R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Quote from: Proprius on October 27, 2005, 12:36:38
Sitca Spruce (sparrehout) uit Canada. Dat is 1 van de meest langzaam groeiende bomen, ook omdat ze in Canada staan. Zwitsers sparrehout is ook langzaam groeiend. Het feit dat deze bomen langzaam groeien zorgt voor zeer rechte en dunne jaarringen en dat zorgt weer voor een goede opname van trillingen.

Ok, ik zal remko eens een balletje opgooien. Ik denk dat gewoon ga bouwen en eventueel later een bovenplaat inleg.

R

Quote from: wimpie007 on October 27, 2005, 12:05:39
Net iets beter zo, ik begon me vanmorgen al af te vragen wie die nieuwe Ruben kon zijn :p
Wat zijn de vooruitzichten voor het nieuwe rack? :)

Topic is reeds aanwezig. Nu de start van de bouw nog..

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=35244.0

reMC

#1027
Quote from: Ruben on October 27, 2005, 12:40:20
Ok, ik zal remko eens een balletje opgooien. Ik denk dat gewoon ga bouwen en eventueel later een bovenplaat inleg.

* klaar om te vangen of slaan *

R


W

Ruben,

Ik kan het gemist hebben in een van de topics over de aankoop van de Sonus Fabers. daarom vraag ik 't maar even: Waarom heb je gekozen voor de Concerto + sub, ipv Concertino + sub? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de concertino net wat 'verfijnder' klinkt dan de concerto, doordat de concertino niet die grote kastinhoud heeft. was dat dan een fabeltje?

Wybrand

R

Quote from: WyGo on October 29, 2005, 21:25:38
Ruben,

Ik kan het gemist hebben in een van de topics over de aankoop van de Sonus Fabers. daarom vraag ik 't maar even: Waarom heb je gekozen voor de Concerto + sub, ipv Concertino + sub? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de concertino net wat 'verfijnder' klinkt dan de concerto, doordat de concertino niet die grote kastinhoud heeft. was dat dan een fabeltje?

De keuze ging toen over de concertino's + sub of concerto's. De sub die ik nu heb is niet bedoeld om bij te springen bij muziek. De beide reviews van de speakers zijn terug te lezen in dit topic. Ik vermoed een pagina of 15 terug. De sub heb ik er trouwens een paar maanden later bijgekocht. In het kort is het geluidbeeld van de concerto's veel grootser en veel meer fundament. Daarintegen plaatste de monitor weer erg goed en was ie erg snel. Beiden wel echt prachtige speakers. De prijzen zijn ook erg schappelijk met ontzettende value for money.

W

Dan ga ik dat zo spoedig mogelijk eens lezen!

Wybrand

VlisChris

Topic is zo enorm dat je zon langzamerhand wel eens een indexering in je eerste post mag plaatsen ;D ;)
Hoe lang blijft die PL bij je staan Ruben?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

Tot maandagochtend.

Index is wel een idee. Het begint idd wel een giga topic te worden.

R

#1034
Dan maar even een kleine index op verzoek

Pagina: 3 t/m 5 : Aanschaf FMJ CD 33
Pagina: 6 t/m 7 : Kimber Select 1011
Pagina: 7 t/m 9 : Kimber/Red dawn/spiderrack
Pagina: 10 : Nordost
Pagina: 11 t/m 19 : Aanschaf nieuwe speakers ( verslag concertino's verslagje concerto's )
Pagina: 21 : Aankoop speakers
Pagina: 24 : Foto's nieuwe setup
Pagina: 28 : Bezoek myself
Pagina: 32 t/m 34 : Aanschaf velodyne
Pagina: 34 t/m 35 : Test Nordost Vishnu
Pagina: 39 : Bezoek Molle, verkoop spider
Pagina: 40 : PrimaLuna 2 op bezoek

De rest van de pagina's is vanalles   

W

Quote from: Ruben on October 29, 2005, 22:41:25
Dan maar even een kleine index op verzoek

Pagina: 3 t/m 5 : Aanschaf FMJ CD 33
Pagina: 6 t/m 7 : Kimber Select 1011
Pagina: 7 t/m 9 : Kimber/Red dawn/spiderrack
Pagina: 10 : Nordost
Pagina: 11 t/m 19 : Aanschaf nieuwe speakers ( verslag concertino's verslagje concerto's )
Pagina: 21 : Aankoop speakers
Pagina: 24 : Foto's nieuwe setup
Pagina: 28 : Bezoek myself
Pagina: 32 t/m 34 : Aanschaf velodyne
Pagina: 34 t/m 35 : Test Nordost Vishnu
Pagina: 39 : Bezoek Molle, verkoop spider
Pagina: 40 : PrimaLune op bezoek

De rest van de pagina's is vanalles   

Kijk dat scheelde weer wat zoekwerk.
het is me inmiddels wel duidelijk. Ik wist namelijk niet dat je ook nog 'n tv had staan. En juist voor film en NIET voor muziek gebruik je je sub.

Quote from: Ruben on October 29, 2005, 21:48:58
De keuze ging toen over de concertino's + sub of concerto's. De sub die ik nu heb is niet bedoeld om bij te springen bij muziek. De beide reviews van de speakers zijn terug te lezen in dit topic. Ik vermoed een pagina of 15 terug. De sub heb ik er trouwens een paar maanden later bijgekocht. In het kort is het geluidbeeld van de concerto's veel grootser en veel meer fundament. Daarintegen plaatste de monitor weer erg goed en was ie erg snel. Beiden wel echt prachtige speakers. De prijzen zijn ook erg schappelijk met ontzettende value for money.

