt een beetje ongelukkig over zie ik, ja.

Ik DENK dat mijn voorkeur altijd uit zal gaan naar Spruce ja. Maar dat baseer ik alleen op die ene ervaring die ik heb en hetgeen ik heb gehoord van Hans (maker van de Sonatine), die extreem veel experimenteert met hout(soorten) en ik behoorlijk kan vertrouwens als het om smaak gaat.

Je moet altijd wel een beetje op iemand leunen uiteraard want anders kost het gewoon te veel geld als je alles moet gaan experimenteren.
ik wil hier geen discussie over starten dus begrijp me niet verkeerd maar wilde je motivatie gewoon horen that's all ;).

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

reMC

Quote from: bryan vd B on October 30, 2005, 20:49:13
Je moet altijd wel een beetje op iemand leunen uiteraard want anders kost het gewoon te veel geld als je alles moet gaan experimenteren.

Tsja, ik zal bijna altijd eerst nog luisteren maar bij sommige mensen weet ik gewoon dat vooraf vergelijken verpilde tijd is. Na jaren (samen luisteren) leer je iemand gewoon goed kennen en weet je in hoeverre je daarop kan bouwen.

patrick_vdb

Hi Remko,

Sommige mensen kun je gewoon haast blind vertrouwen wanneer je precies weet waar hun smaak ligt en hoe deze ten opzichte van je eigen smaak verhoudt, daar is absoluut niets mis mee zoals Bryan ook al stelt. Sterker nog, het kan je sneller op de 'juiste weg' helpen. Wat dat betreft vind ik dan ook dat je gerust uitspraken van Hans als 'leidend' mag aannemen voor je eigen project naar het audio-valhalla ;)

mvrg

Patrick

reMC

Quote from: patrick_vdb on October 30, 2005, 20:55:27
Hi Remko,

Sommige mensen kun je gewoon haast blind vertrouwen wanneer je precies weet waar hun smaak ligt en hoe deze ten opzichte van je eigen smaak verhoudt, daar is absoluut niets mis mee zoals Bryan ook al stelt. Sterker nog, het kan je sneller op de 'juiste weg' helpen. Wat dat betreft vind ik dan ook dat je gerust uitspraken van Hans als 'leidend' mag aannemen voor je eigen project naar het audio-valhalla ;)

mvrg

Patrick

Bedankt voor je goedkeuring.



;D

patrick_vdb

Whoahahahaha LOL ;D

mvrg

Patrick

R


reMC

Mijn Duits is niet zo heel best. Staat er gewoon dat hij kortsluiting maakte en het nu niet meer doet? In dat geval heb je volgens mij dikke kans dat je hem nog kan repareren ja.

R

Kort vertaald. Overspanning gehad. Display werkt en browsing ook. geen geluid echter.

reMC

Quote from: Ruben on October 30, 2005, 21:36:25
Kort vertaald. Overspanning gehad. Display werkt en browsing ook. geen geluid echter.

Overspanning = kortsluiting? Als je graag een tuner wilt zou ik het dan wel proberen ja...het kan iets heel simpels zijn.

R

Niet dat ik er persé een moet, maar het kan wel prettig zijn. Misschien wel een koopje.

R

Ik zit te denken dat de tekenen niet goed zijn. Aangezien het apparaat wel stroom krijgt, display werkt, maar geen signaal. Misschien overspanning gehad via coax? Dan tuner naar de klote? dat zal wel niet zo goedkoop zijn.

myself

Quote from: Ruben on October 30, 2005, 21:55:51
Ik zit te denken dat de tekenen niet goed zijn. Aangezien het apparaat wel stroom krijgt, display werkt, maar geen signaal. Misschien overspanning gehad via coax? Dan tuner naar de klote? dat zal wel niet zo goedkoop zijn.
dat klopt, maar zitten er niet gewoon 2 zekeringen in het apparaat. 1 voor de display en alle andere 'niet-audiofiele' zaken en 1 voor het geluid?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Xindak interlink toegevoegd aan setup voor tussen dvd en amp. Tnx for the deal peerless.

myself

die avatar kan niet hoor  ;)

je hebt geen spider rack meer en je velo staat er niet op  ;D ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

#1072
shit, nu je het zegt.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen...

edit: myself, pm nog gelezen?

R

Nieuwe Xindak in actie.

Rody

Quote from: Ruben on November  3, 2005, 23:39:27
Nieuwe Xindak in actie.

Actie? ik vind hem er maar levenloos bij liggen ;D