R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Quote from: bmateijsen on August 19, 2005, 08:13:58
Ruben.. die kabel waar Frank2 op doelt is de interlink uit de Wyrewizard serie... ;)
Jij hebt geluisterd naar de luidsprekerkabel... (de spellbinder) ;)

Ah oke, bedankt voor de opheldering.

bmateijsen

Quote from: myself on August 19, 2005, 00:43:05
hahahaha, ik zei toch al dat zo'n bezoekje niet goed voor me is  ;D maar echt, je stemmen waren mooier en ik zat thuis weer te luisteren en bleef maar dat gruis/metaal in de hogere tonen horen.

Daar kan de tweeter van de nautilus ook een beetje debet aan zijn.... Het blijft een metal-dome namelijk..

R

Zou marcel tijdens de korte luistersessie al zo gewend zijn aan het zijdezachte hoog van de sonus fabers???  >:D

molle

Quote from: Ruben on August 19, 2005, 10:02:22
Zou marcel tijdens de korte luistersessie al zo gewend zijn aan het zijdezachte hoog van de sonus fabers???  >:D

Oei, dat zegt al genoeg >:D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference - Solidsteel HJ-4

myself

#729
Quote from: Ruben on August 19, 2005, 10:02:22
Zou marcel tijdens de korte luistersessie al zo gewend zijn aan het zijdezachte hoog van de sonus fabers???  >:D
;D ;D ;D ik blijf ze wat lief vinden. zijdezacht is ook een ander woord daarvoor.  ;)
Maar vind mijn tweeters iets pittiger, niet veel, maar precies goed. De Siltech interlink kan er iets mee te maken hebben aangezien Siltech de bas aanzet maar ook het hoog wat aanzet. Ach, de interlinks waren al een flinke stap omhoog tov de VDH 102 en destijds hoorde ik niet de dingen die ik nu hoor dus het wordt weer eens tijd voor een betere interlink  ;D
het lijkt wel of ik iedere keer alles tegelijk doe  >:D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Alco

#730
Quotestemmen waren mooier en ik zat thuis weer te luisteren en bleef maar dat gruis/metaal in de hogere tonen horen.
QuoteDaar kan de tweeter van de nautilus ook een beetje debet aan zijn.... Het blijft een metal-dome namelijk...

De Nautilus tweeter is inderdaad een metaldome tweeter, maar ik heb nu 2x een N805 kunnen beluisteren, zowel thuis als in een winkel, en wat me opviel is dat 't hoog nogal terughoudend/smoooth is, en zeker voor een metal-dome.    Allebehalve 'metalig' naar mijn mening.

Een tweeter moet sprankelen en koper instrumenten als bijvoorbeeld een trompet hoort (imho) te spetteren,
en dat deed de N805 voor mij niet. (niet voldoende)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

FrankB

Quote from: Alco on August 19, 2005, 12:28:36
De Nautilus tweeter is inderdaad een metaldome tweeter, maar ik heb nu 2x een N805 kunnen beluisteren, zowel thuis als in een winkel, en wat me opviel is dat 't hoog nogal terughoudend/smoooth is, en zeker voor een metal-dome.    Allebehalve 'metalig' naar mijn mening.

Een tweeter moet sprankelen en koper instrumenten als bijvoorbeeld een trompet hoort (imho) te spetteren,
en dat deed de N805 voor mij niet. (niet voldoende)

Wat dan interessant is, is welke apparatuur en bekabeling hiervoor zat
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

hillie

QuoteDe Nautilus tweeter is inderdaad een metaldome tweeter, maar ik heb nu 2x een N805 kunnen beluisteren, zowel thuis als in een winkel, en wat me opviel is dat 't hoog nogal terughoudend/smoooth is, en zeker voor een metal-dome.    Allebehalve 'metalig' naar mijn mening.

Een tweeter moet sprankelen en koper instrumenten als bijvoorbeeld een trompet hoort (imho) te spetteren,
en dat deed de N805 voor mij niet. (niet voldoende)

Of was het de versterker wat niet voldeed?

myself

Quote from: Alco on August 19, 2005, 12:28:36
De Nautilus tweeter is inderdaad een metaldome tweeter, maar ik heb nu 2x een N805 kunnen beluisteren, zowel thuis als in een winkel, en wat me opviel is dat 't hoog nogal terughoudend/smoooth is, en zeker voor een metal-dome.    Allebehalve 'metalig' naar mijn mening.

Een tweeter moet sprankelen en koper instrumenten als bijvoorbeeld een trompet hoort (imho) te spetteren,
en dat deed de N805 voor mij niet. (niet voldoende)
dat doet mijn tweeter zeker wel. Mogelijk idd de combi met je amp en kabels. Ik vind hem precies goed, alleen dat gruis moet eruit
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Alco

#734
QuoteWat dan interessant is, is welke apparatuur en bekabeling hiervoor zat

In de thuis-situatie zat er een Van Medevoort MA222 voor met een Naim CDX CD-speler en Van den Hul Clearwater kabel.
(met name de Naim CDX + VDH Clearwater klinken van zichzelf al vrij helder/fel)

In de winkel betrof 't (als ik me niet vergis) een Arcam versterker (weet model niet meer) en een Linn Unidisk als CD-speler. de kabels weet ik niet meer, maar waren volgens de winkel hun meestverkochte (300,- p.p. 2x 3meter)

M'n huidige Rogers studio-3 speakers hebben ook een metaldome tweeter, maar die vond ik beter/mooier klinken, dan zoals ik de N805 tot nu toe gehoord heb.
(wellicht dat de N805 in een andere/grotere ruimte, met andere versterkers wel veel beter klinkt hoor)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

FrankB

De winkelset kan verantwoordelijk zijn voor het wat minder felle geluid, maar je thuisset zou toch wel redelijk fel in het hoog moeten kunnen zijn. De clearwater is inderdaad fel in het hoog, en de Naim wil ook wel ook al is die wel wat grainy.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Alco

#736
QuoteDe clearwater is inderdaad fel in het hoog, en de Naim wil ook wel ook al is die wel wat grainy.

Klopt, met name de Clearwater is vrij fel in 't hoog. (hoewel ik 'm stukken beter vind klinken dan z'n duurdere 'broer' de CS122!)
De CDX klinkt helder, maar niet schel.  'grainy' ?

De Van Medevoort klinkt ook wat liefjes, wellicht dat dat 't ook was... 

aan de ene kant wel jammer dat 't niet klonk, want 't zag er wel mooi uit, vond ik ::) 8)




Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#737
QuoteDe winkelset kan verantwoordelijk zijn voor het wat minder felle geluid

Het was niet zozeer alleen 't wat minder felle geluid.
Het geheel klonk in mijn oren te soft, saai, niet open genoeg, en 't laag was traag/rommelig.

't lullige was.... na een paar minuten luisteren kwam de eigenaar van de zaak binnen,
met de melding: "Zie je Alco, ze kunnen wel goed klinken! Dit is wel 'n mooi hoog"
Terwijl ik nog met de rug naar 'm toe zat zei ik:"Nou,..jij zegt 't, ...'t is niet mijn smaak"
Op dat moment bleek er ook net een klant naast 'm te staan, die voor die speakers kwam :-[ ::)
(oeps....maarja,... ik was wel eerlijk!)

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Brandon

#738
Alco,

jij had toch eerst de Sonneteer Campion? Voldeed deze niet meer? Ben eens bij Rinsma geweest en vond het op beplaade vlakken een uitstekende versterker, zeker voor het geld......

Mvg,

Brendo

PS sorry voor de vervuiling van dit topic Ruben...
Stereo (only): Dynaudio Contour 1.3Mk2, Musical Fidelity A300, Lindeman CD1 SE, Kimber KS1011 and Kimber 8TC.

