R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

ja dat is ook weer zo.

ik hoop later ook vredig te sterven...:P

Peerless Monster

QuoteDan kom je net kijken

Jij had er eens zoveel kunnen hebben...
Niet door dat gezwats van je, maar als je nou eens niet zoveel had gewerkt ;D ;D ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

R

Quote from: Peerless Monster on October 24, 2005, 21:30:40
Jij had er eens zoveel kunnen hebben...
Niet door dat gezwats van je, maar als je nou eens niet zoveel had gewerkt ;D ;D ;D ;D ;D

;D O0

Audiofiel

Quote from: Ruben on October 24, 2005, 21:04:18
Eerlijk gezegd klinkt het op een MDF plaat erg goed..ook de PL, misschien nog wel mooier dan in mijn (ex)spider.

Er is nog meer diepte in het beeld en de plaatsing is er ook op vooruit gegaan.

Komt dat niet vooral omdat je niet meer zoveel tussen je speakers hebt staan dat het geluidsbeeld vertroebelt?

Quote from: Ruben on October 24, 2005, 21:17:46
Die hard begint bij 5565+ ;D

Ach, paar weekjes posten en ik zit er ook hoor. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Quote from: Audiofiel on October 24, 2005, 22:06:13
Komt dat niet vooral omdat je niet meer zoveel tussen je speakers hebt staan dat het geluidsbeeld vertroebelt?

Zou logischer zijn. Iig klinkt het beter en erg komt een laag meubel voor terug.. Prima toch.

Audiofiel

Dat lage meubel lijkt me inderdaad een prima plan als de set tussen de speakers moet staan.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Quote from: Audiofiel on October 24, 2005, 22:12:41
Dat lage meubel lijkt me inderdaad een prima plan als de set tussen de speakers moet staan.

Ja, ik zit alleen nog te twijfelen tussen 36 mm berken multiplex of 60 mm MDF. Ik heb ook vrij goede ervaring met mdf en dat is veel mooier te verwerken dan de multiplex platen.

Audiofiel

Multiplex klinkt beter, ook in andere uitvoeringen dan berken. Berken heeft als nadeel dat het erg zacht is en dus snel deukt. Je kunt bijvoorbeeld ook meranti multiplex gebruiken.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ik bouw eigenlijk altijd onder verstek en het moet geschilderd/gespoten worden. Multiplex splintert altijd wat en dan heb ik geen rete strakke naden zoals ik het wil hebben. Als ik nu eens multiplex neem, en het meubel verpak in 4 mm mdf om af te werken? Doe ik dan het effect teniet?

Audiofiel

Verschillende maerialen is verschillende eigen resonanties, dus juist goed. Dat is precies waarom multiplex goed werkt. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Oke, dat zou dan ook nog een optie zijn.

Joep

Echt hout is nog altijd mooier (voor de klank) dan multiplex of mdf. Spruce, Red Cedar, Swamp Ash en Padouk trillen op een andere manier, wat een positief effect heeft op de muziek.

Misschien kun je bovenblad afwerken met 1 van deze houtsoorten?

Klik hier voor veel soorten hout.

Klik hier voor nog meer soorten hout.

R

Hmm, is ook nog wel een idee. Prijzige stukjes, maar zo klein moet het wel te doen zijn. Zou alleen de bovenste toplaag wel effect hebben vraag ik me af. Ik denk dat het effect beter is door het gehele meubel van een soort te maken als je met die exoten gaat werken.

Joep

Quote from: Ruben on October 25, 2005, 13:38:47
Hmm, is ook nog wel een idee. Prijzige stukjes, maar zo klein moet het wel te doen zijn. Zou alleen de bovenste toplaag wel effect hebben vraag ik me af. Ik denk dat het effect beter is door het gehele meubel van een soort te maken als je met die exoten gaat werken.

Dunne toplagen hebben ook wel effect. Ik was met stomheid geslagen toen ik vorige week dinsdag bij een audiovriend was die zijn budget-sony-cd-speler had ondaan van zijn metalen kast en alles op dat soort plankjes, niet dikker dan een halve centimeter, had geschroefd en ook simpelweg erop gelegd. Lijmen is echter beter dan schroeven voor je rack (mmar dat wist je waarschijnljk al.)

Ga anders nog even bij Remko langs of vraag hem welke houtsoorten hij in zijn rack heeft.

Ik heb trouwens nog een site gevonden die nog meer houtsoorten heeft afgebeeld, echter minder info over klank. Klik hier voor nog veel meer houtsoorten.

R

Hmm. oke. Ik zit dat te denken aan een gefreesde inleg van een houtsoort? Wat is volgens jou het beste? Kleur is niet van toepassing, het zal toch geschilderd/gespoten worden.

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

tnx. was aan iets nieuws toe.

molle

Quote from: Ruben on October 27, 2005, 00:12:29
tnx. was aan iets nieuws toe.

Tja hoe meer sterren, hoe harder je moet lopen he ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R


FrankB

Quote from: molle on October 27, 2005, 00:07:26
Knappe avatar Ruben 8)

Ik word er wel een beetje nerveus van, denk dat ik 'm maar block :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

B.J.

Die animated gifs etc blijven in je linker ooghoek kniperen als je aan het lezen bent. 1-2-3 BLOCK  :D

R

Ja, heb er zelf na een dag ook wel weer last van. Zal hem maar weer terug zetten.

Wimpie007

Net iets beter zo, ik begon me vanmorgen al af te vragen wie die nieuwe Ruben kon zijn :p
Wat zijn de vooruitzichten voor het nieuwe rack? :)
CinéSas:ThemeScene H56A, Marantz SR4600, DIY - Profigold - Lapp kabels, Samsung DVD, HTPC, Wharfedale Diamond 9.1 surround,...DVD collectie
Stereo: Sony ES EV, Classé VV, Marantz CD5000, PC, Wharfedale Pacific Evolution 10,...

Joep

Quote from: Ruben on October 25, 2005, 14:08:07
Hmm. oke. Ik zit dat te denken aan een gefreesde inleg van een houtsoort? Wat is volgens jou het beste? Kleur is niet van toepassing, het zal toch geschilderd/gespoten worden.

Sitca Spruce (sparrehout) uit Canada. Dat is 1 van de meest langzaam groeiende bomen, ook omdat ze in Canada staan. Zwitsers sparrehout is ook langzaam groeiend. Het feit dat deze bomen langzaam groeien zorgt voor zeer rechte en dunne jaarringen en dat zorgt weer voor een goede opname van trillingen.