R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Audiofiel

@Ruben: Je hebt dus niet vergeleken met andere stroomkabels? Tenminste, anders dan de 'standaard' LAPP kabels? Misschien nuttig om wat meer kabels uit te proberen voordat je zo'n bedrag uitgeeft. Bij mij was het resultaat van een test met stroomkabels (op de bron) ronduit heftig: de goedkoopste (50 euro) bleek het beste te klinken, de duurste (225 euro) was duidelijk minder, de middelste (150 euro) idem.

@Kippenkop: alleen tosti's eten is ook niet echt goedkoop. Ik geloof in goede kabels, maar zie zelf ook gene nut in 'exotische' prijzen. Voor 650 euro kun je een echt component behoorlijk vet upgraden. Ik durf te wedden dat die verandering groter zal zijn.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Quote from: kippekop on October  7, 2005, 00:57:24
Dat bijbaantje betaalt goed.... of eet je alleen maar tosti's???  ;)

Ik vind dit echt absurde bedragen... ik wil nog net geen "daar moeten ze in armoedistan x dagen voor werken" zin hier aan vuil maken  ;)

Ik begrijp wat je bedoelt. Laten we het er op houden dat ik niet mag klagen. Ik heb nu als thuiswonende student een mooie kans een set op te bouwen. Heb trouwens al een hts diploma op zak, dus het bijbaantje is niet echt meer een bijbaantje.

R

Quote from: Audiofiel on October  7, 2005, 08:54:57
@Ruben: Je hebt dus niet vergeleken met andere stroomkabels? Tenminste, anders dan de 'standaard' LAPP kabels? Misschien nuttig om wat meer kabels uit te proberen voordat je zo'n bedrag uitgeeft. Bij mij was het resultaat van een test met stroomkabels (op de bron) ronduit heftig: de goedkoopste (50 euro) bleek het beste te klinken, de duurste (225 euro) was duidelijk minder, de middelste (150 euro) idem.

Nee, die test is nog niet gedaan. Als die mogelijkheid er is, ga ik dat zeker wel proberen. Vergeet niet dat ik het ook echt een sloot geld vind, en ze zeker niet zomaar zal kopen.

Menelaos

<< Volgens nordost benadert de transfersnelheid van de kabel 85% van de lichtsnelheid >>

Hilarisch! Ik kan er ook niet tegen als mijn stroom een tiental ns later toekomt.

Menel.

Jean Sibelius

Quote from: Ruben on October  6, 2005, 21:14:44
Een kleine impressie van de nordost vishnu powercord. Om te beginnen wil ik vast bb&g bedanken voor de mogelijkheid tot test.

En meteen weer een hoop commentaar. Ik zou óók gebruik maken van die mogelijkheid en gewoon eens kijken of ik de verschillen hoor. Zoals Ruben al vermeld, er zijn verschillen, maar of dat het een dergelijk bedrag waard is?!? (dat moet iedereen voor zich weten). Ik ken iemand die alleen maar dure kabels en interlinks koop, waarbij ondertussen zijn kabels duurder zijn dan de hardware. Zijn geld: moet ie lekker zelf weten, toch?

Als ik van iemand b.v. een Valhalla of zo een weekje op proef zou kunnen krijgen, dan zou ik het óók proberen. Weet je meteen of er nog rendement te halen is qua upgrade (en hoeveel).

@Ruben: leuke review en succes met je hobby!
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Chris80

#880
Wat is Tom Mcrae - Tom Mcrae een heerlijke cd zeg. Ik had nog nooit van hem gehoord, maar ga die cd vanmiddag gelijk maar kopen :)


Grrrr uitverkocht, nu moet ik nog een paar dagen wachten :(
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

Audiofiel

Quote from: HSN on October  7, 2005, 11:32:13
En meteen weer een hoop commentaar.

Tsja, van zo'n bedrag voor een stroomkabel gaan mijn nekharen als waarschuwing overeind staan. :o ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Durk

een netkabel van 600 euro op een versterker van 1800 euro lijkt me ook een beetje buiten proporties.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

myself

Quote from: Ruben on October  6, 2005, 21:14:44
De test is uitgevoerd op de a32, maar de cd 33 zal ook nog even gevoed gaan worden. Geen verslag hiervan, maar daar verwacht ik ook wel wat van eigenlijk.  Volgens nordost zou een shiva voor een cd speler al prima zijn. Ook nog een vrij prijzige update. Natuurlijk wel goed om te onderzoeken, nu de kans er toch is.
ben benieuwd wat nu de meeste winst laat horen. De kabel aan je A32 of je CD33.

mooi verslag en mij lijkt het ook behoorlijk minder winst te hebben dan beter LS-kabels of interlinks.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Menelaos

HSN,

Je hebt gelijk hoor, ik zou het ook eens uitproberen moest ik de kans krijgen. Al betwijfel ik sterk dat ik een verschil zou horen met een degelijk snoer van enkele tientallen euro.

Ik vond gewoon dit ene zinnetje hilarisch! een typisch voorbeeld van BS marketing.

Voor de rest was het een mooi en eerlijk verslagje.

Menel.

R

Quote from: Chris80 on October  7, 2005, 11:51:11
Wat is Tom Mcrae - Tom Mcrae een heerlijke cd zeg. Ik had nog nooit van hem gehoord, maar ga die cd vanmiddag gelijk maar kopen :)


Grrrr uitverkocht, nu moet ik nog een paar dagen wachten :(

AL zijn cd's zijn lekker. Wat een emotie hij kwijt kan in zijn stem, blijft me verbazen. Instant kippevel.

R

Quote from: HSN on October  7, 2005, 11:32:13
En meteen weer een hoop commentaar. Ik zou óók gebruik maken van die mogelijkheid en gewoon eens kijken of ik de verschillen hoor. Zoals Ruben al vermeld, er zijn verschillen, maar of dat het een dergelijk bedrag waard is?!? (dat moet iedereen voor zich weten). Ik ken iemand die alleen maar dure kabels en interlinks koop, waarbij ondertussen zijn kabels duurder zijn dan de hardware. Zijn geld: moet ie lekker zelf weten, toch?

Als ik van iemand b.v. een Valhalla of zo een weekje op proef zou kunnen krijgen, dan zou ik het óók proberen. Weet je meteen of er nog rendement te halen is qua upgrade (en hoeveel).

@Ruben: leuke review en succes met je hobby!

Tnx, hsn. Volgens mij heb je aandachtig gelezen. Volgens mij ben je een van de weinigen die mijn nuchterheid omtrent deze kabels opmerkt.

R

Quote from: Durk! on October  7, 2005, 12:47:12
een netkabel van 600 euro op een versterker van 1800 euro lijkt me ook een beetje buiten proporties.

Tja, dat zou je kunnen zeggen. Ik zie bekabeling ook als component. De verhouding en proporties kijk ik dwars doorheen. Als ik zo zou gaan kijken, dan zou ik ook geen speakerkabel van 14 € de meter mogen gebruiken, dat is toch ook geen verhouding...

R

Quote from: myself on October  7, 2005, 13:19:45
ben benieuwd wat nu de meeste winst laat horen. De kabel aan je A32 of je CD33.

mooi verslag en mij lijkt het ook behoorlijk minder winst te hebben dan beter LS-kabels of interlinks.

Ik denk dat ie vanmiddag/morgen even van apparaat gaat switchen.

FrankB

Quote from: Durk! on October  7, 2005, 12:47:12
een netkabel van 600 euro op een versterker van 1800 euro lijkt me ook een beetje buiten proporties.

Waarom? Als die kabel een verbetering geeft waardoor de versterker beter gaat presteren dan een versterker van 2800 euro is het dan nog steeds buiten proporties?

Geld is niet alleen een maatstaf natuurlijk. En wat Ruben al zegt, kabels zijn een net zo belangrijke component als de rest. Dus waarom wel een dure cd-speler en versterker maar geen dure kabels?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hillie

QuoteGeld is niet alleen een maatstaf natuurlijk. En wat Ruben al zegt, kabels zijn een net zo belangrijke component als de rest. Dus waarom wel een dure cd-speler en versterker maar geen dure kabels?

Ik zie de relatie niet tussen dure cd-speler en versterker en dure kabels niet. Waarom moet alles overeenkomstig duur zijn? De relatie tussen prijs en prestatieverbetering per component is waar het om draait, toch? Het intergraal (niet zozeer de optelling) bepaald de de kwaliteit van het geheel. Dit staat los van de prijs per component of van het geheel.

Een goedkope zelfgemaakte cat 5 LS kabel klinkt beter dan een dure Van HUL verzilverde kabel op mijn systeem. Waar kies je dan voor?

Bij versterkers wordt toch een goed netsnoer bij geleverd, is daar zoveel mis mee? Maar ja, dit is proefondervindelijk in vergelijk met een duur netsnoer. Dan pas leer je over de zin en onzin van *vemarkte* kabels. Misschien heeft een apparte netgroep voor de hifi installatie meer rendement.


FrankB

Quote from: hillie on October  7, 2005, 16:49:13
Ik zie de relatie niet tussen dure cd-speler en versterker en dure kabels niet. Waarom moet alles overeenkomstig duur zijn? De relatie tussen prijs en prestatieverbetering per component is waar het om draait, toch? Het intergraal (niet zozeer de optelling) bepaald de de kwaliteit van het geheel. Dit staat los van de prijs per component of van het geheel.

Een goedkope zelfgemaakte cat 5 LS kabel klinkt beter dan een dure Van HUL verzilverde kabel op mijn systeem. Waar kies je dan voor?

Bij versterkers wordt toch een goed netsnoer bij geleverd, is daar zoveel mis mee? Maar ja, dit is proefondervindelijk in vergelijk met een duur netsnoer. Dan pas leer je over de zin en onzin van *vemarkte* kabels. Misschien heeft een apparte netgroep voor de hifi installatie meer rendement.

En als een kabel van 7000 euro op een versterker van 2000 nu meer verbetering biedt dan een versterker van 7000? Volgens jouw stelling kunnen kabels dus ook vele malen duurder zijn dan de rest, maar dat zul je niet bedoelen :)

Een aparte netgroep is zeker ook iets dat ik wil, in ons volgende huis komt er dan ook zeker een groep voor de cd-speler en eentje voor de versterker. Beiden met een aparte aardpin. Maar dan nog komt er een goed netsnoer aan de cd-speler. Waarom? Omdat dat nog altijd een flinke verbetering biedt, wellicht nog wel meer dan in een situatie zonder eigen groepen. Dat laatste weet ik niet zeker, maar ik ben er wel benieuwd naar :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Maximus_Aurelius

#892
Betreft kabels etc etc.Het moet gewoon niet overdone worden.En ja ik vind op een versterker van 1800 euro een netsnoer van 600 euro overdone.En net zoals Hille zegt bij een versterker zitten meestal goede netsnoeren bij.Of is dit per ongeluk niet bij Arcam dat weet ik niet.
Kijk ik naar mijn eigen set zit er overal Fast audio netsnoeren bij.Er zijn merken bij die besteden dat uit zo ook AVM.
Als dat bij sommige apparaten niet erbij zit kan goed zijn maar bezuinigen ze er wel een beetje op vind ik.

Kabels moeten het systeem niet overtreffen en moet ook een beetje verhouding hebben.Dat sommige die theorie niet delen is hun goed recht maar als daar een systeem beter van wordt eventueel een netsnoer van 7000 euro op een versterker van 2000 euro betwijfel ik.Ik denk ook dat de geleerde er ook over gaan twijfelen.Dan krijg je zo wat "kijk heb een versterker van xxxx bedrag en mijn kabel is daarvan 3x zo duur maar ik kan niet meer"
Wat ik hier zegt betekend niet dat ik een non-believer ben betreft bekabeling , absoluut niet maar ik ben van mening moet in verhouding staan.Dus niet overdone raken.kabels zijn net zo belangrijk als de apparatuur helemaal gelijk in.

Maar iets te testen en men krijgt de kans ervoor zal ik het ook niet laten , alleen moet het wel in verhouding staan met mijn apparatuur.

En ik heb hier ergens gelezen dat met LS kabel ongeveer 10% van de luidsprekers aan moet houden.Is een orientatie.Dus Ruben met 14 euro per meter aan kabel(ligt eraan hoe lang de kabel is)zit jij volgens mij goed.Dus jouw antwoord mag je geen kabel van 14 euro per meter gebruiken is dus nonsence ;) Dit is dus wat ik hier gelezen heb en soms nog lees met die theorie.;D

Tevens een vraag over die kabel heb jij die afgewerkt? Of gewoon zonder bananen , spades etc etc?
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

R

Quote from: Maximus_Aurelius on October  7, 2005, 19:02:18
En ik heb hier ergens gelezen dat met LS kabel ongeveer 10% van de luidsprekers aan moet houden.Is een orientatie.Dus Ruben met 14 euro per meter aan kabel(ligt eraan hoe lang de kabel is)zit jij volgens mij goed.Dus jouw antwoord mag je geen kabel van 14 euro per meter gebruiken is dus nonsence ;) Dit is dus wat ik hier gelezen heb en soms nog lees met die theorie.;D

Tevens een vraag over die kabel heb jij die afgewerkt? Of gewoon zonder bananen , spades etc etc?

Dat ging puur over verhoudingen en proporties. waarom zou dat wel werken met dure kabels en een versterker van 1850 en niet met goedkope kabels en een versterker van 1850. Echt onzin vind ik de opmerking over verhoudingen en proporties. ach ja, ik snap de commotie eigenlijk niet.

de 47 labs is bare wire, die bedoel je?

hillie

#894
Betreft netsnoeren:

QuoteEn als een kabel van 7000 euro op een versterker van 2000 nu meer verbetering biedt dan een versterker van 7000? Volgens jouw stelling kunnen kabels dus ook vele malen duurder zijn dan de rest, maar dat zul je niet bedoelen

Zo bedoelde ik het niet. Bij een versterker van 7000 euro kan een netsnoer van een paar tientjes al uitstekend zijn. Grotere verbeteringen kun je ook achter de stekkerdoos (in de muur en in de meterkast) zoeken.

Betreft luidsprekerkabels:

Bij luidsprekerkabels vind ik het nogal anders liggen. De bijdrage van een luidsprekerkabel tot het klankbeeld is significant en hier gelden andere normen dan bij een netsnoer. Ook hier geldt de relatie tussen prijs en prestatie.

Betreft prijsverhoudingen:

De verhouding tussen de prijzen van componenten vind ik niet solide. Tuurlijk zijn er limieten, maar waar liggen die? Ik denk toch dat je terug komt op de relatie prijs en prestatie. Als een kabel van 7000 euro een enorm groot verschil maakt op een versterker van 2000 euro, dan is het overwegen waard om dit te doen. Nu komt dit voorbeeld niet voor.

Betreft commotie:
Dit is een altijd weer een terugkomend onderwerp die sommigen boeit en anderen tot verveling leidt. :-)

Maximus_Aurelius

#895
Quote from: Ruben on October  7, 2005, 19:18:00
Dat ging puur over verhoudingen en proporties. waarom zou dat wel werken met dure kabels en een versterker van 1850 en niet met goedkope kabels en een versterker van 1850. Echt onzin vind ik de opmerking over verhoudingen en proporties. ach ja, ik snap de commotie eigenlijk niet.

de 47 labs is bare wire, die bedoel je?

Ik weet nog al te goed toen ik hiet er wat over vroeg kwam dat te voorschijn betreft qua orientatie met kabels op speakers.
Commotie vind ik het niet ;D.


Yup die bedoelde ik 47labs.Ik had een zaak in Utrecht gebeld die er dealer van is hj zei dat het een zeer gevoelige kabel is en als men zelf wilt afwerken dat het bijna onmogelijk is.Winkel is Audio design in Utrecht.

En ik blijf erbij het hele kabel gedoe moet niet het systeem overtreffen.Dit komt nog wel eens voor.Goede kabels zijn belangrijk daar blijf ik ook bij. ;D
Ik blijf er ook bij als men wat kan testen thuis ook doen , maar moet wel met gezond verstand zijn ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

hillie

Ah ja, Ruben, jou set lijkt me super. Ik zit zelf ook lange tijd te denken aan Arcam als opvolger van mijn Pioneer AX10i...maar dan de FMJ THX 7.1 uitvoering. De AV9 met HDMI switch lijkt me wel wat.

Momenteel is mijn Pioneer AX10i opgestuurd voor reparatie. Het blijkt dat sommige DSP boards in de AX10/AX10i een bug vertonen na 1-2 jaar gebruik. Ik krijg simpelweg geen geluid uit de versterker. Nu is het probleem niet-deterministisch; soms doet ie het wel en soms niet. Totdusverre is de service bij Pioneer goed, maar mocht Pioneer mij in de steek laten dan denk ik toch aan Arcam of Denon. Jammer dat Arcam geen SACD speler maakt.

Mijn stereo is niet super. Al heb ik een goed surround systeem, ik mis goede stereo voor de normale CDs. Als ik dit grondig wil aanpakken dan denk ik eerst aan nieuwe speakers. Mijn B&W DM603/602 schieten te kort. SF of N804S lijken me wel wat. Ik zal op de VAD beurs mijn oren de kost geven. Tevens zijn mijn luidsprekerkabels aan de beurt. Nordost kabels lijken me wel wat, van wat ik lees in deze forum. Daarna eens kijken of mijn Pioneer set er aan moet geloven. Ik verwacht dat de AX10i anders zal klinken op andere speakers, mist die weer goed komt. Misschien blijf ik nog even bij Pioneer, we zullen wel zien. In ieder geval ga ik mijn orientatie richten op een goed stereo klankbeeld, dan zit multichannel klankbeeld ook wel snor.

FrankB

Quote from: Maximus_Aurelius on October  7, 2005, 19:02:18
En net zoals Hille zegt bij een versterker zitten meestal goede netsnoeren bij.

Er zijn maar erg weinig merken die een echt goed netsnoer bijleveren. Een enkel merk heeft het niet nodig, zoals bijvoorbeeld Chord. En Lavardin levert een erg goed netsnoer bij, dat alleen verbeterd wordt door hun eigen duurdere variant. Maar verder zijn meestal goede netsnoeren een flinke verbetering.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hillie

QuoteMaar verder zijn meestal goede netsnoeren een flinke verbetering.

Hoe flink is die verbetering?

myself

Quote from: hillie on October  8, 2005, 02:44:02
Hoe flink is die verbetering?
dat is voor iedereen om op zijn eigen set te proberen. Mij lijkt de stap naar de standaard stroomkabel naar een fatsoenlijke stroomkabel groter, dan de stap van diezelfde fatsoenlijke stroomkabel naar zoiets wat Ruben nu in zijn set heeft hangen. Maar verschil zal je best horen, maar ik heb het er niet voor over. Ik wil mijn geld eerst in upgrades van andere componenten stoppen. Als je helemaal klaar bent, dan kan ik me best voorstellen dat dit de finishing touch van je set kan zijn
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip