R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

myself

Quote from: Ruben on August 15, 2005, 19:51:02
Zoals het er nu naar uit ziet, zal woensdagmiddag het 1e forumlid hier gezellig komen luisteren(na bjorn dan). Myself komt woensdag langs en neemt meteen wat spullen mee. Zijn siltech interlinks om te vergelijken met mijn RD's. Hij neemt zijn RD's mee om mijn keten eens helemaal van RD's te voorzien. Daarnaast zal ook de dv79 als speeltje meekomen >:D.. Als dat maar goed gaat :D.. Hoewel de speakers nog niet voor de volle 100% ingespeeld zullen zijn, klinkt al erg goed. Laat maar komen dus.
ben benieuwd  ;D Naar alle combinaties  8) en met wat pech ga je echt op zoek naar een mooie Arcam DVD speler  ;)

maar volgens mij hebben de SF's geen bi-wire terminal meer he...  :'( dan blijft de helft van mijn kabel ongebruikt......
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: myself on August 15, 2005, 21:44:42
ben benieuwd  ;D Naar alle combinaties  8) en met wat pech ga je echt op zoek naar een mooie Arcam DVD speler  ;)
:-X
Quote
maar volgens mij hebben de SF's geen bi-wire terminal meer he...  :'( dan blijft de helft van mijn kabel ongebruikt......

Oh ja, kan het dan wel?

myself

Quote from: Ruben on August 15, 2005, 21:46:45

Oh ja, kan het dan wel?
ja, maar je gebruikt dan maar de helft van de RD kabel, gewoon single wire aansluiten dan, maar je haalt dan niet alles uit de kabel. De helft blijft dan ongebruikt ..... snik.
nou ja, dan denk je de winst x2 er maar bij. Zo zul je ook wel een verschil horen   8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

blue-eyes

Je kan ook beide uiteinden van de bi-wire in een plug stoppen, dan heb je eigenlijk weer een kabel.

Shotgun heet deze methode dacht ik.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

R

Ok, dan proberen we dan wel even.

R

We kunnen hem ook omdraaien en dan op a en b zetten, maar hij is richtingsgevoelig neem ik aan.

FrankB

Quote from: Ruben on August 15, 2005, 21:59:24
We kunnen hem ook omdraaien en dan op a en b zetten, maar hij is richtingsgevoelig neem ik aan.

Yep  :)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

dan doen we dat maar niet

Durk

hoe kan het eigenlijk dat een kabel richingsgevoelig is...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

myself

Quote from: Blue-Eyes on August 15, 2005, 21:52:51
Je kan ook beide uiteinden van de bi-wire in een plug stoppen, dan heb je eigenlijk weer een kabel.

Shotgun heet deze methode dacht ik.
zal niet makkelijk gaan omdat er z-pluggen aan zitten. een andere manier is om de 1 onder de terminal te stoppen en de andere wire achterin maar dan gaan mijn z-pluggen eraan denk ik en dat is ook niet de bedoeling. Misschien met de betere wbt pluggen, maar die moet je dan wel net even in huis hebben.

Of anders even FrenkB erbij uitnodigen. kan die zijn RD's meenemen  ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: Ruben on August 15, 2005, 21:59:24
We kunnen hem ook omdraaien en dan op a en b zetten, maar hij is richtingsgevoelig neem ik aan.

hij is en richtingsgevoelig EN bij is in de bi-amped uitvoering dus aan iedere kant zitten 4 connectors... omdraaien heeft dan geen zin  :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Oh dan moet het wel werken..

myself

Quote from: Durk! on August 15, 2005, 22:21:39
hoe kan het eigenlijk dat een kabel richingsgevoelig is...
als je een kabel koopt is hij (nog) niet richtingsgevoelig, maar als hij ingespeeld is, is hij dat wel geworden
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

garmtz

Gewoon 1 plug achterin en eentje in het gat en aandraaien. Moet perfect lukken. Shotgunnen heet dat inderdaad. Sterker nog, zo noemt Nordost het ook bij hun kabels.

myself

Quote from: Garmt on August 15, 2005, 22:34:31
Gewoon 1 plug achterin en eentje in het gat en aandraaien. Moet perfect lukken. Shotgunnen heet dat inderdaad. Sterker nog, zo noemt Nordost het ook bij hun kabels.
ja en dan zeker mijn plug verminken  :-X  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Achterlaten mag altijd.. ;D

garmtz

Quote from: myself on August 15, 2005, 22:35:58
ja en dan zeker mijn plug verminken  :-X  ;D

Ik sluit mijn pluggen op mijn Lavardin ook haaks aan op de uitgang en draai hem dan nog stevig vast ook! Gaat niet snel kapot hoor, zo'n Z-plug, geen probleem! Wel HARD aandraaien! Niet overdrijven natuurlijk...  ::)

R

Ik zal de tang vast klaarleggen :-X...

garmtz

Quote from: Ruben on August 15, 2005, 22:40:29
Ik zal de tang vast klaarleggen :-X...

:o  I hope you're joking...  ;D

beunky

Quote from: Durk! on August 15, 2005, 22:21:39
hoe kan het eigenlijk dat een kabel richingsgevoelig is...

Het is wisselstroom dus  technisch gezien is het onmogelijk.
"De dwaling is de moeder van het inzicht."
"Intelligentie gaat niet om wat je weet maar om wat je doet met wat je weet."
"If you think education is expensive, try ignorance"

FrankB

Quote from: Garmt on August 15, 2005, 22:39:20
Ik sluit mijn pluggen op mijn Lavardin ook haaks aan op de uitgang en draai hem dan nog stevig vast ook! Gaat niet snel kapot hoor, zo'n Z-plug, geen probleem! Wel HARD aandraaien! Niet overdrijven natuurlijk...  ::)

Dat heb ik nu ook gedaan, moet nog eens goed gaan luisteren of het uitmaakt :D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Raphie

Quote from: beunky on August 15, 2005, 22:59:17
Het is wisselstroom dus  technisch gezien is het onmogelijk.
Neem nou niet alle voodoo romantiek weg uit de audio Beunk ::)
JBL PRX Power!

R

@beun.. spelbreker >:D

@frenkb, single wire paartje is toch makkelijker denk ik. Verder biedt biwire geen voordelen denk ik op de sf's. Wel weer wat geleerd trouwens, wist dat dat nou shotgun heette.

FrankB

Quote from: Ruben on August 16, 2005, 11:38:53
@frenkb, single wire paartje is toch makkelijker denk ik. Verder biedt biwire geen voordelen denk ik op de sf's. Wel weer wat geleerd trouwens, wist dat dat nou shotgun heette.

Op de SF's niet, die hebben single wire terminals (= een goed filter ;D). De Lavardin overigens ook, dus voor mij is het gemakkelijk.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

garmtz

Quote from: FrenkB on August 16, 2005, 11:40:35
Op de SF's niet, die hebben single wire terminals (= een goed filter ;D). De Lavardin overigens ook, dus voor mij is het gemakkelijk.

En bovendien, uit de Lavardin FAQ:

QuoteIs it worth bi-cabling speakers ?
Bi-cabling speakers implies using double quantity of cable. Now, if one pays attention to cabling, this implies one is aware that cabling can reduce musical quality.
To be logical, if one want to, everything must be done to reduce the quantity and the lenght of cable between amplifier and speakers.
Cables manufacturer's marketing now explains that if two cables are used instead of one, each one will see a lower charge, thus will behave a better way. We do not share this point of view. To our point of view, the signal will receive two times more pollution.
In a very high quality system, doubling the cables doubles the problems and can clearly be heard : loss of details, nuances, micro dynamic ....Thus the sound will appear more punchy but also poorer...


How to optimize single cabling of the speakers ?
With speakers having one pair of binding post per drive unit, one binding post is used to connect the cable from to the amplifier, then straps send the signal to the others.
Most of the time, "given with" straps are of very poor sounding quality, made of solid metal plates or bars. They should be replaced by bared twisted multistrand copper bits of cables for better results.

The difference in sound quality is huge. One can think the only justification for multi cabling is the simple fact that poor straps are removed...