R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Quote from: Garmt on August 25, 2005, 19:26:38
En inderdaad: met dubbele run verlies je verfijning, had ik ook al een beetje gedacht... :)

Ha ha, kom je nu mee :P

garmtz

Ik heb het Sonus Faber artikel trouwens ook gescand. Als je hem wilt hebben stuur ik hem je even toe. Wel groot (5 Mb).

reMC

Quote from: Garmt on August 25, 2005, 19:26:38
En inderdaad: met dubbele run verlies je verfijning, had ik ook al een beetje gedacht... :)

Ik had het zelfs al geconstanteerd thuis! Bovendien wat doortekening en (muzikale) resolutie en nuances maar dat zal hij ongetwijfeld met verfijning bedoelen.

Chris80

Even een vraagje over die Arcam FMJ, zit hier ook een zogenaamde HT ingang op, zodat je je receiver aan kan sluiten voor surround en niet hoeft te pielen met 2 volumeknoppen :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

bmateijsen

Quote from: Chris80 on August 31, 2005, 12:28:57
Even een vraagje over die Arcam FMJ, zit hier ook een zogenaamde HT ingang op, zodat je je receiver aan kan sluiten voor surround en niet hoeft te pielen met 2 volumeknoppen :)

Cinema througput heet dat... en iderdaad die zit erop!

Chris80

Quote from: bmateijsen on August 31, 2005, 12:30:50
Cinema througput heet dat... en iderdaad die zit erop!


Jij bent nu al mijn persoonlijke held :)

En de FMJ komt ook op mijn lijstje favourieten. Nu nog ff sparen :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

R

Het heet toch processor mode bij arcam? Het zit er in ieder geval op..

Succes met sparen ;)

Chris80

Ik krijg eind oktober de FMJ een week op bezoek samen met de SF concerto's en de primaluna no3 en 5 en een tjoeb reference. Ben nu de nachtjes al aan het aftellen :)
Living Voice auditorium - Primaluna 3+5 - AH! Ultra Tjoeb - Nordost Blue Heaven.

FrankB

Quote from: Chris80 on September  9, 2005, 17:11:01
Ik krijg eind oktober de FMJ een week op bezoek samen met de SF concerto's en de primaluna no3 en 5 en een tjoeb reference. Ben nu de nachtjes al aan het aftellen :)

:D Dat kan ik me erg goed voorstellen :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Quote from: Chris80 on September  9, 2005, 17:11:01
Ik krijg eind oktober de FMJ een week op bezoek samen met de SF concerto's en de primaluna no3 en 5 en een tjoeb reference. Ben nu de nachtjes al aan het aftellen :)

Gaaf hoor, geen misselijke setup ;).. Veel plezier en succes met de keuze.

frank2

Ben benieuwd wat je kiest, ikzelf heb de keuze tussen een arcam a32 en primaluna2 moeten maken, bleek dat de primaluna niet mijn speakers goed kon aansturen, maar er wel even naar geluisterd. Grootste verschil: de primaluna klinkt gewoon warmer, en dat kan zeer relaxed overkomen, 't klinkt meteen lekker. De arcam daarentegen, tsja wat moet je daar over zeggen.... gewoon spelen, alles wat op de cd staat gewoon musicaal weergeven, geen geziek, spelen ..... en daar houd ik nou van.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

Helemaal mee eens vwb de arcam.

molle

Quote from: Chris80 on September  9, 2005, 17:11:01
Ik krijg eind oktober de FMJ een week op bezoek samen met de SF concerto's en de primaluna no3 en 5 en een tjoeb reference. Ben nu de nachtjes al aan het aftellen :)

Tja dat kan ik geloven. Ik ben ook aan het aftellen naar de 25ste september. Kan ik een demo gaan beluisteren bij Bjorn.

Prologue 3 en 5 + de SF Grand Pianos. :o De Tjoeb zal er ook wel staan denk ik. ;)
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

Durk

HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

R

Net een bezoekje gehad van bjorn ( alweer !!!) ;D. Er staat een verse Velodyne CHT 8 in de doos smachtend te wachten om uitgepakt te worden.. Dat gaan we dan ook maar eens doen dan denk ik.

FrankB

Quote from: Ruben on September 10, 2005, 11:51:46
Net een bezoekje gehad van bjorn ( alweer !!!) ;D. Er staat een verse Velodyne CHT 8 in de doos smachtend te wachten om uitgepakt te worden.. Dat gaan we dan ook maar eens doen dan denk ik.

Gekocht of demo?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Net als altijd..Als ie bevalt mag ie blijven. Ik stel niet zulke hele hoge eisen aan de sub, eigenlijk puur alleen voor film. Volledig blind aangeschaft, maar als de verhalen mag geloven een kleine geweldenaar >:D

FrankB

Quote from: Ruben on September 10, 2005, 12:01:47
Net als altijd..Als ie bevalt mag ie blijven. Ik stel niet zulke hele hoge eisen aan de sub, eigenlijk puur alleen voor film. Volledig blind aangeschaft, maar als de verhalen mag geloven een kleine geweldenaar >:D

Cool, gefeli  O0
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

#793
Inregelen en afstellen moet nog gebeuren. vast 2 pix.

VlisChris

Erg mooi ding om te zien.
Feli 8)
Vraagje trouwens: waar moet ik deze plaatsen? Tussen de DD en de SPL of onder de laatste, of boven de DD of waar en hoe kan deze zich verhouden?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

Instapper. prijsklasse rond de 400. Schijnt echt letterlijk en figuurlijk bang for buck te zijn.

De andere modellen zijn voor mij gewoon overkill.

wil

Quote from: Ruben on September 10, 2005, 13:47:10
Instapper. prijsklasse rond de 400. Schijnt echt letterlijk en figuurlijk bang for buck te zijn.

De andere modellen zijn voor mij gewoon overkill.
Tja, dit is inderdaad een erg mooie prijs. Moet wel erg bagger zijn wil het zijn geld niet waard zijn. Hopelijk bevalt ie voor waar je hem voor wilt gebruiken. Uiteraard verwachten we een reviewtje ;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

De prijs is idd prima. We gaan hem eens grondig testen en een klein reviewtje zal ik wel doen. Volgens mij ben ik de eerste op het forum met een cht, dus moet dat wel :)

Rody

Quote from: Ruben on September 10, 2005, 18:13:26
De prijs is idd prima. We gaan hem eens grondig testen en een klein reviewtje zal ik wel doen. Volgens mij ben ik de eerste op het forum met een cht, dus moet dat wel :)

Ruben, kun je is een fototje maken van de achterkant (aansluitingen).

Heeft deze ook een Parametrische equalizer netzoals de DD-serie?

R

#799
Nee, dit is geen sub die is uitgevoerd met de parametrische EQ. Het is een instapper he. Foto van de achterkant heb ik zo even niet.

in http://www.velodyne.com/velodyne/products/manuals/cht-r%20manual_english_web.pdf zijn de aansluitingen te vinden.