Alco

#739
QuoteAlco,

jij had toch eerst de Sonneteer Campion? Voldeed deze niet meer? Ben eens bij Rinsma geweest en vond het op beplaade vlakken een uitstekende versterker, zeker voor het geld
Klopt Brandon, ik had inderdaad een Sonneteer Campion.
Is ook een uistekende versterker.

Om 'n lang verhaal wat korter te maken.... ik weet niet hoe je Engels is, maar hier staat vrij uitgebreid 't hoe en waarom ik weer terug ben bij Naim: 8)

http://pinkfishmedia.net/forum/showthread.php?t=9939&highlight=Nait-2+love



Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

myself

he Ruben,

ik was net in de boekhandel en in de septemberuitgave van stereoplay http://www.stereoplay.de/d/67677 staan je boxen getest.

nou is het wel een gesponsord blad, maar je boxen kwamen er als beste uit  ;D maar ja het is natuurlijk maar een review  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Heb je hem niet even meegenomen?

grr..

DA BoSS

De Hifi-Choice summer 2005 editie heeft je speakers ook net getest:
Overall Score: 89%
'Best Buy' Award
:D
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

frank2

Ruben, ik heb een vraagje: Ik ben zeer enthousiast over de arcam versterker in combinatie met de wirewizard enchantress wordt het geheel loepzuiver afgespeeld maar wel met voldoende dynamiek dat is de arcam weet ik ondertussen al. Wat ik mij afvraag; heb jij misschien jouw cd speler eens naast een marantz cd 17mkII gehad en zo ja wat waren je bevindingen? Ik zit mij af te vragen of het een groot verschil zou geven of meer een klein, klankmatig verschil. Wordt het geluid breder, worden de stemmen/cq instrumenten nog mooier?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

Quote from: frank2 on August 20, 2005, 19:46:54
Ruben, ik heb een vraagje: Ik ben zeer enthousiast over de arcam versterker in combinatie met de wirewizard enchantress wordt het geheel loepzuiver afgespeeld maar wel met voldoende dynamiek dat is de arcam weet ik ondertussen al. Wat ik mij afvraag; heb jij misschien jouw cd speler eens naast een marantz cd 17mkII gehad en zo ja wat waren je bevindingen? Ik zit mij af te vragen of het een groot verschil zou geven of meer een klein, klankmatig verschil. Wordt het geluid breder, worden de stemmen/cq instrumenten nog mooier?

Daar durf ik zo geen uitspraken over te doen. Heb wel eens wat marantz speler gehoord, maar niet naast elkaar. Ik denk dat bjorn of garmt er wel wat over kunnen zeggen.

bmateijsen

Quote from: myself on August 20, 2005, 16:47:54
he Ruben,

ik was net in de boekhandel en in de septemberuitgave van stereoplay http://www.stereoplay.de/d/67677 staan je boxen getest.

nou is het wel een gesponsord blad, maar je boxen kwamen er als beste uit  ;D maar ja het is natuurlijk maar een review  ;)

Garmt heeft hem liggen en maakt toch binnenkort een scan.. (dus die mailen we je wel even! )

garmtz

Quote from: bmateijsen on August 20, 2005, 22:46:20
Garmt heeft hem liggen en maakt toch binnenkort een scan.. (dus die mailen we je wel even! )

Yep!

myself

Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: bmateijsen on August 20, 2005, 22:46:20
Garmt heeft hem liggen en maakt toch binnenkort een scan.. (dus die mailen we je wel even! )

Gaaf, vast bedankt...!! O0

kippekop

Quote from: bmateijsen on August 20, 2005, 22:46:20
Garmt heeft hem liggen en maakt toch binnenkort een scan.. (dus die mailen we je wel even! )

Misschien zijn er wel meer mensen die hem willen lezen....

hint: ik ik ik ik ik ik!! ;)
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome