R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R

Quote from: myself on July  9, 2005, 19:46:47
told you so  ;Dde projectie in de hoogte is ook een eigenschap van nordost bekabeling, dus mogelijk dat een deel door de kabels van bjorn veroorzaakt werd.
maar zo te horen zijn de concerto's je erg goed bevallen en zijn ze ook wat geluidsbeeld betreft completer (meer laag fundament)

Ja van die sub had ik wel verwacht. ik had het gevoel dat de instapnordost een beperkende factor waren eigenlijk. Het klonk echt een stuk ronder dan thuis.

R

Quote from: Jimmy Conway on July  9, 2005, 19:54:06
Volgende week krijg ik een vergelijk tussen mijn Piega's P4XL en de Concertino's.
Ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren.
Ga je thuis demoën? Wel totaal iets anders dan piega's. Ik weet niet hoe de combi met de rotel is. Het lijkt me niet zo super eigenlijk, puur op gevoel.

Jimmy Conway

Quote from: Ruben on July  9, 2005, 20:10:21
Ga je thuis demoën? Wel totaal iets anders dan piega's. Ik weet niet hoe de combi met de rotel is. Het lijkt me niet zo super eigenlijk, puur op gevoel.

Bjorn komt volgende week langs en neemt ook de Primaluna Prologue en AH! Super Tjoeb speler mee.
De Concertino's was een verassing.

Rotel gaat naar de van de zomer te bouwen HT op een slaapkamer en in de woonkamer houd ik stereo over.
Ik heb nu de keuze om de Piega P4XL's als stereo speaker te houden en nieuwe speakers te nemen voor het HT
of voor stereo een alternatief (Concertino's?) en de Piega's naar de HT kamer. De Piega's op de Rotel apparatuur klink met
muziek wat te scherp in het hoog. Vandaar eens proberen met de buizenverster en Tjoeb speler.

Oei, wat een keuzes.  :)

Groeten,
Jimmy C.

R

Ja dat zal zeker anders gaan klinken.. Mooie combi, prima + sf..zeker weten. Ook de arcam combi met Sf is erg lekker.

Jimmy Conway

Ben vooral benieuwd naar de combi Primaluna met Piega.

En Piega vs Sonus Faber. De Piega's gaan niet alleen heel hoog,
maar ook behoorlijk laag.

Groeten,
Jimmy C.

bmateijsen

Leuk verslag weer van een zeer gezellige avond! En de wijn was inderdaad prima te drinken.. Chateau Patache D'aux uit de Medoc van het prachtige jaar 1996.. Altijd genieten... ik hoop voor je maat ook ;)

Qua muziek:

Op het naim music label: Antonio Forcione... zijn laatste CD. (Mocht je die willen, moet je maar een gil geven Ruben!)

Verder ook nog Sarah Mclachlan's Mirrorball gedraaid... alvorens over te gaan op HT..

Groetjes Bjorn

Jimmy Conway

Quote from: bmateijsen on July  9, 2005, 21:46:11
Op het naim music label: Antonio Forcione

De neef van Ennio Morricone?  :)

R

Quote from: bmateijsen on July  9, 2005, 21:46:11
Leuk verslag weer van een zeer gezellige avond! En de wijn was inderdaad prima te drinken.. Chateau Patache D'aux uit de Medoc van het prachtige jaar 1996.. Altijd genieten... ik hoop voor je maat ook ;)
Ik heb hem niet horen klagen, dus dan zit het wel goed. Volgens mij was ie nog een beetje onder de indruk van alle spullen. ;D
Quote
Qua muziek:

Op het naim music label: Antonio Forcione... zijn laatste CD. (Mocht je die willen, moet je maar een gil geven Ruben!)

Verder ook nog Sarah Mclachlan's Mirrorball gedraaid... alvorens over te gaan op HT..
Oh ja, die was ook erg lekker, de emotie droop eraf. Die cd's komen wel een keer denk,.

R

Vanavond eens op het gemak mijn hifi pagina geupdate... De halve set die er stond was oude informatie. >:D



http://my.hifi.nl/index.php?user=316

Rody

#434
Quote from: Ruben on July 23, 2005, 23:39:02
Vanavond eens op het gemak mijn hifi pagina geupdate... De halve set die er stond was oude informatie. >:D



http://my.hifi.nl/index.php?user=316

Ha, eindelijk zie ik je kop is een x. Altijd grappig om de foto van iemand te zien achter de nickname.

Nog steeds een mooie set.
Je hebt je speakers niet echt toe-in staan hè, ik vind het wel lekker klinken als ze wat verder naar binen staan.

En laat je het nu zo staan? Zal wel verbetering geven zo, omdat je een schuin dak hebt.
Bij mij staat het ook niet echt heel praktisch, maar het kwam het geluid wel erg ten goede :)

R

Foto vertekend een beetje. Ze staan wel een aardig graadje toe in.

De opstelling blijft, maar verhuisd naar de andere kant van de kamer binnenkort. Het klinkt zo echt stukken beter. Dadelijk met nieuwe speakers moet het wel. Dan wordt de set nog een stap mooier.

Rody

Quote from: Ruben on July 24, 2005, 00:43:21
Foto vertekend een beetje. Ze staan wel een aardig graadje toe in.

De opstelling blijft, maar verhuisd naar de andere kant van de kamer binnenkort. Het klinkt zo echt stukken beter. Dadelijk met nieuwe speakers moet het wel. Dan wordt de set nog een stap mooier.

Toch wel leuk dat een andere opstelling binnen een ruimte zo veel met het geluid kan doen hè.
Zo kun je de kwaliteit van je set behoorlijk rekken.

Weet je al wat je nieuwe speakers worden?
Ook naar Onix aan het kijken?
Als je niet al te veel haast heb kun je die bij mij straks komen luisteren ;D
Worden regelmatig met Sonus Faber en Von Schweikert vergeleken en aangezien SF je wel beviel.. :)

R

Ik heb de VR2's ook op mijn set gehad, bij remc thuis. Erg mooie speakers, maar iets te bass heavy naar mijn smaak.  Geheel in stijl ben ik bang dat ik gevallen ben voor italiaans design. Dat zou wel eens heel snel kunnen zijn(hoop ik)

Rody

En dan Concerto of Concertino? :)

R

Concerto zoals het er nu naar uit ziet, heel misschien concertino + velodyne.

VlisChris

Quote from: Ruben on July 24, 2005, 00:59:07
Ik heb de VR2's ook op mijn set gehad, bij remc thuis. Erg mooie speakers, maar iets te bass heavy naar mijn smaak.  Geheel in stijl ben ik bang dat ik gevallen ben voor italiaans design. Dat zou wel eens heel snel kunnen zijn(hoop ik)

Dan moet je de VR1 eens proberen.
Daar vond ik de bas duidelijk minder prominent dan bij de Concertino. De concertino vond ik persoonlijk te warm klinken. De VR1 al een stuk opener en frisser :) (geen idee of het uitmaakt, maar het was de VR1 Special Edition)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

Ik heb het wel over over de domus concertino.

VlisChris

Duidelijk :)
Daar heb ik niet naar geluisterd :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

garmtz

De Domus lijn is wel een pak beter dan de 'oude'  lijn. Nieuwe lijn klinkt opener en neutraler en hebben betere dynamiek.

VlisChris

Dus mijn "klacht" dat ik de vorige serie van de Concertino te gesloten en te warm vond klinken zou dus wel eens gedeeltelijk verholpen kunnen zijn met de nieuwe concertino's?
Komen ze hiermee wat meer in de richting van de Von Schweikert VR1's? (als het je te offtopic wordt moet je anders maar even mijn thread reageren).
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

R

Als er iets is wat de nieuwe concertino niet is, dan is het gesloten. Wat een beeld en dynamiek. Het is dat ik echt wat laag mistte, anders was het die geworden.

Je gaat je gang maar met je gedeeltelijke off topic.

R

Bedankt voor de move garmt, hier is het topic beter op zijn plaats.

R

Zit nog gruwelijk te twijfelen. Ik denk dat ik er bijna uit ben. Het zal zeker iets worden uit de nieuwe SF lijn. De twijfel bestaat tussen de concertino's aangevuld met een velodyne sub of de concerto's eventueel later aangevuld met een instap velodyne voor films. De velodyne met de concertino's zal met een spl-r sub worden aangezien de DD erg prijzig is. Totaalprijs komt ongeveer(100 € speling) op het hetzelfde uit.
Bjorn adviseert concerto's vanwege o.a het completere beeld.

Iemand anders die graag even meedenkt?

Het zal zeker wel een luistersessie worden..

wil

Tja, wat wordt nu de keuze? Komt die velodyne sub er in ieder geval? Als dat zo is, dan zou ik Bjorns advies volgen en voor de Concerto's gaan en er later een sub bij zetten. Denk je dat de aanschaf van Concerto's plus sub dusdanig prijzig wordt dat je uiteindelijk die sub laat schieten? Ga dan voor de Concertino's met een sub er bij. Completer beeld met Concerto's? Als dát zo is is het geen reclame voor Velodyne  >:D. Uit de vele lovende verhalen over Velodyne (maar dan wel een DD) moet ie naadloos aan te passen zijn aan elke speaker en ruimte.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

Het verschil zit hem in de prijs van de sub. In geval van de concertino's zou het een spl r worden. Ergens rond de 1000 euro oid. Met beperkte room eq. Die is ook nog niet getest door bbg. In het geval van de concerto's zou ik eerst zonder sub gaan en misschien later een instapper cht nemen van een paar honderd euro.