R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Quote from: hillie on October  8, 2005, 02:44:02
Hoe flink is die verbetering?

Als ik in mijn set de mainstream tussen de Isotek en de cd-speler vervang door een Lapp, dan slaat het geluid plat, de muziek is eruit evenals de dynamiek. Dan zit er dus nog altijd een mainstream van het stopcontact naar de Isotek EN de Isotek zelf zit er nog gewoon tussen.

De verschillen zijn in mijn set in ieder geval substantieel. Maar dat is voor een ieder om uit te vinden!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

patrick_vdb

#901
Hi,

Mijn persoonlijke mening is dat wanneer een set onder niet-audiofiele condities (lees: 'foute' interlinks, slechte ondergrond etc) geen 'muziek' weet te produceren, de set als basis al niet naar behoren functioneerd!

Persoonlijk erken ik de verschillen in weergavekwaliteit tussen interlinks, powercords etc. en kunnen deze componenten het geheel inderdaad naar een hoger plan brengen, maar de geconstateerde verschillen (marginaal/substantieel) en daarmee samenhangend de conclusies zoals ik ze redelijk vaak op het forum tegenkom vind ik ronduit overtrokken. Enige mate van relativeren, objectiviteit en oog hebben voor het samenhangend geheel zou in veel gevallen niet misplaatst zijn, en het spijt me om dit te moeten zeggen. Hoe belangrijk elk individueel component ook is, het is de uiteindelijke samenstelling en samenwerking welke het uiteindelijke resultaat bepalen! Een netsnoer van pakweg 500 euro voor een cd-speler van pakweg 1000 euro waarbij het netsnoer vervolgens doodleuk in een wcd van pakweg 50 eurocent wordt gestoken is mijns inzien 'overkill' en men mag zich dan rustig afvragen of de behaalde verbeteringen niet op een andere en meer efficientere manier behaald kunnen worden. Vaak wordt enkel gesteld dat het eindresultaat geldend is bij een bepaalde keuze, en alhoewel ik het daar in principe best mee eens kan zijn, vind ik niet dat we een kritische kijk op ons eigen gedrag uit het oog moeten verliezen. Wanneer elke verbetering direct leidt tot de aankoop van het product ongeacht de prijs, dan zijn we gewoon water naar de zee aan het dragen ;D ;)

@Ruben,

De kritische noot welke je bij het netsnoer stelt vond ik persoonlijk goed uit de verf komen in je, verder mooie uiteenzetting van de beleving. Het kunnen beluisteren van dergelijke producten in je eigen set is altijd een goed iets, het ervaren van de verschillen met al dan niet een verbetering in de weergavekwaliteit maakt je bewust van het potentieel dat je set heeft en geeft je tevens de kans om andere, al dan niet gelijksoortige wegen te bewandelen die je mogelijkerwijs dezelfde of misschien nog wel meer vebetering geeft, al dan niet voor een ander bedrag.

mvrg

Patrick

hillie

Patrick. mooi geschreven en zo denk ik er ook over.

Maximus_Aurelius

Quote from: FrenkB on October  8, 2005, 00:04:57
Er zijn maar erg weinig merken die een echt goed netsnoer bijleveren. Een enkel merk heeft het niet nodig, zoals bijvoorbeeld Chord. En Lavardin levert een erg goed netsnoer bij, dat alleen verbeterd wordt door hun eigen duurdere variant. Maar verder zijn meestal goede netsnoeren een flinke verbetering.

Daar wordt mijn merk dus gelukkig wel bij die goede netsnoeren meeleverd ;D



Quote from: patrick_vdb on October  8, 2005, 08:57:02
Hi,

Mijn persoonlijke mening is dat wanneer een set onder niet-audiofiele condities (lees: 'foute' interlinks, slechte ondergrond etc) geen 'muziek' weet te produceren, de set als basis al niet naar behoren functioneerd!

Persoonlijk erken ik de verschillen in weergavekwaliteit tussen interlinks, powercords etc. en kunnen deze componenten het geheel inderdaad naar een hoger plan brengen, maar de geconstateerde verschillen (marginaal/substantieel) en daarmee samenhangend de conclusies zoals ik ze redelijk vaak op het forum tegenkom vind ik ronduit overtrokken. Enige mate van relativeren, objectiviteit en oog hebben voor het samenhangend geheel zou in veel gevallen niet misplaatst zijn, en het spijt me om dit te moeten zeggen. Hoe belangrijk elk individueel component ook is, het is de uiteindelijke samenstelling en samenwerking welke het uiteindelijke resultaat bepalen! Een netsnoer van pakweg 500 euro voor een cd-speler van pakweg 1000 euro waarbij het netsnoer vervolgens doodleuk in een wcd van pakweg 50 eurocent wordt gestoken is mijns inzien 'overkill' en men mag zich dan rustig afvragen of de behaalde verbeteringen niet op een andere en meer efficientere manier behaald kunnen worden. Vaak wordt enkel gesteld dat het eindresultaat geldend is bij een bepaalde keuze, en alhoewel ik het daar in principe best mee eens kan zijn, vind ik niet dat we een kritische kijk op ons eigen gedrag uit het oog moeten verliezen. Wanneer elke verbetering direct leidt tot de aankoop van het product ongeacht de prijs, dan zijn we gewoon water naar de zee aan het dragen ;D ;)

@Ruben,

De kritische noot welke je bij het netsnoer stelt vond ik persoonlijk goed uit de verf komen in je, verder mooie uiteenzetting van de beleving. Het kunnen beluisteren van dergelijke producten in je eigen set is altijd een goed iets, het ervaren van de verschillen met al dan niet een verbetering in de weergavekwaliteit maakt je bewust van het potentieel dat je set heeft en geeft je tevens de kans om andere, al dan niet gelijksoortige wegen te bewandelen die je mogelijkerwijs dezelfde of misschien nog wel meer vebetering geeft, al dan niet voor een ander bedrag.

mvrg

Patrick

Dit bedoel ik ook maar ik kan het dus niet zo fijn verwoorden en zo denk ik er ook over.Patrick ben jij een journalist of iets anders wat met schrijven te maken heeft.Want hoe jij van alles omschrijft lees zich heel fijn met rust en met zeer mooie verwoordingen in duidelijke taal.

Respect  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Quote from: patrick_vdb on October  8, 2005, 08:57:02
De kritische noot welke je bij het netsnoer stelt vond ik persoonlijk goed uit de verf komen in je, verder mooie uiteenzetting van de beleving. Het kunnen beluisteren van dergelijke producten in je eigen set is altijd een goed iets, het ervaren van de verschillen met al dan niet een verbetering in de weergavekwaliteit maakt je bewust van het potentieel dat je set heeft en geeft je tevens de kans om andere, al dan niet gelijksoortige wegen te bewandelen die je mogelijkerwijs dezelfde of misschien nog wel meer vebetering geeft, al dan niet voor een ander bedrag.

Tnx, ik begrijp je stuk en ik denk er in grote lijnen ook zo over. Ik vind het alleen erg moeilijk en eigenlijk onmogelijk om in deze hobby puur rationeel te blijven

Misschien had ik nog wat meer moeten verhelderen. Er spelen nog meer factoren mee waardoor een uitgave( zoals een vishnu >:D) voor mij geen probleem zou zijn. Als student ( met een goede bijbaan) heb ik de kans om nu een prachtset op te bouwen, waar ik echt vele jaren plezier aan kan beleven. Misschien had ik ook maar geen bedragen moeten noemen... Daarnaast zou ik ook niet de volledige nieuwprijs van zo'n kabel neerleggen. Daar zijn genoeg alternatieven voor.

wil

@Patrick: Je praat uit de grond van mijn hart  :)
Ik word soms een beetje warrig van verhalen waarbij een component vervangen wordt door iets exorbitants in prijs en dan is dát opeens de hemel op aarde. Gek genoeg wordt datzelfde component toch weer na verloop van tijd weer vervangen door iets anders. Ik vind het aanprijzen van dat soort componenten alsof we het hebben over een paar nieuwe schoenen omdat(!) de oude kapot zijn enigszins beschamend. Blijf je daarentegen realistisch en relativerend, dan vind ik alles best. Maar duur is nooit een norm.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Quote from: wil on October  8, 2005, 15:03:13
Ik vind het aanprijzen van dat soort componenten alsof we het hebben over een paar nieuwe schoenen omdat(!) de oude kapot zijn enigszins beschamend. Blijf je daarentegen realistisch en relativerend, dan vind ik alles best. Maar duur is nooit een norm.

En dan zijn de schoenen in dit geval nog niet eens versleten...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maximus_Aurelius

#907
@Ruben mag ik vragen waarom jij nou gaat kiezen voor zelfbouw rack? Toch niet alleen omdat je een lager wilt hebben ;)

Ik denk toch dat er vele andere mogelijkheden zijn er zijn genoeg merken die zeer goede en mooie racks bouwen.Dus ook een laag rack maken. ;D
En ik denk toch vele malen beter als een zelfbouw en zeer zeker qua klank.


Wat ik dan niet snap is men kan wel veel geld uitgeven aan bekabeling maar een goed rack dat gaat niet.Een rack heeft net zoveel invloed op de klank als een kabel.Maar ja wie ben ik om dat te zeggen.Dit is over het algemeen bedoeld en niets persoonlijk.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Jimmy Conway

Twijfel je dan of Ruben in staat is een een beter audiofiel rack te bouwen?  ;)

Maximus_Aurelius

#909
Quote from: Jimmy Conway on October  8, 2005, 15:15:08
Twijfel je dan of Ruben in staat is een een beter audiofiel rack te bouwen?  ;)

Ik trek nergens geen twijfel aan hoor.Iedereen moet het zelf weten.Maar ik acht een Creaktiv rack , Finite Elemente rack toch vele malen beter als een zelfbouw rack. Die merken zijn enkele voorbeelden zijn er nog meer hoor ;)

Maar ik vraag aan Ruben waarom hij zelfbouw wilt doen. ;D

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Natuurlijk mag je dat vragen. Ik moet zeggen dat de spider een erg goed rack is, maar zelfbouw kan hier ook prima tegenop. Ik heb meerdere ervaringen en andere ook met berken multiplex als materiaal soort. Buiten het feit dat ik het ontzettend leuk vind om te doen, is ontwerp (design) ook belangrijk. Hoewel ik geen last heb van waf, wil ik toch iets minder in het oog springend. En ik wil ook lager, maar dat was al aangehaald.

Voor de nieuwsgierige dan maar het laatste ontwerp, ook in ongerenderd wireframe

Jimmy Conway

Kijk, that's the shit.

Ruben, waar teken je dit in? 3D-s max?

Niels.

R

Het programma heet carrara en is er ook voor de pc ( ben mac-er)

Jimmy Conway

Ga het eens bekijken.

Maximus_Aurelius

Oke duidelijk Ruben ;D mooie tekening ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

molle

Gave tekening Ruben. O0
Als het zo gaat worden als het er uit ziet :o 8)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

tnx, mannen. Ik ga er natuurlijk wel voor dat het zo gaat worden. O0

myself

Quote from: Ruben on October  8, 2005, 15:35:41
Voor de nieuwsgierige dan maar het laatste ontwerp, ook in ongerenderd wireframe

kun je niet beter de klep aan de voorkant iets anders maken? ik zit puur naar de praktische invulling te kijken.
Als iedere keer als je een cd wil pakken, je eerst de klep naar beneden moet doen en dan ook nog de la open doen dan zal je grond denk ik vaak bezaaid liggen met cd's  ;)

Als het alleen een la zou zijn waar de cd's inliggen dan doe je die sneller open/dicht om even iets te pakken als met nog eens een klep ervoor. Misschien lade eronder en klep voor je dvd speler?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: Ruben on October  8, 2005, 15:39:53
Het programma heet carrara en is er ook voor de pc ( ben mac-er)
mooi pakketje hoor. Heb het ook geinstalleerd en er zit zelfs een stoomcursus bediening bij om het makkelijk te maken. Maar dan nog is het erg uitgebreid en kun je er alles mee. Je moet het alleen weten te vinden  :D Maar de korte demo-structie van Ruben was mooi. Binnen no-time heb je al iets wat er mooi uitziet
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Audiofiel

Quote from: myself on October  8, 2005, 21:24:12
Mooi pakketje hoor. Heb het ook geinstalleerd en er zit zelfs een stoomcursus bediening bij om het makkelijk te maken. Maar dan nog is het erg uitgebreid en kun je er alles mee. Je moet het alleen weten te vinden  :D Maar de korte demo-structie van Ruben was mooi. Binnen no-time heb je al iets wat er mooi uitziet

De volgende logische stap is de aanschap van een Apple.  >:D ;D ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

myself

Quote from: Audiofiel on October  8, 2005, 21:29:43
De volgende logische stap is de aanschap van een Apple.  >:D ;D ;D
heb ik al eens gehad  :D en was toen al een heel stuk beter dan die win-doos, maar in de loop der tijd ben ik toch voor de zwarte kant van de pc markt gevallen  ;)
Heb nog steeds een zwak voor apple
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Audiofiel

Quote from: myself on October  8, 2005, 21:35:14
heb ik al eens gehad  :D en was toen al een heel stuk beter dan die win-doos, maar in de loop der tijd ben ik toch voor de zwarte kant van de pc markt gevallen  ;)
Heb nog steeds een zwak voor apple

Ooit zul je de kant van 'het licht' kiezen...

The Dark Side can't be that interesting with everlasting Blue Screens and intermitting viruses...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Quote from: myself on October  8, 2005, 21:22:53
kun je niet beter de klep aan de voorkant iets anders maken? ik zit puur naar de praktische invulling te kijken.
Als iedere keer als je een cd wil pakken, je eerst de klep naar beneden moet doen en dan ook nog de la open doen dan zal je grond denk ik vaak bezaaid liggen met cd's  ;)

Als het alleen een la zou zijn waar de cd's inliggen dan doe je die sneller open/dicht om even iets te pakken als met nog eens een klep ervoor. Misschien lade eronder en klep voor je dvd speler?

Ik wil het ook voor het oog kunnen afsluiten. Overigens gaan daar niet al mijn cd's in. Het kan ook maar zo zijn dat er dvd's in gaan komen. Ik moet overigens nog wel een draaiconstructie verzinnen als scharnier. Met die planken onder verstek volgens mij geen makkelijke optie.

Het carrara pakket is echt super. Ongelooflijk wat je daar allemaal mee kan. Toch kost het veel werk, deze schetsen zit 15-20 uur werk in. Dan heb ik nog niet alle textures zoals ik ze wil hebben.

@marcel, mooi he, die macjes ;)

myself

Quote from: Ruben on October  8, 2005, 23:16:31
@marcel, mooi he, die macjes ;)
;D ben nog een van de eerste aanbidders  ;)
Apple ][ (en verslaafd aan schwazbuckler of hoe schrijf je dat ook al weer)
en daarna de Macintosh en even op de lisa gewerkt, maar toen werden ze echt te duur (toen was ik student)  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

#924
Quote from: myself on October  8, 2005, 23:21:35
maar toen werden ze echt te duur (toen was ik student)  ;)
Hmm , geen last van ;) . Hoewel er veel studenten op de uni scheef kijken en ik colleges ben je altijd de wormvormig aanhangsel met die lichtgevende apple in de klep :D. Je moet er wat voor over hebben.