R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wil

Dat zeg ik dus  ;D
je moet het gewoon gezien hebben...

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Audiofiel

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 14:26:05
De SF daarintegen is een van de mooiste speakermerken qua design.

Ze zijn zeker heel apart en er is veel tijd aan het design besteed. Maar zoals met alle design blijft het natuurlijk wel een kwestie van smaak. En dat is niet de mijne. Maar ik kan me goed voorstellen dat het design anderen wel aanspreekt.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Maximus_Aurelius

Italianen zijn gewoon freaks qua design , is met vrij veel dingen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Rody

Ik proef niet zoveel enthousiasme bij je over de SF Ruben, klopt dat?

Sjors

Quote from: Garmt on July  5, 2005, 21:38:09
Ik  vind de piano'laque' zelfs mooier...  :-X  Ach, smaakkwestie... :)

Pianolak mag er idd wezen  8) 8)

R

Ik zie vrijdag de andere , teak dus.. Ik moet zeggen dat dit juweeltjes zijn om te zien, qua looks zou ik ze zo neerzetten.

@rody, ik probeer wat neutraal te blijven totdat ik een compleet verslag doe.

Spacebass

Heel verstandig, alhoewel het best leuk is om je van de ene enthousiasme over te zien gaan in de andere.

Tis wel zo dat je ze individueel moet behandelen. Kijk welke speaker + set combi je wat voor beleving voorgeschoteld krijgt. Die losse beleving zonder direct vergelijk zijn heeeel veel waard als het je om de muziek gaat en helpen vaak beter op weg dan een direct vergelijk. Achteraf kan je je indrukken naast elkaar zetten en uit het selecte groepje wat overblijft een keuze maken...mja waarschijnlijk doe je zoiets al.

Audiofiel

#382
Mij helpt het ook altijd als ik voor mezelf duidelijk opschrijf (direct of binnen 1 dag) in duidelijke trefwoorden hoe het klonk en waar de belangrijkste voordelen en nadelen liggen. Zo kun je het later nog eens teruglezen. Teruglezen en evalueren doe ik pas nadat ik ALLE sets of combi's heb opgeschreven.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

R

Ja, bij mij ook. Ik probeer het nu redelijk grondig aan te pakken. Helaas zijn er een hoop factoren die het erg moeilijk maken, andere opzet in de ruimte is al zo'n grote impact.

Spacebass

Klopt als een bus. Als je tussendoor je aantekeningen gaat bekijken, dan bestaat de kans dat je onbewust in de andere sets terug wilt horen wat je in de eerste zo mooi vond. De anderen valllen dan automatisch na de eerste tonen al bij bosjes neer  ;D  Dat is echt een enorm grote valkuil en daar ben ik absoluut meerdere malen ingetrapt.

Rody

Dat is idd een goede manier van testen en luisteren, dat heb ik toen ook bij Stassen gedaan zo. Kreeg zo'n formulier waar ik per speaker commentaar op kon schrijven. Leuke was dat andere mensen dat ook hadden gedaan, kon je mooi lezen wat zij ervan vonden :)

Ook irriteer ik me som aan bepaalde dingetjes in mijn set die niet goed genoeg klinken.
Vaak is dat de drums die niet realistisch klinkt ofzo, maar dan vraag ik me af of dat aan de opname ligt of aan de speakers bijv.
Dus soms is het lastig te beoordelen of een speaker goed is of niet.. :(

Spacebass

#386
Daarom is het niet een dagje luisteren en een paar cd's die zo prachtig open en transparant klinken, maar gewoon je hele verzameling afstruinen en juist ook de moeilijke cd's die lekker druk zijn beluisteren. Je kan dan mooi een gemiddelde indruk krijgen en komt het niet tot een verassing NA je aankoop.  Al klinkt de CD nog zo slecht, als het de muziek is die je wilt horen, dan zal je set er wel wat nuttigs mee moeten kunnen doen  ;)

R

Een voordeel is in ieder geval een dealer waar in een goede relatie mee heb.. Er is wel aardig wat duidelijk geworden, maar dat horen jullie nog wel.

Spacebass

Quote from: Ruben on July  6, 2005, 00:15:32
Een voordeel is in ieder geval een dealer waar in een goede relatie mee heb.. Er is wel aardig wat duidelijk geworden, maar dat horen jullie nog wel.
Absoluut...beter een goede dealer dan een verre ehmmm  ;)  ;D

Rody

Kan BB&G nog meer merken leveren die in de prijsklasse SF ligt?

R

Daarmee moet je even bij bjorn of garmt wezen.

oud_account_1

Quote from: Spacebass on July  6, 2005, 00:19:45
Absoluut...beter een goede dealer dan een verre ehmmm  ;)  ;D
Verre site?
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

myself

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 23:53:13
Ja, bij mij ook. Ik probeer het nu redelijk grondig aan te pakken. Helaas zijn er een hoop factoren die het erg moeilijk maken, andere opzet in de ruimte is al zo'n grote impact.
en dan ook nog de nieuwe RD interlinks. Heb je je "oude" kimber er alweer tussen gehad ? stapjes terug zijn soms moeilijk  ;D
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: wil on July  5, 2005, 21:40:46
Dat zeg ik dus  ;D
je moet het gewoon gezien hebben...
tsja, sommige speakers zien er al  8) uit in de folder, andere vrolijken op als je ze in het echt ziet  :P
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

R

Quote from: myself on July  6, 2005, 03:13:26
en dan ook nog de nieuwe RD interlinks. Heb je je "oude" kimber er alweer tussen gehad ? stapjes terug zijn soms moeilijk  ;D

Nee, ik heb nog geen bronnen geswitched en ook geen interlinks.
Er zijn al genoeg variabelen.
- Vernieuwde plaatsing in de ruimte, gaat redelijk richting ideaal. 60/70 cm vrij rondom speaker. Vrij goede mogelijkheden om 1e reflecties verder aan te pakken.
- Vernieuwd rack(spider)
- 2 weken geleden nieuwe interlink.
- Andere luisterpositie.
dat maakt het al moeilijk zat.

R

Vast een verslagje van mijn kant.

Ik moet zeggen dat het een prachtige speakers is. Naast het design wat zoals bekend adembenemend is, zit ie klankmatig ook top in elkaar. De balans die deze speaker heeft, is er een die ik niet vaak ben overgekomen. Het midden, mid-hoog en hoog gaat ontzettend mooi in elkaar over, bijna naadloos.

Stemmen worden ontzettend mooi en realistisch weergegeven. Vooral de types muziek die veel draai, lijken gemaakt voor deze speaker, of andersom. Close mike en akoustische opnamen zijn echt prachtig en meevoerend. De plaatsing en diepte in het beeld vind ik echt super. Hoewel dit niet goed eenzijdig te beoordelen is, hierbij hadden de cdm geen kans.

Toch zit er ook een nadeel aan de speakers . Het laag hoewel ie het wel kan, vind ik echt wat fundament missen. In een opstelling in de breedte naar een opstelling in de lengte en tegelijk van staand naar monitor is een groot verschil, maar ik vind het een beetje mager. Vooral valt mij op dat de speaker zich echt wat prettiger voelt bij een flinker volume, dat blijkt het beste uit het laag, dat komt dat echt pas los. De specs geven het ook al aan( toch maar even opgezocht) dat ie op 50 Hz al stopt. Je zei ook al dat ie hard afgefilterd is, daar moet ik je gelijk in geven.

Voor muziek vind ik het een topspeaker, echt waar. Zo zuiver, schoon en muzikaal in mijn arcam set, heerlijk. Toch mis ik dan bij sommige stukken een portie laag, wat de speaker ook wat in moeilijkheden lijkt te brengen. het wordt dat allemaal wat rommeliger, wat erg jammer is.

Een tweede rol voor deze speaker zou zijn in de vorm van mijn bescheiden HT-tje. Hier is de snelheid van de speaker lekker, maar het fundament ontbreekt dat toch echt. Ik had al niet zo heel veel laag, door de downmix van mijn dvd speler, nu is het echt bijna weg. Ook hier weer het verhaal van het volume.
Daarnaast zit ik ook echt te brainstormen over de plaatsing in de ruimte. de set verdient gewoon om in de lengte geplaatst te worden, maar dan vormt de tv echt een bottleneck. Ik heb er over gedacht om aan de andere kant te gaan zitten, en ipv aan de deur kant, de andere kant van de kamer te kiezen, maar dan met tv ertussen op een laag meubel. Filmkijken met de tv ernaast kan natuurlijk niet. Een verrijdbaar TV meubel wordt misschien een optie.

Ik ben heel erg benieuwd wat de concerto's gaan doen, zeker gezien dat de specs aangeven dat ze tot 35 gaan. Ik denk dat als ze voor 75% bevatten van wat de concertino's met een aanvulling in het laag, het zeker wel eens mijn speaker zou kunnen worden. Alleen budgettair is het dan wel wat moeilijk, maar dan zouden we moeten sparen.

Als ik de speakers morgen terug ga brengen ga ik de concerto ook even demoën. Ik neem mijn spullen ook mee, zodat ik ze in dezelfde set kan horen. De eerste echt kennismaking met sonus faber is heel heel erg prettig. Die gaat zeker nog een staartje krijgen denk ik, in welke vorm of lengte weet ik alleen nog niet.


wil

herkenbaar  8)

Wat denk je, sta je nog steeds achter Concertino's met sub ipv Concerto's of zal ik dat nog een keer vragen als je de Concerto's gehoord hebt?  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

myself

de concerto's gaan zeker wat dieper en zijn dus?? completer in het laag.

alhoewel het niet helemaal eerlijk is want bjorn had er toen ook nog de velodyne bijstaan... ;)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

bmateijsen

Quote from: myself on July  7, 2005, 15:08:51
de concerto's gaan zeker wat dieper en zijn dus?? completer in het laag.

alhoewel het niet helemaal eerlijk is want bjorn had er toen ook nog de velodyne bijstaan... ;)

Ruben gaat eigenlijk zijn normale setup horen straks alleen dan in mijn ruimte.. Velodyne kan op verzoek erbij worden gezet ;)

R

Ik wil liever zonder sub. mede omdat die krengen zo duur zijn.