Toch nog 'n vraagje: Stel je gaat voor de concertino's met een sub(een digital drive van velodyne) heb je dan niet het beste van twee werelden, dus het grootse fundament(concerto) EN de plaatsing + snelheid(concertino)?  Voor muziek dan??

Wybrand

R

Quote from: WyGo on October 30, 2005, 12:25:10
Toch nog 'n vraagje: Stel je gaat voor de concertino's met een sub(een digital drive van velodyne) heb je dan niet het beste van twee werelden, dus het grootse fundament(concerto) EN de plaatsing + snelheid(concertino)?  Voor muziek dan??

Ja dat zou idd een erg mooie oplossing zijn. Helaas was kostentechnisch gezien een DD ( nu nog steeds niet) niet mogelijk. Ik geloof heilig in die oplossing. Dat klinkt echt top.

W

#1037
is een DD(maakt even niet uit welke) zo duur dan?
komt het volgende niet ongeveer op hetzelfde neer kwa prijs:

Concertino + Velodyne DD
Concerto + Velodyne CHT
Wybrand

R

#1038
Euh nee.

Concertino's  +/- € 1500,- en  DD10( instapper) € 2600,- = € 4100
Concerto's +/- € 2400,- en Velo CHT 8R  € 400 = € 2800,-

Echter was de keuze voor de CHT was los van de speakers.

W

De CHT is dus alleen voor film. Je hebt 'm waarschijnlijk ook wel eens aan je muziek gehangen, wat waren je bevindingen daarmee?

Wybrand

R

Nee. nog nooit gedaan, en ook geen behoefte aan gehad. De sub is echt prima, ongelooflijk goede value for money, maar die echt niet meekomen met de concerto's in stereo.

molle

#1041
Knap overzicht gemaakt van je topic Ruben ;) Echt heel handig.
Zouden ze moeten verplichten om een index te maken over een topic met meer dan 20 pagina's ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

Quote from: molle on October 30, 2005, 16:10:03
Knap overzicht gemaakt van je topic Ruben ;) Echt heel handig.
Zouden ze moeten verplichten om een index te maken over een topic met meer dan 20 pagina's ;D

Ja idd. Was wel nodig. Ik kon het zelf niet eens meer terug vinden.

bryan vd B

Quote from: Proprius on October 25, 2005, 13:33:38
Echt hout is nog altijd mooier (voor de klank) dan multiplex of mdf. Spruce, Red Cedar, Swamp Ash en Padouk trillen op een andere manier, wat een positief effect heeft op de muziek.

Misschien kun je bovenblad afwerken met 1 van deze houtsoorten?

Klik hier voor veel soorten hout.

Klik hier voor nog meer soorten hout.


Heb je dit zelf getest?????

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

reMC

#1044
Ik heb ervaring met Spruce en Padoek. Ik ken iemand die goed 'klinkend' hout (als ondergrond) uitzoekt door flinke stukken te nemen en er dan op te kloppen. Het uitgekozen stuk blijkt uiteindelijk ook altijd het best te klinken... :D

patrick_vdb

Hi Remko,

Quote from: reMC on October 30, 2005, 19:33:20
Ik ken iemand die goed 'klinkend' hout (als ondergrond) uitzoekt door flinke stukken te nemen en er dan op te kloppen ;D

Je mag dit best zonder grote smiley vertellen hoor, eigenlijk behoort elke 'audiofiel' de knuckle-test tot in de puntjes te beheren want het verteld idd welke kleuring een bepaald product aan de weergave kan meegeven.

mvrg

Patrick

reMC

Quote from: patrick_vdb on October 30, 2005, 19:43:48
Hi Remko,

Je mag dit best zonder grote smiley vertellen hoor, eigenlijk behoort elke 'audiofiel' de knuckle-test tot in de puntjes te beheren want het verteld idd welke kleuring een bepaald product aan de weergave kan meegeven.

mvrg

Patrick

Whahaha, de knuckle-test! Ik verplaatst mijn smile ter ere van die grap hier naar toe: ;D

patrick_vdb

Hoi Remko,

Je verplaatst je smiley's maar daar waar je ze wilt hebben...zolang je me maar niet gaat vertellen dat je de knuckle-test nog nooit serieus behandeld hebt :-X Indien je mij dit wel wilt vertellen dan zal het lachen je snel vergaan wanneer ik zeg dat je het gewoon eens serieus moet gaan uitproberen...watch and learn ;D

mvrg

Patrick

reMC

Quote from: patrick_vdb on October 30, 2005, 19:53:59
Hoi Remko,

Je verplaatst je smiley's maar daar waar je ze wilt hebben...zolang je me maar niet gaat vertellen dat je de knuckle-test nog nooit serieus behandeld hebt :-X Indien je mij dit wel wilt vertellen dan zal het lachen je snel vergaan wanneer ik zeg dat je het gewoon eens serieus moet gaan uitproberen...watch and learn ;D

mvrg

Patrick

Haha, IK ben er wel bekend mee maar de smile was omdat ik wel had gedacht dat velen het een wat absurde benadering zouden vinden om een bepaalde klank te vinden.

bryan vd B

Quote from: reMC on October 30, 2005, 20:00:56
Haha, IK ben er wel bekend mee maar de smile was omdat ik wel had gedacht dat velen het een wat absurde benadering zouden vinden om een bepaalde klank te vinden.

Dit vind ik niet hoor! want geluid neemt echt wel de kleuring aan waar het op rust.
Wat ik wel een gewaagde uitspraak vind is dat echt hout beter is dan multiplex? wat is multiplex dan?

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.