R's stereo set | voorlopig weer even klaar ;)

Started by R, February 29, 2004, 23:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spacebass

Als je ook aan 805's denkt dan zou ik zeker Mark vragen, Die heeft nl zijn 805's vervangen door de ref 1  ;)

Maar Harbeth..heb je een linkje?

R

Ik zou dan voor de nieuwe 805s gaan. Die schijnt echt enorm verbeterd te zijn, maar prijstechnisch gezien zou ik er dan cremona auditors tegenover moeten zetten. Ze zijn namelijk 1250 p/s ex stands.

linkje.. http://www.audio-cube.nl/lab/speakers.htm

Spacebass

Het uitgangspunt van die Harbeth spreekt mij welk aan. Ik moet toch maar eens bij audio-cube langs.

Durk

again:
harbeth zien er uit als speakers uit de jaren 70...
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Spacebass

Ja en een kotter ook  ;D

R

kotter? Qua looks is het niet super nee, dat wint de SF met een hele grote voorsprong.

garmtz

Oef... Harbeth HL-P3ES is een zeer mooie speaker, kan niet anders zeggen... Vreselijk neutraal middengebied en prachtige afbeelding. Ook de Nautilus is mooi, maar naar mijn idee iets te 'hifi', mist de homogeniteit van de Harbeth en SF. Ligt dus dichter bij je huidige speakers. Onixen ken ik niet, maar ik hoor graag je verslag mocht je die ook nog gaan luisteren... ;)

R

Quote from: Garmt on July  5, 2005, 13:58:52
Oef... Harbeth HL-P3ES is een zeer mooie speaker, kan niet anders zeggen... Vreselijk neutraal middengebied en prachtige afbeelding. Ook de Nautilus is mooi, maar naar mijn idee iets te 'hifi', mist de homogeniteit van de Harbeth en SF. Ligt dus dichter bij je huidige speakers. Onixen ken ik niet, maar ik hoor graag je verslag mocht je die ook nog gaan luisteren... ;)

Ik moet voor mezelf een lijn trekken, anders kan ik zoveel gaan luisteren. Vwb de nautilussen heb je wel een punt. het ligt wel erg in de buurt van wat ik nu heb. Ik wil iets anders, anders zou ik zo wel blijven spelen. Op een of andere manier spreekt onix me niet zo aan. Misschien komt het door de naam "oh niks".

Spacebass

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 14:06:23
Ik moet voor mezelf een lijn trekken, anders kan ik zoveel gaan luisteren. Vwb de nautilussen heb je wel een punt. het ligt wel erg in de buurt van wat ik nu heb. Ik wil iets anders, anders zou ik zo wel blijven spelen. Op een of andere manier spreekt onix me niet zo aan. Misschien komt het door de naam "oh niks".
LOL  ;D  Wel eens gehoord van een wolf in.... nehhhh straks leg ik de verwachtingslat te hoog  ;)

garmtz

Never judge a book by its cover... ;)

R

Helaas heb ik daar geen controle over. Dat gebeurt onderbewust.

garmtz

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 14:10:42
Helaas heb ik daar geen controle over. Dat gebeurt onderbewust.

Is ook niks mis mee. Ik kijk ook graag naar een mooie speaker, het staat toch in je huiskamer. En de WAF...  ;)

R

Ik wist al dat ik het met vrouwen had... nu dan ook met speakers :-X

FrankB

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 14:17:25
Ik wist al dat ik het met vrouwen had... nu dan ook met speakers :-X

Staan die vrouwen ook in je huiskamer? ;D
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

Nee, die liggen meestal :-X ;D

FrankB

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 14:19:29
Nee, die liggen meestal :-X ;D

Dat is ook niet handig met stofzuigen  ::)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

R

;D..

Ik heb iig geen last van waf, maar ben wel een design freak( je zou het niet zeggen aan mijn tapijt, om audiofiel vast voor te zijn). Zodra ik voor mezelf ga, moet het meteen goed. Daar probeer ik ook vast wat rekening in te houden met speakerkeuze. Het design moet goed zijn. De harbeth is niet super, maar in zijn eenvoud heeft het in mijn ogen wel weer wat. De SF daarintegen is een van de mooiste speakermerken qua design.

garmtz

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 14:26:05
De SF daarintegen is een van de mooiste speakermerken qua design.

Mee eens...

graafke

je studenten set wordt steeds mooier! gefeliciteerd met je upgrade  ;D

Maximus_Aurelius

#369
Ik dacht dat studenten altijd zonder geld zaten ;) Dit bewijs dat het ook anders kan ;D

Studenten hebben zo hun reputatie opgebouwd van nooit geen geld etc etc.

Maar Ruben bewijst het tegendeel ;) Hij heeft veel in Natura staan ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

oud_account_1

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 14:19:29
Nee, die liggen meestal :-X ;D

Ze kunnen in de keuken staan :D
Eventueel een klein standje erbij zodat ze bij de bovenste plank kunnen ;D
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

myself

Quote from: Garmt on July  5, 2005, 13:58:52
Oef... Harbeth HL-P3ES is een zeer mooie speaker, kan niet anders zeggen... Vreselijk neutraal middengebied en prachtige afbeelding. Ook de Nautilus is mooi, maar naar mijn idee iets te 'hifi', mist de homogeniteit van de Harbeth en SF. Ligt dus dichter bij je huidige speakers. Onixen ken ik niet, maar ik hoor graag je verslag mocht je die ook nog gaan luisteren... ;)
jesus, ken jij nou werkelijk elke speaker en heb je ze allemaal gehoord ;D ;D maar ja, je loopt ook alweer wat jaartje mee he  8)
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

myself

Quote from: Ruben on July  5, 2005, 14:26:05
;D..

Ik heb iig geen last van waf, maar ben wel een design freak( je zou het niet zeggen aan mijn tapijt, om audiofiel vast voor te zijn). Zodra ik voor mezelf ga, moet het meteen goed. Daar probeer ik ook vast wat rekening in te houden met speakerkeuze. Het design moet goed zijn. De harbeth is niet super, maar in zijn eenvoud heeft het in mijn ogen wel weer wat. De SF daarintegen is een van de mooiste speakermerken qua design.
maar dan wel in teak he  ;) die is nog wat mooier dan in het zwart  8)

en de 805(s) zijn idd wel een stukje duurder. ik ging nog van de normale 805 uit. Maar ik vind hem toch wel een ander geluid hebben als je huidige speakers.
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

wil

Quote from: myself on July  5, 2005, 20:55:39
maar dan wel in teak he  ;) die is nog wat mooier dan in het zwart  8)
Dat dacht ik ook, maar ik heb zowel de pianolaque (geen -lak hè  ;)) als de teak versie gezien. De pianolaque is ook heel erg sjiek hoor!  :-*

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

garmtz

Quote from: wil on July  5, 2005, 21:36:09
Dat dacht ik ook, maar ik heb zowel de pianolaque (geen -lak hè  ;)) als de teak versie gezien. De pianolaque is ook heel erg sjiek hoor!  :-*

Ik  vind de piano'laque' zelfs mooier...  :-X  Ach, smaakkwestie... :)