R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DA BoSS

als iemand interesse heeft, scan ik die hifi-choice test ook wel even.... :-*
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R


DA BoSS

High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

myself

en, hoe vind je de 'test'.  echt veel meer dan 1 pagina opnoemen van metingen en feitjes komen ze niet he  :-\
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Spacebass

Ze hebben maskers en beschermende kleding tijdens het meten... dan kan je toch niet verwachten dat ze met een inspirerend glaasje port een echt review schrijven  ;D;) )

myself

Quote from: Spacebass on August 21, 2005, 16:44:14
Ze hebben maskers en beschermende kleding tijdens het meten... dan kan je toch niet verwachten dat ze met een inspirerend glaasje port een echt review schrijven  ;D;) )
;) ;D ;D 8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

kippekop

#756
"....eens even kijken....hemeltje lief wat zie ik daar....geen paginagrote advertentie in ons jubileumnummer...-5%!"  ;)

Maar even serieus, qua reclame vind ik het nog allemaal wel meevallen, ook bij what hifi, als ik kijk wat men daar bovengemmiddeld prijzen dan is dat zeker niet altijd wat er goed getest is, het is af en toe wel andersom, goede tests trekken dat merk vaak aan om ermee te pronken, maar ja wat wil je dan? Ik ben ook nog niet echt iets tegengekomen dat zij ihelemaal in de hemel prezen of andersom en dat alle andere bladen etc. een totaal andere mening hadden...
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

garmtz

Hifi Choice vind ik redelijk integer.

R

Heb net even gemeten met een andere kabel op lengte gemaakt. Ik zou met 2,80 of 3 meter een heel eind zijn. Nu zijn ze ook 2,40 geloof ik ongeveer, dus ik vermoed dat het wel zou moeten lukken eigenlijk. 3,5 was een beetje te veel.

R

Ander idee is mijn spider als tv rack te gaan gebruiken, zij zal dan wel in 2-en moeten, qua gewicht zal het dan wel lukken en dan hoef ik niets bij te kopen, alleen kan mijn dvd speler er dan niet meer in :(

edit: dan zou ik dus een level bij moeten kopen :(

Sjors

Quote from: Ruben on August 23, 2005, 12:19:29

edit: dan zou ik dus een level bij moeten kopen :(

..en level's zijn idd erg prijzig  :-\  zo gunstig als jij ze van Garmt hebt overgenomen, vind je ze niet gauw....

R

Quote from: Sjors on August 23, 2005, 22:27:21
..en level's zijn idd erg prijzig  :-\  zo gunstig als jij ze van Garmt hebt overgenomen, vind je ze niet gauw....

;) je moest eens weten...

beunky

Een level is 110 euro...
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

R

Tnx beun, heb de prijslijst in het stapeltje liggen. Is nog elke keer schrikken als ik er op kijk!!..

beunky

Quote from: Ruben on August 23, 2005, 22:41:07
Tnx beun, heb de prijslijst in het stapeltje liggen. Is nog elke keer schrikken als ik er op kijk!!..

met een k ;)
Makkelijker is het om hier te kijken: http://www.moremusic.nl/prijslijsten/finite_spider.html
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: beunky on August 23, 2005, 23:29:31
met een k ;)

zonder k dekt het de lading ook wel aardig hoor >:D

Quote from: beunky on August 23, 2005, 23:29:31
Makkelijker is het om hier te kijken: http://www.moremusic.nl/prijslijsten/finite_spider.html

Ach, het blijft schrikken ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Quote from: FrenkB on August 24, 2005, 07:47:56
Ach, het blijft schrikken ;)

Vooral de rackhoogten eigenlijk en de levels en de accessoires, ach eigenlijk alles. Garmt bedankt nog ;)

FrankB

Quote from: Ruben on August 24, 2005, 10:35:53
Vooral de rackhoogten eigenlijk en de levels en de accessoires, ach eigenlijk alles. Garmt bedankt nog ;)

Ik ga voor de Solid steel 6.2, dan schrik je ook wel even  :o
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

Quote from: FrenkB on August 24, 2005, 10:44:23
Ik ga voor de Solid steel 6.2, dan schrik je ook wel even  :o

600 zoveel euro toch?
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

beunky

"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

kippekop

Ik wacht nog wel even totdat ze er ééntje bij de Tell Sell aan gaan bieden...desnoods gebruik ik de overbodige george forman grill of mijn inmiddels stofhappende Billy Blanks Tae Bo dvd's in een DIY Spiderrack project  ;D
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

R

Antwoord van wilco betreffende de 4708

Quote3.5m gaat heel goed, maar 1.5m klinkt wel wat beter (nog korter klinkt niet altijd beter), dat geldt voor alle ls kabels. Boven zo'n 5m merk je dat de kwaliteit van de 4708 wel sneller afneemt dan bij veel andere kabels, toch klinkt hij dan vaak nog beter dan veel andere kabels.

Dubbele aders kan, maar je verliest ook wat aan verfijning. Dat hangt af van je voorkeuren. Ikzelf zou 3.5m gewoon enkel doen in de meest sets.

4719 kabel is nog beter, maar aanzienlijk duurder (700 euro voor 2x3m).

kippekop

Dat is in ieder geval goed om te horen :)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

garmtz

En inderdaad: met dubbele run verlies je verfijning, had ik ook al een beetje gedacht... :)