R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

FrankB

Ik vind het moeilijk om te oordelen Ruben, daar ik de Domus reeks niet heb gehoord. Wat vond jij klankmatig mooier, dus zonder te letten op het fundament in het laag?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

wil

Hm... ik vind het een moeilijke keuze die je wilt maken. Met de Concertino's met spl-r wéét je dat het wel goed zit in het laag (spl-r) en midlaag tot en met hoog (SF). Met de Concerto's alleen mis je toch wat laag dat je gaat aanvullen met een sub die niet echt meer in verhouding staat tot de speakers; Maar misschien is die cht wel een echte cracking value-for-money sub. Als ik jou was zou ik me dan nu ook al concentreren op een sub, dat maakt de keuze makkelijker. Dat maakt dat je die cht wel eerst gehoord moet hebben, anders maak je een keuze in the blind. Héb je de Concertino's al gehoord mét sub?

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

Tja, moeilijk om te zeggen. Het laag is zeker onderdeel van de klank, is dat wel los te beoordelen? Ik kreeg niet echt het gevoel dat de vloerstaander snelheid verloor door zijn kast, wel iets, maar niet veel. Daarnaast heb ik de concertino's hier geluisterd en de concerto bij bjorn. Looks spelen ook een rol, qua looks zet ik liever de kleintjes neer. het beeld was bij beide groots en holografisch en zeer muzikaal en coherent. Daar vallen geen knopen op door te hakken.

@ Wil. Ik zou met de concerto's zonder sub ook wel kunnen leven. het is maar voor het ene filmpje af en toe. Hij zou dan ook direct achter de 5.1 analoog van mijn dvd speler gaan hangen. Dat is echt ter aanvulling.

De concertino's + splr heb ik nog niet gehoord, mede omdat die nog niet uit is. We gaan wel binnenkort plannen voor een nieuwe afspraak.

Bijkomend feit is wel dat als ik een sub highlevel aansluit op mijn a32 ik bij films toch bijna geen laag heb, aangezien dat bijna wordt weggelaten door mijn dvd speler. Ook nu ik in 5.1 analoog de sub en uitgezet en de fronts op large blijft er niet veel over.

FrankB

Ik kan alleen redeneren vanuit de Cremona en de Auditor, maar dat zijn natuurlijk compleet andere speakers. Daar zou ik altijd gaan voor de Auditor met een Velodyne. De Cremona redt het gewoon niet tegen de Auditor, behalve het fundament in het laag natuurlijk maar daar pakt de Velodyne het op.

Of dit ook geldt voor de Domus reeks weet ik niet, nogmaals ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Quote from: FrenkB on July 25, 2005, 12:03:38
Of dit ook geldt voor de Domus reeks weet ik niet, nogmaals ;)

Ga dan ook een keer luisteren..... ;D

FrankB

Quote from: Ruben on July 25, 2005, 12:09:37
Ga dan ook een keer luisteren..... ;D

Hahaha krijg binnenkort al iets te luisteren ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

De cremona auditors zijn werkelijk prachtig, geluisterd bij garmt.. Wat een juweeltjes. Alleen even financieel te heftig voor deze jongen. Of bjorn moet iets heel moois hebben ;)...

FrankB

Quote from: Ruben on July 25, 2005, 12:14:31
De cremona auditors zijn werkelijk prachtig, geluisterd bij garmt.. Wat een juweeltjes. Alleen even financieel te heftig voor deze jongen. Of bjorn moet iets heel moois hebben ;)...

Ik ben er ook heel erg blij mee ;). Ben erg benieuwd hoe de Lavardin IS Ref het gaat doen
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R


FrankB

2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Ha ha, dat mag als ze verkocht zijn.;)

FrankB

Quote from: Ruben on July 25, 2005, 13:16:38
Ha ha, dat mag als ze verkocht zijn.;)

Een felicitatie voor de stap mag ook al ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R


reMC

Quote from: Ruben on July 24, 2005, 00:59:07
Ik heb de VR2's ook op mijn set gehad, bij remc thuis. Erg mooie speakers, maar iets te bass heavy naar mijn smaak.  Geheel in stijl ben ik bang dat ik gevallen ben voor italiaans design. Dat zou wel eens heel snel kunnen zijn(hoop ik)

Bass heavy? Te veel (voor een kleine kamer)? Te diep? Te .. ?

R

Te veel en te veel voor jouw hokkie ;D.

reMC


Matheus

Hallo Ruben,

Ik zie dat je erg zit te neigen naar de SF, misschien is dit merk ook iets voor jou (ook italiaans ;D)
http://www.diapason-italia.com

Matheus
Unison Research | Marantz | Mordaunt-Short | PS3

R

Tnx, maar heb mijn oog al ergens op laten vallen. Neigen is een beetje te zwakke uitdrukking.

wil

Diapason is overigens vergeleken met de Domus reeks van SF een stuk duurder. Maar wel mooi, daar niet van.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

Hmm, een setje concerto's is toch wel de max. Daarnaast ben ik erg blij met BB&G als dealer.

bmateijsen

Quote from: Ruben on July 25, 2005, 17:54:16
Hmm, een setje concerto's is toch wel de max. Daarnaast ben ik erg blij met BB&G als dealer.
8)

R

Quote from: bmateijsen on July 25, 2005, 18:05:57
8)

Ja toch.... ;D

Gister heel de ruimte overhoop gehaald. Op advies van de audio adviseur :P de set opnieuw gepositioneerd. Het klinkt bijna hetzelfde, maar een stuk praktischer zo. Klaar voor wat nieuwe spullen ;D

bmateijsen

Quote from: Ruben on July 26, 2005, 10:34:05
Ja toch.... ;D

Gister heel de ruimte overhoop gehaald. Op advies van de audio adviseur :P de set opnieuw gepositioneerd. Het klinkt bijna hetzelfde, maar een stuk praktischer zo. Klaar voor wat nieuwe spullen ;D

Mooi! Nu nog dat muurtje er tussen uit ;) 8)

FrankB

Quote from: bmateijsen on July 26, 2005, 10:36:11
Mooi! Nu nog dat muurtje er tussen uit ;) 8)

BB&G = Beter Breken & Geluid? ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

#474
;D lol....

Helaas de muur blijft staan. Voor een student heb ik vrij aardige ruimte vol met meuk.. ;D

het is dan wel Beter Breken & Gesloopt he...