R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Quote from: Ruben on July  7, 2005, 15:19:08
Ik wil liever zonder sub. mede omdat die krengen zo duur zijn.

Ach.. dat heet horizon verbreding Ruben  ;D O0

R


wil

Quote from: Ruben on July  7, 2005, 15:19:08
Ik wil liever zonder sub. mede omdat die krengen zo duur zijn.
Ruben: Dokter, dokter, ik wil liever geen sub, dat doet zo'n pijn (in mijn portemonnee).
Dokter: Kom kom, het valt best wel mee. Het is even een naar gevoel maar het is snel weer over.

;D

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

R

;D.. Daarnaast heb ik geen pc en kan ik hem niet afregelen.. Als IT'er wil je dat toch zelf doen ;)

Alle gekheid op een stokje, het liefst wil de situatie die ik nu heb, maar dan mooier. 2 mooie fronts in piano laque of teak, niets ertussen, in de lengte, 70 cm rondom vrij en een spider langs de lange kant en klaar...

bmateijsen

Quote from: Ruben on July  7, 2005, 15:33:43
;D.. Daarnaast heb ik geen pc en kan ik hem niet afregelen.. Als IT'er wil je dat toch zelf doen ;)

Je hebt alleen een TV nodig ;) Maar ik laat het je wel zien!

QuoteAlle gekheid op een stokje, het liefst wil de situatie die ik nu heb, maar dan mooier. 2 mooie fronts in piano laque of teak, niets ertussen, in de lengte, 70 cm rondom vrij en een spider langs de lange kant en klaar...

R

Quote from: bmateijsen on July  7, 2005, 15:49:26
Je hebt alleen een TV nodig ;) Maar ik laat het je wel zien!

Oh jammer... Dan gooi ik het toch op de hoge prijs.. ;D

myself

Quote from: Ruben on July  7, 2005, 15:50:17
Oh jammer... Dan gooi ik het toch op de hoge prijs.. ;D
haha, nice try  ;)

@bjorn: kun je niet de luistersessie van dit weekend van de concerto's aflasten, dan kan ruben ze tenminste mee naar huis nemen  ;D 8) want ook jouw luisterruimte heeft weer zijn eigen akoestiek en zal alles weer net iets anders klinken. :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R


bmateijsen

Quote from: myself on July  7, 2005, 16:29:52
haha, nice try  ;)

@bjorn: kun je niet de luistersessie van dit weekend van de concerto's aflasten, dan kan ruben ze tenminste mee naar huis nemen  ;D 8) want ook jouw luisterruimte heeft weer zijn eigen akoestiek en zal alles weer net iets anders klinken. :P

Het gaat natuurlijk om de signature van de luidspreker en daarbij liggen de concerto's en concertino erg dicht bij elkaar. Maar als Ruben graag nog eens de concerto's wil beluisteren kan dat in de nabije toekomst altijd, echter afspraak is afspraak ;)

R

Het was niet eens mijn idee./-: Zoals ik al aangaf als lijken ze maar voor 75% erop, dan zit het wel goed. Mijn set mee jouw kant op geeft echt wel indruk genoeg.

myself

Quote from: bmateijsen on July  7, 2005, 16:39:29
Maar als Ruben graag nog eens de concerto's wil beluisteren kan dat in de nabije toekomst altijd
ik wou ze alleen maar bij ruben thuis proberen te krijgen  ;D ;) ;D dan kan ik ze tenminste ook nog eens een keer horen op zijn set  8) ;D anders moet ik wachten tot hij ze gekocht heeft  ;D

je zou ook nog eens naar PMC kunnen luisteren. er stond vandaag een recensie op hifi.nl  :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: myself on July  7, 2005, 17:03:46
ik wou ze alleen maar bij ruben thuis proberen te krijgen  ;D ;) ;D dan kan ik ze tenminste ook nog eens een keer horen op zijn set  8) ;D anders moet ik wachten tot hij ze gekocht heeft  ;D
Ha ha, ik had het kunnen weten, je hebt je kans gehad ;)
Quote
je zou ook nog eens naar PMC kunnen luisteren. er stond vandaag een recensie op hifi.nl  :P
Hmm, nog meer :P

Audiofiel

Quote from: Ruben on July  7, 2005, 14:46:28
Toch zit er ook een nadeel aan de speakers . Het laag hoewel ie het wel kan, vind ik echt wat fundament missen. In een opstelling in de breedte naar een opstelling in de lengte en tegelijk van staand naar monitor is een groot verschil, maar ik vind het een beetje mager.

Het zou goed kunnen dat een opstellingen op de korte kant van de kamer met monitors[/] beter uitpakt dan op de lange kant, waar het inmiddels al aflopend laag, verder 'verdwijnt' en waarschijnlijk dan pas achter de luisterplek een redelijk niveau krijgt. Dat is in ieder geval mijn ervaring met mijn HT monitors, die helaas op de lange kant (waar ze staan) ook minder goed presteren aan de onderkant (ook zo'n 50 Hz) dan op de korte kant (waar de stereoset staat). Maar goed, ik weet niet of jij wel de mogelijkheid hebt om het zo op te stellen of te proberen...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ja, die is er wel. Ik heb het niet vermeld, maar dat had ik al getest. Vooral de afstraling in de hoogte wordt er niet beter op. De bass blijft even ondiep, maar een stuk slechter geplaatst. tnx voor het meedenken iig.

Audiofiel

Graag gedaan. Jij hebt natuurlijk als extra moeilijkheid schuine wanden. :-\
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

die schuine wanden zijn moeilijk, maar de balken erop zijn nog moeilijker. Ongeveer precies op tweeterhoogte loopt ie over de breedte.. Dikke houten balk. Dat beperkt nogal. Ik kan ze wel naar voren trekken, maar dan komen ze wel erg dichtbij.

Audiofiel

Quote from: Ruben on July  8, 2005, 13:00:37
Ik kan ze wel naar voren trekken, maar dan komen ze wel erg dichtbij.

Ik neem aan dat je niet de balken naar voren trekt, maar de speakers... >:D

Een monitor mag in principe best wel wat dichterbij staan natuurlijk, maar wat je ook zou kunnen doen is die balken (gording) bekleden met vilt. Dat zou de reflecties van de tweeter al een stuk minder moeten maken. Eventueel kun je vilt van een gelijke kleur als je muren nemen...
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Is inderdaad een idee. Maar ik denk dat ik het zo niet meer wil plaatsen, zeker nadat ik gehoord heb hoe het in de lengte klonk....>:D

Raphie

Quote from: Ruben on July  8, 2005, 13:00:37
die schuine wanden zijn moeilijk, maar de balken erop zijn nog moeilijker. Ongeveer precies op tweeterhoogte loopt ie over de breedte.. Dikke houten balk. Dat beperkt nogal. Ik kan ze wel naar voren trekken, maar dan komen ze wel erg dichtbij.

Ruben, dit is allemaal maar tijdelijk, ik zou geen speakers afrekenen op een slaapkamer, maar hier even doorheenprikken, misschien idee om het gebeuren ook even beneden op te stellen om een wat beter beeld te krijgen?
JBL PRX Power!

Sjors

Quote from: bmateijsen on July  7, 2005, 15:22:40
Ach.. dat heet horizon verbreding Ruben  ;D O0

Juist! je moet af en toe je horizon verruimen  :D

R

Ja, dat heb ik gisteren gedaan, tot almere ;).. Verslagje van bezoek bjorn komt eraan.

R

#421
Gisteravond was het zover... De rouwkaarten waren reeds verstuurd, de sonus fabers moesten weer terug :(. Gauw even een hap naar binnen gepropt na een dag werken om daarna met een flinke lading emotie en zweet alles weer naar beneden te sjouwen. Hoewel de concertino's niet zo zwaar zijn, in combinatie met de stands, dozen, mijn cd speler, wat kabels en cd al met al een aantal flink de trap op en neer stormen en dus geen licht aangelegenheid. Aan de deur stond een van mijn beste maten, die wel mee wilde om te zien waar Ruben zich zo wel eens mee bezig hield. Het audiofiele verstand van een pakje boter, maar zeer geïnteresseerd en enthousiast. Dat is toch waar het om gaat.

Na een uur en een kwartier gaf de satnav aan dat we er waren. Gezellig ontvangen door Bjorn met een kopje koffie waarna me mijn maat een spoedcursus typenummers smijten hebben gegeven. Toen de oren waren uitgewapperd, zijn we begonnen aan een stukje muziek beneden waar de concertino's aan werden gesloten om de primaluna en hun eigen plek aan weerszijden van het tv meubel gauw weer hadden gevonden. Ondertussen werd een flesje wijn opengetrokken wat ongetwijfeld heerlijk heeft gesmaakt, helaas zat dat er voor de chauffeur niet in.

In de primaluna concertino set had bjorn vast of nog een cdtje zitten dat me erg aansprak van het naim label. Lekkere gitaar met weinig andere instrumenten. Kun je me nog even aan de naam helpen bjorn? Ondertussen zat ik redelijk te popelen(heb ik hem niet verteld ;)) om naar boven te gaan en naar de concerto's te gaan luisteren. Snel daarna was het zover en werd mijn meegenomen cd speler mee naar boven gesleept om aangesloten te worden op de reeds aanwezige A32 icm met mijn nordost red dawn en nordost wyrewizzard (oid) bekabeling. De speakers waren natuurlijk de in teak uitgevoerd beauties, sonus faber concertino's.  Deze gingen de demoruimte snel verlaten, maar niet voordat ik ze eens even goed aan de tand had gevoeld. Nadat de A32 met zijn heerlijk makkelijke terminals was aangesloten, werd het tijd om te luisteren. De meegenomen cd waren oa. Eva cassidy – time after time, the corrs unplugged, john mayer, judith, amos lee, diana krall, tom mcrae. Een lekker verzameling dus. Na begonnen te zijn met de polariteitcheck door de prof kon het luisteren beginnen. Aangezien diana krall er nog in zat, ben ik daar maar mee begonnen. Het eerste wat me echt opviel wat de projectie in de hoogte wat enorm was(en is) met deze speaker. Dit was al een opvallend punt in vergelijking met de concertino's. Na een paar nummers dacht ik wat vreemds te merken besloot door het menu van de a32 heen te fietsen. En idd bingo, de treble en bass stonden beiden een stukje opgeschroefd, dit deed het beeld echt geen goed. Daarna opnieuw de corrs unplugged erin gedaan waarin gauw dat de opbouw van het lage fundament een stuk gelaagder en mooier was. Daarna heb ik een aantal cd's verder getest en eigenlijk alleen maar zitten genieten. Dat was erg lekker. Mijn meegenomen maat was ontzettend onder de indruk van het geluid. Hij zei: " Mooi dat het geluid zo over die drie boxen wordt verdeeld". "Helaas" was mijn antwoord... Die center doet helemaal niet mee. Toen was hij helemaal verbaasd, goede schik natuurlijk.  Ik heb ongeveer 3 pogingen gedaan om de laatste track uit te zoeken die ik nog even wilde horen, maar dat ging niet goed. Ik vond steeds weer een nieuwere laatste ;). Toch zijn we maar gestopt omdat we graag nog even de bios in vol ornaat wilden aanschouwen. De Meridian G serie met de sonus faber center, en concerto's rondom, aangevuld met een DD15 als ik het goed heb. Het surround was eigenlijk bijzaak op deze avond, maar zeker wel noemenswaardig. Hoewel surround me meestal niet zo veel doet, was dit toch wel erg gaaf. Daar deed was de Barco ook zeker debet aan. Even een testje met de dvd van de corrs uplugged was echt geweldig, toch prefereer in de weergave in stereo, maar dat is echt een persoonlijk iets. Noot bij deze opstelling is de sub, wat een mooi ding en oh zo mooi afgeregeld, je hoort hem gewoon niet. Hij trekt de lijn door en vult aan, dat is alles. Je zult hem pas missen als je hem uitzet. Zo heb ik nog niet veel subs in NL horen spelen. Een korte discussie over de verschillen tussen de svs'en en deze velodyne's. Daar weten jullie vast meer van de ik, dus ga ik niet op in.

Daarna begon het toch echt tijd te worden om weer af te zakken naar meer zuidelijk gelegen delen van het land en besloten we om te gaan. Na aan kort afsluitend babbeltje voor de deur hebben we elkaar de hand gegeven en ben ik zeer voldaan huiswaarts gekeerd.

De conclusie van het verhaal is niet simpel te trekken, ook op advies van bjorn laat ik het eerst even goed op me inwerken. Daarnaast weer mijn b&w's op de plek van de concertino's neerzetten thuis en nog maar weer goed gaan luisteren..Het blijven toch ook echt mooie speakers. Echter weet ik dat er nog heel veel meer moois bestaat....

Bjorn... Bedankt :-*

Ik zie net dat het toch echt geen verslagje is geworden... ;D..

Jimmy Conway

Quote van de maand:
QuoteHet audiofiele verstand van een pakje boter

;D

myself

Quote from: Ruben on July  9, 2005, 19:29:29
Noot bij deze opstelling is de sub, wat een mooi ding en oh zo mooi afgeregeld, je hoort hem gewoon niet. Hij trekt de lijn door en vult aan, dat is alles. Je zult hem pas missen als je hem uitzet. Zo heb ik nog niet veel subs in NL horen spelen.
told you so  ;D
Quote
Het eerste wat me echt opviel wat de projectie in de hoogte wat enorm was(en is) met deze speaker. Dit was al een opvallend punt in vergelijking met de concertino's. Daarna opnieuw de corrs unplugged erin gedaan waarin gauw dat de opbouw van het lage fundament een stuk gelaagder en mooier was.
de projectie in de hoogte is ook een eigenschap van nordost bekabeling, dus mogelijk dat een deel door de kabels van bjorn veroorzaakt werd.
maar zo te horen zijn de concerto's je erg goed bevallen en zijn ze ook wat geluidsbeeld betreft completer (meer laag fundament)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Jimmy Conway

Volgende week krijg ik een vergelijk tussen mijn Piega's P4XL en de Concertino's.
Ik ben benieuwd wat dat gaat opleveren.

Groeten,
Jimmy C.