R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Quote from: FrenkB on August 18, 2005, 08:30:15
Klopt helemaal. Luistermoeheid kent de SF niet. Daarom ben ik ook zoekende naar hele neutrale kabels en straks ook een bron :)
hoe bevalt jou de combi SF en RD frank? Jij hebt natuurlijk een heel andere amp en speaker, maar gaat die combi wel lekker? of was het in het begin ook iets niet helemaal lekker wat na een tijd weg ging?
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

DA BoSS

leuk verslagje om te lezen, mijn complimenten  ;)

Ik vraag me alleen nog af of er echt niks kritisch te zeggen was over de Arcam dvd speler?
High-end audio is about passion                         -passion for music, and for how well it is reproduced...

R

@ frenkb, goede vraag, dat wil ik ook wel weten. Ik kan het wel voorspellen...

@ da Boss, tuurlijk is er vanalles kritisch te verzinnen, maar echt een shootout was het niet, meer een eerste kennismaking/ervaring. 1 ding is zeker, hij is stukken en stukken beter dan mijn dv 6500.

FrankB

Quote from: myself on August 18, 2005, 10:11:02
hoe bevalt jou de combi SF en RD frank? Jij hebt natuurlijk een heel andere amp en speaker, maar gaat die combi wel lekker? of was het in het begin ook iets niet helemaal lekker wat na een tijd weg ging?

Ik vind de combinatie TOP!! Wellicht in de toekomst nog eens kijken naar een setje monofil speakerkabels maar dit klinkt erg goed. De snelheid, dynamiek, microdetail en muzikale warmte is schitterend.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

myself

Quote from: FrenkB on August 18, 2005, 11:11:22
Ik vind de combinatie TOP!! Wellicht in de toekomst nog eens kijken naar een setje monofil speakerkabels maar dit klinkt erg goed. De snelheid, dynamiek, microdetail en muzikale warmte is schitterend.
ik dacht al zoiets  ;) en monofil... doe maar...  ;D 8)

@ruben had ik mijn siltech's maar toch losgetrokken want mogelijk dat de combi RD als LS en interlink niet zo denderend is. Ik vond de digitale interlink van chord destijds ook lekkerder klinken dan de nordost want dan werd het mij te kil
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

FrankB

Quote from: myself on August 18, 2005, 11:19:27
ik dacht al zoiets  ;) en monofil... doe maar...  ;D 8)

Mijn idee, maar ja een setje Tyr 2m zal wel flink aan de prijs zijn  :-\
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Quote from: myself on August 18, 2005, 11:19:27
ik dacht al zoiets  ;) en monofil... doe maar...  ;D 8)

@ruben had ik mijn siltech's maar toch losgetrokken want mogelijk dat de combi RD als LS en interlink niet zo denderend is. Ik vond de digitale interlink van chord destijds ook lekkerder klinken dan de nordost want dan werd het mij te kil

Tja kan wat inzitten. 2 x Rd in de keten kan misschien te veel van het goede zijn. Misschien dan een BH op een van de plekken in de keten zou wel eens kunnen werken.
En ja, die monofils. Ik wil ze wel een keer testen. Gelukkig heb ik niet zulke lange lengte nodig, maar goedkoop zal het worden. Ik vind een kosten/baten analyse niet geschikt in het hele audio gebeuren, maar als ik zo de 47 labs vergelijk met de rd in mijn set, dan moet ik toch wel even achter mijn hoofd krabben.

garmtz

Quote from: Ruben on August 18, 2005, 12:21:50
Tja kan wat inzitten. 2 x Rd in de keten kan misschien te veel van het goede zijn. Misschien dan een BH op een van de plekken in de keten zou wel eens kunnen werken.

Ik zal eerlijk zeggen dat de Red Dawn interlink verkeerd combineerd best fel kan zijn...  :-\  Ik denk dat de Red Dawn ls-kabels dat blootleggen. Een Blue Heaven zal dat zeker verminderen. De mono-fil (Frey of Tyr) zal meer definitie brengen, een opener hoog en transparanter (en tegelijkertijd minder 'grainy') midden, meer diepte en vooral meer rust en controle. De stap van de Blue Heaven naar de Frey vond ik vrij groot.

FrankB

Quote from: Garmt on August 18, 2005, 13:15:18
De stap van de Blue Heaven naar de Frey vond ik vrij groot.

En de stap BH -> Tyr is niet te overzien :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: FrenkB on August 18, 2005, 13:58:29
En de stap BH -> Tyr is niet te overzien :)

Die is 'vrij groot' ja...  ;D

R

@garmt, ik denk dat het best wel eens het geval zou zijn. Dan zal de 4708 wel een hoop verbloemen, wat het weer prettig doet klinken. Ik had gister even het gevoel dat ik mijn cdm tweeters weer terug had, maar dan vele male erger.. :(

@frenk, dat is ook geen eerlijk vergelijk.

garmtz

Quote from: Ruben on August 18, 2005, 14:03:07
@garmt, ik denk dat het best wel eens het geval zou zijn. Dan zal de 4708 wel een hoop verbloemen, wat het weer prettig doet klinken. Ik had gister even het gevoel dat ik mijn cdm tweeters weer terug had, maar dan vele male erger.. :(

Ik denk niet dat de 4708 heel veel verbloemd, maar van een bepaalde afronding in het hoog en wat minder uitbundige kracht is wel sprake. De kabel had wat mij betreft zijn beste punten in het zeer natuurlijke middengebied.

R

Quote from: Garmt on August 18, 2005, 14:05:06
Ik denk niet dat de 4708 heel veel verbloemd, maar van een bepaalde afronding in het hoog en wat minder uitbundige kracht is wel sprake. De kabel had wat mij betreft zijn beste punten in het zeer natuurlijke middengebied.

En de prijs ;)

garmtz


FrankB

Quote from: Ruben on August 18, 2005, 14:03:07
@frenk, dat is ook geen eerlijk vergelijk.

Dat is het met de Frey al niet, maar met de Tyr is het nog twee keer zo erg ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Quote from: FrenkB on August 18, 2005, 14:08:43
Dat is het met de Frey al niet, maar met de Tyr is het nog twee keer zo erg ;)

Ja dat is ook weer zo ;D

myself

Quote from: Garmt on August 18, 2005, 14:05:06
Ik denk niet dat de 4708 heel veel verbloemd, maar van een bepaalde afronding in het hoog en wat minder uitbundige kracht is wel sprake. De kabel had wat mij betreft zijn beste punten in het zeer natuurlijke middengebied.
ja, dat vond ik ook van de kabel. stemmen waren erg mooi, maar goed dat had ik al gezegd. En dat voor die prijs  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

reMC

Leuke recensies van het kabelvergelijk, behoorlijk herkenbaar.

Op de snelheid na. Ik heb de 4708 naast de Blue Heaven gehoord en de 4708 knalde toch echt meer. Vooral bassen hadden veel meer impact, het was er gewoon. Ik heb de RD weer naast de BH gehoord en ja, de RD is wat sneller, maar zal het in mijn set denk ik niet halen bij de 4708. Bovendien is de 4708 niet echt veel sneller dan de 4719 en deze laatste is in mijn set ZEKER sneller dan de RD..

Niet op jullie meningen te betwijfelen hoor, maar hoe merkte jullie de al dan niet aanwezige snelheid op? Even checken waar het 'misgaat'  ;)

frank2

Ik zit jullie verhalen met plezier te lezen. Ik heb sinds kort van Bjorn de wirewizard enchantress gekocht, als je dat vergelijkt met de v.d. hull d 102 mk3 dan vallen mij wel enige zaken op; overigens beide afspelend op de nog niet geheel ingespeelde arcam fmj a32. De vd hull is voller in klank, maar ook rauwer, de hoge tonen slissen meer, de nadruk wordt gelegd op het middentoon gebied waardoor dat er uit springt. Tevens zijn de laagste bassen niet meer strak. Nou de wirewizard is het tegenovergestelde. Wissel je om van kabel dan valt een enorme strakheid op, alles wordt neutraal, met zorg voor de detaillering. Strakke bas, komt af en toe dun over, maar helaas dat komt doordat de vd hul nog erg goed in m'n hoofd zit. De diepte van de bas als die op de cd staat komt duidelijk tot zijn recht, gelaagdheid is tevens te vinden. Overigens mijn T+A speakers kunnen duidelijk hoorbaar de 20 hz aan.

Ik vertel dit verhaal omdat deze kabel naar mijn bescheiden mening niet duur is, ongeveer 180 euro.
nb ik heb geen arcam cd speler, maar een marantz cd 17 MKII. Ik ken het geluid niet van de Arcam cd speler.

Maar als je toch een verbetering zoekt, vraag op proef zo'n kabel bij BB&G.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

R

@remc. vooral op ritmisch gebied had ik het gevoel dat het wat lekkerder getimed was.

@frank2. Feli nog met je A32. Ik heb het nog met bjorn over je goede smaak gehad ;).. Ik heb tijdens de demo de wyrewizzard ( of hoe je dat spelt) ook beluisterd, maar had echt het gevoel dat het een beperkende factor was. Dat is een paar pagina's terug ook te lezen. Zeker geen verkeerde kabel, maar geen 47 labs. Misschien moet je hem ook een keer proberen.. Ik sta zeker open voor een goede test en mijn relatie met bb&g is vrij goed, dus dat komt vanzelf wel een keer. Eerst is de stroomvoorziening aan de beurt.

myself

Quote from: frank2 on August 18, 2005, 20:08:05
Ik zit jullie verhalen met plezier te lezen. Ik heb sinds kort van Bjorn de wirewizard enchantress gekocht,
Nou de wirewizard is het tegenovergestelde. Wissel je om van kabel dan valt een enorme strakheid op, alles wordt neutraal, met zorg voor de detaillering. Strakke bas De diepte van de bas als die op de cd staat komt duidelijk tot zijn recht, gelaagdheid is tevens te vinden.

Ik vertel dit verhaal omdat deze kabel naar mijn bescheiden mening niet duur is, ongeveer 180 euro.

klinkt goed ! ik zal idd op interlink jacht moeten
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: myself on August 18, 2005, 20:21:05
klinkt goed ! ik zal idd op interlink jacht moeten

Doe nou eens rustig component voor component. Je gaat veel te hard. Zou je niet eerst wat dvd's kopen ;) >:D

molle

Quote from: Ruben on August 18, 2005, 20:24:32
Doe nou eens rustig component voor component. Je gaat veel te hard. Zou je niet eerst wat dvd's kopen ;) >:D

LOL ;D Eens verslaafd, altijd verslaafd ;D
STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Essential Audio Tools Multiplier 7 + Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter

myself

#723
Quote from: Ruben on August 18, 2005, 20:24:32
Doe nou eens rustig component voor component. Je gaat veel te hard. Zou je niet eerst wat dvd's kopen ;) >:D
hahahaha, ik zei toch al dat zo'n bezoekje niet goed voor me is  ;D maar echt, je stemmen waren mooier en ik zat thuis weer te luisteren en bleef maar dat gruis/metaal in de hogere tonen horen. Als je over een tijdje langs komt zul je het zelf horen  :D Ik dacht dat mijn interlink best goed was, maar weet nu helaas beter  :-\ was het ook niet van plan... maar ja... nu de oorzaak mogelijk gevonden is...  ;)

en DVD's.. ik heb er ontussen al weer 2 bij  ;D maar met zo'n satelliet aanbod heb je bijna geen DVD's meer nodig  ::) ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen

Quote from: Ruben on August 18, 2005, 20:20:40
@frank2. Feli nog met je A32. Ik heb het nog met bjorn over je goede smaak gehad ;).. Ik heb tijdens de demo de wyrewizzard ( of hoe je dat spelt) ook beluisterd, maar had echt het gevoel dat het een beperkende factor was. Dat is een paar pagina's terug ook te lezen. Zeker geen verkeerde kabel, maar geen 47 labs. Misschien moet je hem ook een keer proberen.. Ik sta zeker open voor een goede test en mijn relatie met bb&g is vrij goed, dus dat komt vanzelf wel een keer. Eerst is de stroomvoorziening aan de beurt.

Ruben.. die kabel waar Frank2 op doelt is de interlink uit de Wyrewizard serie... ;)
Jij hebt geluisterd naar de luidsprekerkabel... (de spellbinder) ;)