R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rody

Ruben kun je ook een mooie foto schieten van de achterkant (de aansluitingen enzo, bassport(?))?

Waar haal je het geld trouwens vandaan, zo'n dure powercord en laatst nog die Velodyne  :D ;D

R

De kabel is demo. Dus op proef. Tja, het geld. Beetje werken van tijd tot tijd ;D

De sub heeft de baspoort aan de voorkant. De achterkant kun je uit de handleiding halen. Heb net de camera weer opgeborgen.

http://www.velodyne.com/velodyne/products/manuals/cht-r%20manual_english_web.pdf

Magura

Ruben, kan je al wat over de nordost powercord vertellen?
En dan niet dat ie er mooi uitziet  ;D
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

R

Dat zou ik wel kunnen doen, maar ik ga eerst even wat daagjes luisteren. Ik speel nu met lapp kabel en furutech's aan beiden kanten.

Magura

Juist, wat vergelijkingsmateriaal is nooit verkeerd.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

R

Hierbij een eerste opzet van het nieuwe(zelf te bouwen) meubel. Zit te denken aan een toepassing van berken multiplex met zwart fineer. Dit om aan te sluiten met de sub en sonus fabers. De a32 en cd 33 wil ik er op hebben en de dv 6500 erin. Stereo in het zicht dus. OOk zal er ruimte zijn voor aardig wat cd's in een la.

Oh ja, de cd 33 moet ik nog aftekenen.

Mensen met ideën,... shoot.

Rody

Quote from: Ruben on October  4, 2005, 00:22:25
Hierbij een eerste opzet van het nieuwe(zelf te bouwen) meubel. Zit te denken aan een toepassing van berken multiplex met zwart fineer. Dit om aan te sluiten met de sub en sonus fabers. De a32 en cd 33 wil ik er op hebben en de dv 6500 erin. Stereo in het zicht dus. OOk zal er ruimte zijn voor aardig wat cd's in een la.

Oh ja, de cd 33 moet ik nog aftekenen.

Mensen met ideën,... shoot.

Zeer netjes!

Met wat voor programma heb je dit gemaakt?

Waarom wil je je apparatuur zo laag hebben, ik wil ze juist wat hoger hebben :)

R

Tnx. Ik wil ze inderdaad erg laag hebben. IK ben van mening hoe lager hoe beter. Minder tussen de speakers is beter. Daarnaast springt het dan ook niet zo in het oog.

Het programma is carrara wat ik gebruik. De schets is nog erg eenvoudig, maar daar wordt aan gewerkt.

Rody

Quote from: Ruben on October  4, 2005, 00:56:43
Tnx. Ik wil ze inderdaad erg laag hebben. IK ben van mening hoe lager hoe beter. Minder tussen de speakers is beter. Daarnaast springt het dan ook niet zo in het oog.

Het programma is carrara wat ik gebruik. De schets is nog erg eenvoudig, maar daar wordt aan gewerkt.

Waarom is minder tussen de speakers beter dan? Puur voor het gezicht of heeft het voor het geluid ook nog (grote) voordelen.
Ik wil nl een dressoir onder mijn scherm hebben waar ik dan mijn versterker en cdspeler op kwijt kan, net onder mijn scherm.

R

Een speaker heeft echt de ruimte nodig om goed te gaan klinken. Net als ruimte rondom, heeft het bij voorkeur ook ruimte ertussen nodig. Het beste in mijn ogen is niets ertussen. Nadat bjorn een paar maanden geleden mijn opstelling veranderde, ging er echt een wereld van diepte open. Zo had ik mijn systeem nog nooit gehoord. Erg goede verbetering in plaatsing en de diepte in het beeld is echt opmerkelijk goed.

We hebben ongeveer dezelfde wensen, maar mijn meubel wordt dan lager.

molle

Ziet er mooi uit ;) Lekker strak.
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

R

Ho ho, het is nog niet klaar. wel bedankt natuurlijk. Kan eindelijk die spider eruit :P O0

garmtz


R


garmtz


molle

Je bent er precies nog graag vanaf ook >:D
En je vergeet mijn emotionele band met het toekomstig rack ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

wil

Quote from: Ruben on October  4, 2005, 13:47:17
Sorry, ik vergeet je emotionele band.. :P
verkoop hem aan Garmt ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R


Moony

Die Velodyne ziet er erg mooi uit, en die powercable van Nordost ook wel alleen vind ik het jammer dat de 230V stekker niet dezelfde doorzichtige stijl heeft als de apparaatstekker. Het oog wil ook wat natuurlijk. ;)

En Ruben, jij was toch ook eens begonnen met een DIY bureau, ik zocht laatst al eens naar dat topic maar kon het niet vinden; is dat bureau eigenlijk ooit klaargekomen ;D?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

R

Ik vind het powercord er O0 uit zien. Ik neem aan de nordost deze stekker beter vind.

Je hebt trouwens wel een goed geheugen. Het bureau is nog verre van af. het casco is redelijk ver gevorderd, maar ik ga het zeker nog een keer afmaken. Ik denk alleen dat dit wat eerder tussendoor komt.

R

De schetsen beginnen vorm te krijgen. Binnenwerk gaat ook nog komen. Heb meteen maar "even" mijn apparaten gedigitaliseerd.

Durk

#871
mooie tekening !

zwart fineer? Wil je een zwart hoogglans meubel? piano laque?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

Piano zou ook een optie zijn, maar ik wil het wel zelf doen. Bijvoorbeeld de tekening op mijn velodyne spreekt me wel aan. Dan zijn het mijn speakers die alleen schitteren, letterlijk en figuurlijk.

R

Een kleine impressie van de nordost vishnu powercord. Om te beginnen wil ik vast bb&g bedanken voor de mogelijkheid tot test. Garmt en bjorn bedankt.

Nordost Vishnu powercord

Om te beginnen een stukje techniek. Hoewel ik dan wel geen elektrotechnicus/natuurkundige ben, zal ik toch mijn best doen. Het powercord is opgebouwd volgens de door nordost ontwikkelde en zodoende benoemde micro mono filament techniek. De techniek is een combinatie van gebruikte materialen en de manier waarop de kabel is opgebouwd. 3 koperen kernen(met daaroverheen geëxtrudeerd zilver) vormen de basis van de kabel. Deze kernen worden icm met een  geëxtrudeerde FEP draad op een speciale helix(schroef) manier getwist. Voordelen van deze insulator zijn onder andere de hoge thermische efficiëntie(snelle warmte dissipatie) en laag signaal verlies. Deze technieken maken het mogelijk het een ontzettend snelle en hoogst efficiënte kabel te maken met hele lage weerstand. Volgens nordost benadert de transfersnelheid van de kabel 85% van de lichtsnelheid.

De specificaties   
* Construction: Precision Micro Mono-Filament design
* Insulation: FEP
* Conductors: 3x16 AWG Extruded Silver over 99.999999% OFC
* Connectors: IEC/Wall plug US/UK/EUR
* Color: Lavender
* Speed: 85% Speed of light
* Power Rating: 25 AMP
* Capacitance: 10pF/ft
* DC Resistance: 4.0 Ohms per 1000ft/304M as terminated


Niet te vergeten: Prijs € 649,- voor 2 meter en € 150 per meter extra

In mijn systeem

Hoewel mijn set voor mijn gevoel als basis wat rustiger is qua veranderingen, zijn er op randapparatuur gebied wat aanpassingen gedaan. De test met deze kabels is voor mij echt een belangrijk vergelijk, omdat ik de bekabeling echt als een component zie. Een strategisch manager zou het tegenwoordig kunnen bestempelen als een complementary asset. De eigen toegevoegde waarde van de match van componenten wordt door sommigen onderschat en luidkeels beargumenteerd, maar voor mij is de waarde zeker aanwezig. Uiteindelijk is de bedoeling om de A32 en CD33 te voorzien van een fatsoenlijk powercord.

Hoe zit het nu..

Mijn set is als sinds een goed anderhalf jaar uitgerust met LAPP bekabeling met een rittal blok. De powercords naar de a32 en cd33 zijn afgemonteerd met furutech stekkers aan de WCD kant en met wattage aan de apparaat kant. In zijn totaliteit is alles afgewerkt met zwart snakeskin van dienadel. Aardig imposante zo op het oog. De switch van de standaard snoeren resulteerde vooral in zwartheid en wat meer rust in het beeld, maar echt gigantisch was het effect niet. Volgens sommigen heeft de lapp een scherp randje, maar presteert erg goed voor mijn kostprijs.

Het resultaat

Laat ik beginnen met te zeggen dat het luisteren van powercord geen lichte opgave is. Voor mij zijn dit de moeilijkere kabels om verschillen te horen. Luidsprekerkabels zijn een stuk eenvoudiger vind ik, maar misschien denk iedereen daar anders over.

Nadat ik de nordost in mijn rittal plugde, heb ik gewoon wat muziek opgezet zonder daar expliciet naar te luisteren. Ik heb de kabel(hoewel ik daar aardig sceptisch over ben met stroomkabels) een dagje in laten spelen. Op dag 2 ben ik wat serieuzer gaan luisteren met muziek van de cd Jan Garbarek Group - Twelve Moons en Tom Mcrae - Tom Mcrae. De cd's, beiden met veel emotie en wat melancholische muziek zijn voor uitermate geschikt om kleine verschillen waar te nemen. De nordost liet me niet raden naar de eerste klanken van track 3 van twelve moons. De sax treedt te kamer binnen alsof hij er echt staat. Natuurlijk was dit ook al geval met de lapp, nu werd het geluidsspectrum leek het wel uitgebreid. De ademhaling en bijgeluiden van het blazen vulde het toch al rijke geluidbeeld tot een geheel waarin je helemaal weg werd gezogen. De ruimteinformatie werd echt een stukje beter, waardoor ook de diepte in mijn geluidsbeeld toch nog iets toenam. Even raakte ik zelfs zo betrokken in de muziek, dat het leek alsof er niets meer om me heen was. Een hele aparte ervaring  die ik niet meteen op het conto van de nordost wil plaatsen, maar opvallend is het toch zeker( en nee, ik had niet gedronken). De cd van tom mcrae ( track 4 en 7) toonde vergelijkbare resultaten. Het gitaarspel kwam wat gedetailleerder over met wat meer speelgeluiden om het maar zo te noemen. De bijgeluiden zijn misschien niet zo bedoeld, maar voor mij echt een verrijking. De kabel geeft echt net het beetje meer uit een systeem. Neemt niet weg dat je systeem daar wel geschikt voor dient te zijn. Ik vind het bij mij vrij goed gaat  ^-^ O0.

Conclusie

Ga je deze kabel puur kosten technisch analyseren op basis van de prestaties in je systeem, zul je hem nooit kopen. De toevoeging van dit soort kabels zal echt een marginale verbetering met zich mee kunnen brengen is mijn mening. Voor deze vergelijking zou je de 80/20 regel prima toe kunnen passen, mits je hem omzet naar 95/5. Ik ben er nog niet uit of ik deze kabel ga aanschaffen, maar 1 ding weet ik zeker, de wens is er vanaf nu.

De test is uitgevoerd op de a32, maar de cd 33 zal ook nog even gevoed gaan worden. Geen verslag hiervan, maar daar verwacht ik ook wel wat van eigenlijk.  Volgens nordost zou een shiva voor een cd speler al prima zijn. Ook nog een vrij prijzige update. Natuurlijk wel goed om te onderzoeken, nu de kans er toch is.

kippekop

Dat bijbaantje betaalt goed.... of eet je alleen maar tosti's???  ;)

Ik vind dit echt absurde bedragen... ik wil nog net geen "daar moeten ze in armoedistan x dagen voor werken" zin hier aan vuil maken  ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome